Actualitate
Criza din industria auto scumpește mașinile second hand. Un autoturism cumpărat în urmă cu un an se poate vinde la același preț
Criza mondială de microcipuri face ca timpul de așteptare pentru o maşină nouă să se dubleze și crește cerea și prețurile pentru mașinile second hand.
Multe fabrici au suspendat producțiile anul acesta pentru perioade scurte, iar altele au anunțat că vor produce cu zeci de mii de mașini mai puțin. Prețurile la mașinile second-hand au crescut şi ele.
Multe dintre modelele preferate de mașini au fost oprite din fabrică, iar mașinile deja rulate se vând la extra-preț.
Fără varianta de reînnoire cu mașini moderne, rămâne soluția de a cumpăra mașini vechi, care pot fi recondiționate.
Criza microcipurilor afectează aproximativ toate dotările dintr-o mașină.
Începând de la navigație, instrumentarul de bord, comenzile de pe volan, închiderea și deschiderea ușilor, sistemul automat de închidere, luminile ambientale.
Înainte de criza microcipurilor o mașină pe comandă care nu se afla pe stoc putea să vină undeva la 4-5 luni, acum timpul acesta este dublu” spun reprezentanții firmelor auto.
Cel mai recent raport al INS arată că în trimestrul 3 importurile de mașini second-hand în țară a fost de 72%, în condițiile în care prețurile la mașinile rulate au crescut și cu 100 la sută în multe cazuri, vorbim despre scumpiri de câteva mii de euro.
În România, înmatriculările de mașini noi au înregistrat o creștere de 4,3% în ianuarie-septembrie 2021 față de aceeași perioadă din 2020.
Mai mult, criza semiconductorilor influențează direct și prețul mașinilor second-hand, pentru că mașinile la mâna a doua devin astfel soluția rapidă pentru satisfacerea dorinței de înnoire a autoturismului personal.
Un alt motiv care saltă prețul mașinilor rulate
De exemplu un autoturism Hyundai i40 din 2017 cumpărat în anul 2020 cu 10000 de euro s-a vândut la același preț la începutul lunii noiembrie. Practic după aproape doi ani și peste 50.000 de kilometri rulați, mașina nu și-a pierdut din valoare.
Pe lângă criza de producție a mașinilor noi un alt motiv care provoacă o creștere sensibilă a prețului la mașinile second hand este și faptul că guvernul a decis în ultima ședință în care a avut puteri depline că toți samsarii de autovehicule sunt obligați să înscrie personal mașinile la RAR, înainte de a le vinde.
Autoritățile spun că statul a pierdut mai bine de un miliard de lei în ultimii 5 ani, prin neplata TVA-ului de către cei care aduc mașini din străinătate și le vând mai departe. Cei vizați spun că sunt luate în vizor marile firme, care au făcut adevărate averi din neplata acestei taxe către stat.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Cultura
sâmbătă, 13.11.2021 at 08:57
Vorba lui bunicu : ,,Tot ce are sani sau roti, iti maninca banii toti ,,!