Economie
Producătorul de mezeluri Agra’s Alba Iulia a fost cumpărat de Scandia Food, liderul pieței de conserve
Scandia Food, liderul pieței de conserve din România, a confirmat cumpărarea producătorului de mezeluri Agra’s Alba Iulia, o companie specializată în procesarea cărnii și producția de preparate pe bază din carne. Valoarea tranzacţiei sare de 10 mil. euro, conform estimărilor ZF.
Preluarea Agra’s de către Scandia Food aduce o extindere a portofoliului de produse dar și a capacităților de producție și procesare a cărnii la nivel de grup, extinzând astfel capabilitățile în categoria de mezeluri.
Compania Agra’s procesează lunar aproximativ 200 de tone de carne, în fabrica din localitatea Oarda, județul Alba, iar produsele sunt comercializate atât prin rețeaua proprie de magazine, cât și în afara acestora, în diferite zone ale țării dar și la export, în țări precum Italia sau Cipru.
„În România, Scandia Food este un reputat lider în categoria de conserve și un jucător cu tradiție în piața de produse alimentare. Această achiziție ne permite să ne ducem mai departe strategia de dezvoltare prin achiziția unor jucători cu notorietate din sectorul alimentar, pentru atragerea de noi volume și de a beneficia de sinergii care derivă din acestea. Totodată, această tranzacție susține strategia companiei de migrare din zona de producător de conserve către o companie de food”, a declarat Andrei Ursulescu, Director General și Administrator Scandia Food.
Compania Agra’s deține în acest moment o fabrică în localitatea Oarda, județul Alba, precum și 9 magazine proprii. Fabrica are o capacitate de producție de 4500 de tone anual și aproximativ 300 de angajați.
„Proiectul a fost o dorință comună care a avut la bază sinergiile existente, experiența și profesionalismul ambelor echipe care vor ajuta la valorizarea oportunităților existente și contribui totodată la dezvoltarea producției și portofoliului de mezeluri”, au declarat Dan Sărmășan și Ligia Sanda Stîncel, fondatorii Agra’s.
Scandia Food va fi implicată în deciziile și procesul de management al companiei alături de echipa de management existentă în cadrul companiei Agra’s, asigurând astfel partenerii de garantarea standardelor de calitate de cel mai înalt prestigiu, așa cum a fost și până acum.
În procesul de negociere și finalizare a tranzacției încheiate, Scandia Food a fost asistată de către KPMG România pentru zona de due-dilligence legal și fiscal, casa de avocatură Aron Dinu & Asociații, cu sprijinul avocaților Rareș Dinu și Alexandra Tudorache pentru due-dilligence legal și perfectarea documentelor de tranzacție, Dan Weiler în calitate de consultant al tranzacției, firma de consultanță strategică Roland Berger Strategy Consultants pentru due-dillgence-ul operațional, precum și de către consultanții de la A.T. Kearney, care s-au ocupat de integrarea achiziției în structura Scandia Food. „Toți partenerii care ne-au asistat în cadrul acestei tranzacții au dat dovadă de o deosebită implicare și viteză de reacție și ne-au sprijinit pe parcursul întregului proces,” a declarat Andrei Ursulescu, Director General și Administrator Scandia Food.
Despre Scandia Food:
Scandia Food, lider pe piața conservelor din România, este o companie autohtonă prezentă cu o varietate largă de produse alimentare, deținătoare a șase capacități de producție și peste 1000 de angajați. Mărcile deținute de companie sunt Scandia Sibiu, Bucegi, Sadu, Lotka, Năvodul Plin, Tapas, Rotina, Roua, Sunset Nuts,Yummy Snacks. Compania este prezentă în categoriile de conserve pe bază din carne, conserve de pește, conserve pe bază de legume, zacuscă, murături dar și snack-uri sărate, dulciuri. În 2021 Scandia și-a materializat ambițiile de creștere intrând în piața produselor congelate, extinzându-și astfel know-how-ul în producția și distribuția de produse congelate sub brandurile Scandia Sibiu, Sibiu și Roua.
Despre Agra’s:
Agra’s este un business românesc specializat în procesarea cărnii, având o producție diversificată și bine structurată, cu peste 80 de produse individuale, de la produse crud-uscate, preparate prin combinarea metodelor tradiționale, cu tehnologii de producție de specialitate, la produse procesate, fierte și afumate, preparate la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță alimentară. În anul 2010 compania a intrat pe piața de retail prin lansarea rețelei de magazine proprii Agra’s.
Societatea comercială „Agra Internaţional”, aşa cum s-a numit iniţial actuala companie Agra’s, a fost înfiinţată în anul 2000, în urma preluării unui activ al S.C. Agra Alba S.A., societate specializată în procesarea cărnii.
Agra’s a început cu o unitate de procesare carne şi un punct de sacrificare, având o dotare tehnică redusă. În primul an, s-a continuat producţia cu dotările existente, utilizându-se materii prime achiziţionate de pe piaţa internă şi de la punctul propriu de sacrificare. Capacitatea de producţie era destul de scăzută, de circa 500 kg/ zi.
În prezent, Agra’s are în portofoliu peste 100 de sortimente de mezeluri (crud-uscate, şunci, cârnaţi, altele), cele mai solicitate fiind mezelurile crud-uscate. Compania procesează lunar peste 200 de tone de carne în fabrica din localitatea Oarda şi vinde mezelurile atât prin propria reţea de distribuţie, formată din 11 magazine în judeţul Alba, dar şi în magazine din alte zone, precum Prahova şi Dâmboviţa.
Printre partenerii Agra’s se află şi câteva hotelurile şi restaurante din Bucureşti. Compania mai distribuie în reţeaua Auchan produse gastro. O parte din producţie ajunge şi la export, în ţări precum Spania, Italia sau Cipru.
sursa: scandia.ro, zf.ro, adevarul.ro
foto: Facebook
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Gelu Stoian
luni, 20.12.2021 at 19:50
Scandia Food suna a ” papica ” scandinava, iar Agra’s a ceva agricol. Mezelurile crud-uscate ,( cum or fi cele n-crud-uscate ? ) suncile, carnatii, si altele, proaspete, nu se prea ” inbina ” in jocul de puzle, din imagine, cu carservele Scandia Foo-ului !!!!!
Gelu Stoian
luni, 20.12.2021 at 19:56
Sigur ca produsele Agra’s, exportate-n Spania, Italia, Cipru, etc. au aceeasi calitate ca cele vandute-n Romania ? Sau ce-i mai bun exporta, cei pica la CTC-ul tarilor importatoare, ” merge si asa” pentru romanasii nostri ?????