Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Românii care au cumpărat mașini cu motoare proaste pot primi banii înapoi. Precizări de la Protecția Consumatorilor (ANPC)

Publicat

itp service

Mașinile cu motoare nefiabile pe care Dacia, Renault și Nissan le-au vândut românilor pot fi reparate, înlocuite, sau banii pot fi dați înapoi clienților, arată Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Legislația română nu prevede noțiunea de “despăgubire”, însă garanția comercială prevede restituirea prețului plătit de consumator pe un produs, repararea sau înlocuirea acestuia în cazul în care acesta nu funcționează în parametrii tehnici, potrivit ANPC citat de Libertatea.ro

Renault a vândut în țara noastră peste 10.000 de mașini dotate cu motoarele de 1,2 litri TCe, recunoscute la nivel internațional ca având probleme cu consumul de ulei.

Peste 600.000 de automobile Renault, Dacia și Nissan au fost vândute, la nivel global, cu acest motor, la care se adaugă unele modele Mercedes.

ANPC a transmis cadrul legislativ în care se pot repara, înlocui sau returna banii clienților care au cumpărat autoturisme cu probleme tehnice sau nefiabile, la cererea ziarului Libertatea care a semnalat în mai multe rânduri cazuri ale unor proprietari de autoturisme din România care au avut probleme după achiziționarea autoturismelor.

Libertatea.ro a precizat că o parte dintre românii care au cumpărat astfel de mașini cu probleme de la Renault au devenit vocali în ultimii ani și au prezentat în presă necazurile cu care se confruntă din cauza motoarelor nefiabile.

Acestea variază de la consumul prea mare de ulei la faptul că mașinile stau prea mult în service și nu le pot folosi.Unii dintre aceștia au avut probleme atât de mari încât Renault a trebuit să înlocuiască motoarele. În alte cazuri, Renault a răscumpărat mașinile.

În conformitate cu Legea 449/2003, garanția comercială este definită ca fiind orice angajament asumat de vânzător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.

Atenționarea ANPC: Instanțele pot elimina clauzele abuzive

ANPC mai spune legea nu se prevede noțiunea de “despăgubire” şi nici nu face referire la încheierea vreunei convenții ulterioare între comerciant şi consumator. Există însă riscul ca atunci când se întocmesc actele privind răscumpărarea mașinii sau înlocuirea acesteia să fie introduse clauze abuzive în contracte.

“Constatarea caracterului abuziv al unei clauze contractuale se face de către instanțele de judecată”, precizează instituția în documentul transmis ziarului Libertatea.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax