Eveniment
TRANSALPINA: Consiliul Judeţean Alba a cerut răspuns oficial de la CNADNR privind situaţia celei mai înalte şosele din România
Problema accesului pe Transalpina în acest sezon turistic a bulversat atât planurile unor vizitatori români şi străini care au vrut să includă cea mai înaltă şosea din ţară în traseu, cât şi activitatea pensiunilor din zonă, Într-o conferinţă de presă, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, a dat detalii despre acest obiectiv.
“Am trimis de la CJ o nouă scrisoare la CNADNR pentru a ne spune ce se întâmplă, dar nu am primit încă răspuns. Noi spunem că Transalpina are şi mamă şi tată (cu rerefire la declaraţia ministrului Transporturilor, Ioan Rus, care a spus că Transalpina e ca un copil orfan – n.r.), care este Ponta, pentru că CNADNR este în subordinea directă a secretariatului general al guvernului”, a declarat liberalul Florin Roman.
Potrivit acestuia, şoseaua este plină de turişti, lucrările sunt finalizate în proporţie de 85% şi mai sunt de instalaţi parapeţii de protecţie.
A mai atras atenţia că, din cauza ploilor din ultima perioadă, sunt segmente de drum unde bolovanii sunt antrenaţi de pe versanţi şi ajung pe carosabil, astfel că şoferii trebuie să circule cu atenţie.
“De un an şi jumătate nu sunt în stare să rezilieze contractul cu Romstrade. Sunt doar semnalizări de drum în lucru pe Transalpina. Îi spun domnului ministru şi domnului Neaga că Transalpina este deschisă”, a conchis Roman.
Reamintim că, la sfârşitul lunii iulie, proprietarii şi administratorii de pensiuni şi hoteluri din zona Transalpina au fost dispuşi să protesteze, pentru că tronsonul nu a fost declarat deschis oficial şi pierd clienţi. Însă, după ce au aflat că se fac verificări în teren de către echipe de la Drumuri, pentru a vedea stadiul lucrărilor şi, cel mai probabil, pentru a da o decizie clară privind statutul acestuia, s-au hotărât să mai aştepte.
Citeşte şi TRANSALPINA: Administratorii de pensiuni din Alba, Hunedoara, Gorj şi Vâlcea, dispuşi să protesteze. Experţi de la Drumuri verifică lucrările
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat la Alba Iulia, în 11 iulie, că Transalpina “este deschisă cu statut de drum în lucru” şi cu restricţii de rigoare, însă într-un comunicat CNADNR se arăta că DN 67C este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba, din cauza lucrărilor de modernizare.
În ceea ce priveşte situaţia carosabilului, potrivit celor care au fost deja în zonă anul acesta, pe DN67 C, de la Sebeş până la Tău drumul “este bun”, însă mai sunt porţiuni în lucru, mai sus, până la Oaşa. De asemenea, pe segmentul alpin, după Obârşia Lotrului, starea asfaltului este bună, cu mici excepţii în zona Păpuşa şi sunt montate indicatoare rutiere.
Potrivit CNADNR, lucrările de reabilitare a şoselei nu sunt finalizate, iar pe o porţiune sunt abandonate, după ce constructorul, Romstrade, a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul. CNADNR a precizat anterior că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca (GJ); 59+800 – intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 – intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului (Vl.) .
Conform sursei citate, de la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş, unde de asemenea se lucrează, se circulă în regim de şantier.
Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrările au fost oprite în anul 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvenţă.
Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfârşitul lunii iunie, că CNDNR nu reuşeşte să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, astfel că Transalpina rămâne închisă.
Neaga mai spunea, în urma unei vizite făcute în zonă, că turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.
“Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, afirma Neaga.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Minica
sâmbătă, 09.08.2014 at 21:19
Auzi, domnule, TRANSALPINA e a unui puscarias!???? Credeam ca-i al ROMANIEI !!!!