Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cursuri de înot la Bazinul Olimpic din Alba Iulia. Program, tarife, condiții și modelul de declarație


Publicat

Au fost stabilite detalii organizatorice pentru reluarea cursurilor de înot în Bazinul Olimpic din Alba Iulia. Este vorba despre programul, culoarele pentru cursurile de inițiere înot și modelul de declarație care trebuie completată.

Reprezentanții Bazinului Olimpic Alba Iulia au anunțat că, pentru a putea participa la orele de inițiere, persoanele interesate vor trebui să ia legătura cu instructorul, pentru programare.

 

Citește și: UPDATE: Din 15 februarie se reiau cursurile de înot la Bazinul Olimpic din Alba Iulia. Activitatea de agrement rămâne suspendată

Tariful de intrare pentru copii este de 10 lei pe ședință, costul inițierii urmând să fie plătit direct instructorului.

De asemenea, trebuie completată o declarație, al cărei model îl puteți vedea mai jos:

 

sursă: Facebook (Bazinul Olimpic Alba Iulia)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Vouchere de 5.000 de euro, pentru anumite categorii de persoane. Cum pot fi obținute

Publicat

parcare

Persoanele cu dizabilități, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, care sunt în căutarea unui loc de muncă, pot beneficia de vochere în valoare de până la 5.000 de euro, anunță Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba. Acestea vor putea fi folosite exclusiv pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.

Potriv unui comunicat al Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba, acestea nu vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de dispozitive și tehnologii finanțate prin Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.

Prin tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces se înţelege orice produs de asistare, inclusiv dispozitive, echipamente, instrumente şi software, utilizat de către sau pentru persoanele cu dizabilităţi pentru participare, protecţie, suport, training, măsurarea sau înlocuirea funcţiilor sau structurilor corpului şi a unor activităţi, dar și pentru prevenirea deficienţelor, limitărilor de activitate şi restricţiilor de participare, arată DGASPC Alba.

În situația deficiențelor bilaterale, voucherul poate fi utilizat pentru achiziționarea a două produse asistive prevăzute în lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu mențiunea ca produsele asistive să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.

Produsele asistive auditive și de mers pot fi însoțite, după caz, de accesoriile acestora, așa cum sunt prevăzute în lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu condiția ca acestea să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist.

De vouchere pot beneficia persoanele care îndeplinesc simultan următoarele condiții:

1. Au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap.
2. Nu au un loc de muncă, dar sunt în căutarea unui loc de muncă.
3. Se încadrează în categoria de vârstă cuprinsă între 18-65 ani.

Pentru a beneficia de vouchere, persoanele adulte cu dizabilități din județul Alba care îndeplinesc condițiile precizate mai sus trebuie să urmeze următoarele etape:

Etapa I

Persoana cu certificat de încadrare în grad de handicap se prezintă la Agenție Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba cu următoarele documente:

• Actul de identitate;
• Adeverință medicală
• Ultimul document de studii.

AJOFM Alba înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă și acordă servicii de informare, consiliere și mediere.

Persoana cu dizabilități semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă și participă la minimum două activități asigurate de AJOFM Alba (informare, consiliere, mediere).

Vezi: Acord-includere

Etapa II

Persoana cu dizabilități va depune:
– la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba din Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, camera 5 sau 6 ori
– pe adresa de e-mail – dgaspc@protectiasocialaalba.ro următoarele documente:

• Cererea – tip pentru acordarea voucherului;

Vezi model: Cerere-acordare-voucher

• Copie actul de identitate;
• Copie după Certificatul de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia;
• Recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;

• copie a Acordului privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă acordate de către AJOFM/AMOFM, însoțit de Planul individual;
• Angajamentul, referitor la obligația de a nu înstrăina produsul achiziţionat în baza voucherului, întocmit în 3 exemplare;

Vezi model: Angajament

• După caz, copie ofertă de muncă acceptată sau informare în vederea angajării sau contract individual de muncă încheiat după participarea persoanei cu dizabilități la măsuri pentru stimularea ocupării forței de muncă acordate de către AJOFM/AMOFM (se va specifica tipul documentului, acesta constituie prioritate la acordarea voucherului).

DGASPC Alba centralizează cererile privind eliberarea voucherelor și le transmite lunar către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA).

ANDPDCA emite și transmite DGASPC Alba voucherele nominale tipărite, iar persoanele cu dizabilități – titulari ai voucherului, vor fi anunțate să se prezinte la sediul DGASPC Alba pentru ridicarea acestuia.

Etapa III

Persoana cu dizabilități:
• ridică voucherul de la DGASPC Alba;
• cu voucherul merge la unul dintre furnizorii/producătorii de tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces prevăzuţi în listă.
• primește produsul din Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare.

Voucherele au o valoare de aproximativ 5.000 de euro și sunt acordate în cadrul proiectului: ”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități.

Informații suplimentare pot fi obținute la pe site-ul DGAPSC Alba și la INFOLINE – 0754-015.063, de luni până vineri, între orele 12,00-14,00 și la numărul de telefon: 0258 – 818 266, int. 111 sau 122, de luni până vineri, între orele 8,00 – 16,00.

Foto: pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Credit pentru cumpărarea unei locuințe. Cum poți calcula ce fel de casă îți poți permite în funcție de venituri

Publicat

Majoritatea creditelor bancare acordate populației sunt cele pentru achiziționarea unei locuințe. Dacă în urmă cu 10-15 ani, românii preferau creditele în valută, acum s-au reorientat spre cele în moneda națională.

Cele mai des întâlnite sunt creditele ipotecare, unde imobilul achizionat sau construit garantează creditul contractat, sau cele imobiliare, unde alte imobile sunt utilizate drept garanție, chiar dacă acestea nu fac obiectul finanțării, potrivit digi24.ro.

Citește și Programul Noua casă 2021: Plafonul a fost micșorat cu 500.000 de lei. Vor fi mai puțini beneficiari

Aproximativ 80% din creditele pentru achiziționarea sau construirea unei locuințe contractate în perioada 2005-2010 erau în valută. Acum, doar 5% din creditele de același tip sunt denominate în valută.

Care este valoarea maximă a locuinței pe care și-o permite un român, având în vedere veniturile familiei

Recomandarea specialiștilor: ”se înmulțesc veniturile familiei x 5 ani, din care se scade 10% dacă locuința este cumpărată prin fonduri proprii, respectiv 20% dacă se contractează un împrumut.

Conform Institutului Național de Statistică, salariul mediu net la nivel național este de 3.400 lei.

Adică, în medie, o familie cu doi adulți câștigă lunar aproximativ 1.400 de euro, ceea ce înseamnă că își permite o locuința de 75.600 de euro dacă achiziția este făcută prin fonduri proprii, respectiv 67.200 de euro dacă locuința se cumpără printr-un credit”.

Câteva reguli ce trebuie luate în considerare: în primul rând, se iau în calcul doar veniturile stabile, pe termen lung; apoi se ia în calcul rezerva de 10% respectiv 20% necesară pentru evenimente neprevăzute sau cheltuieli ulterioare; aceasta poate ajunge până la 30% sau chiar 40%, dacă familia are mai mult de 2 copii, probleme de sănătate în familie, un job mai riscant sau cu venituri care fluctuează puternic de la un an la altul.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Cum arată „Mall-ul moțesc” din Zlatna. Noua piață agroalimentară din oraș, decorată cu picturi gigantice

Publicat

Autoritățile locale din Zlatna au transformat o centrală termică într-o piață agroalimentară unică în zonă prin picturile cu care a fost decorată, botezată de localnici ”mall-ul moțesc”. 

Clădirea a fost amenajată pe două nivele cu puncte de vânzare a mărfurilor pentru producătorii de pe toată Valea Ampoiului, dar şi din alte zone ale Apusenilor.

Piața are un lift pentru persoanele cu nevoi speciale, frigidere și spații frigorifice de depozitare unde comercianții își pot lăsa peste noapte, marfa. 

Pentru că au vrut ca investiția să fie aparte, autoritățile au apelat la un artist local, Cristian Demean, care a realizat mai multe picturi exterioare gigant, cu motive tradiționale și animale.

Trei dintre laturile pieței au fost pictate cu imagini reprezentând animale, un cioban cu o turmă de oi, o albină uriașă și câteva produse tradiționale.

Acum, clădirea colorată răsare dintre blocurile ponosite ale fostului oraș industrial, reprezentând deja o atracție pentru cei care trec prin zonă, chiar dacă piața nu a fost încă deschisă din cauza epidemiei de coronavirus.

Cristian Demean a realizat lucrarea cu aerograful (airbrush) și a lucrat aproximativ o lună.

Primarul Silviu Ponoran consideră noua hală agro-alimentară din Zlatna este printre cele mai moderne și mai frumoase din țară.

Lucrările de modernizare a clădirii, care datează din anul 1970, au costat aproximativ 900.000 de lei, fără TVA. Pentru dotarea pieței Primăria a mai achiziționat vitrine frigorifice și un dulapul frigorific în valoare totală de 130.000 de lei, fără TVA.

Noua piață agroalimentară are două nivele și o suprafață desfășurată de 536,8 mp. Accesul la etaj este posibil și pentru persoanele cu dizabilități, printr-un lift special.

La parter se află o zonă comercială de 160 mp, o cameră frigorifică de 23,5 mp și un spațiu de depozitare de 59,1 mp. La etaj a fost amenajată o zonă comercială de 170,1 mp (cu vitrine frigorifice) și grupuri sanitare.

În cadrul pieței, producătorii locali își vor putea vinde marfa în cadrul unor locuri de desfacere la standarde și norme europene.

Autoritățile locale consideră că de investiție vor beneficia și locuitorii de pe raza orașului Zlatna, prin asigurarea cu produse proaspete agro-alimentare pe raza localității cât și prin confortul creat de standardele impuse producătorilor la vânzarea produselor în spațiile special amenajate.

Lucrările au fost finanțate prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Războiul dintre Primăria Alba Iulia, AIDA TL și STP continuă: Se caută avocați care să reprezinte instituția în instanță

Publicat

Primăria Municipiului Alba Iulia nu este dispusă să cedeze în războiul cu AIDA-TL și automat cu firma de transport STP și caută ”întăriri”.

După ce au pierdut la Tribunalul Alba procesul cu AIDA-TL pentru suspendarea hotărârii prin care STP a primit noul contract, Primăria Alba Iulia vrea să încheie un contract de asistență juridică cu un cabinet de avocatură. 

În acest sens, vineri, 5 martie, consilierii locali sunt convocați într-o ședință extraordinară de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia cu un singur punct: aprobarea unui contract cu un cabinet de avocatură.

CITEȘTE ȘI: Tribunalul Alba a RESPINS solicitarea Primăriei Alba Iulia de suspendare a hotărârii de atribuire a noului contract de transport

Proiectul a fost inițiat de primarul Municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.

Aceasta este cea de a doua încercare a primăriei de a angaja un avocat în litigul cu AIDA TL. Prima încercare a fost în ședința de Consiliu Local din data de 26 februarie, însă atunci consilierii locali s-au opus proiectului.

Reamintim că la jumătatea lunii februarie, Primăria Alba Iulia a cerut în instanță suspendarea hotărârii AIDA TL prin care STP a primit noul contract însă la Tribunalul Alba, a pierdut în primă instanță.

CITEȘTE ȘI: Primăria Alba Iulia dă în judecată AIDA TL. Cere suspendarea noului contract de gestionare a transportului public

Luni, în data de 1 martie, reprezentații legali ai primăriei au atacat sentința Tribunalului Alba și au înregistrat cererea de recurs.

Acum dosarul se va judeca pe rolul instanței superioare, la Curtea de Apel Alba Iulia.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate