Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Un specialist în asfaltare, un controlor de rovignete și un consilier de la AEP, propuși de guvern în conducerea Romgaz


Publicat

Ministerul Economiei, ca acționar majoritar al Romgaz – cea mai mare companie cu capital de stat – a propus trei noi membri în Consiliul de Administrație care nu au nici o legătură cu domeniul energetic și nici o competență profesională care să îi recomande într-o asemenea funcție.

Potrivit unui articol publicat de G4Media, propunerile au fost făcute pe 15 octombrie de ministrul Virgil Popescu și urmează să fie votate în Adunarea Generală a Acționarilor din 23 octombrie, potrivit documentelor postate pe site-ul Romgaz.

Cei trei noi membri propuși sunt economistul Cristian Firu (controlor de trafic la CNAIR), juristul Andrei Dimitriu (angajat la Autoritatea Electorală Permanentă) și inginerul Virgil Popa (administrator al unei firme care vinde produse medicale, fost viceprimar în Sibiu, specializat în asfaltări).

Articol complet pe G4Media.ro

FOTO: Facebook Romgaz



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    luni, 19.10.2020 at 15:53

    Romgazul asta este raiul acoperitilor. Si inca se continua.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Doar 100 de persoane din Alba care s-au vindecat de COVID-19 au donat plasmă. Centrul de transfuzie: Situația este critică

Publicat

100. Este numărul de persoane din Alba care au avut coronavirus și au donat plasmă pentru ai ajuta pe cei din spitale aflați în stare gravă din cauza infectării cu COVID-19. 

Potrivit datelor transmise de DSP Alba, de la începutul pandemiei și până în prezent, 6.373 de persoane din județ au fost infectate și s-au vindecat.

Însă, din luna iunie, mai exact din data de 12, când a avut loc prima donare de plasmă din județ, doar 128 de posibili donatori au trecut pragul Centrului de Transfuzie Sanguină Alba. 

Din cei 128 de donatori, doar 100 au donat, potrivit datelor transmise luni, 23 noiembrie, de reprezentanții centrului, pentru Alba24.ro.

Însă din cele 100 de unități donate, doar un sfert dintre ele au trecut testele de laborator și au ajuns să fie administrate pacienților critici infectați cu COVID-19.

Situația este critică, au spus reprezentanții Centrului de Transfuzie Alba. Un număr mic de oameni vin săptămânal și donează sânge, dar unul și mai mic donează plasmă, în condițiile în care este mare nevoie de aceasta, în spitalele care tratează cazurile grave de COVID-19.

De la centrul din Alba Iulia, plasma recoltată până în prezent și care a trecut toate testele a fost trimisă către secția ATI a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, dar și către alte unități medicale din țară care au avut nevoie urgentă de plasmă.

Reprezentanții Centrului de Transfuzie Sanguină Alba fac un apel către pacienții vindecați de coronavirus să meargă și să doneze plasmă, deoarece tratamentul cu aceasta poate salva viața unui pacient în stare critică.

Cum poți să donezi plasmă dacă ai avut COVID-19 și acte necesare:

1. Bilet de externare / scrisoare medicală cu diagnosticul COVID-19 (confirmat prin RT-PCR); se poate dona la minimum 14 zile de la confirmarea vindecării (RT-PCR-Negativ)

sau

2. Bilet de externare / scrisoare medicală cu diagnosticul COVID-19 (confirmat prin RT-PCR), cu menționarea perioadei de izolare ulterioară externării; se poate dona la cel puțin 14 zile de la încetarea perioadei de izolare

sau

3. Test RT-PCR pozitiv pentru infecția cu SARS Cov-2 și un document eliberat de DSP ce atestă încetarea perioadei de izolare, în condițiile în care nu a fost internat; se poate dona la cel puțin 14 zile de la încetarea perioadei de izolare

sau

4. Test RT-PCR  pozitiv, pentru infecția cu SARS -Cov-2 efectuat în urmă cu cel puțin 28 de zile, în condițiile în care nu a fost internat sau înscris în evidența DSP; se poate dona la minimum 28 zile de la efectuarea testului.

sau

5. Rezultat pozitiv la o testare serologică (cantitativă) de anticorpi anti-SARS CoV-2 Ig G, efectuata voluntar, în cazul persoanelor asimptomatice care nu au fost confirmate printr-un test RT-PCR pozitiv. Se poate dona la minimum 14 zile de la efectuarea testului.

Pentru a dona plasmă, persoanele vindecate de COVID-19 trebuie să îndeplinească și condițiile donării de sânge obișnuite.

Cele mai importante dintre condițiile cerute: să fie persoane sănătoase (fără afecțiuni acute sau cronice), care nu fac tratament medicamentos, grupa de vârstă 18-60 ani; fără intervenții chirurgicale, tatuaje, piercing, acupunctură – în ultimele 6 luni; greutate minimă – femei 57 kg; bărbați 60 kg.

Program: Luni – vineri orele 7.30 – 12.00

Informații la telefon: 0258.834.050

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Captură de droguri a procurorilor DIICOT Alba Iulia. Metoda prin care trei bărbați au adus cannabis din Spania

Publicat

La data de 24 noiembrie, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Alba Iulia au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 3 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de introducere în țară de droguri de risc, fără drept și de oferire, punere în vânzare, vânzare, distribuire, livrare cu orice titlu, trimitere, transport, procurare, cumpărare, deţinere ori alte operaţiuni privind circulaţia drogurilor de risc, fără drept.

În cauză s-a reținut faptul că, în cursul lunii noiembrie 2020, în baza unor înțelegeri prestabilite, cei 3 inculpați au introdus în România, prin intermediul unei societăți de transport, un colet expediat de pe teritoriul Spaniei care conținea cantitatea de aproximativ 3 kilograme de cannabis.

La data de 23.11.2020, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Alba Iulia împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Alba au efectuat un număr de 4 percheziții domiciliare, în urma cărora au fost ridicate 1,9 kilograme de canabis, precum, cântare electronice, pungi destinate comercializării drogurilor și mai multe înscrisuri cu valoare probatorie.

În cursul zilei de astăzi, cei 3 inculpați urmează să fie prezentați Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul BCCO Timișoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecții și inculpații beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Tablete, laptopuri și sisteme all-in-one, la școlile și liceele din Aiud. Proiect de peste 10 milioane de lei, depus de Primărie

Publicat

Primăria Aiud a depus spre finanțare, din fonduri europene, un proiect care prevede dotarea celor șase unități de învățământ din municipiu cu tablete pentru elevi, laptopuri pentru profesori, sisteme all-in-one, desktop-uri, monitoare și table interactive. Valoarea totală a investiției este de peste 10,1 milioane de lei.

Potrivit reprezentanților primăriei, proiectul „Dotări TIC pentru un învățământ modern” prevede dotarea Colegiului Național „Bethlen Gabor”, Colegiului Național „Titu Maiorescu”, Liceului Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud, Liceului Tehnologic Aiud, Școlii Gimnaziale „Axente Sever” Aiud și Școalii Gimnaziale „Ovidiu Hulea” Aiud cu:

  • Tablete pentru elevi;
  • Laptop-uri pentru profesori;
  • Sistem all-in-one;
  • Camere web conferință;
  • Table interactive;
  • Sisteme desktop + monitor.

Cu o valoare totală a investiției de 10,198,145.72 lei, în cazul finanțării de pe urma proiectului vor beneficia 3.336 elevi și 245 cadre didactice și vor fi echipate cu dispozitive IT un număr de 175 de săli de clasă.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Acţiunea 2.3.3 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură – SECŢIUNEA E-EDUCAŢIE.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum va putea dispune Poliția Locală ridicarea mașinilor parcate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate. Lege promulgată

Publicat

politia locala alba iulia

Poliţia locală va putea să dispună ridicarea vehiculului parcat pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, în afara spaţiilor marcate în acest scop.

Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, care se referă la obligaţiile pe care le au instituţiile, persoanele fizice şi juridice în gospodărirea localităţilor, a fost promulgată, marți, de președintele Klaus Iohannis.

Potrivit legii promulgate, instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului.

Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore. Totodată, ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane fizice şi juridice în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii.

Ridicarea vehiculului se dispune, în scris, prin dispoziţie de ridicare, care trebuie să cuprindă cel puţin informaţiile privind data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului local care poate dispune măsura, precum şi unitatea din care acesta face parte, indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului, menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Operaţiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului, fiind exclus deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare. Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau de administraţia publică locală, sub paza administraţiei publice locale.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Alte prevederi din legea promulgată

Autorităţile şi instituţiile publice, precum şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să efectueze lucrările de întreţinere şi curăţenie a clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor acestora, a incintelor, împrejmuirilor, precum şi a oricăror alte spaţii utilizate de acestea.

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să asigure îngrijirea clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor gospodăreşti, curţilor, împrejmuirilor şi să păstreze ordinea şi curăţenia pe străzi, drumuri, în pieţe, parcuri şi grădini, în celelalte locuri publice, precum şi în mijloacele de transport în comun.

Instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice le revin următoarele obligaţii: să întreţină în stare corespunzătoare clădirile pe care le au în proprietate, anexele gospodăreşti, curţile şi împrejmuirile acestora, precum şi instalaţiile aferente acestora, prin efectuarea lucrărilor de reparaţii, amenajări şi a altor lucrări specifice; să asigure curăţarea faţadelor locuinţelor şi a altor construcţii amplasate la frontul străzii, tencuirea şi zugrăvirea periodică a acestora, potrivit măsurilor stabilite de consiliile locale; să asigure repararea, spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea firmelor şi a faţadelor imobilelor pe care le au în proprietate, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora; să asigure curăţenia pe terenurile şi locurile de depozitare aflate în proprietate, precum şi pe căile de acces; să asigure curăţenia şi igiena în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare, potrivit normelor stabilite de consiliile locale.

Alte obligaţii ale instituţiilor publice şi persoanelor fizice şi juridice sunt: să depoziteze corespunzător reziduurile menajere, industriale, agricole, precum şi materialele refolosibile, numai în locurile special amenajate sau autorizate de autorităţile administraţiei publice locale; să menţină curăţenia trotuarelor, a părţii carosabile, a locurilor publice şi a locurilor de parcare pe care le folosesc; să îndepărteze zăpada şi gheaţa de pe trotuarele din dreptul imobilelor pe care le au în proprietate şi de pe locurile de parcare pe care le folosesc, potrivit normelor stabilite de consiliile locale; să respecte măsurile stabilite pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi; să asigure curăţarea mijloacelor de transport şi a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice; să cureţe şi să întreţină şanţurile, rigolele şi podeţele aferente proprietăţii; să finalizeze construcţiile începute, pe baza autorizaţiilor eliberate de primari, în condiţiile şi în termenele stabilite de acestea.

Dacă aceste obligaţii nu sunt respectate în termenele notificate de primar, de 30 de zile, sau de persoanele împuternicite de acesta, primarul poate aproba executarea de către autoritatea administraţiei publice locale a acţiunilor de curăţare şi igienizare, dar pe cheltuiala proprietarilor notificaţi.

Legea a fost adoptată în 3 noiembrie, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate