Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Concursul pentru directorii de școli: MODELE de SUBIECTE la testul scris pentru candidați, publicate de Ministerul Educației


Publicat

examen profesor

Ministerul Educației a publicat miercuri modele de subiecte pentru examenul scris în cadrul concursului național pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli.

Este vorba despre exemple de itemi pentru proba scrisă ce se organizează vineri, 15 octombrie.

Vezi AICI modele de subiecte.

În județul Alba, sunt 142 candidați validați pentru participarea la testul scris și 160 de posturi scoase la concurs, în 127 de unități de învățământ.

Vezi și LISTA: Concursul pentru funcțiile de directori de școli în Alba. 142 de candidați din județ validați la înscrieri

În 7 octombrie se afișează lista finală a candidaților validați, după corectarea eventualelor erori, în 8 octombrie vor fi stabilite centrele speciale de desfășurare a probei scrise și în 13 octombrie se face repartizarea candidaților pe centre.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA

Afișarea rezultatelor la proba scrisă (testul grilă) va fi în aceeași zi cu susținerea testării – 15 octombrie. Ulterior pot fi depuse contestații, iar în 20 octombrie vor fi rezultatele finale. Din 21 octombrie se face înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează iar în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie vor fi interviurile.

Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director/director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar – 2021

Exemple de itemi

I. Itemi de raționament verbal și numeric

I.1. Raționament verbal, complex

Instructaj:

În acest set de sarcini veți primi un fragment de text, pe care va trebui să îl citiți. Veți primi apoi un set de enunțuri și va trebui să estimați dacă acele enunțuri sunt adevărate sau false, pe baza informațiilor oferite în fragment. Amintiți-vă în fiecare caz și și la fiecare problemă să vă bazați răspunsurile numai pe informațiile oferite în fragment!

”În general, cu cât un profesor rămâne mai mult timp fidel unei instituții de învățământ, cu atât acel profesor este mai valoros. Profesorii cu vechime sunt mai eficienți, cunoscând specificul școlii; au nevoie de mai puțin timp să se adapteze și sunt mai puțin sensibili la schimbări. De asemenea, sunt mai predispuși să aducă noi abordări în clasă. De obicei, profesorii seniori evaluează în notele pe care le dau performanța elevilor pe baza gradului în care elevii înțeleg materia predată, adică evaluările lor reflectă gradul real al abilităților elevilor din clasele lor. Rareori aceștia fac evaluări de suprafață, în care să testeze doar reproducerea de informații de către elevi.”

1. Nota la clasă a unui elev depinde în special de gradul în care poate reproduce materia predată.

a) adevărat

b) fals

c) nu se poate spune

2. Succesul pe termen lung al unui elev depinde în special de gradul în care poate înțelege materia predată.

a) adevărat

b) fals

c) nu se poate spune

3. Profesorii seniori acordă atenția cuvenită nivelului de abilitate dobândit de elevi.

a) adevărat

b) fals

c) nu se poate spune

4. Profesorii cu vechime sunt mai puțin eficienți decât cei fără experiență.

a) adevărat

b) fals

c) nu se poate spune

I.2. Raționament numeric, complex

Instructaj:

În acest set de sarcini veți primi câte un tabel sau grafic ce conține informații cheie pentru rezolvarea exercițiului. Analizați cu atenție tabelul/graficul și apoi răspundeți la întrebările aferente.

5. În care dintre săptămâni Cristian și Daniela au parcurs împreună cea mai mare distanță?

a) săptămâna 1

b) săptămâna 2

c) săptămâna 3

d) săptămâna 4

6. Dacă ambii primesc 35 de bani pe km, câți bani în plus a primit Cristian față de Daniela în săptămâna 5?

a) 61.00 RON

b) 88.55 RON

c) 96.40 RON

d) 105.35 RON

7. Dacă mașina lui Cristian consumă în medie un litru la 33 de km în săptămâna 2, aproximativ câți litri de combustibil a consumat în săptămâna aceea?

a) 10

b) 17

c) 19

d) 21

I.3. Itemi simpli – analogii

8. Instructaj:

În ceea ce urmează, veți vedea o pereche de cuvinte. Trebuie să vă hotărâți prin ce se aseamănă ele și să marcați răspunsul care descrie cea mai importantă asemănare între termeni.

Exemplu:

Prin ce se aseamănă cuțitul și lingura?

a) au forme diferite;

b) cuțitul este mai periculos decât lingură;

c) amândouă cântăresc mai puțin de un kilogram;

d) amândouă sunt folosite pentru a mânca.

9. Instructaj:

În acest grup de sarcini veți primi trei cuvinte. Primul și al doilea cuvânt sunt conectate într-un anumit mod. Sarcina dumneavoastră este de a găsi cuvântul care are o legătură similară cu cel de-al treilea cuvânt, alegând din lista de cuvinte date.

Exemplu:

pădure → copaci = pajiște → …….

a) iarbă

b) fân

c) verde

d) pășune

10. Instructaj:

În acest set de sarcini veți primi o listă de șase cuvinte. Căutați întotdeauna între cele șase acele două cuvinte care împărtășesc similarități esențiale. Dumneavoastră trebuie să decideți pentru care două cuvinte există un termen generic.

Listă de cuvinte:

cuțit

unt

ziar

pâine

țigară

brățară

Răspunsuri:

a) unt-pâine

b) cuțit-pâine

c) cuțit-brățară

d) ziar-țigară

II. Itemi pentru abilități manageriale transversale și cunoștințe manageriale

II.1. Abilități manageriale transversale

Instructaj:

În acest set de sarcini veți primi un scenariu de muncă, pe care va trebui să îl citiți. Veți primi apoi un set de posibile comportamente pe care le puteți manifesta în acea situație. Va trebui să alegeți o singură alternativă, anume comportamentul optim sau cel mai oportun de adoptat în acea situație.

11. La o ședință de echipă pe care o conduceți în calitate de manager aflați că unul dintre membrii echipei, George, nu a fost suficient de atent, comițând o eroare din cauza căreia toată echipa va fi ținută în loc timp de o săptămână. Ce este optim să faceți în această situație?

a) exprimați în mod public nemulțumirea față de George și găsiți o modalitate de a recupera timpul pierdut;

b) comunicați echipei că toate responsabilitățile importante ar trebui retrase de la George;

c) încercați să arătați că George ar trebui înlocuit de îndată – proiectul în mod evident nu poate continua cu el în echipă;

d) nu spuneți nimic. Sunteți prea furios(oasă) ca să spuneți ceva corespunzător – dar țineți minte eșecul lui George pentru când se vor aduna mai multe.

II.2. Cunoștințe manageriale, din bibliografia pentru concurs (răspunsurile corecte sunt marcate cu litere îngroșate)

12. Conform documentului Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național, aprobat prin OME 3239/05.02.2021, profilul de formare la finalul diferitelor niveluri de studiu, reprezintă:

a) o evaluare inițială a intrărilor în sistem, la diferitele niveluri de studiu;

b) o componentă reglatoare a curriculumului național;

c) finalitățile generale ale învățământului;

d) o măsură a impactului curriculumului național asupra societății.

13. Conform Legii educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, dreptul la inițiativă profesională constă și în:

a) conceperea activității profesionale și realizarea obiectivelor educaționale ale disciplinelor de învățământ, prin metodologii care respectă principiile psihopedagogice;

b) centrarea procesului didactic pe conținuturi relevante pentru examenele și evaluările naționale;

c) selectarea setului de competențe specifice ce urmează a fi dezvoltate la fiecare disciplină prin corelarea acestora cu specificul colectivelor de elevi;

d) utilizarea bazei materiale și a resurselor învățământului, în scopul realizării de activități non-profesionale care contribuie la asigurarea veniturilor proprii ale școlii.

14. La Colegiul Național ”Astrum”, pe lângă directorul și directorul adjunct, funcționează 40 de cadre didactice, dintre care 34 cu norma de bază în unitate. La o ședință a Consiliului profesoral participă directorii și alte 23 de cadre didactice cu norma de bază în unitate. În această situație:

a) ședința este statutară și se pot adopta hotărâri;

b) ședința este nestatutară;

c) ședința este statutară dar nu se pot adopta hotărâri;

d) nu există reglementări cu privire la cvorumul de ședință.

15. Conform lui J. Hattie, la nivelul școlii este cel mai important să fie împărtășite:

a) experiențele individuale ale fiecăruia;

b) erorile, succesele și pasiunea de a preda;

c) țintele strategice asumate de management;

d) nevoile esențiale ale elevilor și ale profesoril

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

a) Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Un proxenet celebru în UK a devenit ecologist în închisoare: A dat Ocolul Silvic Alba și Primăria Aiud în judecată. Ce acuză

Publicat

Un bărbat din România, devenit celebru după ce a primit o condamnare de 21 de ani pentru proxenetism în Marea Britanie, a devenit activist pentru ecologie în penitenciarele din România. 

Este vorba despre Bogdan Marius Nejloveanu care de curând a dat în judecată Ocolul Silvic Alba și Primăria Aiud. 

Acesta vrea ca instanță să oblige Ocolul Silvic Alba să planteze mai mulți copaci, iar Primăria Aiud să fie obligată să ia măsuri împotiva spălătoriilor auto, care în concepția sa poluează pânza freatică a apei potabile a țării. 

De la Primăria Aiud, dar și de la Ocolul Silvic Alba a cerut și daune de un leu.

Sursă foto: manchestereveningnews.co.uk

Acuză defrișări masive de păduri și tăieri ilegale – proces cu Ocolul Silvic Alba

Nejloveanu a dat în judecată Ocolul Silvic Alba și acuză instituția că nu a luat nici o măsură față de tăierile de păduri de pe raza județului. Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar în data de 4 octombrie a fost dată și o decizie în acest sens.

În cererea de chemare în judecată, deținutul face o serie de acuzații: acesta susține că pe raza județului Alba se execută tăieri masive de păduri și că prin neplantarea de noi puieți țara va deveni un deșert saharian.

”În fapt arată că, pe raza județului Alba, se produc defrișări masive de păduri, tăieri ilegale de arbori de către persoane fizice neautorizate și tăieri „legale” de arbori de către persoane juridice de drept public, firme private de origine străină care ca și în alte județe ale României au defrișat fără milă mai mult de 60% din suprafața împădurită de dinainte de 1989.

De asemenea, arată că prin defrișarea pădurilor și neplantarea cu puieți înlocuitori în câțiva ani țara noastră va deveni un pustiu deșert saharian, iar firmele străine își îmbogățesc veniturile pe dauna și prejudiciul moral și material al poporului român.

Defrișarea masivă expune terenul la eroziune, provocând astfel numeroase alunecări de teren.

poza cu defrisari, rol ilustrativ

Pădurile joacă un rol decisiv în sistemele naturale ale pământului.

Ele reglementează scurgerea apei, atrag nori de ploaie, eliberează oxigen și reține carbon, regenerează nutrienți și generează soluri. Pădurile sunt plămânii planetei și fenomenul defrișărilor trebuie stopat ferm fără și nici o întârziere.

Menționează că, pârâta i-a adus un prejudiciu moral deoarece în virtutea funcției sale nu a luat măsuri împotriva fenomenului de defrișări de pe raza teritorială a competenței sale de serviciu, acest lucru dovedește vinovăția sa și fapta ilicită comisă prin omisiune, nepăsare, neglijență sau chiar favorizarea răufăcătorilor care defrișează prin tolerarea acestui fenomen”, se arată în motivarea magistraților Judecătoriei Aiud.

Ce a hotărât instanța în procesul cu Ocolul Silvic Alba

În linii mari, magistrații Judecătoriei Aiud au respins cererea bărbatului ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără capacitate procesuală pasivă. Asta din cauza faptului că Ocolul Silvic Alba nu are personalitate juridică.

”Susținerile reclamantului din acțiune, in sensul ca defrișările efectuate sunt cauza a tuturor celor specificate de către acesta, nu are suport probator, aceste afirmații fiind făcute de o persoana care nu este de specialitate și care, de-altfel nu a indicat când anume si cine anume a efectuat defrișările si pe ce suprafața de teren.

Ori in aceste condiții, cat timp nu s-a dovedit și nu s-a stabilit in concret ce anume a provocat alunecările de teren si cele menționate care au produs presupusul prejudiciu invocat de către reclamant, se apreciază ca nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege pentru antrenarea răspunderii”, au precizat judecătorii.

Spălătoriile auto manuale – proces cu Primăria Aiud

Bogdan Nejloveanu a intentat un proces și Primăriei Aiud prin care cere ca instituția să ia măsuri împotriva spălătoriilor auto manuale.

Mai exact acesta consideră că ” pe raza localității Aiud sunt foarte multe spălătorii auto, în marea lor majoritate manuale, cu scurgerea în canalul orașului, în canalizare cu detergenți toxici, iar aceste spălătorii nu au la baza de filtrare și purificare de detoxifiere și lipsa decantoarelor corespunzătoare”, potrivit motivării instanței.

”Consideră că, aceste spălătorii nu sunt conforme normelor legale naționale și internaționale privind protejarea mediului înconjurător.

primaria aiud

Prin deversarea apei cu chimicale din detergenți toxici se poluează pânza freatică a apei potabile a țării, iar el ca și cetățean consideră că, viața îi este pusă în pericol, sănătatea integritatea fizică i se degradează în timp, considerând că este suspus unui tratament degradant în sensul art. 3 din C.E.D.O, art. 22 alin. 1 și 2 din Constituție, art. 34 din Constituție garantează ocrotirea sănătății, iar art. 35 din Constituție garantează dreptul său la un mediu sănătos și echilibrat ecologic și consideră că pârâta este vinovată că, nu ia măsurile ce se impunea pentru prevenirea poluării, dând autorizații de funcționare a spălătoriilor care nu corespund legilor în vigoare”, a mai precizat acesta.

Ce a decis Judecătoria Aiud în procesul cu Primăria

La fel ca și în cazul procesului cu Ocolul Silvic, instanța a respins cererea ca fiind neîntemeiată.

”Din lecturarea cererii de chemare în judecată, instanța constată că reclamantul a abuzat de mijlocul procesual pus la dispoziția sa de legiuitor, cu rea-credință, aducând în atenția instanței o cerere vădit neîntemeiată, în cuprinsul căreia a invocat săvârșirea de fapte ilicite, prin încălcarea legislației în domeniul protecției mediului, de către o autoritate publică, fără nici o bază factuală reală, susținând fără nici un temei că astfel de fapte sunt de notorietate, insinuând ca este o practică a autorități publice de a încălca lege atunci când emite autorizații de funcționare a spălătoriilor auto”, au decis magistrații Judecătoriei Aiud în data de 4 octombrie 2021.

Cine este Bogdan Nejloveanu – tată și fiu condamnați pentru proxenetism în Marea Britanie

În 2011, Marius Bogdan Nejloveanu primea ce mai mare condamnare de atunci, înregistrată în Marea Britanie, pentru trafic de persoane. 21 de ani de închisoare cu executare a primit atunci tânărul de doar 24 de ani. Tatăl său a primit 6 ani în primă instanță, iar apoi pedeapsa s-a mărit la 9 ani.

Cei doi aveau o adevărată rețea de prostituție, care a oripilat opinia publică din UK. Mai mult de atât cazul celor doi a făcut atâta vâlvă încat reporterii de la CNN au venit în România și au realizat un amplu material despre rețeaua de prostituție a celor doi.

Ajutat de tatăl său, Marius punea în practică metoda ”Lover Boy”, le promitea fetelor un trai decent în Marea Britanie și că le va lua de soție. Însă în realitate când acestea ajungeau la destinație erau bătute, violate sistematic și puse să se prostitueze de zeci de ori pe săptămână.

În poza de mai sus publicată de manchestereveningnews.co.uk apare Bogdan (cel cu țigara în mână) și tatăl său.

Fetele erau racolate din satele sărace din Teleorman. Potrivit Daily Mail, Marius a fost condamnat pentru 27 de capete de acuzare: viol, trafic de carne vie, loviri și alte violențe.

Jurnaliștii britanici au notat că fetele erau obligate să se prostitueze și de 10, 20 de ori pe zi, în bordeluri care aveau ca acoperire saloane de masaj erotic.

Acesta și-a început pedeapsa în Marea Britanie, dar din 2013 a fost extrădat în România și își execută pedeapsa de 18 ani la Peniteciarul Târgu Jiu.

sursă: CNN, Daily Mail, Manchestereveningnews.

sursă foto: Manchestereveningnews

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Nemulțumirile unui deținut încarcerat la Penitenciarul Aiud: Nu are posturi TV în limba maghiară și produse de curățat WC-ul

Publicat

camera penitenciar, inchisoare, aiud

Un deținut încarcerat la Penitenciarul Aiud a mers în instanță și a cerut să aibă acces la posturi TV în limba maghiară. Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar o decizie a fost dată de magistrați pe 30 septembrie 2021.

Mai exact, deținutul S.E. s-a arătat nemulțumit de condițiile de cazare din Penitenciarul Aiud. În acest sens în data de 24 iunie 2021 a fost înregistrată o plângere pe rolul instanței de judecată din Aiud.

S.E. a precizat că ”este nemulțumit de condițiile din camera de deținere, este umezeală pe pereți, iar condițiile îl pot îmbolnăvii.

Mai mult, a arătat că a solicitat soluții pentru toaletă și nu le-a primit, iar în cameră dețin un televizor care prinde doar programe în limba română, iar el dorește programe în limba maghiară”, se arată în motivarea instanței.

Nemulțumirile bărbatului se refereau la o celulă de pe o secție de cazare, între timp acesta fiind mutat pe o altă secție

În timpul procesului magistrații au precizat că ulterior sesizării camerele respective au fost renovate.

”Ulterior sesizării, camerele de pe Secția 2 au fost renovate, fiind efectuate lucrările necesare, încăperile arătând complet diferit. Astfel cum rezultă din tabelul privind distribuirea materialelor pe secțiile de deținere, au fost livrate pe secția numărul 2 și materiale de curățenie, care nu pun în pericol sănătatea deținuților, consemnându-se de asemenea angajamentul în vederea distribuirii petentului și o perie de wc, conform solicitării”, se arată în motivarea instanței.

Despre furnizarea de programe TV în limba maghiară, judecătorii au zis că: ”în privința furnizării programelor și în limba maghiară, se reține că legislația în vigoare nu impune acordarea acestui drept, cu atât mai mult cu cât rularea programelor TV au rolul de a asigura dreptul la informație, care este pe deplin asigurat și în limba română, limbă pe care petentul o cunoaște atât scris, cât și vorbit”.

Drept urmare, magistrații au respins cererea bărbatului și l-au obligat la plata a 200 de lei cu titlul cheltuieli de judecată.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Locuri de muncă la stat în Alba: Se caută îngrijitori, muncitori, medici, asistenți, infirmieri, economiști sau instalatori

Publicat

locuri de munca 1

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

De asemenea cel mai mare angajator din regiune, Continental face angajări. Oferta firmei poate fi consultată AICI

Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, Judeţul Alba

 Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii medii;
vechimea în specialitatea studiilor necesară ocupării postului: fără condiții referitoare la vechime în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

05 noiembrie 2021, ora 10:00, proba scrisă;
08 noiembrie 2021, ora 12:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Şcolii Gimnaziale „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, telefon: 0258/811.737.

Liceul Tehnologic Sebeş, Județul Alba

Muncitor calificat

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – medii
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.

08 noiembrie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
12 noiembrie 2021, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Liceul Tehnologic Sebeş, cu sediul în localitatea Sebeş, str. Dorin Pavel nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/731.010.

Căminul pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, județul Alba

Îngrijitoare (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

Studii – minimum 8 clase.
Vechime – nu necesită vechime

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

27 octombrie 2021, ora 15.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
05 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
10 noiembrie 2021, ora 09.00: proba practică;

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Căminului pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, str. Peneş Curcanu, nr. 17, judeţul Alba, telefon 0258/734.999, fax 0258/731.772,e-mail: cpv_sebes.alba@yahoo.com.

Școala Gimnazială Roșia de Secaș, judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – generale
vechime necesară ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

28 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
01 noiembrie 2021, ora 13.00: proba practică;
01 noiembrie 2021, ora 14.00: proba interviu.

Şcoala Gimnazială „Avram lancu“, Abrud, județul Alba

Administrator de patrimoniu

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

Vechime în muncă: minimum 2 ani.
Studii: superioare, în domeniul economic.
Specializarea: contabilitate și informatică de gestiune.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare la Şcoala Gimnazială Avram Iancu, cu sediul în Abrud, str. Cloșca nr. 3-5, județul Alba telefon 0258/771.232.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, judeţul Alba

Medic specialist și referent de specialitate

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

medic specialist:absolvent al învățământului superior cu diplomă de licență în medicină;
certificate de confirmare în specialitatea sănătate publică și management;
abilități de operare calculator;
abilități de comunicare;
vechime 4 ani.
referent de specialitate:studii universitare de licență absolvite cu diplomă/studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul științelor sociale (social, economic, juridic);
vechime în specialitatea studiilor – minimum 3 ani și 6 luni;
abilități de operare calculator;
abilități de comunicare.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

27 octombrie 2021, între orele 9.00 și 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
05 noiembrie 2021, ora 10.00: testare psihologică;
08 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
16 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul din Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989 nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/820.825, interior 146.

Primăria Orașului Cugir, Județul Alba

Asistent medical (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

asistent medical PL:diplomă de absolvire școală postliceală sanitară, școală de specializare postliceală sanitară sau școală tehnică sanitară eliberată de Ministerul Sănătății, Ministerul învățământului și Științei/Ministerul Educației Naționale
certificat de absolvire școală postliceală sanitară eliberat de Ministerul Educației Naționale/Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului
atestat eliberat de Ministerul învățământului și Ministerul Sănătății
certificat de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății Publice
certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Vechime: minimum 1 an în specialitatea studiilor.
asistent medical M:diplomă de absolvire liceu sanitar cu durata de 5 ani, eliberată de Ministerul învățământului și Științei
certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Vechime: minimum 1 an în specialitatea studiilor.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

26 octombrie 2021, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
04 noiembrie 2021, ora 11.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Unitatea Administrativ-Teritorială – Municipiul Blaj, județul Alba

 Expert (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

expert I:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință Inginerie civilă, cu domeniul de licență inginerie civilă sau ingineria instalațiilor
vechime în specialitatea studiilor minimum 4 ani.
expert II:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești, exclusiv ramura de știință ingineria resurselor vegetale și animale și ingineria mediului
vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

26 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
03 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Unitatea Administrativ-Teritorială – Municipiul Blaj, din Piața 1848 nr. 16, județul Alba, din Piața 1848 nr. 16, județul Alba, telefon 0258/710.110.

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii gimnaziale;
să fie declarat apt medical și psihologic;
nu este necesară vechime în muncă/specialitate.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 octombrie 2021, ora 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
16 noiembrie 2021, ora 14.00: proba practică;
22 noiembrie 2021, ora 13.00: proba interviu.

Muncitor calificat IV-I (electrician)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii gimnaziale;
curs de formare/calificare electrician de întreținere;
să fie declarat apt medical și psihologic;
nu este necesară vechime în muncă/specialitate.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 octombrie 2021, ora 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
17 noiembrie 2021, ora 14.00: proba practică;
23 noiembrie 2021, ora 14.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Alba din Alba Iulia, str. AI. I. Cuza nr. 18, telefon 0258.812.318, interior 24571.

Colegiul Naţional „Bethlen Gabor” din Aiud, Judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii medii;
fără condiții referitoare la vechimea în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidaţii vor depune actele pentru dosarul de concurs este  de 10 zile de la afişare, la sediul instituției

27 octombrie 2021, ora 10:00: proba scrisă;
29 octombrie 2021, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului Naţional „Bethlen Gabor” din Aiud, str. Bethlen Gabor nr. 1, Judeţul Alba, telefon: 0258/861.947.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba

 Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii gimnaziale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
12 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
15 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba, str. A.l. Cuza nr. 10, jud. Alba, telefon mobil: 0743/134.717.

Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

1 post vacant de referent de specialitate, grad II (S), cu contract individual de muncă, pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, la agențiile teritoriale A.R.R. Alba

referent de specialitate, gradul I (S):pregătire de bază: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile: științe inginerești, administrative, economice sau juridice ori studii echivalente, potrivit prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și, în cazul solicitanților care au obținut actul de studii în străinătate, documentul de recunoaștere/echivalare a acestuia emis, în condițiile legii, de către autoritatea administrației publice centrale competentă și/sau experiență profesională în domeniul transporturilor rutiere;
vechime în specialitatea studiilor necesară ocupării postului: minimum 4 ani;
permis de conducere valabil pentru categoria B;
nu are mențiuni înscrise în certificatul de cazier judiciar;
cunoștințe operare calculator: pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).

22 octombrie 2021, ora 16.30: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă – la sediul central al Autorității Rutiere Române – A.R.R., București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați înscriși la concurs;
05 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu – la sediul central al Autorității Rutiere Române – A.R.R., București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați admiși la proba scrisă.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 021/313.48.53, Serviciul Resurse Umane.

Spitalul Orăşenesc Câmpeni, județil Alba

Infirmieră și îngrijitor (12 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

infirmieră:studii generale sau studii medii;

curs de infirmieră organizat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau de furnizori autorizați de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu aprobarea Ministerului Sănătății;
minimum 6 luni vechime în activitate (Secția interne, Secția chirurgie generală, Secția pediatrie, Compartimentul A.T.I.);
nu se solicită vechime pentru infirmieră debutantă (Compartimentul gastroenterologie, Compartimentul primiri urgențe);
concurs pentru ocuparea postului.
îgrijitor:studii medii;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
29 octombrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
04 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu;
09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Spitalul Orăşenesc Câmpeni din Câmpeni, str. Horea nr. 63, judeţul Alba, telefon 0258/771.717.

Spitalul Orăşenesc Câmpeni, județul Alba

Consilier juridic și registrator medical (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

consilier juridic II:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – Științe juridice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 luni;
cunoștințe operare PC;
experiența întru-un post similar constituie un avantaj;
concurs pentru ocuparea postului.
registrator medical debutant:diplomă de studii medii de specialitate sau diplomă de studii medii;
nu se solicită vechime;
cunoștințe operare

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
11 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
17 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Inginer de sistem I – informatician

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

diplomă de licență în specialitate;
3 ani și 6 luni vechime în activitatea de informatică;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
24 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
02 decembrie 2021, ora 09.00: proba interviu

Economist (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

economist 1A – Compartimentul financiar- contabil:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 ani și 6 luni vechime în specialitate;
cunoștințe operare PC;
experiență într-un post similar (în contabilitate bugetară) – reprezintă un avantaj;
concurs pentru ocuparea postului.
economist 1A – Compartimentul resurse umane:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 ani și 6 luni vechime îh specialitate;
curs inspector de resurse umane;
cunoștințe operare PC;
concurs pentru ocuparea postului.
economist debutant – Serviciul administrativ;studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – studii economice;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
05 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Instalator și asistent medical (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

muncitor IV – instalator – Serviciul întreținere clădiri:studii generale sau studii medii;
cuirs de instalator;
concurs pentru ocuparea postului;
nu se solicită vechime.
asistent medical debutant – Ambulatoriul integrat – Cabinetul medicină internă:diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R. avizat și valabil la data concursului sau aviz de principiu al O.A.M.G.M.A.M.R.;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.
asistent medical (PL) – Compartimentul obstetrică-ginecologie:diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R. avizat și valabil la data concursului sau aviz de principiu al O.A.M.G.M.A.M.R.;
minimum 6 luni vechime în specialitate;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
15 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
19 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu;
24 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică.

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești
Executor judecătoresc stagiar 

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești aduce la cunoștința celor interesați organizarea, în ziua de 19 noiembrie 2021, în București, a examenului de definitivat pentru executorii judecătorești stagiari în vederea ocupării următoarelor posturi vacante:

Un post la Alba Iulia.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Închisoare cu executare pentru un șofer beat care a provocat un accident rutier, pe DN1, între Alba Iulia și Teiuș

Publicat

Un bărbat care a provocat un accident rutier, pe DN1, între Alba Iulia și Teiuș, a fost condamnat la închisoare cu executare. 

Șoferul care a plecat din localitatea Roșiile, județul Vâlcea, a condus beat pentru o bună bucată de drum.

În fața anchetatorilor acesta a spus că la ieșirea de pe autostradă din Sebeș nu își mai aduce aminte nimic și că s-a trezit în ambulanța care îl transporta la Spitalul din Alba Iulia. 

Mai mult de atât, un alt șofer în trafic a declarat că a fost depășit în viteză, pe Valea Oltului de bărbatul care a provocat accidentul dintre Alba Iulia și Teiuș. 

Accidentul s-a petrecut în noaptea de 16 spre 17 octombrie 2019. În data de 5 octombrie 2021, bărbatul a fost condamnat la închisoare cu executare.

Ce s-a întâmplat

În ziua de 16 octombrie 2019, bărbatul a plecat din localitatea Roșiile, județul Vâlcea înspre Baia Mare. Pe drum, pe raza județului Râmnicu Vâlcea s-a întâlnit cu un prieten căruia i-a propus să meargă cu el la Baia Mare.

Acesta i-a spus că merge dar că trebuie să îl aștepte. Așa că, șoferul a intrat într-un bar unde a jucat la aparate și a băut 200-300 millitri de coniac, apoi au plecat spre destinație.

În jurul orei, 00.00, au ajuns pe DN1, în dreptul localității Sântimbru. Atunci, bărbatul a pierdut controlul volanului, a intrat pe contra sens și a lovit două mașini.

Impactul a fost atât de puternic încât motorul mașinii pe care îl conducea a sărit pe câmp.

CITEȘTE ȘI: VIDEO: ACCIDENT pe DN 1, în sensul giratoriu de la Sântimbru. Două persoane rănite, după ce două mașini și un TIR s-au lovit

Potrivit IPJ Alba, în timp ce conducea un autoturism, s-a angajat în depășire, într-o zonă în care această manevră este interzisă prin indicator rutier și marcaj pe carosabil, intrând în coliziune cu o autoutilitară condusă de un bărbat de 30 de ani, din județul Brașov.

După impactul cu autoutilitara, autoturismul a intrat în coliziune cu un camion condus tot din sens opus de un tânăr de 27 de ani, din județul Suceava.

La ajungerea echipajelor de salvare și a oamenilor legii, bărbatul zicea că consumase câteva beri.

Însă, când a ajuns în fața anchetatorilor  bărbatul ”a declarat că după ieșirea de pe autostrada de la Sebeș nu își mai amintește nimic, s-a trezit ulterior în ambulanță și a fost dus la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, unde a rămas internat 2 zile”, se arată în motivarea instanței.

Singurele persoane care au avut nevoie de îngrijiri medicale au fost șoferul și cu cel care se urcase alături de el.

Oamenii legii au mai descoperit că aceasta avea un permis provizoriu de conducere emis în Marea Britanie și care nu este valabil pe teritoriul României.

Alcoolemia  la prima mostră ora 01.40 a fost de 2,01 g/l alcool pur în sânge, iar la a doua mostră ora 02.40, o alcoolemie de 1,71 g/l alcool pur în sânge.

Pentru fapta sa, bărbatul a fost condamnat la o pedeapsă cumulată de 2 ani și 3 luni închisoare, cu executare în regim de detenție.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate