Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Amendă dată de jandarmii din Alba, la protestele anti restricții din Alba Iulia, ANULATĂ de judecători. Motivul

Publicat

La sfârșitul lunii martie, mai mulți cetățeni din Alba Iulia s-au organizat și au început să protesteze pe străzile din oraș, împotriva restricțiilor de atunci impuse de Guvern, în contextul pandemiei provocate de COVID. 

Timp de câteva zile, au existat proteste în fața Prefecturii, dar cele de amploare s-au desfășurat pe străzile orașului. Jandarmii au fost prezenți, iar după proteste au comunicat că i-au amendat pe o parte dintre cei care au protestat și nu au purtat măști de protecție. 

La scurt timp, mai multe persoane dintre cele amendate au început să conteste în instanță amenzile primite pentru nepurtarea măștilor.

Un proces de genul s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar cel amendat a avut câștig de cauză dintr-un motiv foarte simplu:

amenzile au fost scrise de jandarmi, din birou, doar pe baza probelor video. 

Procesul s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, o decizie a fost dată în data de 20 septembrie iar motivarea a fost făcută public.

Ce s-a întâmplat, potrivit motivării instanței

Potrivit documentului citat, bărbatul a fost sancționat cu 2000 de lei, ( 2 amenzi de câte 1000 de lei) pentru că în data de 30 martie, în jurul orei 00.15  <<”a fost surprins nepurtând masca de protecție obligatorie, totodată nu a avut un motiv întemeiat pentru a fi prezent la această oră la locul indicat mai sus, fapt constatat direct de către agentul constatator”.

Procesul verbal a fost întocmit la sediul unității de jandarmi, iar la fața locului ar fi fost efectuate filmări operative, precizează agentul constatator la rubrica „Alte mențiuni” din procesul verbal.

Petentul nu a avut posibilitatea de a formula obiecțiuni, iar actul de sancționare a fost încheiat în lipsa unui martor asistent>>, se arată în documentul citat.

În apărarea sa, bărbatul ”arată că fapta reținută în sarcina sa nu există. Astfel, sancțiunea aplicată este nefundamentată din perspectiva art. 5 alin. 2 lit. d care nu prevăd purtarea măștii în spații deschise, viața fiind imposibilă fără respirație, limitarea respirației fiind o atingere adusă dreptului la viață al persoanei.

Susmenționatele dispoziții legale, în accepțiunea petentului, nu ar defini noțiunea de „mască”, iar sintagma „de protecție” este, de asemenea, ambiguă și lasă la aprecierea agentului constatator aprecierea respectivelor noțiuni și aplicarea sancțiunii.

CITEȘTE ȘI: LIVE VIDEO: Ziua a treia de PROTESTE la Alba Iulia împotriva restricțiilor impuse de Guvern. ”Ne-am săturat de NETFLIX!”

În lipsa unei definiții legale, agentul constatator nu a dovedit ce anume purta sau nu purta petentul, masca putând fi și de culoarea pielii și să fie invizibilă pentru agentul constatator”, se mai arată în motivarea instanței.

Ce a decis instanța

Judecătorii au considerat că nu se poate stabili cu certitudine din raportul procesului verbal dacă bărbatul în cauză a fost prezent la protest, nu avea declarația pe propria răspundere la el, sau dacă purta sau nu mască.

”Din cuprinsul procesului verbal și a raportului întocmit de agentul constatator nu reiese cu claritate dacă, într-adevăr, prezența petentului, a fost constatată personal de către agentul constatator și nici dacă în același mod s-a stabilit că petentul nu avea declarație pe proprie răspundere din care să reiese existența unui motiv întemeiat pentru prezența sa în locul și la momentul menționate în procesul verbal.

Modul în care s-a consemnat în procesul verbal săvârșirea faptei și raportul agentului constatator pot duce și la o altă concluzie că s-au făcut constatările doar pe baza firmelor operative realizate cu acea ocazie, menționate în procesul verbal, după care s-a procedat la încheierea actului de constatare și sancționare.

O astfel de posibilitate este susținută și de lipsa unui martor asistent la încheierea actului de sancționare și de lipsa obiecțiunilor petentului. În caz contrar, petentul probabil ar fi formulat obiecțiuni și în cazul unui refuz agentul constatator ar fi putut să identifice un martor asistent în prezența căruia se încheie procesul verbal, mai ales că menționează în raport că ar fi vorba despre un protest la care participau mai multe persoane.

Săvârșirea faptelor contravenționale reținute în sarcina petentului nu este dovedită dincolo de orice dubiu rezonabil, ambiguitatea rezultată din înscrisurile întocmite de agentul constatator, lipsa martorului asistent și poziția petentului care nu recunoaște săvârșirea faptelor duc la concluzia că este posibil ca petentul să nu fi săvârșit faptele reținute în sarcina sa, caz în care sancțiunile aplicate nu mai sunt justificate”, au motivat judecătorii din Alba Iulia.

Drept urmare au admis cererea bărbatului și au sancțiunea din data de 30 martie 2021. Soluția Judecătoriei Alba Iulia din data de 20 septembrie 2021 poate fi contestată în termen de 30 de zile.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. oX

    luni, 27.09.2021 at 21:29

    Numai vedete …scriitori….profesori universitari……spuma societatii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Continuă lucrările pe 10 străzi din comuna Cricău. Contractul inițial, întrerupt după ce constructorul nu a respectat proiectul

Publicat

Primăria Cricău a lansat o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor de modernizare și refacerea lucrărilor neconforme pe 10 străzi din comună, în lungime totală de 7,5 kilometri. Valoarea investiției se ridică la peste 9,1 milioane de lei. 

Primăria Cricău a lansat joi, 8 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea infrastructurii rutiere în comună, respectiv refacerea lucrărilor neconforme și rest de execuție conform recomandărilor expertizei tehnice.

Valoarea totală estimată a investiției este de 9.184.848,32 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, investiția a fost demarată în anul 2018, când în urma unei proceduri de achiziție, Primăria Cricău a încheiat un contract de lucrări cu SC Domica SRL în calitate de executant. Lucrările de execuție autorizate în anul 2018 au fost executate parțial, însă acesta au fost sistate din execuție, datorită unor probleme cu executantul, care nu a respectat soluțiile din proiectul tehnic de execuție.

Întrucât executantul nu a dat curs solicitărilor beneficiarului de a respecta soluțiile din proiectul tehnic și de a remedia lucrările realizate neconform față de proiectul tehnic, în anul 2021 contractul de lucrări a fost întrerupt.

În vederea finalizării obiectivului de investiții „Modernizare infrastructură rutieră în comuna Cricău, județul Alba”, beneficiarul – Primăria Cricău a dispus, în anul 2021, realizarea unei expertize tehnice prin care s-a constatat stadiul lucrărilor executate, în ce stadiu au fost oprite din execuție, lucrările rămase de executat și lucrările ce au fost realizate neconform față de proiectul tehnic de execuție care a stat la bază.

Lungimea totală a traseului amenajat este de 7.500 m. Lățimea părții carosabile este de 3,5 – 5,50 m, lățimea acostamentelor este de 2 x 0,50 m iar lățimea platformei de 4,50 – 6,50 m.

Au fost proiectate 15 platforme de încrucisare. Șanțurile, rigolele, podețele și accesele la proprietăți în stare bună se vor păstra. Șanțurile, accesele la proprietăți și podețele executate necorespunzător se vor demola și se vor reface.

Se vor realiza șanțuri trapezoidale cu secțiunea neprotejată, șanțuri trapezoidale cu secțiunea protejată cu beton C30/37 cu fundul de 30 de cm, rigole pereate cu beton C30/37, rigole carosabile și scafe prefabricate.

Se vor executa podețe tubulare din tub corugat cu diametre între 315 – 1.000 mm și lungimi cuprinse între 6 – 16 m.

Se vor realiza ziduri din beton armat, astfel:

  • strada 1 – zid de sprijin tip L cu înălțimea de 2 m și lungimea de 32 m;
  • strada 7 – zid de sprijin tip L cu înălțimea de 3 m și lungimea de 10 m.

Se va monta parapet de siguranță pe următoarele străzi:

  • strada 7 – parapet de siguranță tip N2 : 690 m, tip H1 – 55 m;
  • strada 7A – parapet de siguranță tip N2 – 180 m,
  • strada 8 – parapet de siguranță tip N2 – 915 m.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Salariile bugetarilor cresc cu 10%, de la 1 ianuarie 2023. Demnitarii mai așteaptă. LISTA măsurilor adoptate de Guvern

Publicat

Salariile personalului din sectorul bugetar vor fi majorate cu 10 % începând cu ianuarie 2023, comparativ cu nivelul lunii decembrie 2022, prevede un act normativ aprobat joi de Guvern. Potrivit acestuia, indemnizaţiile lunare pentru funcţiile de demnitate publică şi funcţiile asimilate acestora vor fi menţinute la nivelul de la finalul acestui an.

Guvernul a aprobat, joi, ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, a anunţat ministrul de Finanţe, Adrian Câciu.

„Pe partea de ordonanţă de măsuri fiscal-bugetare, după cum ştiţi, măsurile în domeniul drepturilor salariale pe care le luăm pentru anul 2023 sunt următoarele:

  • majorarea începând cu data de 1 ianuarie 2023 a cuantumului brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie, salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice cu 10% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2022, cu încadrarea în grila reglementată de Legea cadru nr 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice cu modificările și completările ulterioare pentru anul 2022.
  • menţinerea în plată în anul 2023, la nivelul aferent lunii decembrie 2022, a indemnizaţiilor lunare pentru funcţiile de demnitate publică şi funcţiile asimilate acestora prevăzute în anexa nr. 9 la Legea cadru nr. 153/2017”, a explicat Adrian Câciu, la finalul şedinţei de joi a Guvernului.

Ordonanţa de urgenţă aprobată de Guvern face parte din pachetul legislaţiei bugetare pentru anul 2023, a transmis Guvernul, într-un comunicat.

Guvernul României respectă angajamentele asumate în relația cu Comisia Europeană de a avea, în 2023, un deficit de 4,4% din PIB pe metodologia ESA.

Astfel, principalele măsuri privind salarizarea vizează:

În 2023, se menține cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2022.

Indemnizația de hrană rămâne la nivelul lunii decembrie 2022.În 2023, sporurile din sistemul bugetar rămân în cuantumul acordat pentru luna decembrie 2022, iar orele suplimentare vor fi compensate cu zile libere.

Începând cu 1 ianuarie 2023, se majorează cu 10% cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare lunară faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2022, pentru personalul plătit din fonduri publice. Majorarea nu va depăși valoarea nominală pentru anul 2022 prevăzută în anexele la Legea-cadru nr. 153/2017.

În anul 2023, indemnizațiile lunare pentru funcțiile de demnitate publică şi funcțiile asimilate acestora rămân la nivelul aferent lunii decembrie 2022.

Tot de la 1 ianuarie 2023, salariul minim în sectorul construcții se majorează de la 3.000 de lei la 4.000 de lei.

Nu se vor acorda premii, decât pentru sportivii și colectivele tehnice cu rezultate deosebite la acțiunile sportive internaționale și naționale oficiale, precum și pentru elevii, studenții, cercetătorii și profesorii îndrumători cu rezultate la olimpiadele internaționale/concursurile internaționale și naționale.

Măsuri sociale:

De la 1 ianuarie 2023, valoarea punctului de pensie se majorează de la 1.586 la 1.785 lei, adică cu 12,5%.

Se va acorda un ajutor financiar pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat şi beneficiarilor de drepturi prevăzute de legi cu caracter special plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 3.000 de lei.

Pensiile militare de stat se indexează cu un procent cuprins între 12,5% – 1%, în funcție de data stabilirii dreptului la pensie, pentru acoperirea ratei medii anuale a inflației.

Cea de-a 13-a indemnizație se acordă, începând cu luna ianuarie 2023, persoanelor cu dizabilități care beneficiază în mod excepțional de o indemnizație compensatorie.

Măsuri fiscale:

Se extinde aplicarea taxării inverse pentru livrările de energie efectuate către comerciantul persoană impozabilă care are calitatea de achizitor unic în cadrul mecanismului de achiziție centralizată de energie electrică instituit prin OUG 153/2022.

Măsura are ca scop asigurarea viabilității acestui mecanism, prin eliminarea dezechilibrelor financiare ce ar apărea între drepturile de încasare ale producătorilor pentru cantitățile de energie electrică vândute și obligațiile de plată ale operatorilor economici care cumpără energie.

Prelungirea perioadei de suspendare a reglementărilor privind acordarea facilității fiscale pentru cheltuielile cu educația timpurie, pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, inclusiv.

Nu se impozitează și nu va fi inclusă în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună, reprezentând venituri din salarii și asimilate salariilor, în cazul salariaților care desfășoară activitate în baza contractelor individuale de muncă, încadrați cu normă întreagă.

Măsura se aplică veniturilor aferente lunilor ianuarie – decembrie 2023, inclusiv. Pentru a beneficia de măsură, salariul de bază brut lunar stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri şi alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe ţară garantat în plată și nu depășește nivelul de 4.000 lei, inclusiv.

Această măsura fiscală are scopul de a sprijini categoriile de persoane vulnerabile, având în vedere nivelul ridicat al ratei inflației generat de creșterile prețurilor la energie electrică, gaze naturale și combustibili.

Alte măsuri:

În 2023, punctul de amendă rămâne la aceeași valoare de 145 lei ca în 2022.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Iluminat public cu LED, pe străzi din zona Cetății Alba Carolina și a unui cartier din Alba Iulia. Proiectul a fost aprobat

Publicat

Aproape 600 de corpuri de iluminat din zona Cetății Alba Carolina și a cartierul albaiulian Recea vor fi înlocuite cu unele moderne, de tip LED, controlate prin telegestiune. Primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat joi aprobarea proiectului. 

„Astăzi, la aproape un an de la depunere, acest proiect a fost aprobat! Încă aproape 600 de corpuri de iluminat vor fi înlocuite cu unele moderne, tip LED, controlate prin telegestiune. Urmează semnarea contractului de finanțare și demararea procedurii de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție”, a scris Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook,

Proiectul „Creșterea eficienței energetice și a gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public în municipiul Alba Iulia” a fost depus pe unul dintre programele Administrației Fondului pentru Mediu. Investiția de peste 3,5 milioane de lei pentru zona Cetății Alba Carolina și a cartierului Recea, va asigura iluminatul public inteligent prin 565 de corpuri de iluminat LED, controlate prin telegestiune. Acestea vor însemna o economie, în factura de energie electrică, de cel puțin 120.000 kw anual.

Străzile vizate de proiectul privind schimbarea corpurilor de iluminat:

  • Cartier Recea: străzile La Recea, Tarina, Bunta, Nanului, Orlea, Piatra Corbului, Roșia Montană, Izvorului (porțiune din cartier)
  • Cetatea Alba Carolina: străzile Gemina, Apulum, Mitropolit Simion Stefan, Mihai Viteazul, Unirii, Păcii, Mitropolit Andrei Șaguna, Muzeului, Mitropolit Alexandru Stercea Suluțiu, Gabriel Bethlen și Strada Militari.

Execuția lucrării va fi realizată în termen de 10 luni de la emiterea ordinului de începere.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Primăria Aiud a cumpărat un teren de aproape 4.900 mp de la OMV Petrom pentru amenajarea unei parcări. Cât a costat

Publicat

Primăria Aiud a achiziționat recent, cu peste 77.000 de euro, un teren de aproape 4.900 mp pentru amenajarea unei parcări. Potrivit reprezentanților administrației locale, amenajarea parcării urmează să fie cuprinsă pe lista de investiții de anul viitor. 

„Știm cât de importantă este pentru dumneavoastră creșterea numărului de parcări. Soluțiile trebuie să țină cont de situația actuală. Municipiul Aiud are în total 1.805 locuri de parcare publice amenajate, iar în Aiud sunt înregistrate 8.774 de autoturisme. Deci vorbim despre un deficit de 6.969 locuri de parcare. În mod realist, în cartierele de blocuri geografia locului face imposibilă amenajarea a încă aproape 7.000 locuri de parcare.

Cu toate acestea, am amenajat peste 200 de locuri noi de parcare în ultimii ani și vom continua acest demers.

Recent am achiziționat un teren în zona Gării, cu suprafața de 4.890 mp cu scopul amenajării unor parcări. În baza Legii nr. 422/2001 ne-am exercitat dreptul de preemțiune asupra imobilului teren situat administrativ în Aiud, str. Gării, nr. 14, CF nr. 71904.

Consiliul Local Aiud a aprobat în unanimitate cumpărarea acestui teren cu scopul realizării unor parcări. Amenajarea parcării va fi cuprinsă pe lista de investiții de anul viitor.

Imobilul a fost achiziționat de la OMV Petrom SA, iar prețul de vânzare-cumpărare a fost de 77.945 EURO (TVA inclus)”, au scris reprezentanții Primăriei, joi, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax