Connect with us
Advertisement

Economie

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Cum ar putea fi grăbite lucrările. Se pregătesc reguli noi pentru construirea autostrăzilor

Publicat

autostrada sebes turda Pentru a debloca lucrările de construcţii ale autostrăzilor din ţară, autorităţile din Transporturi iau în calcul simplificarea obţinerii de autorizaţii şi avize, dar şi o monitorizare a utilajelor şi a specialiştilor de pe şantiere. De asemenea, firmele care au câştigat loturile la licitaţii nu vor fi aceleaşi care vor face şi proiectele.

Unul dintre cazurile de blocaj sau întârziere a lucrărilor este cel al Autostrăzii Sebeş-Turda, la care şantierele pe primele două loturi cel puţin sunt mult în urmă.

Situaţia a fost îngreunată de lipsa autorizaţiilor de construcţie, modificări de proiect şi alte chestiuni ce ţin de birocraţie.

Vezi şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Doar 28 de kilometri vor fi deschişi circulaţiei până la sfârșitul anului. Restul mai așteaptă

Citeşte şi Ministrul Transporturilor: Loturile III și IV ale Autostrăzii Sebeș – Turda vor fi finalizate până la sfârșitul anului

Referitor la problemele din şantierele de autostrăzi, Consiliului Concurenţei identifica acum trei ani una dintre cauzele întârzierilor de lucrări. Drumarii se prezintă la mai multe licitaţii cu aceleaşi utilaje şi angajaţi, aşa că nu pot face faţă, dacă ajung să lucreze simultan pe două şantiere, scrie Digi24.ro.

„Fenomenul este de când lumea. A fost inventat de zugravi, care vin şi iau trei lucrări şi se duc câte două zile la fiecare client,” spune Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Astfel, se pregăteşte crearea unei instituţii care să monitorizeze utilajele şi experţii angajaţi de constructori.

„Odată ce a câştigat unul din constructori, în baza de date naţională vor fi blocate utilajele şi vor fi blocaţi specialiştii, pentru a nu mai fi folosiţi la ofertarea sau la alte contracte de alte firme. Este un mecanism eficient. Nu l-am inventat noi. Se foloseşte în Italia. Vom elimina această tendinţă a constructorilor de a păcăli,” adaugă Dan Costescu.

Autorităţile din Transporturi vor să scoată şi o parte din piedicile birocratice. În calea autostrăzii Sebeş-Turda stau autorizaţii de construcţie care lipsesc pe 58 din cei 70 de kilometri ai drumului rapid. Problema este că terenurile apar încă în circuitul agricol.

„Ca să putem lucra pe zona respectivă trebuie scoase din circuitul agricol, chestiune care durează şase luni,” explică Cătălin Homor, director general al CNADNR.

Toate problemele vor fi rezolvate până în martie printr-un act normativ care trebuie aprobat de Guvern, promite ministrul Transporturilor. În plus, şeful Companiei de Drumuri vrea ca autostrăzile să fie proiectate de angajaţi ai CNADNR, iar constructorii să se ocupe numai de execuţie.

Autostrada Sebeş-Turda, stadiu lucrări la 22 ianuarie 2016:

Lotul 1 (judeţul Alba, 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, km 0+000 – km 17+000, 2 noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8, Alba Iulia Nord la km 16): 11,55%

Stadiu financiar: 20%

Valoare contract: 541.739.137 lei, semnat în 14 noiembrie 2014

Constructor şi proiectant: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL

Consultant: Egis Romania SA

Lucrări începute în 2 decembrie 2014; termen finalizare: 2 octombrie 2016, conform contract

Proiect fazat; finanţare: POS-T+POIM

CNADNR: “Din cauza modificărilor faţa de Studiul de Fezabilitate, în baza căruia a fost emis Acordul de mediu iniţial, a fost necesară revizuirea Acordului de Mediu. Acordul de Mediu revizuit a fost emis în 26.11.2015 urmând ca Autorizaţia de Construire pentru Secţiunea A (km 0+300 – km 14+000) să fie obţinută în ianuarie 2016.

Proiectul Tehnic pentru Secţiunea B (km 14+000 – km 17+000) şi Secţiunea C (nodul rutier Sebeş – nod direcţional între A1 şi A10 şi km 0+000 – km 0+300) nu este avizat din cauza propunerilor de modificări a soluţiilor tehnice”.

Lotul 2 (judeţul Alba, 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250, inclusiv nod rutier la Teiuş, km 26): 7,20%

Stadiu financiar: 18%

Valoare contract: 549.332.493 lei, semnat în 14 noiembrie 2014

Constructor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL

Proiectant: DP Consult SRL

Consultant: Asocierea Kappa – Architects & Engineers SRL – Salfo & Associates SA

Lucrări începute în 2 decembrie 2014; termen finalizare: 2 octombrie 2016, conform contract.

Proiect fazat. Finantare: POS-T+POIM

CNADNR: Din cauza modificărilor faţă de Studiul de Fezabilitate, în baza căruia a fost emis Acordul de mediu iniţial, a fost necesara revizuirea Acordului de Mediu. Acordul de Mediu revizuit a fost emis in 26.11.2015 urmand ca Autorizaţia de Construire pentru Secţiunea 2 (km 22+500 – km 25+300 şi km 26+100 – km 35+000) şi Secţiunea 3 (km 35+000 – km 41+250) să fie obţinuta în ianuarie 2016.

Lotul 3 (judeţul Alba, 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 – km 53+700, cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200): 44%

Stadiu financiar: 22%

Valoare contract: 420.511.921 lei, semnat în 16 aprilie 2014

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Proiectant: Aecom Ingenieria SRL

Consultant: DRDP Cluj

Lucrări începute în 20 mai 2014; termen finalizare, conform contract, 20 martie 2016.

Proiect fazat. Finanţare: POS-T+POIM

CNADNR: “Din cauza modificărilor faţă de Studiul de Fezabilitate, în baza căruia a fost emis Acordul de mediu iniţial, a fost necesară revizuirea Acordului de Mediu. Acordul de Mediu revizuit a fost emis in 26.11.2015 urmând ca Autorizaţia de Construire pentru întreg tronsonul de autostrada (km 41+250 – km 53+700) să fie obţinută în ianuarie 2016”.

Lotul 4 (judeţele Alba şi Cluj: 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda, km 53+700 – km 70+000): 42%;

Stadiu financiar: 25,76%

Valoare contract: 470.004.894 lei, semnat în 16 aprilie 2014.

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH

Proiectant: Asocierea Viaponte – Projectos e Consultoria de Engenharia SA – Viponte Rom SRL

Consultant: Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – SPEA Ingegneria Europea SpA

Lucrări începute în 20 mai 2014; termen de finalizare 20 martie 2016, conform contract.

Proiect fazat. Finantare: POS-T+POIM.

CNADNR: “Din cauza modificărilor faţă de Studiul de Fezabilitate, în baza căruia a fost emis Acordul de mediu iniţial, a fost necesară revizuirea Acordului de Mediu. Acordul de Mediu revizuit a fost emis in 26.11.2015 urmând ca Autorizaţia de Construire pentru zonele – 200 m început sector (aparţinând UAT Miraslău), zona sitului arheologic Dumbrava, zonele de relocare reţele Electrice Joasa Tensiune judeţul Alba – să fie obţinută în ianuarie 2016″.

sursă: Digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement