Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

„REVOLUȚIE în TRAFIC”, la Alba Iulia: Sens unic pe Bulevardul Ferdinand, giratoriu anulat și reorganizarea unor intersecții


Publicat

Mega-proiectul de reabilitare a infrastructurii de transport public urban continuă la Alba Iulia cu bulevardele din zona centrală a municipiului și mai multe străzi din cartierele Partoș și Bărăbanț. 

Printre cele mai importante schimbări prevăzute în proiect se numără:

  • reorganizarea intersecțiilor între B-dul Ferdinand I și B-dul Încoronării (zona Gară) și între B-dul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei (zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba)
  • reorganizarea traficului pe B-dul Ferdinand I, între intersecția din zona Gară și Piața I. C. Brătianu – sens unic din Centru către Sebeș. Traficul rutier din direcția Sebeș – Centru va fi deviat, din zona Gării, pe străzile Iașilor, Plevnei și Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura pe o singură bandă pe Bulevardul Ferdinand (două benzi vor fi dedicate transportului urban) cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (două benzi în sens unic).
  • semaforizarea unor treceri de pietoni (ex: zona Piața I. C. Brătianu, Piața Alessandria / IPJ Alba) și montarea de camere de supraveghere
  • anularea unui sens giratoriu aflat pe B-dul Tudor Vladimirescu (zona Penny Market) și amenajarea unei intersecții semaforizate
  • montarea de dispozitive de depistare a depășirii limitei de viteză admise (radar), de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului și pentru depistarea încălcării interdicției privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculele neautorizate
  • benzi dedicate exclusiv transportului local
  • amplasarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
  • amplasarea a 6 stații de închiriere biciclete (cu câte 10 biciclete)

Vezi și FOTO: MEGA-PROIECT la Alba Iulia. Trei bulevarde importante, RASE și REFĂCUTE de la zero. SCHIMBĂRI majore în transportul urban

Primăria Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea documentațiilor tehnico economice fazele III și IV conform HG907/2016 aferente proiectului „Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia” – Lotul 1.

Valoarea totală estimată a contractului este de 1.650.483 de lei, fără TVA. 

Vezi și FOTO: Marea transformare a traficului din Alba Iulia. Proiect de modificare a trecerilor de pietoni si a statiilor de autobuz

Prin proiect au fost stabilite următoarele soluții tehnice:

Strada Regimentul V Vânători este o stradă principală cu lungimea de 944 m, al cărei traseu se suprapune peste DN 1. Pe această stradă se vor amenaja două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local și una, respectiv două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți și acolo unde există spațiu zone verzi.

Bulevardul Ferdinand I are lungimea de 1.657 m. Va avea 4 respectiv 3 benzi de circulație, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți și un spațiu verde cu lățime variabilă. De asemenea, se va amenaja o stație de închiriere biciclete de tip bike sharing.

Strada I. C. Brătianu are lungimea de 430 m. Va avea 4 benzi de circulație, două dedicate exclusiv transportului local și două pentru transportul privat. Pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens și un trotuar cu lățimea minimă de 1,20 m. De asemenea, se va amplasa și o stație pentru încărcarea autovehiculelor electrice.

Strada Ardealului este în continuarea străzii I. C. Brătianu până la intersecția semaforizată cu strada Calea Moților și are o lungime de 279 m. Va avea 4 benzi de circulație, două dedicate exclusiv transportului local și două pentru transportul privat. Pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens și un trotuar cu lățimea minimă de 1,20 m.

Bulevardul Tudor Vladimirescu – tronson cuprins între strada Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi, are lungimea de 1.414 m. Strada se va amenaja cu 4 benzi de circulație, două marginale dedicate exclusiv transportului local și două pentru transportul privat. Se vor amenaja stații pentru închirieri biciclete și stații pentru încărcarea vehiculelor electrice.

Strada Turnătoriei – de la strada Mureșului până la strada Cabanei, cu o lungime de 1.250 m. Va fi amenajată cu două benzi de circulație și trotuare pe ambele părți

Strada Cabanei – de la intersecția cu strada Corniștei până la Turnătorie, are o lungime de 575 m.Va avea două benzi de circulație și trotuare pe ambele părți.

Detalii tehnice

Strada Regimentul V Vânători

Strada Regimentul V Vânători, zona pod peste râul Mureș

Strada Regimentul V Vânători este o stradă principală care se suprapune cu drumul național DN 1 (E81), având lungimea de 944 m. Aceasta pornește de la podul peste râul Mureș și continuă până la baza rampei pasajului peste calea ferată, în același punct fiind și intersecția cu șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia.

De la podul peste râul Mureș, km 0+000 – km 0+260 strada se va amenaja cu două benzi de circulație, cu lățimea de 3,5 metri fiecare, și care se vor moderniza și suprapune cu transportul urban. Pe partea stângă se va proiecta un trotuar cu lățimea de 1,5 metri. Pe partea dreaptă se va proiecta o pistă de cicliști cu două benzi de circulație (câte una pe sens), cu lățimea de 2 metri, un trotuar cu lățimea de minim 1,5 metri și un spațiu verde cu lățime variabilă.

De la km 0+260 – 0+944 strada are 4 benzi de circulație, care se vor moderniza. Benzile marginale vor fi dedicate exclusiv traficului local de călători și vor avea lățimea de 3,5 metri fiecare, iar benzile centrale vor avea lățimea de 3 metri fiecare.

Pe ambele părți ale carosabilului se va proiecta un spațiu verde cu lățime variabilă, o pistă de cicliști cu lățimea de 1 metru și un trotuar cu lățimea minimă de 1,25 metri până la limita de proprietate. În unele zone pistele de cicliști se vor suprapune cu trotuarele, urmând ca pe aceste sectoare să se desfășoare un trafic mixt.

Spațiul verde va fi delimitat de partea carosabilă prin borduri. Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare prin borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea a 10 arbori. Pentru a împiedica parcarea autovehiculelor pe zona verde se vor prevedea stâlpișori la marginea bordurii pe toată lungimea străzii. Se vor amenaja stațiile de transport în comun.

Strada Regimentul V Vânători, zona pasarelă CF Partoș

După terminarea lucrărilor la autostrada Sebeș – Turda, traficul foarte greu și o parte din traficul de tranzit care străbate strada pentru a ajunge la centura ocolitoare se va deplasa pe autostradă, rezultând un trafic în scădere în zona acestei străzi.

Astfel, pe sectorul de la km 0+260 – 0+944 banda marginală de pe fiecare sens de circulație va fi dedicată transportului în comun din orașul Alba Iulia. Banda dedicată transportului în comun se va delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se va marca corespunzător.

Bulevardul Ferdinand I

Bulevardul Ferdinand I, zona Lukoil / intersecție strada Viilor

Bulevardul Ferdinand I pornește de la baza rampei pasajului CF, din zona intersecției cu strada Viilor și se continuă până la intersecția cu străzile Basarabiei și Olteniei, având lungimea de 1.657 m. De la km 0+000 – 0+520 strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație cu lățimea de de 3,5 metri fiecare, benzile marginale fiind dedicate traficului local de călători. Benzile dedicate traficului local de călători se delimitează de benzile centrale cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător.

La marginea părții carosabile, pe fiecare parte se va proiecta un spațiu verde cu lățime variabilă, maxim 2 metri, o pistă de biciclete cu lățimea de 1 metru și un trotuar cu lățimea de maxim 1,5 metri.

De la km 0+273 – 0+463, pe partea dreaptă se va proiecta o parcare, aceasta se va amenaja pe lățimea de 2,3 metri, pe toată lungimea cu pavaj din calupuri. Pe parcare se va amenaja o platformă de încărcare pentru vehiculele electrice, cu două locuri.

De la km 0+563 – 1+657 (intersecție Gară – intersecție strada Basarabiei), strada va fi proiectată cu 3 benzi de circulație.

Bulevardul Ferdinand I, zona Rompetrol

Benzile marginale vor fi dedicate traficului local de călători, vor avea lățimea de 3,5 metri, se vor delimita de banda centrală cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător. Banda centrală se va proiecta cu lățimea de 3,5 metri, circulația desfășurându-se într-un singur sens – pe direcția Cluj-Napoca – Sebeș.

S-au proiectat piste de cicliști pe ambele părți cu lățimea de 1 metru și trotuare cu lățimea variabilă de minim 1,5 metri până la limita de proprietate. Având în vedere că pe unele zone nu avem o lățime corespunzătoare pentru piste de cicliști și trotuare, pistele de cicliști se vor suprapune cu trotuarele, urmând ca pe aceste tronsoane să se desfășoare un trafic mixt.

Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra și vor fi separate cu borduri de pistele de biciclete, de spațiu verde și de proprietăți.

Pentru siguranța bicicliștilor dar și a pietonilor, la marginea pistelor sau a trotuarelor se vor proiecta stâlpișori.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun și se va proiecta o stație de închiriere biciclete de tip bike sharing. Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau relocarea unui număr de 20 de arbori.

Analiza modului de organizare a circulației în intersecția Bulevardul Ferdinand – Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Ca urmare a introducerii benzilor dedicate pentru transportul public pe ambele sensuri pe Bulevardul Ferdinand, datorită lățimii reduse a zonei ce poate fi utilizată pentru realizarea străzii, se mai poate asigura numai o singură bandă pentru traficul general. Această bandă va asigura traficul vehiculelor private dinspre Centru spre Sebeș.

Pentru asigurarea tranzitului / fluxului de vehicule aferente traficului general se propune o reorganizare a traficului pe străzile din zonă, prin utilizarea sensurilor unice.

Bulevardul Ferdinand I, intersecție cu Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Astfel, fluxul de vehicule dinspre Sebeș către Centru va fi direcționat pe strada Iașilor, strada Plevnei, strada Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura atât pe banda rămasă ca urmare a reorganizării tramei stradale pe B-dul Ferdinand I cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (2 benzi în sens unic).

Acest lucru a condus la necesitatea reorganizării intersecțiilor Bulevardul Ferdinand I – Bulevardul Încoronării (zona Gară) și Bulevardul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei.

Potrivit documentației, cea mai eficientă soluție este realizarea unei intersecții semaforizate organizată în conformitate cu noile fluxuri rezultate ca urmare a reorganizării circulației pe sensuri unice. Prin introducerea acestei intersecții în sistemul central de management al traficului ea poate beneficia de un program de semaforizare adaptiv, crescând în acest fel nivelul de serviciu al acesteia.

Strada I. C. Brătianu

Strada I. C. Brătianu, zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba

Strada I. C. Brătianu este în continuarea Bulevardului Ferdinand și pornește de la intersecția cu străzile Basarabiei și Olteniei, având lungimea de 430 metri.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație din care două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 2,75 m. Benzile dedicate traficului local de călători se vor delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător. Pe partea stângă, la marginea părții carosabile se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 2 metri (două sensuri de circulație) și un trotuar cu lățimea minimă de 1,2 metri, până la margine de proprietate.

La intersecția cu strada Basarabiei s-a prevăzut o platformă de încărcare dedicată vehiculelor cu motor electric, cu două locuri de parcare.

Strada I.C. Brătianu, zona Piața Alessandria / IPJ Alba

Pe partea dreaptă, de la km 0+048 – 0+280 se va proiecta un spațiu verde cu lățimea variabilă până la 3,3 metri și un trotuar până la marginea de proprietate. De la km 0+296 – 0+417 strada se învecinează cu o zonă verde care aparține parcului. În această zonă nu se va interveni.

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Strada I. C. Brătianu, zona Casa de Cultură a Studenților

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 12 arbori.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun.

Strada Ardealului

Strada Ardealului, zona Bloc 280 / BRD

Strada Ardealului este în continuarea străzii I. C. Brătianu, având lungimea de 279 m. Strada se termină la marginea insulei de la intersecția giratorie semaforizată cu strada Calea Moților.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație din care două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 2,75 m. Pe partea stângă, la marginea părții carosabile se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 2 m (două sensuri), un spațiu verde cu lățimea variabilă și un trotuar cu lățimea minimă de 1,2 metri, până la limita de proprietate. Benzile dedicate traficului local de călători se vor delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător.

Strada Ardealului, intersecție cu strada Calea Moților

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun. Pentru stimularea folosirii mijloacelor alternative de transport se vor proiecta 3 stații de închiriere biciclete, de tip bike sharing.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 20 de arbori.

Bulevardul Tudor Vladimirescu

Bulevardul Tudor Vladimirescu, zona intersecții străzile Petru Dobra / Gheorghe Doja

Bulevardul Tudor Vladimirescu – tronsonul de stradă începe din intersecția cu strada Petru Dobra și continuă până la rampa de acces pe podul peste râul Ampoi, având lungimea de 1.414 m.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație, două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 3 metri de la km 0+820 – 1+100 și 3,5 metri pe restul străzii. Benzile marginale dedicate traficului de călători se vor delimita de benzile centrale cu separatoare de sens.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, zona Casa de Pensii Alba

Pe lungimea străzii pe ambele părți se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 1 metru, un trotuar cu lățimea minimă de 1 metru până la limita de proprietate și spații verzi.

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, zona Alba Mall

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun.

Pentru stimularea folosirii mijloacelor alternative de transport se vor proiecta 2 stații de închiriere biciclete, de tip bike sharing.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, intersecție cu Bulevardul Republicii (Ampoi 3)

De la km 1+187 – 1+217 pe partea dreaptă se va proiecta o parcare. Aceasta se va amenaja pe lățimea de 2,3 metri, pe toată lungimea cu pavaj din calupuri.

La km 0+120 pe partea stângă se va amenaja o platformă de încărcare pentru autovehiculele cu motor electric, cu două locuri de parcare.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, intersecție Penny Market

Potrivit planșelor, sensul giratoriu aflat în intersecția zona supermarketului Penny Market din cartierul Ampoi I va fi înlocuit cu semafoare.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 312 arbori.

 

Bulevardul Tudor Vladimirescu, intersecție cu strada Livezii

Lucrări și pe străzile Turnătoriei și Cabanei din cartierul Bărăbanț



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Mircea+(+Tony)+Achim

    joi, 02.07.2020 at 19:16

    Nu stiu cine-i desteptul care a condus proiectul- ar trebui sa il mai gineasca si se consulte cu locuitorii!

  2. Adrian

    vineri, 03.07.2020 at 08:27

    Ar trebui sa fie si strada Cetatii cu sens unic, deoarece sunt tot timpul masini parcate si se circula foarte greu. Pe sensul celalalt, se poate circula lejer pe Blvd. Incoronarii, care nu e atat de aglomerat. De asemenea, sa se planteze mai multi arbori, sa se gandeasca si la pietoni si la copii care sunt nevoiti sa mearga prin soare, cu greu gasesti putina umbra!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Măsuri speciale de SFÂNTA MARIA, în Alba: Mii de credincioși, așteptați la mănăstirile cu hramul Adormirea Maicii Domnului

Publicat

În jur de 3.000 de credincioși sunt așteptați în acest weekend, la mănăstirile din Râmeț, Dumbrava și Oașa, cu ocazia marii sărbători a creștinilor, Sfânta Maria. 

Sărbătoarea este în plină pandemie de coronavirus și, din această cauză, autoritățile, alături de reprezentanții bisericii au impus un set de reguli pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții de maximă siguranță sanitară. 

Citește și MESAJE de Sfânta Maria. Felicitări pentru familie, prieteni și cunoscuți. Urări în versuri, haioase sau serioase

Nicolae Albu, prefectul de Alba, a declarat pentru alba24.ro că 260 de agenți de poliție, alături de jandarmi vor asigura paza și buna desfășurare a evenimentului religios. Aceștia sunt împărțiți la toate lăcașele de cult unde este sărbătorit hramul Adormirii Maicii Domnului.

Potrivit unor estimări, la Mănăstirea Râmeț sunt așteptați în jur de 1.500 de credincioși, la Dumbrava 1000, la biserica din Cugir 150, iar la Oașa în jur de 200.

Vezi și Reguli și condiții la mănăstirile din Alba, de Sfânta Maria. Fără cazare, iar masca de protecție, obligatorie

Slujbele se vor desfășura în aer liber, cu respectarea distanțării fizice între credincioși. Reprezentanții Arhiepiscopiei din Alba Iulia fac un apel către pelerini ca aceștia să respecte distanțarea de 1,5 metri între persoane.

Deoarece slujbele se vor ține în aer liber, nu este obligatorie masca de protecție, dar aceasta va fi obligatorie în interiorul bisericii, dacă credincioșii vor să se roage la icoane. Totuși, purtarea măștii, chiar și în spații deschise, unde sunt adunări mari de oameni este recomandată.

De asemenea, nu vor exista icoane în afara bisericii și nici nu se vor împărți pachete sau iconițe credincioșilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Pensiile vor crește cu 14% de la 1 septembrie. Punctul de pensie ajunge la 1442 de lei, iar indemnizația minimă crește cu 96 lei

Publicat

foto: captura video/ Digi24
Pensiile vor crește cu 14% de la 1 septembrie, reiese din proiectul rectificării bugetare întocmit de Guvern. Inițial, potrivit legislației muncii, pensia trebuia să crească cu 40% la 1 septembrie 2020.

Acest procent a fost însă abandonat din momentul în care România a fost pusă sub ordonanțele militare de distanțare socială, iar situația bugetului s-a deteriorat rapid pe urma întreruperii mai multor tipuri de activități economice.

Citește și Vechimea în muncă va putea fi cumpărată. Persoanele care nu au cotizat suficient pentru pensie vor putea plăti pentru 6 ani

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a ieșit din conferința de presă în care a prezentat liniile mari ale rectificării bugetare, fără a mai răspunde la întrebările jurnaliștilor. Au fost invocate defecțiuni tehnice. Pe cursul prezentării evitase să spună cifra de majorare a pensiilor de la 1 septembrie.

Cu cât se măresc pensiile la 1 septembrie

Potrivit proiectului de buget întomit de Guvern ​”Se propune ca începând cu 1 septembrie 2020 valoarea punctului de pensie să fie majorată cu 14%, respectiv de la 1.265 lei la 1.442 lei.

Totodată, se propune majorarea începând cu aceeași dată a indemnizației minime sociale pentru pensionari, cu 14%, de la 704 lei la 800 lei”, se arată în nota de fundamentare.

Citește și Noi prevederi pentru pensionarii cu stagiul de cotizare mai mic de 15 ani, în proiectul Legii Salarizării. Ce alegere pot face

De asemenea, se propune ca măsura de aplicare devansată a nivelului de salarizare stabilit pentru anul 2022, pentru personalul didactic de conducere şi personalul de îndrumare şi control din învăţământ să se aplice de la 1 septembrie 2021.

Aprobarea acestor măsuri conduce la reducerea semnificativă a necesarului de finanțare pentru majorarea pensiilor și salariilor personalului didactic, atât în anul 2020 (de la 11,2 miliarde lei la 3,6 miliarde lei) cât și în anul 2021 (de la 34,3 miliarde lei la 19,3 miliarde lei) precizează surse din guvern citate de economica.net.

”Pensiile vor creşte în 2020 cu cea mai mare sumă pe care au văzut-o românii vreodată şi care se pune în plus la punctul de pensie”, a declarat, joi, ministrul Finanţelor Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă privind rectificarea bugetară.

”Punctul de pensie, valoarea punctului va avea cea mai mare creştere, cea mai mare sumă pe care o vom vedea în plus la punctul de pensie, pe care am avut-o vreodată.

PSD, niciodată, nu a mărit pensiile cu această sumă, deşi a avut perioade de creştere economică una după alta, trei ani de zile, nu datorită lor ci datorită contextului economic internaţional şi tot nu au mărit pensiile cu această sumă”, a precizat Cîțu.

surse: economica.net, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Sebeș acordă tichete sociale pentru mese calde persoanelor defavorizate și facilități fiscale pentru cetățeni și firme

Publicat

În municipiul Sebeș este în desfășurare o campanie de acordare a tichetelor sociale pentru mese calde persoanelor defavorizate, au anunțat, joi, reprezentanții administrației locale. Totodată, aceștia au informat că municipalitatea acordă în acest an unele facilități fiscale, pentru a veni în sprijinul mediului de afaceri și al cetățenilor.

*Ce sunt tichetele pentru mese calde și cine sunt beneficiarii

Potrivit reprezentanților Primăriei Sebeș, tichetele pentru mese calde se acordă în baza OUG 115/16.07.2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor defavorizate care beneficiază de mese calde, pe bază de tichete sociale pe suport electronic, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum și unele măsuri de distribuire a acestora.

Pot beneficia de mese calde, pe bază de tichete sociale pe suport electronic, următoarele categorii de persoane:

a) Persoanele în vârstă de 75 ani împliniți sau peste această vârstă, care au venituri la nivelul indemnizației sociale pentru pensionari (704 lei);

b) Persoanele/familiile fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate, familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale.

”În vederea înscrierii pe listele cu destinatarii finali, categoriile mai sus menționate, cu domiciliul în Sebeș și localitățile aparținătoare Lancrăm, Petrești și Răhău, pot fi luate în evidența Direcției de Asistență Socială Sebeș, până la data de 31 august 2020, prin depunerea următoarelor documente: copie act identitate, copie xerox talon pensie și cerere/ declarație privind veniturile, la sediul Direcției de Asistență Socială Sebeș, str. Aleea Lac, nr.12, județul Alba sau prin poșta electronică la adresa: office@spas-sebes.ro

Relații suplimentare: telefon / fax 0258731007 și pe www.spas-sebes.ro”, au transmis reprezentanții administrației locale.

*Facilitățile fiscale acordate pentru cetățeni și firme

Primăria Municipiului Sebeș acordă, pe parcursul anului 2020, o serie de facilități și scutiri de la plata obligațiilor fiscale, precum și aplicarea nivelului minim al impozitelor și taxelor locale stabilite prin Codul Fiscal, pentru a veni atât în sprijinul mediului de afaceri, cât și al cetățenilor.

Astfel, pentru impozitul pe clădirile rezidențiale, stabilit prin Codul Fiscal între 0,08% și 0,2%, Municipiul Sebeș va aplica nivelul minim, de 0,08%.

Pentru impozitul pe teren, stabilit prin Codul Fiscal între 6404,62 lei și 15.106 lei/ha (pentru zona A), 4467,97 lei și 10.538 lei/ha (pentru zona B), 2828,12 lei și 6670 lei/ha (pentru zona C) și 1494,62 lei și 3526 lei/ha (pentru zona D), Municipiul Sebeș va aplica nivelul minim, respectiv 6404,62 lei/ha (pentru zona A), 4467,97 lei/ha (pentru zona B), 2828,12 lei/ha (pentru zona C) și 1494,62 lei/ha (pentru zona D).

Aceste facilități și scutiri vor fi extinse și asupra contribuabililor persoane fizice și vor consta în aplicarea nivelului minim al impozitelor și taxelor locale stabilite prin Codul Fiscal.

Totodată, se acordă scutiri de la plata impozitelor și taxelor locale, în afara celor stabilite prin lege, pentru: clădirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale, clădirile utilizate de organizații nonprofit, clădirile restituite, clădirile retrocedate, clădirile folosite ca domiciliu aflate în proprietatea persoanelor care dețin statutul de revoluționar, clădirile la care proprietarii au executat, pe cheltuială proprie, lucrări de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice.

De asemenea, aceleași scutiri se acordă și pentru terenul aferent clădirilor restituite, terenul aferent clădirilor retrocedate, terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale, terenurile utilizate de organizaţii nonprofit, terenurile aparţinând asociaţiilor şi fundaţiilor folosite exclusiv pentru activităţile fără scop lucrativ, terenul situat în extravilanul localităţilor, pe o perioadă de 5 ani, ulteriori celui în care proprietarul efectuează intabularea în cartea funciară pe cheltuială proprie, mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol.

”Pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren și a impozitului pe mijloacele de transport, datorate pentru întregul an de către contribuabili persoane fizice și juridice, până la data de 31 martie 2020 inclusiv, Municipiul Sebeș a acordat o bonificație de 9,99%.

În anul 2020 s-au acordat bonificații în valoare de 1.339.929 lei, după cum urmează: persoane juridice – 1.028.685 lei, persoane fizice – 311.244 lei

De asemenea, Municipiul Sebeș nu percepe taxe pentru organizarea spectacolelor de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, film, circ și a competiţiilor sportive interne sau internaţionale”, au informat reprezentanții Primăriei Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Oficial MADR: România începe producția de rachete care aduc ploaie și zapadă, pentru combaterea secetei

Publicat

În România va începe în curând producția de rachete care produc precipitații (ploaie în perioada secetoasă, respectiv zăpadă în anotimpul rece). Aceasta vor putea fi folosite începând chiar de anul viitor pentru combaterea secetei, a anunțat generalul Gheorghe Căunei, directorul Sistemului Antigrindină. 

Potrivit declarațiilor făcute de generalul Gheorghe Căunei în exclusivitate pentru observatorulph.ro, Electromecanica Ploiești, societate care face parte din Compania Națională Romarm, va fabrica un tip de rachetă care va avea rolul de a produce artificial precipitații.

„Vrem să creștem gradul de precipitații pentru că și România se confruntă cu schimbări climatice majore. Anul trecut, în decembrie, am făcut un experiment în Bărăgan, prin care am reușit să creștem nivelul precipitațiilor, de la 0,1 l/mp la 10 l/mp, folosind un avion. La Electromecanica Ploiești se testează deja o rachetă, care va putea fi folosită pentru combaterea secetei, sperăm, chiar de anul viitor. Racheta conține iodură de argint, o substanță care prin ardere creează centre de condensare ce provoacă în mod artificial precipitații”, a menționat Directorul Sistemului Antigrindină.

Lansarea rachetelor care transformă norii în ploi se va putea face folosind același sistem cu care, în prezent, se lansează rachete antigrindină.

Totodată, rachetele pentru precipitații, lansate terestru sau prin intermediul aviației utilitare, ar putea fi folosite și în sezonul rece.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate