Connect with us
Publicitate

AIUD

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Stadiul lucrărilor la finalul lunii februarie 2018, pe loturi


Publicat

autostrada inchisa

Pe drumuri aglomerate şi acoperite de zăpada din ultimele zile, mai ales la primele ore ale dimineţii, şoferii care circulă în zona Alba şi Cluj aşteaptă veşti bune despre Autostrada Sebeş-Turda. O variantă care, pe lângă faptul că ar scurta considerabil timpul de deplasare, le-ar asigura şi condiţii mai sigure, comparativ cu zonele periculoase de pe DN1 Alba Iulia – Cluj-Napoca.

În ceea ce priveşte primele două loturi ale autostrăzii, până la finalul iernii 2018 au fost mici avansuri în lucrări, dar termenul de finalizare este încă îndepărtat. De la Aiud la Turda, cel puţin teoretic, s-ar putea circula pe autostradă, dacă reprezentanţii CNAIR ar putea debloca situaţia privind neconformităţile pe care susţin că le-au descoperit pe tronsoanele finalizate şi lucrările de ultimă oră ce ar mai trebui făcute. Potrivit Asociaţiei „Pro Infrastructură”, loturile 3 şi 4 sunt de fapt finalizate şi ar putea fi deschise circulaţiei.

Vezi VIDEO: Drive test pe Autostrada Sebeş-Turda, pe tronsoanele pe care CNAIR nu vrea să le deschidă

Din datele CNAIR până la sfârşitul lunii februarie, au fost raportate avansări ale lucrărilor pe loturile constructorilor Porr (lot 4) şi Aktor-Euroconstruct (lot 2), însă din monitorizarea şantierelor reiese că au fost „mişcări” şi pe celelalte tronsoane.

Săptămâna trecută a fost montată prima grindă la podul peste râul Mureș, pe lotul 1 a Autostrăzii Sebeș – Turda, în zona localității Limba, comuna Ciugud. Pe acest lot, în 16 februarie 2018 a fost emisă autorizaţia de construire a nodului rutier Sebeş, ce va face legătura dinspre Autostrada Deva- Sibiu şi DN1. Lucrările sunt estimate la valoarea de 75 de milioane lei şi ar trebui să dureze 18 luni.

Citeşte FOTO Autostrada Sebeș-Turda: Prima grindă, montată la podul de peste râul Mureș, lângă Alba Iulia

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: Autorizaţie de construire pentru nodul rutier Sebeş. Termen de execuţie, 18 luni

CNAIR a mai publicat săptămâna trecută imagini cu lucrări şi pe lotul 4:

Citeşte FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Ce se mai face pe lotul 4, pentru care este amânată recepţia

Recepţia lucrărilor pe lotul 4 ar urma să se facă în martie. Chiar şi aşa, nu se va deschide circulaţia decât atunci când va fi preluat oficial şi lotul 3, astfel încât traficul rutier să fie posibil între Aiud şi Turda.

Aşa au precizat reprezentanţii CNAIR, la începutul acestui an, pentru Alba24: „Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”. Atunci, aceştia anunţau că „pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice”.

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi, potrivit CNAIR (citată de economica.net):

Lot 1 (17 km de la Sebeş la Sântimbru): stadiu lucrări 39,5%, la fel ca în ianuarie şi decembrie. Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termen de finalizare lucrări iniţial 2.10.2016, perioada de garanţie, 48 luni.

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Lucrările au fost oprite (octombrie 2015), apoi în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire pe secţiunea A şi abia în octombrie 2017 s-a dat şi autorizarea de construire pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″), respectiv în februarie 2018 autorizarea de construire pentru nod rutier Sebeş. Avansul lucrărilor pe 2017 a fost de circa 20%. La începutul anului trecut, stadiul lucrărilor era la 16,2%.

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Lot 2 (24,25 km, km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu lucrări: 44,47%, cu 0,47% mai mult faţă de ianuarie şi decembrie (44%).

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

Pe lotul 2, anul trecut, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie ajunseseră la 44%.

Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99%, la fel ca în ianuarie şi decembrie.

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar.

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 98%, cu 2% mai mult faţă de ianuarie (96%). În decembrie era la 94%.

Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA).

A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3)

sursă foto: Facebook (Asociaţia „Pro infrastructură”)

Ofelia PĂUNACHE



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Rezultate LOTERIA vaccinării, a treia extragere. Care sunt numerele câștigătoare

Publicat

Au fost anunțate rezultatele la a treia extragere de la Loteria vaccinării, de duminică, 17 octombrie.

Numele câștigătoare sunt: 

– 1 534 176 – Marele premiu de 100.000 lei.

– Cele 80 de premii în valoare de 10.000 lei sunt cuprinse între 1.534.177 și 1.534.257.

La această extragere au participat numerele de ordine din intervalul 1.344.171 – 1.627.567, corespunzătoare participanţilor care s-au înscris, conform Regulamentului, până vineri, 15 octombrie, la orele 12:00.

La cea de-a treia extragere săptămânală se acordă 80 de premii a câte 10.000 de lei şi un premiu de 100.000 de lei.

La celelalte două extrageri ale loteriei vaccinării, numerele câștigătoare au fost:

  • săptămâna 1 – număr câștigător 100.000 lei: 083577 / numere câștigătoare 10.000 lei: 083578 – 083657
  • săptămâna 2 – număr câștigător 100.000 lei: 0659367 / numere câștigătoare 10.000 lei: 0659368 – 0659447

Loteria de vaccinare se desfășoară până în 31 decembrie 2021 şi constă în 19 extrageri organizate în zilele de duminică/vineri, pe parcursul a 14 săptămâni, astfel:

  • 14 extrageri, respectiv câte 1 extragere pe săptămână;
  • 3 extrageri, respectiv câte 1 extragere în fiecare lună;
  • 2 extrageri organizate în săptămâna 14, respectiv în ultima săptămână a acţiunii.

Premiile de la loteria de vaccinare

La Loteria de vaccinare se acordă un număr total de 1.139 premii, în valoare totală de 15.000.000 lei, după cum urmează:

  • 81 de premii săptămânale (80 premii săptămânale în valoare de 10.000 lei + 1 premiu mare săptămânal în valoare de 300.000 lei);
  • 3 premii lunare, (câte 1 premiu în ultima săptămână a fiecărei luni în valoare de 100.000 lei);
  • 2 premii la finalul Loteriei Programului Naţional de Vaccinare, în valoare de 500.000 lei, respectiv 1.000.000 lei.

Fiecare participant la Loteria de Vaccinare va avea 4 şanse de câştig, respectiv posibilitatea de a câştiga 4 premii:

  • 1 premiu în valoare de 10.000 lei sau de 100.000 lei
  • 1 premiu de 300.000 lei
  • 1 premiu de 500.000 lei
  • premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei.

În total, sunt premii în valoare maximă cumulată de 1.910.000 lei.

Sumele virate către Compania Naţională „Loteria Română” – S.A. necesare pentru asigurarea fondului de premiere pentru Loteria de vaccinare vor fi asigurate de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.

Cum se face înscrierea la loteria vaccinării

Înscrierea participanților în aplicație se realizează dupa generarea certificatului digital al UE privind COVID-19 astfel:

  • Accesare site https://certificat-covid.gov.ro;
  • Autentificare: se introduce adresa de e-mail;
  • Verificare e-mail: link de autentificare;
  • Accesare e-mail primit de la platforma “Certificate COVID”;
  • Accesare buton “Autentificare”
  • Identificare certificate de vaccinare al persoanei pentru care se va inregistra participarea la loterie;
  • Accesare buton “Vizualizare certificate”
  • Selectare optiune “De acord cu regulamentul și condițiile de participare”;
  • Selectare optiune “De acord cu publicarea datelor personale pe site-ul Ministerului Sanatatii, Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului si C.N.L.R.”;
  • Selectare opțiune “Participă la loteria de vaccinare”

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Măsurile guvernului pentru protejarea populaţiei: Amânarea plății facturilor, TVA redus la electricitate și gaze pentru IMM-uri

Publicat

contor curent

Guvernul interimar ia în calcul o serie de măsuri pentru protejarea populaţiei şi a IMM-urilor, în contextul creşterii preţurilor energiei şi gazelor naturale şi al apropierii iernii.

Florin Cîțu a anunțat că luni va fi anunțată o formă finală a mai multor amendamente ce vizează măsuri pentru gestionarea facturilor mari la energie.

Plafonarea prețului, amânarea plății facturilor, reducerea TVA de la 19% la 5% pentru IMM-uri sunt amendamente ce vor fi aduce legii de aprobarea a OUG pentru compensarea facturilor, aflată la Parlament.

Singura soluție a  guvernului demis. Nu mai poate adopta ordonanțe de urgență

Iarna se apropie, iar facturile la gaze și energie cresc de la o lună la alta, dar soluțiile pentru a ține sub control scumpirile sunt încă în analiza guvernului interimar.

Florin Cîțu a precizat că ia în discuție amânarea plății facturilor, alături de plafonarea prețurilor și de reducerea temporară la 5% a TVA pentru energie în cazul IMM-urilor. Dar, indiferent de varianta aleasă, măsura trebuie trimisă la Parlament, ca să fie adoptată prin lege.

Florin Cîțu a anunțat că guvernul interimar ia în calcul modificarea proiectului de lege privind ordonanța de urgență pentru compensarea facturilor la energie cu noi propuneri.

E analizată, de exemplu, amânarea plății facturilor, după modelul amânării ratelor la credite de anul trecut.

Experții contestă însă măsura propusă și amintesc că amânarea taxelor în contextul închiderii economiei, anul trecut, a adus costuri suplimentare tuturor contribuabililor.

Dumitru Chisăliță: „Nu poţi să plăteşti 800 acum şi să plăteşti la vară 10.000 de lei, 20.000 de lei. Scopul este să ajutăm consumatorul, nu să-l fentăm, îl fentăm două-trei-patru luni şi vine după aceea tăvălug.

Vă daţi seama ce o să însemne în situaţia în care jumătate din România n-o să plătească facturile pentru că furnizorul trebuie să ia de undeva bani, face împrumuturi, împrumuturile acelea înseamnă costuri, costurile respective se răsfrâng asupra celorlalţi consumatori”.

Ministrul interimar al Energiei spune însă că va exista un mecanism de compensare.

Guvernul are în vedere și alte măsuri pentru consumatorii casnici și non-casnici, recomandate, de altfel, și de Comisia Europeană.

Plafonarea prețurilor și reducerea TVA la energie pentru IMM-uri la 5%, timp de 6 luni

Pentru că nu mai are puteri depline și nu mai poate emite ordonanțe de urgență, Guvernul depinde de votul în Parlament pentru a implementa oricare dintre aceste măsuri.

Iar asta, în condițiile în care compensarea facturilor ar urma să se aplice de la 1 noiembrie.

„Forma exactă a amendamentelor va fi prezentat la comisii. Dacă Ministerul Finanţelor este de acord, s-ar putea ca temporar, pentru o perioadă de şase luni de zile, sau până la sfârşitul lui martie, să reducem TVA de la 19 la 5% pentru IMM-uri în această perioadă.

Dacă nu am fi avut această creştere economică, dacă nu am fi avut mai multe resurse la buget, nu am fi putut să implementăm, pentru că, de exemplu, reducere de TVA înseamnă o gaură la deficitul bugetar, chiar pe cinci luni de zile.

Ar însemna o creştere a deficitului. Ne interesează această perioadă în iarnă, când facturile sunt mai mari”, a declarat Florin Cîțu.

Cîțu: nu este ca la un credit la bancă, e vorba de a amâna o perioadă aceste facturi

Ați văzut și anul trecut, când am început cu amînarea ratelor la credite. Tot așa am început, nu aveam o formulă inițială cea mai bună. Am mers pe o formulă maximă, apoi am revenit.

Încercăm, nimeni nu a făcut acest lucru până acum, dar este între soluțiile pe care le propune și Comisia Europeană și o luăm în calcul. Formula finală o vom vedea luni”, a declarat premierul.

Premierul a spus că oamenii care vor opta pentru amanarea plății facuturilor nu vor avea costuri suplimentare. „Nu, nu, nu, nu este ca la un credit la bancă și așa mai departe, nu există dobândă, e vorba de a amâna o perioadă aceste facturi.

Bineînțeles că, pentru companiile respective (furnizorii de energie și gaze – n.r.), această amânare reprezintă sigur un cost. Și atunci ne gândim cumva la o compensare și pentru companiile respective, să nu trebuiască să plătească impozite o perioadă și așa mai departe.

Există un efect în lanț pe care încercăm să îl identificăm și apoi să îl atenuăm”, a punctat Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Medicii care promovează teorii nevalidate științific trebuie suspendați. Anunțul Președintelui Colegiului Medicilor

Publicat

reteta retete medici medic

Președintele Colegiului Medicilor susține suspendarea tuturor medicilor care prezintă în spațiul public teorii nevalidate științific.

„Ca medic și ca președinte al Colegiului Medicilor din România (CMR), analizând și văzând situația dramatică a pandemiei din România, voi susține din acest moment cu toată tăria, sancționarea oricărui medic prin suspendarea exercitării profesiei, dacă medicul prezintă în spațiul public teorii care nu sunt validate științific, iar prin informațiile transmise poate duce în eroare populația în privința stării de sănătate și periclita sănătatea publică”, transmite Daniel Coriu, președintele Colegiului Medicilor din România.

Acesta adaugă că, deși mulți medici sunt de părere că astfel de decizii trebuiau luate până acum, prerogativele CMR sunt limitate, iar pentru astfel de situații se parcurg proceduri disciplinare de lungă durată până a se ajunge la o decizie.

„Apreciez că în contextul pandemiei cu SARS-CoV-2, situație excepțională în care se află întregul sistem medical, se impune existența unui mecanism rapid de suspendare a dreptului de exercitare a profesiei de către medicii care propagă, prin orice mijloace de comunicare, în spațiul public sau în timpul exercitării profesiei, opinii nefundamentate științific, false și care periclitează sănătatea publică.

Apreciez și susțin dreptul la liberă exprimare și la liberă informare, dar pe de altă parte trebuie să existe dreptul de a avea acces la informație corectă. Sănătatea și medicina trebuie să se bazeze, pentru a avea fundament, pe știință, pe medicina bazată pe dovezi, pe studii clinice”, spune președintele Colegiului Medicilor din România, conform RO Vaccinare.

Daniel Coriu spune că a auzit teorii precum „Pandemia nu există”, „Este o banală răceală”, „Prin vaccin ne cipează” sau „Vaccinul ne omoară”, iar rezultatul este că România a ajuns pe locul 2 în lume la numărul de decese la 1 milion de locuitori provocate de virusul SARS-CoV-2: „Mor și se îmbolnăvesc colegi medici, mor pacienți și avem foarte multe cazuri de îmbolnăviri în rândul populației, sistemul medical este la limită din cauza acestei pandemii, iar din păcate mulți își fundamentează decizia în privința sănătății lor pe informații care nu au bază științifică. Noi ca și reprezentanți ai corpului medical trebuie să fim un exemplu în privința conduitei legată de sănătatea publică!”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Amendă de 50.000 lei pentru Electrica după ce unui bărbat din Alba nu i-a fost citit contorul timp de un an și jumătate

Publicat

contor curent

Societate de furnizare a electricității Electrica SA a fost amendată de OPC Alba, după ce unui client din Bucerdea Grânoasă nu i-a fost citit contorul timp de 18 luni.

În tot acel timp bărbatul a plătit facturile lunare prin raportare la consumurile înregistrate în anul precedent în lunile corespunzătoare.

Însă când în sfărșit contorul a fost citit, s-a înregistrat un consum de energie electrică în valoare de 1089,27 lei și pentru care a fost emisă factura fiscală.

În acest caz OPC a efectuat un control și a stabilit că Electrica SA este vinovată pentru acest fapt și a amendat-o cu suma de 50.000 de lei în data de 28 iulie 2021.

Societatea a mers în instanță pentru anularea amenzii și a precizat că vinovată pentru necitirea contorului este sucursala din Alba, nu societate ”mamă” de la București.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar în data de 4 octombrie magistrații instanței au dat o primă decizie.

Ce s-a întâmplat

Potrivit motivării instanței, Electrica a replanificat citirea contoarelor de la 3 la 6 luni din cauza pandemiei de COVID-19. Însă contorul bărbatului în cauză nu a fost citit de 18 luni. În apărarea sa, Electrica SA a precizat în timpul procesului că sucursala din Alba este responsabilă de citire, sucursală care a recunoscut că nu a citit contorul cu pricina.

Mai exact, OPC Alba a precizat că ”din analiza facturii fiscale care atestă un consum de energie electrică în valoare de 1089,27 lei a reieșit că mijlocul de măsură a energiei consumate și înregistrate nu a fost citit timp de 18 luni, de la 16.10.2019 la 19.04.2021” se arată în motivarea instanței.

”Potrivit Ordinului ANRE nr. 235/2019 privind aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice, „intervalul de citire a indexului grupului de măsurare de către OR, în vederea emiterii facturii pe baza consumului de energie electrică efectiv realizat poate fi mai mare de o lună, dar nu trebuie să depășească 6 luni” se mai arată în documentul citat.

Ce a hotărât instanța în procesul Electrica – OCP Alba

Magistrații au precizat că  bărbatul”a achitat prețul de consum al energiei electrice prin raportare la consumurile înregistrate în anul precedent în lunile corespunzătoare.

Sumele achitate lunar au avut o valoare modică, însă atunci când s-a făcut citirea aparatului de măsură s-a constatat că în perioada respectivă s-a înregistrat un consum de energie electrică în valoare de 1089,27 lei și pentru care a fost emisă factura fiscală.

Dacă s-ar fi făcut la timp citirea contorului de energie electrică, această sumă ar fi fost distribuită uniform în perioada de referință, iar efortul economic al clientului pentru achitarea prețului energiei electrice consumate ar fi fost unul mult mai redus”, se arată în motivarea instanței.

În linii mari aceștia au precizat că apărarea Societății Electrica care a precizat că sucursala din Alba ar fi de vină pentru necitirea contorului este nefondată, deoarece ”respectiva entitate indicată (n.r. Electrica Sucursala Alba) ca fiind responsabilă cu citirea contoarelor este subordonată societății petente, fiind de fapt un serviciu specializat în distribuția energiei electrice și care aparține societății petente” se mai arată în documentul citat.

Mai mult de atât, apărarea prin care se arată că nu a putut fi citit contorul din cauza pandemiei de COVID nu poate fi luată în calcul deoarece după ce starea de urgentă a fost ridicată, în timpul stării de alertă se putea citi.

Drept urmare, magistrații Judecătoriei Alba Iulia au respins cererea de anulare a amenzii de 50.000 de lei. Sentința nu este definitivă și poate fi atacată în termen de 30 de zile.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate