Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Locuinţe pentru tineri, bugete pentru proiecte şi cotizaţii pentru anul viitor


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia s-au întâlnit marţi, 17 decembrie, de la ora 13.00, în şedinţa ordinară din ultima lună a acestui an. Înaintea sărbătorilor de Crăciun, aceştia au votat alocarea de bugete pentru mai multe proiecte, repartizarea unor locuinţe sociale şi pentru tineri, cotizaţia la Apa Alba pe anul viitor şi aprobarea cesionării de către Monolit SRL a unui contract de asociere către Autotrans SA.

UPDATE: Toate proiectele de pe ordinea de zi au fost aprobate de consilieri.

Proiect al ordinii de zi:

1. Rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli pe anul 2013

2. Aprobarea contului de executie pe trimestrul IV anul 2013

3. Acordarea de facilităţi fiscale unei fundaţii (Fundaţia Maranata cere scutire de impozit pe clădirea bisericii, pentru 2014)

4. Acordarea de facilităţi fiscale unor persoane juridice (Elisa Med, Asociaţia de Ajutorare „Diakonia” şi „Unirea” – Societate Cooperativă Meşteşugărească solicită reducerea cu 50% sau integral, după caz, a impozitului pe clădiri şi terenuri, pentru 2014)

5. Aprobarea unor modificări în statele de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia, al Serviciului public „Administrarea patrimoniului local”, al Serviciului public „Serviciul comunitar pentru cadastru şi agricultură”, al Serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor şi a Direcţiei de asistenţă socială (se propune transformarea unor posturi în funcţii publice de execuţie la nivel superior, după ce titularii acestora au promovat examenul de promovare în grad profesional superior)

6. Asigurarea sustenabilităţii proiectului „Asigurarea sustenabilităţii energetice din surse alternative a unor instituţii publice din municipiul Alba Iulia: Colegiul Tehnic „Dorin Pavel”, Căminul pentru persoane vârstnice, Centrul de zi pentru vârstnici şi Direcţia Programe din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia”

7. Asigurarea sustenabilităţii proiectului „Respiră aerul istoriei” pentru anul 2014

8. Finanţarea Centrului de copii cu dizabilităţi multiple din municipiul Alba Iulia

9. Repartizarea unor locuinţe sociale din municipiul Alba Iulia şi stabilirea chiriei

10. Stabilirea numărului de asistenţi personali pentru anul 2014

11. Finanţarea Asociaţiei „Solidaritatea Socială” Alba (12.000 lei pe an, 1.000 lei pe lună)

12. Asocierea dintre municipiul Alba Iulia prin Direcţia de asistenţă socială şi Asociaţia Non – Guvernamentală Maria Beatrice şi aprobarea Actului adiţional nr. 2 la contractul pentru acordarea de servicii sociale nr. 91452/201 (chletuieli de 773 lei/copil/lună decontate din bugetul local; cel mult 25 de copii)

13. Aprobarea listei de priorităţi în vederea repartizării locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii

14. Repartizarea unor locuinţe pentru tineri destinate închirierii, rămase vacante, realizate de către Agenţia Naţională pentru Locuinţe

15. Aprobarea cotizaţiei municipiului Alba Iulia la Asociaţia „Apa Alba” pe anul 2014 (30.000 de lei pe an, respectiv 2.500 lei pe lună)

16. Atribuirea denumirii unor străzi din municipiul Alba Iulia

17. Aprobarea unor documentaţii de urbanism:

Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Introducere in intravilan pentru construire depozit produse hrana animale, Alba Iulia, str. Azur, NR.2, solicitant SC Albatros Gold SRL”

Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe colective, Alba Iulia, str. Târgului nr.10, solicitant SC Proinstal SRL”

Art.3 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire două locuinţe cuplate şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Ion Gavrilă Ogoranu, nr. 5, solicitant Tomuţa Ana, Tomuţa Petru, Tărtărean Ioan”

Art.4 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Extindere locuinţă pe orizontală şi verticală, Alba Iulia, Miceşti, str. Postăvarului nr. 11, solicitant Păcurar Aurelia”

Art.5 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Amplasare chioşc cu caracter provizoriu pentru activităţi de comercializare mici şi cârnăciori, Alba Iulia, zona Gării CFR, solicitant Fleşer Gabriela Dorina”

Art.6 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Schimb de destinaţie din apartament în spaţiu comercial cu extindere şi realizare acces, Alba Iulia, str. Cloşca, nr. 8, Bloc 4ABCDEF, sc. B, ap. 14, solicitant Şandru Ludovica Rodica”

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Modificare PUZ aprobat prin HCL nr. 346/26 noiembrie 2013, art. 5, avand ca obiect Introducere în intravilan pentru construire locuinţe individuale, Alba Iulia – Bărăbanţ, str. Haţegului, solicitant Bădău Nicolae, Floriciu Dorel, Oprişa Nicolae, Dreghiciu Gheorghe, Sivoi Livia”.

18. Aprobarea cesionării de către SC Monolit S.R.L. a contractului de asociere nr.72/2006 către SC Autotrans SA.

19. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia şi unificarea unor imobile (terenuri) situate în Alba Iulia, Partoş, aferente Staţiei de Epurare

20. Însuşirea documentaţiei tehnice de dezlipire a unui imobil (construcţie) situat în Alba Iulia, B-dul Revoluţiei 1989, lângă bloc V3

21. Parcelarea unui imobil (teren) cu nr. Topografic 5068, situat în Alba Iulia, str. Vasile Alecsandri

22. Acceptarea donaţiei unui imobil (drum), situat în Alba Iulia – Bărăbanţ, str. Ciucaşului făcută de către SC Milba Casa SRL şi alţii

23. Acceptarea donaţiei unui imobil (drum), situat în Alba Iulia – Bărăbanţ, str. Ciucaşului făcută de către Suciu Maria şi Suciu Cornel

24. Modificarea „Inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al municipiului Alba Iulia – secţiunea Bunuri Imobile” (se propune rectificarea suprafeţei din zona Pârâul Iovului, la de 95.579 mp, la solicitarea CJ Alba privind întabularea aferentă depozitului neconform – rampa de gunoi; în 16 iulie 2015, acesta va fi închis, potrivit programului din proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor din judeţul Alba”; în vederea realizării lucrărilor de închidere a depozitului neconform, suprafaţa totală necesară este de 93.441 mp, respectiv 58.441 mp suprafaţa ocupată cu deşeuri şi 35.000 mp suprafaţa suplimentară estimată a fi ocupată cu deşeuri până la termenul de sistare a activităţii de depozitare; potrivit APM Alba, cantitatea maximă lunară depozitată la depozitul neconform Alba în perioada ianuarie-septembrie 2013 a fost de 8.675 tone; se estimează ca până în 16 iulie 2015 să fie depozitate circa 180.000 tone, luând în considerare o densitate medie a deşeurilor în depozit de 0,6 tone/mc, rezultă un volum estimat de deşeuri de circa 300.000 mc; se propune extinderea suprafeţei cu 35.000 mp; având în vedere că pe suprafaţa nou delimitată, precum şi pe cea a platoului superios al depozitului de circa 20.000 mp nu se vor putea depune deşeuri cu o înălţime medie de 6 metri, rezultă un volum disponibil de 330.000 mc; CJ cere CL acordul pentru înscrierea în Cartea Funciară a suprafeţei totale de 93.441 mp).

Citește și Programul PRIMA CASĂ continuă și în 2014: Plafon de 1,2 miliarde de lei pentru garanţii. Este permisă folosirea cotei neconsumate în 2013



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Kiss Ilonka

    marți, 17.12.2013 at 13:07

    25. Acordarea unui spatiu Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

8 mai: Ziua Mondială a Crucii Roșii. Misiunile voluntarilor organizației, pentru susținerea persoanelor afectate de COVID

Publicat

Sâmbătă, 8 mai, este sărbătorită Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii. Această zi este dedicată personalului și voluntarilor Mișcării Internaționale a Crucii Roșii și Semilunii Roșii care intervin și susțin persoanele afectate de COVID-19, care, cu responsabilitate și dăruire duc la îndeplinire misiunea organizației, acțiuni ce sunt „de neoprit”.

În România, de la începutul pandemiei COVID-19, personalul și voluntarii Crucii Roșii Române au fost permanent în acțiune, asumându-și riscul îmbolnăvirii, pentru a oferi asistență umanitară și  servicii socio-medicale celor în nevoie.

Totodată, pentru a ajuta comunitățile să se pregătească, au diseminat  informații esențiale pentru prevenirea și limitarea răspândirii virusului, au sprijinit persoanele izolate la domiciliu cu alimente esențiale și produse de igienă, au oferit sprijin psihosocial persoanelor vulnerabile și în carantină, au monitorizat telefonic persoanele izolate.

Prin implicarea a sute de donatori și parteneri din întreaga țară, personalul și voluntarii Crucii Roșii Române au reușit să sprijine unitățile medicale și instituțiile angajate în combaterea pandemiei cu echipamente medicale și de protecție în valoare de peste 9 milioane de euro, transmit reprezentanții organizației.

„În ultimul an, COVID-19 a adus multă incertitudine și a perturbat viața românilor. Acest lucru s-a reflectat mai ales asupra persoanelor care erau deja afectate de sărăcie și izolare socială. Dar un lucru nu s-a schimbat: sprijinul oferit de voluntarii și personalul Crucii Roșii Române. Oamenii de Cruce Roșie au fost în comunități în fiecare zi, ajutând familiile afectate cu pachete cu alimente și produse de igienă sau oferind informații despre importanța prevenirii răspândirii virusului. Timp de un an ei ne-au demonstrat că angajamentul lor nu se clatină niciodată, iar compasiunea lor nu are limite”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Mișcarea Internațională este alcătuită din 192 de Societăți Naționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, cu 160.000 de filiale locale și aproximativ 14 milioane de voluntari în întreaga lume. Este estimat că unul din 636 de locuitori ai planetei este voluntar al Crucii Roșii sau al Semilunii Roșii.

Împreună, Crucea Roșie și Semiluna Roșie au ajuns la 650,5 milioane de persoane cu activități de promovare a sănătății și a măsurilor de igienă – adică 1 din 12 persoane, au desfășurat lucrări de alimentare cu apă și salubrizare pentru 106,2 milioane de oameni (adică 1 din 72 de persoane), au acordat asistență alimentară sau în natură pentru aproximativ 79 de milioane de persoane (1 din 97 de persoane) și mai mult de un milion de persoane au fost conectate cu familiile lor prin apeluri telefonice sau video, mesaje scrise sau verbale.

Președintele Federației Internaționale a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC), dl. Francesco Rocca declarat cu ocazia zilei de 8 mai: „Există multe provocări globale serioase de abordat, cum ar fi COVID-19, criza climatică și sprijinul pentru migranți. Dar astăzi avem aproximativ 14 milioane de motive pentru a sărbători: voluntarii noștri de neoprit.

Fiecare act individual de bunătate și sprijin contează – indiferent de cât de mic poate părea. Această acțiune locală colectivă are un impact global masiv în fiecare zi”.

La rândul său, Peter Maurer, președintele Comitetului Internațional al Crucii Roșii (CICR), a declarat: „Personalul și voluntarii Crucii Roșii și Semilunii Roșii se află în prima linie a fiecărei crize, uneori riscându-și propria siguranță. Ei lucrează neîncetat, cu și pentru comunități, pentru a preveni și a atenua suferința umană în cele mai grave situații, în conflicte armate, dezastre și alte crize umanitare. Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii este ocazia noastră de a le aduce tribut, ei fac o schimbare în toată lumea în fiecare zi și se asigură că nimeni nu rămâne în urmă”.

Societatea Națională de Cruce Roșie din România este o organizație umanitară membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, auxiliară a autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparțial și neutru.

Organizația contribuie, prin programele desfășurate, la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Umanitate, Imparțialitate, Neutralitate, Independență, Voluntariat, Unitate și Universalitate sunt principiile fundamentale ale  Crucii Roșii Române care stau la baza tuturor  acțiunilor sale.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Declarația unică: 25 mai, termen final pentru depunerea formularului 212. Detalii pentru contribuabili

Publicat

Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Alba amintește persoanelor care obțin venituri pentru care impozitul nu se reține la sursă şi/sau care datorează contribuţii sociale, că termenul până la care pot depune Declaraţia Unică (formular 212) este data de 25 mai 2021.

Formularul se poate depune:

– prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:

  • prin intermediul serviciului „Spaţiul Privat Virtual”, accesând website-ul   www.anaf.ro, secţiunea „Depunere declaraţie unică şi alte formulare SPV-PF”
  • prin intermediul portalului e-guvernare, prin utilizarea unui certificat digital calificat

– în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau prin poştă cu confirmare de primire

În contextul pandemic actual, pentru siguranţa publică şi combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, ANAF recomandă utilizarea preponderentă a serviciilor electronice:

– depunerea declaraţiei prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă menţionate anterior;

– în cazul în care persoanele nu sunt înrolate în „Spaţiul Privat Virtual”, se recomandă ca înregistrarea în această aplicaţie să se facă la distanţă:

  • prin serviciul „Identificare Vizuală Online (sistem video)”, accesibil ca opţiune la „Tipul de aprobare” din cadrul paginii care trebuie completată în vederea înregistrării persoanelor fizice, cu parolă, în SPV (pentru înregistrare se accesează www.anaf.ro/Inregistrare în Spațiul privat virtual/Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice/PersoaneFizice/Înregistrare cu parolă), serviciu prin care se aprobă accesul la aplicaţie în urma unei verificări video cu contribuabilii, la o dată programată anterior de solicitanţi;
  • prin verificarea numărului unei decizii/altui document emis de ANAF (lista documentelor ce pot fi utilizate pentru înregistrare poate fi accesată de pe pagina care trebuie completată în vederea înregistrării în SPV (https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp)

De asemenea, contribuabilii pot obține telefonic informații din domeniul fiscal apelând CALL-CENTER, la numărul de telefon 031.403.91.60 sau pot adresa întrebări în scris pe Formularul de contact disponibil pe site-ul www.anaf.ro.

În condiţiile în care nu pot fi utilizate serviciile online și metodele de comunicare la distanţă, contribuabilii:

  • pot accesa, la sediile organului fiscal, calculatoare puse la dispoziţia acestora, pentru înrolarea în SPV, completarea şi transmiterea Declaraţiei Unice;
  • cei care au domiciliu într-o localitate în care nu există o unitate teritorială ANAF pot beneficia de îndrumare şi asistenţă privind completarea Declaraţiei Unice pe suport hârtie sau în formă electronică, înregistrarea în „Spaţiu Privat Virtual”, transmiterea Declaraţiei Unice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, de la funcţionarii din cadrul primăriilor în colaborare cu inspectorii desemnaţi din cadrul organelor fiscale. Listele cu persoanele desemnate pentru acordarea asistenţei, atât din cadrul primăriilor, cât şi din cadrul organelor fiscale, pot fi vizualizate pe site-ul www.anaf.ro/Asistenţă contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Campania depunere Declaraţie Unică 2021;
  • pot adresa întrebări la Ghişeele Unice de la sediile ANAF;
  • pot accesa serviciul „Programări on-line” (www.anaf.ro/Servicii electronice/Programări online), prin intermediul căruia, la o dată programată, pot avea o întrevedere cu inspectorii fiscali, la sediul unității fiscale, pentru clarificarea problemelor cu care se confruntă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ INSOMAR: Pe cine ar prefera românii PREȘEDINTE dacă duminica viitoare ar fi alegeri

Publicat

Potrivit unui sondaj realizat de INSOMAR  românii au răspuns pe cine ar alege dacă duminica viitoare ar fi alegeri prezidențiale. 

Dacă duminica viitoare ar fi alegeri prezidențiale, cu cine ați vota:

Ludovic Orban – 22.14%

Marcel Ciolacu – 20.29%

George Simion – 14.27%

Dan Barna – 12.04%

Dacian Cioloș – 8.25%

Potrivit DCNews.ro sondajul INSOMAR, dat publicității de Antena3, a fost realizat pe un eșantion de 1030 de respondenți, din rândul populației adulte, rezidență în România, în vârstă de 18 ani și peste, eroarea fiind de plus – minus 3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Motivarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunțării sentinței aduce atingere dreptului la un proces echitabil

Publicat

tribunal-justitie-decizie-instanta-e

Redactarea hotărârii judecătoreşti ulterior pronunţării soluţiei în dosarele penale este aptă să lipsească persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie, aduce atingere dreptului de acces la instanţă şi dreptului la un proces echitabil, precizează Curtea Constituţională în motivarea deciziei prin care a stabilit ca fiind neconstituţionale anumite dispoziţii din Codul de procedură penală.

CCR a publicat, vineri, motivarea deciziei de la începutul lunii aprilie prin care a constatat că sunt neconstituţionale dispoziţiile art. 400 alin. (1), ale art. 405 alin. (3) şi ale art. 406 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură penală privind motivarea hotărârilor judecătoreşti.

„Curtea reţine că motivarea hotărârilor judecătoreşti îndeplineşte câteva funcţii importante: reprezintă un mecanism de control al instanţei, care trebuie să demonstreze că hotărârea sa este legală, dreaptă şi corectă, în fapt şi în drept, reprezintă o înscriere oficială a argumentelor în favoarea soluţiei, inspiră un sentiment de încredere socială şi constituie un control democratic al administrării justiţiei, întăreşte principiul autorităţii de lucru judecat şi al prezumţiei de nevinovăţie, reprezintă temeiul executării hotărârii judecătoreşti, precum şi al contestării acesteia la o instanţă superioară”, se precizează în document.

Judecătorii constituţionali spun că motivarea în fapt şi în drept a hotărârii judecătoreşti este relevantă în sensul că permite inculpatului să îşi exercite în mod util dreptul de a formula o cale de atac şi, de asemenea, este importantă într-un sens mai general, în măsura în care ea asigură buna administrare a justiţiei şi previne cazurile de arbitrar.

„Obligaţia de motivare contribuie, de asemenea, la obţinerea încrederii publicului şi a inculpatului în decizia la care s-a ajuns şi permite identificarea unei posibile părtiniri din partea judecătorului şi remedierea acesteia”, mai arată CCR.

„Prin urmare, Curtea constată că redactarea hotărârii judecătoreşti prin care cauza este soluţionată de prima instanţă de judecată, respectiv a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa se pronunţă asupra apelului (motivarea în fapt şi în drept) ulterior pronunţării minutei (soluţiei) dispuse în cauză, ‘în cel mult 30 de zile de la pronunţare’ sau după un interval de timp ce poate depăşi cu mult termenul menţionat, este aptă să lipsească persoana condamnată de garanţiile înfăptuirii actului de justiţie, aduce atingere dreptului de acces la instanţă şi dreptului la un proces echitabil.

Totodată, Curtea constată că punerea în executare a unei hotărâri judecătoreşti definitive anterior motivării în fapt şi în drept a acesteia este contrară dispoziţiilor constituţionale şi convenţionale referitoare la libertatea individuală şi siguranţa persoanei şi celor care consacră demnitatea umană şi dreptatea, ca valori supreme în statul de drept”, precizează instanţa constituţională.

Curtea mai spune că, deşi motivarea hotărârii judecătoreşti constituie o veritabilă garanţie a procesului echitabil şi înfăptuirii justiţiei, reglementarea redactării sale ulterior pronunţării soluţiei „în cel mult 30 de zile de la pronunţare” (termen considerat a fi de recomandare) ori la o altă dată neprecizată „transformă acest act procesual într-o sancţiune pentru inculpat”, care, într-o atare situaţie, este obligat să aştepte un termen nedeterminat redactarea şi comunicarea hotărârii (deciziei) motivate pentru a-şi exercita dreptul la formularea căilor de atac extraordinare.

Mai mult, se arată în motivare, Curtea reţine că dreptul la formularea căilor de atac extraordinare devine „iluzoriu” în condiţiile în care, în intervalul scurs între momentul pronunţării hotărârii şi data motivării şi comunicării acesteia, există posibilitatea ca persoana condamnată să execute o mare parte din pedeapsă sau chiar pedeapsa, în integralitatea ei.

Astfel, Curtea constată că dispoziţiile art.400 alin.(1), ale art.405 alin.(3) şi ale art.406 alin.(1) şi (2) din Codul de procedură penală sunt neconstituţionale, fiind contrare atât dispoziţiilor constituţionale ale art.1 alin.(3), ale art.21 alin.(1) şi (3), astfel cum se interpretează potrivit art.20 din Constituţie şi prin prisma art.6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art.124 alin.(1) şi ale art.129 din Constituţie, cât şi prevederilor art.5 paragraful 1 lit.a) din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. În plus, dispoziţiile art.400 alin.(1) şi ale art.405 alin.(3) din Codul de procedură penală aduc atingere prevederilor art.23 alin.(11) din Legea fundamentală, au argumentat judecătorii constituţionali.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate