Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect ANRE: Persoanele cu venituri reduse sau probleme de sănătate vor fi consideraţi consumatori de gaze vulnerabili


Publicat

gazConsumatorii casnici de gaze, care au venituri reduse și cei care din motive de vârstă sau sănătate necesită continuitate în alimentarea cu gaze naturale vor fi considerați clienți vulnerabili. Prevederea este inclusă într-un proiect de ordin al Autorităţii Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Ordinul este în dezbatere publică până la 19 februarie 2016. Consumatorii incluşi în categoria “clienţi vulnerabili” sunt singurii care vor mai plăti tarife reglementate după liberalizarea completă a pieței, restul consumatorilor casnici urmând să își negocieze singuri tarifele cu furnizorii.

Regulamentul privind furnizarea gazelor naturale la clienţii finali stabileşte cadrul de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a gazelor naturale la clienţii finali, respectiv relaţiile dintre furnizori şi clienţii finali de gaze naturale, precum şi relaţiile conexe cu operatorii economici, titulari de licenţe de operare, referitoare la derularea contractului de furnizare a gazelor naturale.

Potrivit proiectului de Ordin ANRE, clientul final aparţinând categoriei de clienţi casnici este înregistrat drept client vulnerabil dacă îndeplineşte cel puţin una dintre următoarele condiţii:

– are venituri reduse, stabilite de instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale;

-) la locul de consum locuieşte o persoană care din motive de sănătate/vârstă necesită continuitate în alimentarea cu gaze naturale sau alte condiţii speciale referitoare la activitatea de furnizare a gazelor naturale.

Dacă un client vulnerabil îndeplineşte ambele condiţii, acesta beneficiază de facilităţile corespunzătoare fiecărei categorii.

Criteriile de încadrare a unui client casnic în categoria clientului vulnerabil din motive de venituri reduse, facilităţile şi modalităţile de implementare a acestora sunt stabilite de către instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale şi se comunică furnizorului de către acestea.

Criteriile de încadrare a unui client casnic în categoria clientului vulnerabil din motive de sănătate/ vârstă se realizează de către instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale şi se comunică furnizorului de către acestea.

În urma comunicărilor primite de la instituțiile statului cu atribuții în domeniul protecției sociale, furnizorul întocmeşte situaţia centralizatoare privind clienții vulnerabili din motive de venituri reduse şi situaţia centralizatoare privind clienții vulnerabili din motive de sănătate/vârstă pe care le comunică în timp util operatorului.

Tipurile de facilităţi specifice, asigurate clienţiilor vulnerabili din motive de venituri reduse, sunt următoarele:

– acordarea de ajutoare financiare de către instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale, care stabilesc cuantumul acestora, limita de venit pentru care se acordă aceste ajutoare, precum şi modalităţile de implementare a acestei facilităţi;

– facturarea lunară a consumului de gaze naturale de către furnizor, pe baza citirii directe de operator/autocitirii de clientul vulnerabil a indexului echipamentului de măsurare, în perioada pentru care se acordă ajutoare financiare de către instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale.

Tipurile de facilităţi specifice, asigurate clienţiilor vulnerabili din motive de sănătate/ vârstă, sunt următoarele:

– facturarea lunară a consumului de gaze naturale de către furnizor pe baza citirii directe de operator/autocitirii de clientul vulnerabil a indexului echipamentului de măsurare;

– asigurarea de către furnizor a accesului la centrul de relaţii cu clienţii prin modalităţi specifice adaptate necesităţilor tuturor categoriilor de clienţi vulnerabili din motive de sănătate/vârstă, în aceleaşi condiţii comerciale oferite majorităţii clienţilor finali;

– transmiterea gratuită, la cererea clientului vulnerabil, a condiţiilor comerciale de furnizare a gazelor naturale, a facturilor, a notificărilor, a plângerilor sau a oricăror materiale informative, prin mijloace electronice, dacă se solicită astfel, într-un format care este compatibil cu majoritatea programelor de citire a documentelor, culoarea fonturilor utilizate trebuind să fie în contrast cu cea a fondului;

– la solicitarea clientului vulnerabil, furnizorul/operatorul convine ca relaţia cu acesta (autocitirea indexului echipamentului de măsurare, transmiterea facturii pe numele şi adresa de corespondenţă a persoanei respective, notificări, plângeri etc.) să se desfăşoare prin intermediul unei terţe persoane, împuternicită de titularul locului de consum;

  1. e) reducerea la minimum a limitărilor şi/sau întreruperilor planificate de operator;

Clienţii finali protejaţi care nu pot fi deconectaţi în situaţii critice şi clienţii înteruptibili de siguranţă care prin reducerea consumului până la oprire contribuie la menţinerea securităţii în aprovizionarea cu gaze naturale în situaţii critice sunt stabiliţi de ministerul de resort.

Furnizarea gazelor naturale pe piaţa concurenţială cuprinde furnizarea în regim negociat, în baza unui contract de vânzare-cumpărare, la preţul de furnizare şi în condiţiile comerciale stabilite între furnizor şi clientul final de gaze naturale, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Toţi clienţii finali au dreptul să-şi exercite eligibilitatea şi să-şi aleagă furnizorul cu care să încheie un contract comercial aferent furnizării gazelor naturale în regim negociat, se mai arată în document.

Dacă şi-au exercitat dreptul de eligibilitate, clienţii finali nu mai au dreptul să încheie un contract comercial aferent furnizării gazelor naturale în regim reglementat.

Pe piaţa concurenţială, furnizarea gazelor naturale se face în regim negociat, pe baza contractului de vânzare-cumpărare, la preţul de furnizare şi în condiţiile comerciale stabilite între furnizor şi clientul final de gaze naturale

În vederea încheierii unui contract comercial aferent furnizării gazelor naturale în regim negociat, clientul final se adresează unui furnizor de gaze naturale şi negociază cu acesta condiţiile comerciale şi preţul de furnizare sau acceptă o ofertă-tip publicată de către acesta, ori recurge la selectarea furnizorului prin procedee specifice de licitaţie/achiziţie publică.

Clientul final poate încheia contractul comercial aferent furnizării gazelor naturale în regim negociat în următoarele variante:

– cu servicii reglementate incluse, situaţie în care deţinerea contractelor pentru prestarea acestor servicii revine furnizorului, iar preţul de furnizare a gazelor naturale include şi tarifele reglementate de ANRE aferente serviciilor prestate;

– fără servicii reglementate incluse, numai pentru cantitatea de gaze naturale contractată, situaţie în care deţinerea contractelor pentru prestarea acestor servicii revine clientului final, iar preţul de furnizare este preţul gazelor naturale contractate şi nu include tarifele reglementate de ANRE aferente acestor servicii

Fiecare operator are obligaţia de a realiza, până la data de 30 iunie 2017, un sistem de codificare la nivel naţional a tuturor locurilor de consum alimentate din conducta/ sistemul din zona proprie de licenţă de operare, prin care i se alocă fiecărui loc de consum în parte un cod de identificare denumit CLC.

În vederea deosebirii codurilor de identificare atribuite de un operator de codurile de identificare aferente locurilor de consum din zona de licenţă a altor operatori, ANRE stabileşte şi publică pe pagina proprie de internet, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, o listă în care se specifică codul de identificare al fiecărui operator, format din caractere tip litere; lista va fi actualizată de ANRE ori de câte ori va fi necesar.

Operatorul are obligaţia de a pune la dispoziţia clientului final care are montat la locul de consum un contor inteligent, date de consum detaliate în funcţie de perioada de utilizare pentru fiecare zi, săptămână, lună şi an. Aceste date se pun la dispoziţia clientului final prin intermediul unei aplicaţii web sau al interfeţei contorului, pentru o perioadă de cel puţin 24 de luni anterioare sau pentru perioada scursă de la începutul contractului de furnizare sau de la data montării contorului inteligent, dacă acestea din urmă sunt mai mici de 24 de luni. Termenul pentru introducerea CLC este 1 ianuarie 2018.

Vezi integral Ordin pentru aprobarea Regulament furnizare gaze naturale



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

WhatsApp a lansat o funcție nouă pentru aplicația de PC. Începând de astăzi se pot primi și pe desktop apeluri audio și video

Publicat

Începând de astăzi pe aplicaţia WhatsApp pentru PC-uri cu macOS şi Windows, se vor putea primi apeluri vocale şi video, a anunţat compania, oferind apeluri criptate end-to-end către alţi utilizatori WhatsApp, atât pe computere, cât şi pe dispozitive mobile.

Apelurile vocale şi video pentru WhatsApp erau până acum funcționale pe telefoane cu Android şi iOS, iar WhatsApp a început să lanseze funcţia de apelare de pe desktop către un grup mic de utilizatori la sfârşitul anului trecut.

Apeluri vocale și video pe Whatsap – încă nu se pot face apeluri de grup pe PC

Funcţia de apeluri vocale și video este acum disponibilă pentru toţi utilizatorii WhatsApp de PC.

Apelurile de pe desktop au aceeaşi criptare end-to-end ca şi mesajele scrise, ceea ce înseamnă că WhatsApp şi Facebook nu vă pot vedea sau auzi apelurile.

Singura caracteristică lipsă este că, cel puţin pentru început, aplicaţia desktop nu acceptă apelurile de grup.

WhatsApp promite că se va extinde pentru a include şi apelurile de voce şi video de grup, dar nu a precizat un termen.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Posturile de directori de școli vor fi scoase la concurs. Titularizarea profesorilor, pe durată determinată

Publicat

Posturile de directori la toate școlile din țară vor fi scoase la concurs iar titularizarea profesorilor va fi pe durată determinată.

Ministrul Educației Sorin Câmpeanu, a declarat joi, 4 martie la Europa FM, că este nevoie de o evaluare a cadrelor didactice.

„Trebuie să ai conduceri în școli selectate pe criterii relevante și obiective. Pentru asta trebuie să ai organizate concursuri pentru directorii de școli. Este un element esențial, dacă vrei să faci evaluare.

Evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță

Pentru că, în orice sistem, directorul unei școli va fi implicat în evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță, legate de criteriile de performanță ale elevilor”, a transmis Câmpeanu.

Cîmpeanu speră ca posturile de director și de director adjunct să fie scoase la concurs înainte de vacanța de vară. ”Directori, directori adjuncți, pe structura director educațional-manager sau orice altă structură care va rezulta din dezbaterile care trebuie să fie profunde și rapide, pentru că până în vară nu mai este mult. În cel mai rău caz aceste concursuri ar trebui să se deruleze în lunile octombrie – noiembrie.”

În plus, ministrul a declarat că „există voință politică” pentru a se trece de la titularizare pe perioadă nedeterminată la perioadă determinată.

Cîmpeanu a mai precizat că ar fi de acord cu o evaluare a tuturor profesorilor pe criterii de performanță.

„Nevoia de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanța elevilor este un lucru foarte clar. Asta este marea provocare, lucrurile trebuie schimbate…

”Trebuie să ai și cu cine pentru că sunt 220.000 de profesori, iar asta nu este o scuză, ci este doar o explicație.

Problema nu poate fi tratată și rezolvată fiind scoasă din context, dacă e scoasă din context e egal cu zero, oricât de bine ar suna.

Întâi trebuie să clarificăm la nivel macro, managementul de sistem: relația dintre minister – inspectorate – autorități locale – școli .”

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Sănătății: Lămpile UV nu sunt recomandate pentru dezinfecția în școli sau pentru uz casnic

Publicat

Ministerul Sănătății atrage atenția că lămpile cu ultraviolete nu sunt recomandate pentru dezinfecția în școli și nici pentru locuințe. Mai mult, radiațiile UV sunt cancerigene și pot produce și alte afecțiuni.

Potrivit specialiștilor Ministerului Sănătății nu este recomandată folosirea lămpilor UV pentru efectuarea dezinfecției în școli sau acasă.

Pe lângă cancerul de piele, radiațiile ultraviolete pot produce cataractă, conjuctivite sau alte reacții la nivelul ochilor, motiv pentru care este contraindicat să fie folosite în încăperi în care sunt persoane și este contraindicat să fie folosite pentru dezinfecția mâinilor, arată specialiștii într-o postare pe Facebook.

„De asemenea, ozonul produs de lămpile UV este dăunător pentru căile respiratorii, fiind un puternic iritant, și poate produce crize de astm la persoanele astmatice. Din aceste motive, nu se recomandă folosirea lor de utilizatori casnici, ci doar de personal calificat și instruit în acest sens”, au mai arătat aceștia.

De asemenea, și Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) a arătat că lămpile UV nu sunt recomandate a fi utilizate decât de personalul calificat și nu reprezintă o opțiune pentru sălile de clasă.

„Lămpile UV sunt, în esență, becuri speciale pline cu vapori de mercur care, odată expuși unui curent electric, produc radiație ultravioletă care distruge germenii direct, prin distrugerea ADN-ului și a ARN-ului acestora, și indirect, prin producerea de ozon„, arată specialiștii.

Astfel de lămpi sunt folosite în spitale și în laboratoarele medicale pentru a steriliza anumite încăperi sau zone, însă nu trebuie utilizate ca unică metodă de dezinfecție.

În ceea ce privește activitatea radiației UV față de virusuri, mai multe studii au demonstrat că aceasta poate distruge virusuri gripale, adenovirusuri sau coronavirusuri atât de pe suprafețe, cât și din aer, atât prin alterarea materialului lor genetic, cât și prin alterarea proteinelor de suprafață, virusurile fiind astfel inactivate.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Incidența COVID în fiecare localitate din județul Alba și situația internărilor. Ministerul Sănătății publică datele în premieră

Publicat

La mai bine de un an de la debutul pandemiei de coronavirus, Ministerul Sănătății a publicat toate datele legate de testarea COVID-19 pe județe și incidența în fiecare localitate din țară.

Datele au fost publicate pe portalul Guvernului pentru seturile de date deschise livrate de autoritățile și instituțiile administrației publice și pot fi consultate și descărcate de orice persoană.

Documentul poate fi descărcat de AICI: transparenta COVID_martie_2021

„Datele actualizate zilnic în acest format sunt extrase din aplicațiile Corona Forms, Alerte MS și RENV și publicate automat în format brut. Din acest motiv ele pot conține inadvertențe”, se precizează pe portalul guvernului.

Informațiile sunt actualizate zilnic, începând cu 1 martie.

Incidenta la 14 zile la nivel de UAT
UAT01-03-202102-03-202103-03-2021
ALBAC0,500,500,50
ALMAŞU MARE000
ARIEŞENI000
AVRAM IANCU000
BERGHIN3,642,603,12
BISTRA0,870,870,87
BLANDIANA1,081,091,09
BUCERDEA GRÂNOASĂ0,870,430,43
BUCIUM000
CÂLNIC0,490,490,49
CENADE000
CERGĂU1,221,221,22
CERU-BĂCĂINŢI7,097,270
CETATEA DE BALTĂ000
CIUGUD3,062,752,44
CIURULEASA000
CRĂCIUNELU DE JOS2,792,802,80
CRICĂU3,492,992,49
CUT1,561,561,56
DAIA ROMÂNĂ1,591,591,27
DOŞTAT2,933,913,91
FĂRĂU000
GALDA DE JOS1,111,111,11
GÂRBOVA0,930,930,93
GÂRDA DE SUS1,301,301,30
HOPÂRTA000
HOREA000,51
IGHIU1,131,561,56
ÎNTREGALDE000
JIDVEI0,180,370,56
LIVEZILE2,462,462,46
LOPADEA NOUĂ2,292,301,92
LUNCA MUREŞULUI1,932,703,09
LUPŞA0,670,680,34
METEŞ1,051,071,07
MIHALŢ6,107,067,36
MIRĂSLĂU0,500,501,51
MOGOŞ000
MUNICIPIUL AIUD1,651,651,77
MUNICIPIUL ALBA IULIA5,925,835,86
MUNICIPIUL BLAJ1,391,491,25
MUNICIPIUL SEBEŞ3,463,223,12
NOŞLAC1,091,091,09
OCOLIŞ1,781,791,79
OHABA000
ORAŞ ABRUD0,940,950,95
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ0,520,260,26
ORAŞ CÂMPENI0,670,670,67
ORAŞ CUGIR1,321,361,32
ORAŞ OCNA MUREŞ1,351,351,42
ORAŞ TEIUŞ3,573,162,47
ORAŞ ZLATNA0,370,370,50
PIANU2,502,232,50
POIANA VADULUI000
PONOR5,855,915,91
POŞAGA000
RĂDEŞTI2,302,312,31
RÂMEŢ000
RIMETEA0,990,991,99
ROŞIA DE SECAŞ0,610,610,61
ROŞIA MONTANĂ000
SĂLCIUA0,690,690
SĂLIŞTEA0,830,840,84
SÂNCEL0,380,761,14
SÂNTIMBRU1,971,641,31
SĂSCIORI1,381,221,22
SCĂRIŞOARA000
ŞIBOT2,052,462,46
SOHODOL000,59
ŞONA1,832,283,43
ŞPRING11,3811,4411,44
STREMŢ0,810,810,81
ŞUGAG1,041,041,04
UNIREA2,222,833,43
VADU MOŢILOR0,740,740,74
VALEA LUNGĂ1,892,532,53
VIDRA0,640,640,64
VINŢU DE JOS0,720,900,54

Situația internărilor în spitale

Număr persoane spitalizate / spital / zi
Spital01-03-202102-03-202103-03-2021
Spital Orasenesc Cugir121415
Spitalul Municipal Sebeș141415
Spitalul Municipal Blaj192017
Spitalul Judetean de Urgenta Alba Iulia393639
Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud272729

Pe 21 februarie, ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a anunţat că a pornit deja demersurile pentru transparentizarea datelor despre evoluţia pandemiei de COVID-19, solicitată de mai multe organizaţii din societatea civilă potrivit libertatea.ro

Ce solicitau organizaţiile din societatea civilă:

  • Incidența la 14 zile la nivel de UAT;
  • Numărul de persoane externate vindecate/județ/zi;
  • Numărul de persoane externate/județ/zi;
  • Numărul de persoane decedate/județ/zi;
  • Numărul de persoane COVID-19 spitalizate în secțiile ATI/județ/zi și numărul total de pacienți ATI/județ/zi;
  • Numărul de cazuri active/județ/zi; Numărul de persoane aflate în carantină instituționalizată/județ/zi;
  • Numărul de persoane aflate în autoizolare/județ/zi;
  • Numărul de persoane testate/județ/zi;
  • Tipul de teste utilizate (RT-PCR, teste rapide) – proporție din pacienții testați județ/zi;
  • Durata de timp între recoltarea de probe biologice-rezultat (zile) – exprimată ca mediană dacă nu se poate mai detaliat;
  • Proveniența persoanelor testate (autoizolare, carantină, testare voluntară, testare la prezentarea la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, testare de rutină la locul de muncă) – exprimată în numere absolute, defalcate pe județ;
  • Raportul dintre numărul de persoane testate pozitiv/numărul de persoane testate/zi;
  • Numărul de pacienți confirmați, dar asimptomatici sau cu forme foarte ușoare;
  • Proveniența persoanelor testate pozitiv (autoizolare, carantină, testare voluntară, testare la prezentarea la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, testare de rutină la locul de muncă) – exprimată în numere absolute;
  • Perioada între rezultatul pozitiv și spitalizare (ore) – exprimată ca mediană, dacă nu se poate mai detaliat; Numărul de persoane spitalizate/județ/zi(ideal pe spital);
  • Tipul de transmitere pentru fiecare caz (comunitar/instituțional/focar cunoscut sau nou/internațional/etc.);
  • Caracteristici ale persoanelor spitalizate/decedate (grupa de vârstă/vârsta, sex, afecțiuni preexistente/tipul afecțiunilor – cu asigurarea faptului că pacienții nu pot fi identificați pe baza acestor informații) Numărul de persoane reinfectate/județ/zi;
  • Informații cu privire la focare (județ, locație, tip focar, număr de persoane confirmate, numărul potențial de persoane ce pot fi afectate);
  • Informații cu privire la centrele rezidențiale (informații la nivel de centru: total rezidenți, infectați, vindecați, decedați);
  • Raportarea corecțiilor efectuate la nivel de număr de cazuri/decese pe județe/zi;
  • Numărul de persoane testate/județ/zi, defalcate pe persoane vaccinate/persoane vaccinate cu rapel și tip de vaccin; Numărul de persoane programate pentru vaccinare și care nu se prezintă la centrul de vaccinare/județ/zi;
  • Numărul de persoane adăugate ad-hoc pentru că au mai rămas doze/județ/zi; Numărul total de reacții adverse înregistrate la nivelul centrelor de vaccinare/județ/zi, defalcate pe reacții comune/minore și reacții majore;
  • Numărul de doze de vaccinuri livrate/județ, defalcate pe tip de vaccin.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate