Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Concursul pentru directorii de școli: candidații vor avea de rezolvat ”situații concrete”. Precizările ministrului Educației

Publicat

Candidații care vor participa la concursul pentru ocuparea posturilor de directori de școli vor avea de rezolvat “situații concrete” cu care se întâlnesc unitățile de învățământ, nu subiecte bazate pe memorare, susține ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Potrivit acestuia, probele vor fi “teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de leadership”.

Citește și LISTA directorilor și directorilor adjuncți numiți prin detașare de ISJ la unități de învățământ din județul Alba

Ministrul a spus că nu vor fi teste de “memorare” a unor ordine de ministru sau hotărâri de guvern, ce se schimbă frecvent.

În ceea ce privește bibliografia de concurs, ministrul spune că aceasta urmează să fie pusă la dispoziția candidaților, potrivit edupedu.ro.

”Au timp (…) Subiectele se vor axa pe rezolvarea unor situații concrete cu care se întâlnesc școlile, nu pe memorare (…)”, a spus Cîmpeanu.

Potrivit acestuia, vor fi teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de Leadership.

Precizările au fost făcute într-o emisiune la Realitatea Plus.

Concursul de directori 2021 va avea proba scrisă pe data de 15 octombrie și vor fi organizate trei probe, cea de dosare, proba scrisă și proba interviului. La proba scrisă subiectele sunt, ca la examenul din 2016, standardizate.

UPDATE: Metodologia a fost publicată în Monitorul Oficial, în 10 august, AICI.

Înscrierile la concurs vor fi pe 15 septembrie, a treia zi de școală din anul școlar 2021-2022.

Dosarul de înscriere (documente):

  • Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în HG 1021/2004;
  • cerere de înscriere completată și semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;

  • cartea de identitate;
  • certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
  • hotărârile judecătorești/alte documente pentru persoana care și-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
  • actele de studii: diploma de licență/certificatul de echivalare emis în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învățământul preuniversitar;
  • adeverință, eliberată de unitatea de învățământ în care este titular, din care să reiasă și vechimea în învățământ, obținerea calificativelor „Foarte bine“ în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră sau în funcții de conducere, îndrumare și control, precum și faptul că nu a fost sancționat disciplinar în ultimii doi ani școlari anteriori anului desfășurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
  • cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
  • certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educației și cercetării științifice și al ministrului sănătății nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea și menținerea într-o funcție de conducere sau de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar;
  • declarație pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“, conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
  • declarație pe propria răspundere că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
  • declarație pe propria răspundere privind veridicitatea conținutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
  • înainte de desfășurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opțiunilor privind funcția/funcțiile, unitatea/unitățile de învățământ pentru care optează, candidații vor încărca în aplicația informatică, pentru funcțiile care necesită condiții speciale, și următoarele documente, după caz:
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unitățile de învățământ special, centrele de educație incluzivă;
  • documentul justificativ privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unitățile de învățământ cu predare integrală în limbile minorităților naționale sau cu secții de predare în limbile minorităților naționale, în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct.

La proba scrisă va fi un test standardizat cu 50 de itemi, rezolvabil în maximum 2 ore, ale cărui rezultate se vor da pe loc.

La interviu candidații trebuie să prezinte și o „Strategie de dezvoltare a unității de învățământ”, un document de maximum 5 pagini pe care-l vor redacta înainte de probă.

Calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat – s esiunea 2021

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la
etapa de înscriere în platforma informatică.

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise.

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre.

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise.

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă.

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă.

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă.

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă.

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și
depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize
suplimentare.

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu.

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor.

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu.

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu.

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe
funcții/unități de învățământ.

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale.

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

surse: Edupedu, Realitatea Plus

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax