Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Elevi și profesori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, în vizită de studiu în Spania

Publicat

În perioada 11-16 decembrie 2018, un grup format din șase elevi și trei profesori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, au participat, în Spania, la un schimb de experiență și de bune practici alături de parteneri din Germania, Olanda, Turcia, Spania și Polonia, în cadrul proiectului „Pupils teach pupils”, prin programul Erasmus+. Elevii au fost însoțiți de coordonatoarea proiectului, prof. Diane Popa și de profesoarele Iulia Calistru și Gabriela Marina.

S-au regăsit 36 de participanți din cele șase școli partenere săptămâna trecută în Pamplona, în cadrul primei mobilități. Cu această ocazie, elevii albaiulieni au vizitat Primăria orașului Pamplona (în limba bască, Iruña), capitala istorică a Regatului Navarrei cu o populație de 250 000 de locuitori, o regiune cu populație bască. Apoi au fost invitați de onoare a Guvernului Provinciei Navarra, intrând în balconul de unde se dă startul Festivalului San Fermin, din 6-14 iulie în fiecare an. A doua zi din cadrul vizitei au petrecut-o participând la activitățile organizate de școala gazdă. Elevii și profesorii din Spania, Polonia, România, Turcia, Olanda și Germania au învățat în șase limbi care sunt ingredientele de bază pentru omleta spaniolă: „Tortilla de Patata”. Învățarea a fost activă și directă, deoarece Leandro, profesorul spaniol de matematică a coordonat echipa de 18 elevi din țările participante să urmărească pas cu pas prepararea rețetei tradiționale. Apoi au asistat la concertul susținut de orchestra școlii alcătuită din 80 de elevi care cântau la flaut și la taragot. Spre seară au făcut schimb intercultural privind dansul tradițional al echipei din Turcia, al celei spaniole și românești. Olandezii și germanii s-au arătat mai reticenți în a-și etala talentul de dansatori.

A treia zi de proiect, elevii din cele șase țări au realizat un brad din doze de suc respectând principiile matematicianului polonez Wacɫaw Sierpiński, un patern generat matematic care poate fi reprodus la orice scală. Pe acele doze se vor atașa carduri plastifiate cu imagini reprezentative ale personalităților din sport, știință, peisaje, animale specifice, bucătărie tradițională etc., din cele șase țări participante în proiect.

Pe lângă schimbul de bune practici între școli, elevii au aflat informații interesante despre istoria orașului Pamplona, vechi de peste 2500 de ani, fiind foarte impresionați de tradițiile acestor locuri, în special de Festivalul „San Fermines” al taurilor care îi urmăresc în iulie pe temerari pe străzile înguste ale orașului. Alături de ghizii locali, participanții au aflat că la începutul secolului al XX-lea, pe străzile orașului se plimba și scriitorul Ernest Hamingway, fascinat de acest festival.

De asemenea, elevii au vizitat castelul Olite al regelui Carol al III-lea al Navarrei, construit în stil gotic, dar mai ales maur (mudejar). Acest rege capricios a preferat un melanj de arhitectură, atât castel (folosit pentru vizite și pentru apărare), cât și palat (folosit ca locuință pentru familia sa). Este unic în felul său acest castel-palat.

Vizita reprezintă, de asemenea, și un schimb cultural între elevi, care sunt gazduiți la familiile elevilor din școala organizatoare, fiind, totodată, o bună ocazie de a cunoaște tradițiile și obiceiurile participanților la această întâlnire, dar și de a-și îmbogăți orizontul cultural, deoarece în Colegiul IES Padre Morubide din Pamplona, Spania învață peste 31 de etnii, deoarece acest liceu oferă recunoaștere internațională a limbii engleze, deoarece au încheiat un acord cu British Council în acest sens. De altfel în această școală 40% dintre materii se predau în limba engleză. Alt fapt inedit pentru elevii noștri l-a constituit faptul că studiile universitare în Spania sunt taxate cu 2000 de euro indiferent de statutul studentului cu bursă sau fără. Nu există subvenții pentru studiile superioare. Acest lucru implică un stimul în plus de a învăța pentru studenții respectivi.

Obiectivul principal al proiectului ”Pupils Teach Pupils” este de a dezvolta abilități de viață în rândul elevilor prin implicarea acestora în procesul de predare în fața colegilor lor, prin folosirea unor strategii didactice și metode interactive în timpul schimbului de bune practici între școlile partenere.

Colegiul IES Padre Morubide din Pamplona din Spania a aplicat și pentru mobilitatea profesorilor săi, în cadrul acțiunii KA1, obținând pentru doi profesori spanioli, activități de job-shadowing la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia. Astfel, la sfârșitul lui februarie, anul viitor, doi profesori spanioli vor realiza job-shadowing la școala de mai sus pentru a învăța de la profesorii români cum abordează și aplanează conflictele în care apar copiii marginalizați sau supuși efectului de bullying și cyber-bullying.

[ngg src=”galleries” ids=”455″ display=”basic_slideshow”]

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax