Connect with us
Publicitate

Economie

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Reevaluare de ofertă pentru supravegherea lucrărilor pe lotul I, dispusă de CNSC

Publicat

Autostrada Sebes Turda Loturi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dispus, printr-o decizie din 22 ianuarie, reevaluarea unei oferte depuse de asocierea SC ISPCF SA – Pegaso Ingegneria SRL – Sistema Ingegneria SRL privind licitaţia pentru contractul cu CNADNR aferent supervizării lucrărilor pentru lotul 1 la Autostrada Sebeş-Turda, între Sebeş şi Alba Iulia, pe 17 kilometri.

“Admite contestaţia formulată de SC ISPCF SA, în calitate de lider al asocierii SC ISPCF SA – Pegaso Ingegneria SRL – Sistema Ingegneria SRL, în contradictoriu cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA şi anulează raportul procedurii nr. 16/9681/23.12.2014, în partea care priveşte oferta asocierii contestatoare şi rezultatul procedurii, precum şi comunicările transmise asocierii contestatoare şi ofertantului câştigător. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei asocierii contestatoare şi stabilirea rezultatului procedurii, cu întocmirea unui nou raport al procedurii, în termen de 10 zile de la primirea deciziei”, se arată în decizia CNSC Nr. 80 / 10 C9/ 4 din 22 ianuarie 2015.

Prin contestaţia nr. 1/05.01.2015, înregistrată la CNSC în 5 ianuarie 2015, depusă de ISPCF SA, în calitate de lider al asocierii SC ISPCF SA – Pegaso Ingegneria SRL – Sistema Ingegneria SRL, privind procedura de licitaţie deschisă, organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA (CNADNR), în calitate de autoritate contractantă, în vederea atribuirii contractului de servicii având ca obiect supervizare autostradă Sebeş-Turda lot 1, s-a solicitat anularea deciziei prin care oferta sa a fost declarată inacceptabilă şi neconformă, comunicată în 23 decembrie 2014, reevaluarea ofertei sale de la etapa verificării admisibilităţii ofertei, anularea raportului procedurii şi a actelor subsecvente acestuia, inclusiv a adreselor de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire.

O cerere de intervenţie a fost depusă şi de SC Egis România SA, însă aceasta a fost respinsă de CNSC.

În decizia amintită se mai “dispune continuarea procedurii, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice”.

Potrivit documentaţiei CNADNR pentru contract de servicii supervizare Autostrada Sebeş-Turda, consultantul le va asigura atât pe perioada de proiectare şi execuţie a lucrărilor, cât şi pe parcursul perioadei de garanţie a acestora, “în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura că antreprenorul proiectează şi execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, cantitatea, calitatea şi costul proiectării şi al lucrărilor”.

Consultantul va avea rolul de inginer şi trebuie să asigure servicii de management de proiect şi consultanţă pentru beneficiar, de supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor la standarde de înaltă calitate, evaluarea şi aprobarea lucrărilor, materialelor, echipamentelor (etc.), dar şi servicii de organizare a unor sesiuni de instruire pentru personalul beneficiarului.

Perioada de implementare este de 4 luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuţie a lucrărilor, 48 de luni de garanţie a lucrărilor şi 4 luni de închidere a contractului de proiectare şi execuţie lucrări şi finalizare a contractului de servicii.

CNADNR a anunţat în 5 ianuarie atribuirea contractului de 7 milioane lei (1,57 milioane euro), cu TVA pentru servicii de supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor la lotul 2 – între Alba Iulia şi Aiud, de 24,25 kilometri, al Autostrăzii Sebeş – Turda.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: Contract de 1,5 milioane euro atribuit de CNADNR pentru supervizarea lucrărilor între Alba Iulia şi Aiud

Contractul a fost adjudecat, la 5 ianuarie, de asocierea Kappa – Architects & Engineers – Salfo & Associates, în urma unei licitaţii deschise, unde au fost admise cinci oferte, potrivit unui anunţ al CNADNR.

Proiectul va fi finanţat cu bani de la buget şi fonduri europene.

Autostrada Sebeş – Turda însumează 70 de kilometri şi va costa peste jumătate de miliard de euro, proiectul fiind împărţit în patru loturi.

CNADNR a selectat în aprilie 2014 constructorii loturilor 3 şi 4, contractele pentru primele două fiind semnate în noiembrie.

Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 kilometri, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane lei fără TVA, iar lucrările pentru lotul 2, de 24,25 kilometri, au fost adjudecate de asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading 98 pentru 549,3 milioane lei fără TVA.

Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor).

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16. Constructor: Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137 lei

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş. Constructor: Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, 549.332.493 lei

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta). Constructor: asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, 420.511.921 lei; lucrări în desfăşurare, data de finalizare contractuală: 20.03.2016.

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375. Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, 470.004.894,83, lei; lucrări începute în octombrie, cu dată de finalizare 20 martie 2016.

Primele lucrări pe Autostrada Sebeş-Turda au început dinspre judeţul Cluj. Şoferii care au circulat, la sfârşitul lunii iulie pe DN1 în zona Turda au putut vedea deja utilaje pe sectorul până la Decea, “ocupate” cu decopertări. Traficul deosebit de aglomerat pe tronsonul dintre Sebeş – Alba Iulia şi Turda ar putea fi decongestionat prin construirea acestei autostrăzi, iar autorităţile au subliniat deja de mai multe ori şi oportunitatea dezvoltării economice a zonei, odată cu finalizarea acestui tronson.

Proiectul autostrăzii a fost inițiat de Consiliul Județean Alba care a reactivat un proiect ținut mulți ani la sertar care prevedea construcția unui DRUM EXPRES între Sebeș și Turda. În 2013 a fost inclus de guvernarea USL pe lista marilor proiecte și inclus în programele de finanțare. Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Citeşte şi FOTO – VIDEO| AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: S-au SEMNAT CONTRACTELE pentru loturile Sebeş – Alba Iulia până la Aiud. Se circulă din 2016

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: Lista proprietarilor vizaţi pentru EXPROPRIERE pe traseul celor patru loturi

Citește și AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Ce trebuie să facă proprietarii nemulţumiţi de banii primiţi de la stat pentru imobilele expropriate

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate