Actualitate
Simulator de călătorie cu taxiul aerian, pentru a testa confortul pasagerilor. NASA analizează răspunsul fiziologic uman
Pentru a crea un viitor în care taxiurile aeriene să fie o formă obișnuită de transport, pasagerii trebuie să fie confortabili.
De aceea, cercetătorii de la Centrul de Cercetare a Zborurilor Armstrong al NASA din Edwards, California, explorează modul în care pasagerii pot experimenta o călătorie cu taxiul aerian prin construirea unui simulator de zbor cu ajutorul realității virtuale.
NASA a anunțat că cercetează în prezent răspunsul fiziologic uman la mișcare, vibrație, zgomot și stimuli vizuali pe care pasagerii pot experimenta în timpul unui zbor cu taxiul aerian, iar noul simulator este o parte majoră a acestui efort.
Include ochelari de realitate virtuală care înfățișează o cabină de avion și un mediu urban, precum și zgomot și mișcarea scaunului, pentru a simula o călătorie cu taxiul aerian.
NASA va pune la dispoziția industriei și a altor părți interesate datele colectate cu simulatorul pentru a ajuta la modelarea taxiurilor electrice aeriene, a locațiilor în care aeronava va decolare și a ateriza și a rutelor de zbor dorite prin orașe.
„În anii 1970, NASA a jucat un rol esențial în dezvoltarea măsurătorilor calității călătoriei pasagerilor pentru zgomotul avionului cu reacție, vibrația scaunelor și răul de mișcare prin testarea subiecților umani, folosind un simulator unic de calitate a călătoriei pasagerilor, situat la Centrul de Cercetare Langley al NASA”, a spus Curt Hanson, cercetător de control pentru acest proiect.
„Acum, Centrul de Cercetare a Zborului Armstrong de la NASA duce această tehnologie în secolul al XXI-lea.”
În timpul unui experiment, subiecții de testare vor fi fixați pe scaunul de deasupra unei platforme care se poate mișca pe șase axe pentru a simula în mod realist mișcarea într-o aeronavă, iar testele le vor evalua nivelul de disconfort.
Ei vor purta o cască de realitate virtuală și căști pentru a crea o experiență și mai captivantă.
Pe măsură ce fiecare subiect zboară practic în jurul unei scene proiectate din centrul orașului San Francisco, li se va cere să indice oricând se simte inconfortabil apăsând un buton portabil.
Aceste indicii de disconfort pot fi corelate ulterior cu stimulii vizuali și de mișcare înregistrati, precum și cu măsurători fiziologice, cum ar fi ritmul cardiac și ritmul respirator.
Cercetătorii NASA vor putea oferi îndrumări cu privire la elementele designului taxiului aerian, cum ar fi amplasarea scaunelor și dimensiunea ferestrelor, pe baza rezultatelor acestor experimente.
De asemenea, va ajuta la informarea unde va decolare, ateriza și zbura aeronava. Aceste informații vor ajuta industria și guvernul să ia decizii informate pentru a asigura o experiență pozitivă pentru viitorii utilizatori de taxi aerian.
Această testare pe simulator este un element al proiectului Revolutionary Vertical Lift Technology (RVLT) al NASA.
Alte domenii de interes includ îmbunătățirea zgomotului, siguranței și eficienței aeronavelor cu ridicare verticală.
Cercetarea efectuată de proiectul RVLT sprijină cercetarea Advanced Air Mobility a NASA pentru a integra taxiuri aeriene, drone și avioane de livrare de mărfuri în cerul nostru.
FOTO: Revolutionary Vertical Lift Technology Project (RVLT) Simulator. Credits NASA/Genaro Vavuris
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News