Connect with us
Publicitate

Economie

Consumi mai multă energie electrică decât este prevăzut în contract? Furnizorul îți poate opri curentul chiar dacă ai plătit

contor curent

Publicat

Românii care depășesc frecvent consumul de curent electric stabilit în contract riscă să rămână pe întuneric, chiar dacă au facturile plătite la zi. Furnizorii  pot întrerupe alimentarea cu energie electrică în cazul în care consumatorii depășesc constant puterea aprobată în contract.

Tot mai mulți români au început să primească notificări de la furnizorul de energie prin care sunt avertizați că pot rămâne fără curent, dacă depășesc constant limita contractată potrivit digi24.ro. Aceștia s-au trezit că au rămas fără curent în timp ce vecinii nu aveau probleme.

De ce se ajunge la această situație

În contractul încheiat cu furnizorul de electricitate, fiecare consumator are specificată o putere maximă. „Clientul final are obligația de a nu depăși puterea aprobată prin certificatul de racordare / avizul tehnic de racordare. Informația despre puterea aprobată se regăsește înscrisă pe factura emisă de furnizor”, se arată în notificarea primită de un client.

Vezi și PENALITĂȚI maxime pentru consumatori, la rezilierea contractului. Ce COMISOANE percep furnizorii de energie, potrivit noii legi

De exemplu, într-o locuință care are un contract de aproximativ 3 kWh, dacă pornim televizorul, pregătim o gustare la cuptorul cu microunde, facem o cafea și punem și niște rufe la spălat, toate în același timp, consumul de energie va depăși 4 kWh. Dacă situația se repetă în mod frecvent, consumatorul riscă să rămână fără curent electric.

„Consumul instantaneu sare de acel prag de putere impus și în acel moment, firma de distribuție spune: potrivit legii, tu ai ai încălcat contractul de distribuție, consumi mai mult decât ți-ai asumat, ca atare, există posibilitatea ca acest contor inteligent să oprească alimentarea”, explică un expert în energie pentru Digi24.

Ce este de făcut dacă furnizorul întrerupe curentul electric

Experții în energie spun că sunt două soluții de reconectare:

  • Cei care au contorul în casă, apasă pe un buton galben și repornește contorul după ce, scoate ceva din priză;
  • Dacă are contorul departe, coboară siguranțele, așteaptă 10 secunde, la ridică și începe să consume din nou energie electrică

Furnizorul specifică în notificare cu poate fi repornită alimentarea cu energie:

„Realimentarea locului de consum (fără intervenția personalului Operatorului de distribuție) cu încadrarea în puterea aprobată se face parcurgând următorii pași:

  • reducerea puterii absorbite (se scot din priză unul sau mai mulți consumatori/receptoare electrice);
  • dacă există acces la contor – se apasă butonul galben și contorul se reanclașează automat;
  • dacă nu există acces la contor – se coboară toate siguranțele /siguranță generală de la tabloul electric din locuință/imobil, se așteaptă 10 secunde, după care se ridică/armează din nou siguranțele.

După finalizarea acestor manevre locul de consum se reconectează automat”.

Cum putem reduce consumul de energie

Pentru un consum mai mic:

  • să ne programăm dispozitivele din casă și să nu funcționeze simultan
  • să înlocuim echipamentele energofage pe care le avem cu altele mai puțin consumatoare de așa multă energie
  • să cerem distribuitorului de energie să ne mărească puterea instalată.

Pentru a crește puterea de consum, oamenii ar trebui să plătească aproximativ 130 de lei.

sursa: Digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. dolfi

    miercuri, 05.01.2022 at 21:45

    incompetenti si spagari… peste un popor care sta in pozitia ghiocel

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate