Actualitate
Românii accesează tot mai frecvent internetul. Persoanele care se conectează online şi din afara casei petrec mai puţin timp la TV
Mai bine de 80% dintre persoanele din România utilizează internetul de acasă, însă acesta este din ce în ce mai accesat şi din afara casei.
Potrivit BRAT, utilizarea internetului creşte continuu în România ultimilor ani, iar acesta devine un mediu de masă. Penetrarea internetului în universul persoanelor cu vârsta între 14-74 de ani, din mediul urban România, a ajuns la 67% şi a înregistrat o creştere accelerată în perioada 2007-2010, urmată de o creştere moderată de aproximativ 2% pe an în ultimii 3 ani. Acoperind în primii ani generaţiile tinere din marile centre urbane, internetul se extinde treptat şi spre generaţiile mai vârstnice sau către persoanele locuind în oraşe mici sau mijlocii.
Folosind rezultatele SNA FOCUS şi SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de internet, cu accent pe locul de unde aceştia se conectează la acest mediu.
Deşi rămâne intens utilizat şi de acasă – peste 80% dintre persoane -, internetul este din ce în ce mai utilizat şi din afara casei. Dacă, în ceea ce priveşte utilizarea internetului de acasă, creşterea anuală este modestă şi legată în special de extinderea reţelelor de cablu ale marilor operatori telecom către oraşele mici, în ceea ce priveşte folosirea internetului din afara casei, evoluţia este semnificativă şi strâns legată de utilizarea noilor tehnologii – internet mobil, telefoane inteligente, tablete.
O comparaţie a caracteristicilor socio-demografice şi a preferinţelor de consum ale persoanelor care utilizează internetul doar de acasă versus cele care se conectează şi din afara casei (birou, şcoală, facultate etc) arată faptul că persoanele care utilizează acest mediu şi din afara casei sunt mai tinere, mai active, cu locuri de muncă mai calificate, de regulă în funcţii de conducere.
În ceea ce priveşte consumul media, persoanele care se conectează la internet şi din afara casei petrec mai puţin timp la TV şi la radio decât utilizatorii care se conectează doar de acasă. Două treimi dintre utilizatorii de internet care nu se uită deloc la TV în timpul săptămânii folosesc acest mediu şi din afara casei. Cei care folosesc internetul şi din afara casei au asimilat rapid noile tehnologii, folosesc în mod curent tablete, telefoane inteligente sau internetul mobil. Peste un milion de persoane accesează internetul de pe telefoane mobile, în timp ce peste un sfert de milion de persoane se conectează din afara casei folosind tablete.
Peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei. Internetul le oferă acestora, pe lângă informaţiile necesare pentru a decide asupra produselor şi serviciilor pe care le achiţionează, şi modalitatea practică de a le achiziţiona (e-commerce). Persoanele care folosesc internetul din afara casei intenţionează într-o măsură mai mare să îşi achiziţioneze în următorul an o maşină nouă sau o locuinţă.
Analizând în detaliu volumul de trafic al site-urile relevante din categoriile ştiri generale, economic financiar, locuri de muncă, lifestyle feminin, tabloid, familie copii, se observă o dublare a traficului în zilele lucrătoare faţă de sfârşitul de săptămână. Aceasta dovedeşte că volumul consumului de internet din afara casei este semnificativ şi influenţează volumul de trafic consumat global la nivelul întregului studiu.
În concluzie, există o diferenţă între persoanele care utilizează internetul de acasă faţă de cele care îl utilizează din afara casei, atât sub aspectul volumului de trafic consumat, cât şi al profilului socio-demografic şi de consum. Astfel, atât în cercetarea de media, cât şi în planificarea media, în crearea de grupuri ţintă adecvate, cele 2 grupuri de utilizatori trebuie tratate individual.
Analiza a fost realizată pe baza livrării SNA FOCUS corespunzătoare perioadei de măsurare ianuarie 2012 – februarie 2013 şi din rezultatele de trafic şi audienţă ale SATI, din cea mai recentă livrare – decembrie 2012-februarie 2013.
BRAT este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 15 ani de existenţă, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor şi traficul site-urilor. BRAT are peste 200 de membri, agenţii de publicitate, clienţi de publicitate, editori de presa scrisă şi online, regii.
Studiul Naţional de Audienţă – SNA FOCUS este un sistem de cercetare media care oferă beneficiarilor rezultate de audienţă şi profiluri socio-demografice al publicaţiilor tipărite aparţinând membrilor BRAT şi rezultate despre consumul de produse şi servicii (inclusiv mărcile consumate), consumul media (presă scrisă, internet, TV, radio, cinema, panotaj, altele), petrecerea timpului liber şi stil de viaţă. Universul studiului cuprinde toate persoanele ce trăiesc în mediul urban din România, cu vârsta între 14 şi 74 de ani, în locuinţe private şi cunosc suficient de bine limba română. BRAT a lansat acest serviciu începând cu anul 2001 prin măsurarea audienţelor şi profilelor publicaţiilor tipărite şi a fost a fost completat din 2005 cu partea de consum de bunuri şi servicii (FOCUS).
BRAT organizează SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet) începând din 2007. Acest sistem oferă date despre traficul, audienţa şi profilurile socio-demografice ale site-urilor membrilor BRAT. SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet) se adresează tuturor site-urilor care funcţionează pe piaţa de publicitate din România, indiferent de conţinutul sau specificul lor.
sursa: mediafax.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News