Actualitate
Șeful Companiei de Drumuri: Lucrările de refacere a tronsonului demolat din autostrada Orăştie-Sibiu încep în aprilie și vor fi făcute de CNADNR
Lucrările de remediere a porțiunii din autostrada A3 Orăștie-Sibiu, între Cunța și Săliște, închisă și demolată parțial în toamna anului trecut, la nici nouă luni de la inaugurare, vor începe în luna aprilie și vor fi făcute de CNADNR, în regie proprie, prin utilajele pe care le deține și pe care le poate închiria, a transmis șeful Companiei de Autostrăzi, Cătălin Homor, la o conferință organizată de Capital, citat de hotnews. Directorul CNADNR a mai declarat că valoarea maximală pentru reparații este de 5 milioane de euro.
În urmă cu o săptămână, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, anunța probabilitatea ca tronsonul de autostradă demolat, aflat între Cunța și Săliște, să fie reconstruit de CNADNR. Totodată, acesta a adăugat că va fi analizat tot tronsonul Cunța-Săliște, pentru a se evita situația întâlnită în zona demolată.
Citește și Ministrul Transporturilor: Circulația pe Autostrada Orăștie – Sibiu, REDESCHISĂ în august – septembrie
„Valoarea de 5 milioane de euro este o o valoare maximală estimată pentru remedierea defecțiunilor. În aprilie încep, efectiv, lucrările de reparare a autostrăzii Orăștie-Sibiu. Nu putem discuta de o valoare exactă până nu vom avea un proiect tehnic. Soluția cu cele mai puține riscuri și o durată cât mai mică de execuție e cea de a executa lucrările în regie proprie. Astăzi CNADNR are utilaje și restul vor fi închiriate, plus materialele de construcții necesare pe care le va folosi, iar diferența o va cumpăra. Vor fi implicate toate categoriile de experți și poate se va ajunge la peste 50 de persoane implicate. Perioada de execuție este semnificativ mai scurtă”, a mai spus Cătălin Homor.
Ministrul Transporturilor a anunțat pe 13 ianuarie că reziliază contractul cu firma italiană Impregilo pentru Lotul 3 din Sibiu – Orăștie, autostrada închisă și demolată parțial la mai puțin un an de la inaugurare. Ministrul susține că rapoartele companiei arată că lucrările au fost făcute necorespunzător și cu materiale de calitate slabă.
Costescu a declarat că, potrivit legii, firma Salini – Impregilo va fi trecută pe o listă neagră și timp de doi ani nu va putea participa la alte licitații organizate de către Compania de Drumuri și Autostrăzi, iar autoritățile vor încerca executarea garanțiilor de circa 90 de milioane de lei depuse la proiect.
Citește și Autostrada Orăştie-Sibiu era crăpată înainte de inaugurarea din 2014, între Cunţa şi Sălişte, iar CNADNR ştia. Date din raportul ministerului
sursa: hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News