Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

100 de „rable” vor putea fi scoase de pe străzile din Abrud. Cetățenii vor putea primi 3.000 de lei pentru o mașină uzată

Publicat

Primăria orașului Abrud intenționează să scoată din oraș un număr de 100 de mașini mai vechi de 15 ani, prin programul privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local. 

Consiliul Local al orașului Abrud a aprobat recent un proiect privind participarea orașului la programul privind casarea autovehiculelor uzate. Obiectivul programului constă în eliminarea din trafic a autoturismelor cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, cu grad ridicat de poluare, în vederea creșterii calității aerului, protecției spațiilor verzi, stimulării înnoirii parcului auto și a utilizării raționale a locurilor de parcare.

Au fost aprobate astfel un număr de 100 de mașini mai vechi de 15 ani, pentru care se va putea acorda stimulentul de 3.000 de lei/autovehicul.

Beneficiarilor programului li se va acorda un stimulent pentru casare – suma nerambursabilă de 3.000 de lei, după predarea spre casare și radierea din circulație și din evidența fiscală a UAT Abrud a unui autovehicul uzat.

Stimulentul pentru casare este constituit din suma de 2.400 de lei alocată prin Fondul pentru mediu și suma de 600 de lei, susținută din bugetul local al orașului Abrud.

Bugetul total este de 300.000 de lei, din care contribuția proprie a orașului Abrud este de 60.000 de lei.

Condiții de înscriere a mașinilor în program

Este considerat eligibil autovehicului care:

  • este înregistrat în evidențele fiscale ale delegatului (primăria)
  • la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării
  • are norma de poluare Euro 3 sau inferioară
  • conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor eutovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.

Condiții pentru proprietari:

  • să aibă domiciliul sau reședința pe raza primăriei la care face solicitarea
  • să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local și cel de stat
  • să nu aibă condamnări definitive pentru infracțiuni împotriva mediului
  • să nu folosească aceeași mașină pentru a obține alte finanțări din alte programe.

Primăriile au putut depune cererile de finanțare și documentația aferentă prin intermediul aplicației informatice, puse la dispoziție de AFM, în perioada 21 aprilie 2023, ora 10:00 – 28 aprilie 2023, ora 23:59.

Potrivit AFM, conturile create și utilizate pentru înscrierea în cadrul programelor derulate de AFM rămân valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate.

După încheierea contractelor de delegare încheiate de Administrația Fondului pentru Mediu cu unitățile administrativ-teritoriale și publicarea pe site-ul www.afm.ro a listei cu UAT-urile care au încheiat contracte de delegare, AFM va publica anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanții persoane fizice și a sumelor alocate.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Dany

    marți, 02.05.2023 at 21:28

    și de 3000 de lei nu îmi cumpăr nici bicicleta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax