Connect with us
Publicitate

Educație

Situații-problemă propuse de IȘJ Alba, la proba interviu de la concursul pentru directorii de școli. Variante pentru candidați

sediul ISJ Alba

Publicat

Următoarea etapă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli este interviul, care se desfășoară începând cu 15 noiembrie.

Inspectoratul Școlar Județean Alba a publicat o listă cu 47 de situații-problemă, care sunt luate în calcul la formularea de întrebări pentru candidați.

În Alba, în urma probei scrise, au rămas în concurs 114 candidați, 23 dintre ei concurând pe același post.

Vezi și Concurența la concursul pentru directorii de școli în ALBA: Care sunt posturile cu mai mulți candidați. LISTA

Au fost scoase la concurs, în total, 160 de posturi, în 127 de unități de învățământ.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA

La interviu, printre cele 47 de situații-problemă de rezolvat pentru candidați, propuse de IȘJ Alba, se află următoarele:

  • Există o diferență semnificativă între rezultatele elevilor obținute în evaluările curente (medii anuale) și rezultatele la evaluările naționale. Cum răspundeți unei astfel de provocări?
  • Școala nu a reușit să adopte o platformă de învățare pentru toate clasele, care să susțină, prin facilitățile ei, activitățile de învățare desfășurate online. Oferiți câteva exemple de intervenție pe care le-ar putea iniția echipa de conducere a școlii.
  • Peste 10% dintre elevii înscriși în anul școlar precedent nu au frecventat școala/au avut o frecvență foarte scăzută și s-au confruntat cu dificultăți la încheierea situației școlare. Oferiți două exemple de măsuri prioritare de intervenție care să diminueze acest risc.
  • Școala nu a reușit să monitorizeze în mod sistemativ condițiile în care s-a desfășurat învățarea online în anul școlar precedent. Oferiți câteva exemple de intervenție pe care le-ar putea iniția echipa de conducere a școlii, evidențiind riscurile non-intervenției.
  • Familiile unui număr semnificativ de elevi din clasa a VIII-a indică faptul că în acest an copiii lor nu se vor prezenta la Evaluarea Națională, fiind risc de a nu continua studiile. Oferiți două exemple de măsuri prioritare de intervenție care să diminueze acest risc.
  • Părinții refuză preluarea dispozitivelor necesare pentru învățarea online pe parcursul acestui an școlar. Ce măsuri puteți întreprinde pentru a a sigura condițiile pentru ca învățarea online să se poată desfășura în bune condiții?
  • Bugetul unității de învățământ pentru anul școlar următor este insuficient. Ce măsuri concrete ați întreprinde pentru a vă asigura că școala va avea resursele necesare?
  • Școala nu a reușit până în prezent să participe la niciun proiect european în domeniul educației (de exemplu, ETwinning, Erasmus+). Ce măsuri concrete ați întreprinde în acest sens?
  • La o grupă din grădiniță a apărut un conflict între educatoare și un părinte, pornind de la atitudinea agresivă și refractară a copilului față de colegi și personalul din grădiniță. Cum rezolvați această situație în calitatea Dvs. de director și ce puteți întreprinde ca pe viitor să nu mai apară astfel de situații?
  • Descrieți pașii pentru încadrarea unei persoane pe un post didactic, apoi renunțarea la post în SIIIR.
  • Pentru admiterea elevilor în clasa a V-a secția muzică, sunt alocate de către minister 10 locuri. În baza căror criterii și cum veți împărți aceste locuri pe instrumente?
  • În cadrul unui liceu tehnnologic cu clase de învățământ profesional și dual, un elev din clasa a IX-a învățământ profesional dorește să se transfere în clasa a IX-a învățământ dual, calificarea profesională electromecanic utilaje și instalații industriale, atras fiind de tehnologia de la operatorul economic unde fac practică elevii de la dual. Cum rezolvați situația transferului?

Vezi integral LISTA cu situații-problemă la proba de interviu – concurs pentru directori de școl 2021 – IȘJ Alba

În Alba sunt organizate două centre de interviu, ambele în sediul IȘJ (sala 12 și sala 15/sala de ședințe).

Ce se evaluează la interviu

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Vezi și Concursul pentru directori de școli 2021: Cum vor fi evaluați candidații la interviu, pentru competențe digitale

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Calendarul concursului:

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

2-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate