Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Tabere gratuite pentru studenți 2022, organizate de minister: locuri disponibile, perioade și condiții de acces

Publicat

Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Gabriela Firea, a anunțat că în acest an se organizează tabere gratuite pentru studenți.

Va fi asigurată cazarea și masa pentru 3.500 de studenți. Taberele vor fi organizate în perioada 9-29 august, pe serii de șase zile.

  • Seria I: 9-14 august
  • Seria II: 14-19 august
  • Seria III: 19-24 august
  • Seria IV: 24-29 august

Taberele vor fi la munte, la mare și în Delta Dunării, în locații unde se poate asigura transport în comun. Cazarea se va face în unități de cel puțin două stele sau trei margarete, în limita a cel mult 100 lei/zi/student. Masa servită va fi de 52 lei/zi/student. Locațiile vor fi stabilite după consultarea cu organizațiile studențești.

Proiect în dezbatere publică

”Organizăm tabere studențești, gratuite, în acest an! Nu renunțăm la acest proiect, chiar dacă financiar ne-am fi dorit să putem susține mai multe locuri.

Cred că ar trebui să vedem cu toții imaginea de ansamblu: trecem printr-o criză energetică și geopolitică unde sunt consumate foarte multe resurse financiare. În plus, încă nu ne-a anunțat nimeni că s-a încheiat pandemia, virusul este încă printre noi, chiar dacă suntem într-o perioadă de relaxare.

Asigurăm cazarea și masa pentru 3.500 de studenți (mai multe ca anii trecuți) cu rezultate bune la învățătură, la activități sportive și culturale sau tineri cu o situație socială mai dificilă. Am cerut suplimentarea cu peste jumătate a numărului anunțat inițial. Este deja o creștere față de anul trecut. Dar e greu să ajungem la cifrele dinainte de pandemie”, a scris ministrul pe Facebook.

Potrivit sursei citate, proiectul se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

În documentul citat se menționează că taberele vor fi organizate de minister, prin Direcția Generală Politici pentru Tinere și Locuire, respectiv prin casele de cultură ale studenților, în perioada de vară, la munte, la mare și în Delta Dunării.

Casele de cultură ale studenților vor achiziționa serviciile de cazare și masă, iar stabilirea locațiilor se va face după consultarea cu toate organizațiile studențești legal constituite.

Condiții pentru participarea la taberele gratuite

Se oferă acces gratuit la tabere, studenților care:

  • sunt înmatriculați la studii cu frecvență (licență/masterat), sunt integraliști (au promovat examenele la toate disciplinele în sesiunea din anul anterior / în cea de iarnă pentru studenții din anul I), inclusiv studenții din an terminal și
  • au obținut rezultate deosebite la învățătură în anul precedent (pondere 85%) sau
  • au avut activitate la diverse manifestări culturale, artistice, sportive sau de voluntariat (pondere 15%)
  • cazuri sociale (pentru aceștia criteriul de student-integralist nu se aplică)
  • sunt studenți în vârstă de până la 35 de ani.

Criteriile de selecție a studenților beneficiari, precum și numele beneficiarilor, facultatea și universitatea din care provin vor fi postate pe site-urile proprii ale caselor de cultură ale studenților, cel târziu cu trei zile înaintea începerii primei serii de tabără.

În perioada taberelor studențești, tinerii beneficiază gratuit de cazare și masă.

Locurile de tabără vor fi repartizate pe universități, pe baza criteriilor, proporțional cu numărul de studenți înmatriculați. Universitățile le repartizează pe facultăți.

Cereri, din 22 iunie

Studenții care îndeplinesc criteriile și vor loc gratuit în teabere depun cerere-tip la secretariatele facultăților, în perioada 22 iunie – 6 iulie.

În perioada 7-8 iulie secretariatele întocmesc lista cu studenții care au depus cereri. Pentru cei care se încadrează la criteriul rezultate bune la învățătură, lista va fi în ordinea mediilor din anul precedent/semestrul I. Va fi întocmită și listă de rezervă.

Listele se afișează pe site-urile universităților și la sedii, în 11 iulie.

Aceste liste vor fi analizate în perioada 13-15 iulie de comisii, formate din decan/prodecan, alte persoane desemnate de aceștia (exclusive studenți) și un reprezentant al organizațiilor studențești, care vor întocmi proces verbal de selecție cu punctaj. Acesta va fi afișat până în 15 iulie. În termen de 72 de ore se pot depune contestații. Listele finale vor fi disponibile până în 20 iulie.

Până în 25 iulie, universitățile vor primi de la casele de cultură sutdențești o adresă cu locațiile pentru tabere, perioadele și numărul de locuri alocat. Până în 27 iulie, universitatea repartizează locurile pe facultăți.

În perioada 28-29 iulie, comisiile de selecție se întâlnesc cu beneficiarii (se poate și online). Studenții selectați pot allege una dintre locațiile disponibile. Vor avea asupra lor carnetul de student/legitimația de student vizate la zi sau adeverință de student, cartea de identitate sau pașaport (original și copie).

Locurile care nu se ocupă pentru studenții integraliști/rezultate bune pot fi redistribuite între facultăți.

Listele finale cu beneficiarii vor fi afișate cel târziu în 1 august.

Cazarea în tabere

Studenții se vor caza în tabără pe baza centralizării borderourilor întocmite de universități, de la ora 14.00 în ziua de începere a taberei sau cel târziu aceeași oră din a doua zi. Trebuie să aibă asupra lor actul de identitate și cel de student (vizat la zi). Dreptul de participare este netransmisibil. Cei care nu se prezintă în tabere fără un motiv justificat, transmis cu cel puțin 5 zile înaintea începerii acesteia nu vor mai putea participa la tabere studențești organizate de minister, anul următor.

Cazarea se va face în camere cu cel mult două locuri. Locația de servire a mesei trebuie să fie la cel mult 300 de metri de spațiul de cazare.

Serviciile de cazare și masă vor fi achiziționate de casele de cultură ale studenților.

Fiecare tabără va fi condusă de un director delegat de casele de cultură ale studenților, care formează un comandament de tabără (din care face parte acesta, un director adjunct, un referent, un consilier, un inspector, un contabil). În procedură este inclus și un reprezentant al organizațiilor studențești.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Alina

    luni, 20.06.2022 at 19:26

    Bună ziua,
    Ne bucurăm de suplimentarea locurilor, însă din păcate angajații caselor de cultură a studenților profită ei de aceste locuri. …******* …caz concret : casa de cultura a studentilor Alba Iulia, domnul Berghian Gheorghe, în calitate de director, Marin Maria Ioana, în calitate de contabil șef al casei de cultură a studenților Alba, Dana Irimie,…Si lista încă continuă…Aceste persoane beneficiaza nu numai cu familia, ci și cu prietenii…Vorba aia, sa fie bine, sa nu fie rău

  2. Adina

    luni, 20.06.2022 at 23:04

    Să nu uităm nici de auditul unde ,,Casa de Cultură a Studenţilor din Alba Iulia a pierdut prima etapă a procesului prin care solicită anularea unei decizii a Camerei de Conturi Alba potrivit căreia instituţia a majorat nejustificat cheltuielile cu carburantul cu suma de 4.240,83 lei’’, unde M. M. I. deţine funcţia de contabil sef

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate