Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Concursul pentru directorii de școli: candidații vor avea de rezolvat ”situații concrete”. Precizările ministrului Educației


Publicat

Candidații care vor participa la concursul pentru ocuparea posturilor de directori de școli vor avea de rezolvat “situații concrete” cu care se întâlnesc unitățile de învățământ, nu subiecte bazate pe memorare, susține ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Potrivit acestuia, probele vor fi “teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de leadership”.

Citește și LISTA directorilor și directorilor adjuncți numiți prin detașare de ISJ la unități de învățământ din județul Alba

Ministrul a spus că nu vor fi teste de “memorare” a unor ordine de ministru sau hotărâri de guvern, ce se schimbă frecvent.

În ceea ce privește bibliografia de concurs, ministrul spune că aceasta urmează să fie pusă la dispoziția candidaților, potrivit edupedu.ro.

”Au timp (…) Subiectele se vor axa pe rezolvarea unor situații concrete cu care se întâlnesc școlile, nu pe memorare (…)”, a spus Cîmpeanu.

Potrivit acestuia, vor fi teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de Leadership.

Precizările au fost făcute într-o emisiune la Realitatea Plus.

Concursul de directori 2021 va avea proba scrisă pe data de 15 octombrie și vor fi organizate trei probe, cea de dosare, proba scrisă și proba interviului. La proba scrisă subiectele sunt, ca la examenul din 2016, standardizate.

UPDATE: Metodologia a fost publicată în Monitorul Oficial, în 10 august, AICI.

Înscrierile la concurs vor fi pe 15 septembrie, a treia zi de școală din anul școlar 2021-2022.

Dosarul de înscriere (documente):

  • Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în HG 1021/2004;
  • cerere de înscriere completată și semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;

  • cartea de identitate;
  • certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
  • hotărârile judecătorești/alte documente pentru persoana care și-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
  • actele de studii: diploma de licență/certificatul de echivalare emis în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învățământul preuniversitar;
  • adeverință, eliberată de unitatea de învățământ în care este titular, din care să reiasă și vechimea în învățământ, obținerea calificativelor „Foarte bine“ în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră sau în funcții de conducere, îndrumare și control, precum și faptul că nu a fost sancționat disciplinar în ultimii doi ani școlari anteriori anului desfășurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
  • cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
  • certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educației și cercetării științifice și al ministrului sănătății nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea și menținerea într-o funcție de conducere sau de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar;
  • declarație pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“, conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
  • declarație pe propria răspundere că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
  • declarație pe propria răspundere privind veridicitatea conținutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
  • înainte de desfășurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opțiunilor privind funcția/funcțiile, unitatea/unitățile de învățământ pentru care optează, candidații vor încărca în aplicația informatică, pentru funcțiile care necesită condiții speciale, și următoarele documente, după caz:
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unitățile de învățământ special, centrele de educație incluzivă;
  • documentul justificativ privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unitățile de învățământ cu predare integrală în limbile minorităților naționale sau cu secții de predare în limbile minorităților naționale, în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct.

La proba scrisă va fi un test standardizat cu 50 de itemi, rezolvabil în maximum 2 ore, ale cărui rezultate se vor da pe loc.

La interviu candidații trebuie să prezinte și o „Strategie de dezvoltare a unității de învățământ”, un document de maximum 5 pagini pe care-l vor redacta înainte de probă.

Calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat – s esiunea 2021

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la
etapa de înscriere în platforma informatică.

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise.

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre.

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise.

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă.

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă.

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă.

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă.

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și
depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize
suplimentare.

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu.

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor.

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu.

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu.

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe
funcții/unități de învățământ.

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale.

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

surse: Edupedu, Realitatea Plus



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Incendiu la Șpring. Un hambar de fân de 300 de metri pătrați a fost mistuit de flăcări

Publicat

Un hambar de fân de aproximativ 300 de metri pătrați a luat foc duminică seară, în comuna Șpring, au transmis reprezentanții ISU Alba. 

La fața locului s-au deplasat pompierii din Sebeș și voluntarii din sat.

Au fost trimise mai multe mașini de intervenție.

Reprezentanții ISU Alba au declarat că la ajungerea forțelor de intervenție, incendiul se manifesta cu ardere generalizată la întregul hambar.

Suprafața afectată este de aproximativ 300 de metri pătrați.

În jurul orei 23:15, incendiul a fost localizat, dar pompierii au continuat intervenția pentru stingerea lui.

Nu s-au înregistrat victime.

Sursă foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Alba Iulia, Aiud și Poșaga intră OFICIAL în scenariul roșu, iar Cugir, Crăciunelul de Jos și Sălciua, în cel galben. HOTĂRÂRE

Publicat

Alba Iulia, Aiud și comuna Poșaga intră oficial în scenariul roșu, iar Cugir, Crăciunelul de Jos și Sălciua, în cel galben. 

Comitetul Judean pentru Situații de Urgență s-a întrunit duminică și a emis o hotărâre în acest sens, care cuprinde o serie de măsuri care vizează populația. 

Măsurile intră în vigoare în data de 27 septembrie ora 00.00 și sunt valabile timp de 14 zile.

Anexa nr 67 a CNSU, care precizează toate regulile și restricțiile, în funcție de rata de infectare, poate fi consultată AICI.

Hotărârea CJSU Alba numărul 226 poate fi consultată integral AICI.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 26.09.2021,

HOTĂRĂȘTE:

(1) Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 26.09.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr.208 din 10.09.2021, modificată și completată prin hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr.216 din 19.09.2021 și nr.222 din 24.09.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre;

(3) Măsurile prevăzute în anexa la prezenta hotărâre pentru Municipiile Alba Iulia și Aiud, Orașul Cugir și comunele Crăciunelul de Jos, Poșaga și Sălciua, intră în vigoare începând cu data de 27.09.2021 ora 00:00, și sunt valabile pentru o perioadă de 14 zile, iar termenele de aplicare a măsurilor prevăzute pentru celelalte unități administrative-teritoriale de pe raza județului Alba rămân cele stabilite prin hotărârile CJSU Alba adoptate anterior.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Vezi și: ALBA: Patru decese ale unor pacienți bolnavi de COVID în ultimele 24 de ore. 59 de infectări noi. Situația pe fiecare localitate

Alte două orașe se apropie de incidența de 3 cazuri, dincolo de care intră în scenariul roșu: Teiuș – 2,91 și Blaj – 2,8.

Incidența pe fiecare localitate poate fi consultată mai jos.

Incidența pe localități și numărul de cazuri active

Municipiile Alba Iulia și Aiud depășesc incidența de 3 cazuri la mie și intră în scenariul roșu.

Localitate Incidență Cazuri active
     
SÂNCEL 8.46 22
OHABA 6.57 4
UNIREA 3.48 17
MUNICIPIUL ALBA IULIA 3.3 252
POŞAGA 3.24 3
MUNICIPIUL AIUD 3.21 81
SOHODOL 3 5
ORAŞ TEIUŞ 2.91 21
MUNICIPIUL BLAJ 2.8 58
BERGHIN 2.62 5
MUNICIPIUL SEBEŞ 2.58 85
LIVEZILE 2.55 3
METEŞ 2.5 7
ORAŞ OCNA MUREŞ 2.37 33
CRĂCIUNELU DE JOS 2.33 5
VADU MOŢILOR 2.32 3
ŞONA 2.29 10
VINŢU DE JOS 2.16 12
SĂLCIUA 2.13 3
ORAŞ CUGIR 2.11 54
LUPŞA 1.72 5
PONOR 1.69 1
LOPADEA NOUĂ 1.58 4
BISTRA 1.54 7
ALBAC 1.53 3
CIUGUD 1.53 5
MIRĂSLĂU 1.52 3
PIANU 1.39 5
ORAŞ ABRUD 1.35 7
VALEA LUNGĂ 1.28 4
DAIA ROMÂNĂ 1.27 4
CERGĂU 1.22 2
GALDA DE JOS 1.12 5
ORAŞ CÂMPENI 1.11 8
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1.06 4
CÂLNIC 1.02 2
CENADE 0.97 1
POIANA VADULUI 0.95 1
SĂSCIORI 0.92 6
ORAŞ ZLATNA 0.89 7
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0.88 2
ŞIBOT 0.84 2
LUNCA MUREŞULUI 0.78 2
IGHIU 0.71 5
SÂNTIMBRU 0.66 2
SCĂRIŞOARA 0.65 1
ROŞIA DE SECAŞ 0.63 1
NOŞLAC 0.55 1
CRICĂU 0.51 1
GÂRBOVA 0.46 1
SĂLIŞTEA 0.43 1
ŞPRING 0.4 1
CETATEA DE BALTĂ 0.33 1
JIDVEI 0.19 1
ALMAŞU MARE 0 0
ARIEŞENI 0 0
AVRAM IANCU 0 0
BLANDIANA 0 0
BUCIUM 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CIURULEASA 0 0
CUT 0 0
DOŞTAT 0 0
FĂRĂU 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
MIHALŢ 0 0
MOGOŞ 0 0
OCOLIŞ 0 0
RĂDEŞTI 0 0
RÂMEŢ 0 0
RIMETEA 0 0
ROŞIA MONTANĂ 0 0
STREMŢ 0 0
ŞUGAG 0 0
VIDRA 0 0
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Cireadă de vaci fotografiată în centrul municipiului Alba Iulia, în zona Alba Mall. Animalele erau nesupravegheate

Publicat

O cireadă de vaci a fost fotografiată duminică seară la Alba Iulia, în zona Alba Mall. 

Animalele, nesupravegheate, au dat o tură pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi s-au retras în zona caselor de pe Strada Livezii.

Nu s-au speriat nici de mașini și au circulat nederanjate, minute bune, pe mijlocul străzii, a transmis un cititor Alba24, care le-a și fotografiat.

Nu se știe cum au ajuns vacile în centrul orașului și nici în grija cui ar fi trebuit să fie.

Este posibil însă ca ele să fi venit dinspre pășunea de la marginea Ampoiului, spune cititorul.

Surse foto: cititori Alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO ȘTIREA TA: Focar de infecție pe Târnava. Mai mulți porci morți, aruncați în apă aproape de Crăciunelu de Jos

Publicat

Mai mulți porci domestici în stare avansată de putrefacție, plutind în Târnava, au fost fotografiați duminică, de un cititor Alba24. 

Imaginile au fost surprinse în apropiere de Crăciunelu de Jos.

”Am văzut trei animale moarte” a transmis cititorul Alba24.

Acesta a mai spus că mai mulți porci ar fi fost aruncați în apă de niște localnici.

Se pare că anumalele ar fi murit, posibil de pestă porcină, iar aceștia le-ar fi dus la râu cu un tractor, apoi le-ar fi aruncat în apă.

Întreaga zonă s-a transformat într-un focar de infecție.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate