Connect with us
Publicitate

AIUD

Sunt riscuri mari ca lotul 2 al A10 Sebeș-Turda să nu fie gata nici în 2021. Autoritățile renunță la declarațiile optimiste

Publicat

Există riscuri mari ca lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeş – Turda şi lotul 2 al drumului expres Craiova – Piteşti să nu fie finalizate până la sfârşitul anului, a declarat, marţi, consilierul pe probleme de infrastructură din cadrul Cancelariei prim-ministrului, Cristian Pistol.

Pe lotul doi care măsoară 24,25 (17+000 – 41+250) kilometri, lucrează Asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme (Aktor S.A.) – SC Euro Construct Trading 98 SRL. Valoare proiect este de 549,33 mil, lei fără TVA, iar data începerii lucrărilor a fost 2 decembrie 2014.

Citește și Cătălin Drulă: Lotul 2 al A 10 Sebeș-Turda, finalizat la 98%. ”Mai trebuie puși parapeții mediani și puțin strat de uzură”

Probleme mari de trafic între Alba Iulia și Aiud

Din cauză că această porțiune de autostradă nu a fost finalizată, sunt probleme mari de trafic între Alba Iulia și Aiud.

În fiecare zi, mii de mașini blochează Teiușul și Aiudul, iar timpul de așteptare al șoferilor ajunge la limita răbdării.

Vezi și VIDEO: Probleme pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Directorul CNAIR: Nu văd cum poate fi dat în trafic până pe 15 noiembrie

Speranța că lotul 2 ar putea fi deschis traficului la sfârșitul anului 2021, a fost dată de ultimele rapoarte de progres anunțate de CNAIR și de declarațiile fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Consilierul pe probleme de infrastructură: riscuri mari să nu fie gata

„Din câte ştiu eu, riscurile sunt mari să nu se finalizeze şi probabil că vor trebui elemente noi care să determine constructorii să finalizeze aceste lucrări.

În orice caz, timpul este foarte scurt, din cunoştinţele mele lucrările nu sunt atât de avansate”, a afirmat Cristian Pistol, la finalul unei reuniuni organizate marţi cu ocazia Zilei Naţionale a Constructorilor, citat de Agerpres.

Consilierul de stat însărcinat cu monitorizarea investiţiilor în infrastructură a menţionat că măsurile propuse constructorilor celor două secţiuni, cu două luni în urmă, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu au fost implementate de aceştia.

„Acum aproximativ două luni de zile, dacă toate măsurile care au fost propuse atunci de Companie ar fi fost luate în calcul şi ar fi fost puse în operă în şantier de către constructor, ar fi fost posibilă (finalizarea celor două secţiuni până la finalul anului, n.r.)”, a precizat Cristian Pistol.

Consilierul prim-ministrului a adăugat că Ministerul Transporturilor va publica în curând evaluarea proiectelor rutiere care vor putea fi date în folosinţă până la finalul anului.

„În momentul acesta – am discutat şi cu domnul ministru (al Transporturilor, n.r.) Vâlceanu – se face o evaluare a proiectelor care au posibilitatea a fi recepţionate sau date în trafic anul acesta.

Aştept şi eu stadiul evaluării să vedem exact ce progrese s-au întâmplat în şantier şi care ar mai fi elementele care trebuie făcute de constructori pentru darea în trafic. Nu avem încă această evaluare, dar o vom avea în foarte scurt timp”, a încheiat Cristian Pistol.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Iacov

    joi, 16.09.2021 at 18:52

    Nu o să fie gata 100% în 2021. Sunt șanse practic 0 ca toate lucrările din contrac să fie finalizate până la sfârșitul anului. Dar asta nu înseamnă că nu vor putea da autostrada în trafic anul acesta. Dacă Vâlceanu vrea să fie ca dl. Cuc, și să țină închisă autostradă fără motiv real, sper să-și găsească altceva de făcut. La oiejdea probabil nu vor termina 100% și nici spațiile de servicii probabil nu vor fi gata, dar pe 400m poți deschide pe half profile la oiejdea să îi scapi pe șoferi de nesiguranță și bătaia de joc ce este DN între Alba și Aiud.

  2. Ciprian

    duminică, 19.09.2021 at 08:08

    Până „reevaluează” proiectele e gata anul. Mai bine ar trimite oameni in teren că vechiul ministru și ar plati lucrările efectuate sau ar penaliza acolo unde nu e conform. La cat mai este de lucru s-ar putea circula chiar daca nu sunt gata ieșirile de la Teiuș. Ar trebui să facă naveta 2 zile intre Aiud și Alba Iulia și s-ar schimba situatia

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ABRUD

Lucrări de modernizare la Centrul de Îngrijire și Asistență pentru persoanele cu dizabilități Abrud. Se cere finanțare PNRR

Publicat

Două clădiri ale Centrului de Îngrijire și Asistență pentru persoanele adulte cu dizabilități Abrud ar urma să intre în modernizare. Consiliul Județean pregătește depunerea documentației pentru finanțare prin PNRR.

Proiectul ”Reabilitare, amenajare, modernizare si reautorizare PSI la CIA Abrud”, pentru care se va solicita finanțare prin PNRR are o valoare totală eligibilă de 12.988.937,77 lei (fără TVA), din care:

  • lucrări conexe 6.909.009,45 lei (fără TVA)
  • lucrări de renovare moderată în cuantum de 6.079.928,32 lei (fără TVA).

Pot rezulta cheltuieli neeligibile, neacoperite prin Planul Național de Redresare și Reziliență, care vor fi suportate din bugetul Judeţului Alba.

Pentru implementarea proiectului se va încheia un Acord de parteneriat între CJ Alba (solicitant) și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba (partener).

Ce clădiri vor fi modernizate

Corpurile de clădire propuse pentru reabilitarea energetică și lucrări conexe au făcut parte dintr-un ansamblu de imobile, în suprafață totală de 10.447 mp.

Acestea au fost separate în trei parcele, cu destinația ”curți-construcții” (de 1004 mp, 4213 mp, respective 5.230 mp), cu numere cadastrale distincte, toate aflate în proprietatea CJ Alba – domeniu public.

Obiectul de investiție îl reprezintă Lotul nr. 2 în suprafață totală de 4213 mp, compus din teren și clădirile:

  • C1: spălătorie + centrală termică (parter) –  335 mp
  • C2: depozit combustibil – P – 17 mp
  • C3: Cămin de abilitare și reabilitare persoane cu dizabilități / cămin școală (parter + 3)- ce face obiectul propunerii de finanțare prin PNRR, suprafață construită desfășurată 2472 mp

Corpurile de clădire C1 și C3 în suprafață construită desfășurată totală de 2807 mp, necesită intervenții prin lucrări conexe și de renovare moderată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trusa medicală, triunghiul reflectorizant și extinctorul nu vor mai fi obligatorii la motociclete. Amendamente aprobate în Senat

Publicat

foto: motociclism.ro

Senatul României a adoptat o propunere legislativă de completare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, propunere prin care conducătorii de mopede şi motociclete nu mai sunt obligaţi să aibă asupra lor trusa de prim-ajutor, două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate.

Iniţiatorii propunerii legislative au aprecuat ca fiind „îngrijorător” faptul că legea română lasă loc la interpretare, obligând şi şoferii de mopede şi motociclete să se echipeze cu extinctor triunghiuri şi trusă de prim ajutor.

Iniţiatorii amintesc, în expunerea de motive, cazul unui echipaj de poliţie din judeţul Cluj, care folosea acest tip de amendă ca pedeapsă pentru motocicliştii asupra cărora nu se putea reţine o altă ilegalitate.

Modificările complete din lege pot fi consultate AICI

Conform proiectului de act normativ amendat de Senat, iniţiat de un grup de parlamentari preponderent USR, art 8 al OUG 195/2002 stipulează că „pentru a fi conduse pe drumurile publice autovehiculele, cu excepţia celor din categoria AM, A1, A2 şi A, tractoarele agricole sau forestiere şi tramvaiele trebuie să fie dotate cu trusă medicală de prim ajutor două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate”.

„Beneficiile pe care o obligarea şoferilor de motociclete şi mopede de a avea asupra lor triunghiul reflectorizante, trusă de prim ajutor şi extinctor este una lipsită de utilitate şi poate avea un impact negativ asupra cetăţenilor care se încadrează în această categorie”, se mai arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Vehicule exceptate de la deținerea trusei de prim ajutor, tiunghi reflectorizant și extinctor:

  • categoria AM – pentru vehicule cu două și cu trei roți, având o viteză maximă proiectată care nu depășește 45 km/h, precum și pentru cvadriciclurile ușoare;
  • categoria A1 – pentru motociclete ușoare cu capacitate cilindrică maximă de 125 de centimetri cubi și cu puterea nominală mai mică de 11 kW;
  • categoria A2 – pentru motociclete cu puterea nominală mai mică de 35 kW;
  • categoria A – pentru motociclete grele, fără restricții în ceea ce privește puterea.

În prezent, persoanele care conduc un autovehicul care nu este echipat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, pot primi amenzi între 580 și 725 de lei, conform Codului rutier actual. Dacă proiectul de lege va fi adoptat, cei care circulă cu mopede și motociclete vor scăpa de aceste amenzi.

Modificările se vor aplica doar după ce proiectul de lege va trece Camera Deputaților, va fi promulgat de către șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz de modificare a OUG 195/2002.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

UDMR vrea să schimbe legea pentru obținerea permisului auto: la proba practică, polițiștii sa fie înlocuiți cu examinatori civil

Publicat

scoala soferi

UDMR vrea sa modifice legislația care reglementează examinarea pentru obținerea permisului auto astfel încât examinatorii să nu mai fie din polițiști din cadrul MAI ci examinatori civili. Demersul UDMR ar putea crea chiar și o nouă profesie: cea de examinator auto.

Unul dintre inițiatorii proiectului de lege deputatul UDMR de Sibiu Benedek Zacharie  a explicat pentru turnulsfatului.ro noile modificări propuse.

Examinator civil pentru examenul auto

Astfel, viitorul examinator civil auto ar trebui să aibă peste 23 de ani, să nu fi avut permisul de conducere anulat, să fie apt medical și psihologic, să nu dețină o funcție la vreo școală de șoferi, să urmeze un curs de formare profesională și să treacă un examen. În plus, se mai solicită că aibă cel puțin 5 ani vechime de conducător auto la categoria unde urmează să fie examinator.

”Dezvăluirile periodice din presa românească despre corupția din sistem ridică semne de întrebare asupra statutului examinatorilor, așa cum această profesie este practicată în multe state membre.

Regula examinării candidaților de către cadre ale Ministerului Afacerilor Interne este specifică statelor din fostul bloc comunist și reprezintă o rămășiță a modului în care statul asigură controlul absolut în toate domeniile”, susține Benedek în expunerea de motive ce însoțește proiectul de lege.

”Obținerea unui permis de conducere în România continuă să fie un demers greoi, iar cazurile de corupție din ultimii ani au dezvăluit problemele unui sistem lipsit de echilibru și control reciproc”, mai spune deputatul. ”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem”

Proba teoretica rămâne la MAI

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor ar continua să rămână, însă doar ca entitate de testare pentru proba teoretică de verificare a cunoștințelor, de emitere a permiselor de conducere și de evidență a acestora.

Același serviciu ar urma să acorde avizul pentru viitorii examinatori auto.

De asemenea, se propune în proiectul de lege ca instructorul auto să fie prezent în mașină, alături de examinator pe perioada de desfășurare a examenului practic.

”Măsura este menită să reducă gradul de intimidare resimțit de candidați și să demonstreze cu adevărat dacă și-au însușit cunoștințele și aptitudinile necesare pentru a conduce autovehicule în condiții de siguranță pe drumurile publice”, mai spune Benedek.

Totodată, noua lege ar permite libertatea candidaților de a alege centre de examinare diferite pentru cele două probe ale examenului, în funcție de domiciliul și sau reședința de facto a acestora.

”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem, să înlesenască procedurile administrative de obținere a permisului de conducere fără a face rabat de la calitatea sistemului de inițiere și pregătire a candidaților la obținerea unui permis de conducere”, mai precizează Benedek Zacharie.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Agenții care fac masteratul la Academia de Poliție vor primi salariu pe durata cursurilor. În ce condiții vor da banii înapoi

Publicat

Agenții de poliție care vor urma programul de master din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, vor primi salariu pe durata cursurilor, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență.

Potrivit unui comunicat al Ministerului de Interne, în vederea reducerii deficitului de personal a fost operaționalizat la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, începând cu acest an universitar, programul de master profesional, ca formă de pregătire inițială a ofițerilor de poliție.

În urma susținerii concursului de admitere, aproximativ 90% dintre participanți sunt agenți de poliție încadrați în unități ale MAI.

„Având în vedere această situație, la nivelul structurilor de specialitate a fost realizată o analiză în scopul identificării soluțiilor de reglementare pentru gestionarea corespunzătoare a raporturilor de serviciu ale acestora, ținând cont de faptul că participarea la programul de master profesional presupune prezența obligatorie în instituția de învățământ pe toată durata lui”, se arată în comunicat.

Conducerea MAI anunță că a fost elaborat un proiect de Ordonanță de Urgență care să modifice Statutul Polițistului, fiind reglementată astfel posibilitatea frecventării acestor cursuri cu scoatere de la locul de muncă, cu acordarea drepturilor bănești prevăzute de Legea salarizării pentru asemenea situații.

La final, absolvenții vor fi încadrați în funcție de nevoi, cu obligația să-și desfășoare activitatea pentru o perioadă de 5 ani în cadrul inspectoratelor județene de poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, unde au fost repartizați după absolvire.

Nerespectarea angajamentului atrage obligația restituirii cheltuielilor efectuate în total pe timpul școlarizării, inclusiv a drepturilor financiare acordate pe perioada cursurilor cu scoatere de la locul de muncă, arată ministerul.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax