Eveniment
Reguli noi pentru transportatori, adoptate în UE. Reacția proprietarului celei mai mari companii de profil din Alba
Parlamentul European a adoptat miercuri seară, în ciuda opoziției europarlamentarilor din România și din alte state din Europa centrală și de est, o nouă legislație (pachetul de mobilitate) aplicabilă transportatorilor de marfă din UE, potrivit unui comunicat al PE.
Legislația schimbă radical regulile referitoare la detașarea șoferilor, perioadele de conducere și de repaus.
Transportatorii din Alba sunt și ei afectați de aceste măsuri, chiar dacă unii dintre ei au reușit să își ia măsuri din timp.
Spre exemplu, antreprenorul Ioan Oprean, deținătorul celei mai mari companii de transport din județ, spune că a înființat o firmă în Germania încă de anul trecut, tocmai pentru a reduce impactul unei asemenea măsuri asupra firmei din România.
Acesta spune că a fost atent la informațiile din industrie și a înțeles care era trendul.
S.C. OPREAN S.R.L din Sebeș a fost înființată în 1993 și a devenit una dintre cele mai cunoscute companii de transport internațional, operând pe orice relație europeană.
Potrivit lui Ioan Oprean, compania operează în prezent o flotă de peste 200 de mașini.
Alba24 a contactat și alți transportatori locali însă mulți dintre aceștia nu erau la curent cu modificările operate în Parlamentul European și nu aveau o analiză a posibilului impact asupra afacerii.
Noua legislație a fost promovată de vechile state membre UE, nemulțumite de concurența puternică făcută de firmele de transport din estul Europei, pe care le acuză de dumping.
Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în săptămânile ce urmează.
Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației.
Regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației.
Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.
Transportatorii români au cerut permanent respingerea proiectului susținut de țările din vest.
Și reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), și europarlamentarii români au cerut guvernului să atace la Curtea de Justiție a UE (CJUE) acest pachet legislativ pentru a susține interesele sectorului intern de transporturi.
Pachetul Mobilitate 1 prevede obligația întoarcerii camioanelor acasă (țara de stabilire) la fiecare opt săptămâni, indiferent dacă sunt încărcate sau goale, ceea ce creează costuri suplimentare uriașe pentru transportatorii din România.
Această obligație a fost justificată ca o necesitate de asigurare a condițiilor sociale și a protecției mediului.
Însă, impactul acestei obligații asupra pieței și a mediului a fost complet ignorat în procesul de elaborare a Pachetului Mobilitate 1, în ciuda justificării sale ca mijloc de realizare a Pactului Ecologic, arată transportatorii.
Sursă: G4Media.ro
Foto: Arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News