Connect with us
Publicitate

CUGIR

FOTO: POLUAREA de pe râul Mureş. „Viitura” cu pete de ulei a trecut de judeţul Alba. Baraje în Hunedoara


Publicat

pompier

Majoritatea petelor de ulei mineral ce au venit pe cursul râului Mureş, în judeţul Alba, în urma poluării accidentale produse vineri, de la Termocentrala Iernut, au trecut spre zona Hunedoara, duminică dimineaţa. Se păstrează deocamdată barajul cu materiale absorbante de la Şibot şi zona este în continuare monitorizată.

Autorităţile din judeţul vecin se pregătesc să monteze, la rândul lor, alte trei baraje, pentru absorbţia uleiului rămas în apă, ce nu a fost captat în urma măsurilor instituite în Alba.

„În urma poluării accidentale a cursului de apă Mureş, produsă în data de 13 aprilie 2018, pe raza localităţii Iernut, forţe din cadrul Administraţiei Bazinale de Apă Mureş şi Crişuri, a Sistemului de Gospodărire a Apelor Hunedoara şi Arad şi a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara acţionează pentru montarea unor baraje absorbante, acestea fiind amplasate la confluenţa râului Căian cu râul Mureş, în zona localităţii Bejan, comuna Şoimuş. Pata de ulei a trecut de barajul absorbant montat pe râul Mureş, pe raza localităţii Şibot”, a informat Prefectura Hunedoara, citată de zhd.ro.

În ceea ce priveşte situaţia din judeţul Alba, barajul cu materiale absorbante din zona Căpud-Teiuş a fost îndepărtat, fiind păstrat cel de la Şibot. La punctul de monitorizare de la ieşirea din judeţ spre Hunedoara, pe cursul râului Mureş, doar o parte dintre autorităţi mai rămân pe teren, pentru a verifica starea apei. S-a confirmat din nou că nu a fost înregistrată mortalitate piscicolă, iar uleiul ce a venit pe Mureş a fost absorbit parţial de baraje.

Reamintim că o poluare accidentală s-a produs vineri, pe râul Mureş, în zona termocentralei de la Iernut, în amonte de judeţul Alba. Potrivit ISU Mureş, a fost deversat, accidental, ulei de transformator.

Citeşte şi FOTO: ALERTĂ pe râul Mureş. POLUARE cu ulei industrial. Desfășurare de forțe la Teiuș în așteptarea viiturii

Potrivit ISU Alba, vineri, reprezentanții Sistemului de Gospodărire a Apelor Mureș au constatat, la cca 100 m în aval de barajul industrial de captare apă, în dreptul localității Iernut, existența unui canal prin care se evacuau produse petroliere provenite de la Termocentrala Iernut. Reprezentanții unității declară că au executat lucrări de reparații. Peliculele și irizațiile de produse petroliere s-au întins pe cca 10 km lungime.

Vineri, în jurul orei 22.27, unda de viitură a ajuns în dreptul localității Noșlac. Sâmbătă, petele de ulei treceau de Teiuş-Căpud şi apoi, duminică dimineaţa, de Şibot.

Sâmbătă, de la ISU Alba, erau mobilizaţi pe teren pentru această acţiune, 21 de ofiţeri şi subofiţeri, care operau cu şase autospeciale şi o barcă, la punctele: Ciumbrud (Aiud), Căpud (Teiuş), Şibot.

Din informaţiile transmise de ISU Alba, sâmbătă, conform Raportului operativ al Administraţiei Bazinale de Apă Mureş şi fişei tehnice, produsul petrolier deversat nu este toxic, este ulei mineral şi astfel nu au fost afectate flora şi fauna acvatică, iar populaţia şi animalele din zonă nu sunt în pericol.

Administraţia Naţională ”Apele Române” (ANAR) a informat, la rândul său, referitor la poluarea accidentală, că este vorba despre ulei mineral de transformator (de tip MOL Turbine 32K şi MOL Turbine 46K), pe râul Mureş, constatată iniţial în aval 100 m de Termocentrala Iernut, judeţul Mureş, iar cantitatea estimată era de circa o tonă.

“Conform fişelor de produs, uleiul de turbină nu conţine PCBs şi PCTs (bifenil policloruraţi şi trifenil policlorurat), având un impact redus asupra mediului”, a transmis ANAR.

Potrivit sursei citate, poluarea cu ulei produsă pe râul Mureş s-a dispersat, vineri, pe o lungime de circa 10 km şi o lăţime de aproximativ 70-80 metri liniari.

Tot în acest caz, ANAR a precizat că s-a aplicat o amendă în valoare de 40.000 lei.

SNGN Romgaz a precizat că „echipele specializate ale companiei au intervenit pentru etanșeizarea unei instalații e evacuare a apelor uzate folosite în cadrul centralei electrice de la Iernut, după ce o cantitate de apă uzată conținând cca. 20-30 litri de ulei rezidual s-a scurs accidental în râul Mureș”.

În ceea ce priveşte cauza incidentului, „o defecțiune a separatorului de ulei care etanșeizează una dintre evacuările uleiului rezidual folosit pentru funcționarea Centralei Iernut a dus la această scurgere accidentală”, potrivit companiei.

Citeşte şi FOTO: POLUAREA cu ulei industrial pe râul Mureş. Baraj montat în judeţul Alba, şi în zona Şibot

sursa foto: Facebook (ISU Alba)



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Tu ştii care sunt avantajele pantofilor sport? Dar cum să îi selectezi pe cei potriviţi? (P)

Publicat

Pantofii sport au devenit de ceva vreme nelipsiți din garderobă. Fie că vorbim de ținute feminine sau garderobă masculină, vorbim de tenişi, adidaşi, sneakersi.

Multe persoane aleg să poarte pantofi sport, însă puţine cunosc adevăratele avantajele ale acestora. În rândurile următoare ne-am propus să descoperim câteva dintre beneficiile încălţămintei stradale, dar şi câteva detalii cum trebuie selectată corect.

Pantofi sport damă  – stil sau confort?

Când spui pantofi sport dama, nu te mai gândeşti doar la adidașii de alergare sau la piesele folosite în sala de sport, ci la încălţămintea care completează ţinutele de stradă. Da, acei adidaşi cu tălpi ergonomice, înalte care dau personalitate outfit-urilor moderne. Pantofii sport nu se mai găsesc doar în topul preferinţelor tinerelor care adoră blugii şi pantalonii cu tur jos, ci şi pe lista de must have-uri a doamnelor sofisticate, care cu spirit genial reuşesc să îi transforme în vedetele ţinutelor cosmopolite formale.

Pantofii sport au numeroase avantaje. Primul ce trebuie menționat, este confortul ridicat. După cum ştii, stare de bine furnizată de aceste încălţări, cu greu poate fi egalată de alte piese.  Dacă vorbim de pantofi moderni, clar vorbim de stil, asocieri de materiale, culoare şi energie pozitivă. Încălţămintea sport creată de brandurile consacrate aduce în prim plan asocieri inedite de materiale şi aspect modern.

Un alt avantaj al încălţămintei sport este legat de calitate. Brandurile consacrate folosesc tehnologii speciale şi vin pe piaţă cu piese care susțin în primul rând sănătatea picioarelor.

Pentru a beneficia de avantajele acestora, este important să se acorde atenţie detaliilor fine. Mărimea, construcţia, ergonomia, recomandările producătorilor cu privire la modul de întrebuinţare sunt aspectele care te ajută să iei deciziile corecte când vine vorba de pantofi sport.

Pantofi sport bărbaţi  – obişnuinţă sau plăcere?

În cazul domnilor, când spunem pantofi sport barbati, ne gândim la obişnuinţă. Mulți oameni aleg să poarte adidaşi şi tenişi în detrimentul altor piese de încălţăminte, mai ales când nu sunt constrânşi de un cod vestimentar. Confortul ridicat furnizat de aceștia este apreciat de toţi bărbaţii, fără excepţie!

Cum tehnologiile sunt foarte avansate şi realizarea pantofilor sport a devenit o știință, piesele disponibile acum pe piață nu mai sunt doar încălţări comode, dar sunt create să susţină sănătatea picioarelor şi nu în ultimul rând sunt piese cu stil. O pereche de pantofi sport bine selectată, poate completă în mod excepţional ţinute smart cu personalitate.

Ba mai mult, pot fi vedetele outfit-urilor semi-formale şi de club. Trebuie să recunoaştem că nu doar tinerii se bucură de avantajele şi confortul adidaşilor dar şi domnii maturi care ştiu ce înseamnă calitate, bun gust şi stil.

Pentru a beneficia de avantajele pantofilor sport trebuie să se acorde atenție materialelor dar şi recomandărilor producătorilor cu privire la modul de utilizare. Pantofii corect aleși nu sunt doar piese fashion, sunt articole care îmbunătăţesc performanțele sportivilor amatori sau profesionişti.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Florin Roman, atac la ministrul Sănătății pe subiectul vaccinării pe pile: Să ne spună cine sunt cei care au sărit peste rând

Publicat

florin roman

Deputatul PNL Florin Roman afirmă că este de neacceptat faptul că 30% dintre cei care s-au vaccinat anti-COVID-19 nu s-au înscris pe platforma dedicată.

Acesta a afirmat că ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, trebuie să răspundă care sunt persoanele vinovate şi privilegiaţii care au sărit peste rând.

„Am aflat cu stupoare, chiar prin vocea ministrului Sănătăţii, că 30% dintre cei care s-au vaccinat sunt persoane care nu s-au înscris pe platformă… ceea ce este de neacceptat!

Este inadmisibil ca persoane în vârstă, bolnave sau cu dizabilităţi să fie amânate din cauza pilelor şi relaţiilor.

Ceea ce se întâmplă este un factor de descurajare! Aştept cu mare interes ca domnul ministru să răspundă care sunt persoanele vinovate şi privilegiaţii care au sărit peste rând!

Discursurile nu rezolvă incapacităţile de funcţionare ale procesului de vaccinare! Aşa nu ne mai facem sănătoşi”, a scris Roman, joi, pe Facebook.

Deputatul de Alba a trimis ministrului Sănătății Vlad Voiculescu un document în care solicită lămuriri legate de funcțioarea platformei de programare pentru vaccinare.

De asemenea, a solicitat un răspuns scris la întrebarea dacă ”există numărul necesar de doze sau nu pentru persoanele care au reușit să acceseze platforma, ținând cont de faptul că acum primes mailuri de anulare a programărilor date de soft”.

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a declarat că există suspiciunea că un număr mare de persoane care ar fi trebuit vaccinate în etapa a III-a, au fost de fapt vaccinate mai repede, respectiv în a doua etapă.

Citește detalii despre declarațiile lui Vlad Voiculescu: VIDEO Ministrul Sănătății: Avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. Controale la centrele unde se sare peste rând

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primarul comunei Meteș, Dan Opruța, a murit de COVID-19 la doar 38 de ani. Era de câteva zile în stare gravă

Publicat

Primarul comunei Meteș din județul Alba, Dan Cosmin Opruța, a decedat în noaptea de miercuri spre joi, după ce a contactat virusul COVID-19. 

Potrivit surselor alba24.ro, acesta ar fi ajuns în urmă cu câteva zile la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia într-o stare gravă, fiind confirmat cu COVID-19 și având saturația de oxigen mică.

Mai apoi a fost transferat de urgență la Spitalul din Târgu Mureș, pe secția de ATI, unde a fost intubat.

Din nefericire trupul său nu a rezistat infecției. Decesul s-a produs în noaptea de miercuri spre joi, în jurul orei 01:00.

Dan Cosmin Opruța avea 38 de ani, era căsătorit și avea un copil.

Acesta era unul dintre cei mai tineri și activi primari din județul Alba. A fost ales primar al comunei Meteș în 2016, din partea PNL și a fost reales, la alegerile locale din toamna anului 2020.

Om bun și primar harnic. Dumnezeu să îl odihnească! Sincere condoleanțe și multă putere familiei!

Știre în curs de actualizare.

sursă foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrului Transporturilor: din vară, de la Sibiu la Cluj, șoferii vor putea circula pe autostradă, fară întrerupere

Publicat

Din vară, șoferii vor putea circula pe autostradă, fară întrerupere, de la Sibiu la Cluj-Napoca. Cătălin Drulă, noul ministru al transporturilor, anunță că autostrada Sebeș Turda va fi dată în circulație integral în acest an. 

Autostrada dintre județele Cluj și Alba este un proiect inclus în bugetul de 8 miliarde de lei pe care România îl are la dispoziție în acest an pentru infrastructura rutieră şi feroviară.

Ministrul Transporturilor anunţă investiţii record de 8 miliarde de lei în infrastructură. Suma reprezintă fonduri europene nerambursabile şi contribuţie naţională, a declarat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, la TVR.

De la Sibiu la Cluj Napoca fără întrerupere, pe autostradă

Din vară, șoferii vor putea circula pe autostradă, fară întrerupere, de la Sibiu la Cluj-Napoca. Ultimul lot lipsa al autostrăzii Sebeș – Turda, „Sântimbru – Aiud” ar urma să fie gata în iunie. Construcția tronsonului, lung de aproape 25 de kilometri, a început în decembrie 2014 și trebuia să fie finalizată, inițial, la sfârșitul lui 2016.

„Nu e mândrie pentru noi, deoarece acest contract pentru lotul 2 a fost semnat în 2014, deci la finele lui 2016 trebuia să fie gata. Să fie terminat în acum, în 2021, e trist pentru țara asta.

Ar însemna ca în acest an să avem o autostradă completă de la Sebeș la Turda, lotul fiind acum finalizat în proporție de 25%. De asemenea, între Târgu-Mureș și Ungheni vor fi 10 km din Autostrada Transilvania (A3) – dintre care 5 km de autostradă și 5 km de drumuri de legătură – care se termină anul acesta”, a spus ministrul.  

Pe autostrada Transilvania ar urma să fie gata, anul aceasta, un tronson de aproape 10 kilometri, între Târgu Mureș și Ungheni. Jumătate e cu profil de autostradă, iar restul, drum de legătură. Și segmentul „Chețani-Câmpia Turzii”, lung de 16 kilometri, are termen de finalizare 2021. Lucrările nu au avansat corespunzător, constructorul e în insolvență, iar contractul ar putea fi reziliat.

Anul acesta au termen de finalizare și două loturi ale drumului expres Craiova – Pitești, de aproape 40 de kilometri Dar și centura ocolitoare a orașului Satu Mare, de 20 de kilometri, din care jumătate este drum expres. Și pe centura Capitalei sunt lucrări care ar putea fi gata.

Dintre toate cele cinci pasaje care se construiesc pe șoseaua de centură a Capitalei, doar cel de la Mogoșoaia ar putea fi gata în avans anul acesta. Termenul din contract pentru finalizarea lucrării este aprilie 2022.

Lotul 1 al A10, între bretelele scurte ale nodului Sebeș și nodul Alba Iulia Nord, a fost deschis în decembrie.

Lotul 2, care va permite rularea doar pe șosele de mare viteză de la Cluj la Sibiu, va fi gata în acest an. A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi.

Lotul 1 al A10, între bretelele scurte ale nodului Sebeș și nodul Alba Iulia Nord, a fost deschis în decembrie. Lotul 2, care va permite rularea doar pe șosele de mare viteză de la Cluj la Sibiu, va fi gata în acest an. A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi.

Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Pe lotul 1 antreprenor general este Impresa Pizzarotti (Italia), iar pe lotul 2, Aktor (Grecia). Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018.

„Mă lămurisem de ce nu avem autostrăzi în România înainte de a ajunge la minister. De opt ani mă uit la acest domeniu şi am bine dimensiunea a ceea ce se întâmplă în domeniu. Lipseşte sau a lipsit foarte mult capacitatea instituţională, competenţa, profesionalismul, apoi natura în sine a domeniului.

Oamenii nu mai au răbdare. Atunci e tentaţia de a promite marea cu sarea şi de a nu aşeza niciodată lucrurile pe baze solide. E nevoie de reformă, de profesionalism, de eficienţă. Au fost ani de zile când nu am reuşit să absorbim fonduri europene, dar anul acesta îmi doresc să fie recordul în materie de sume investite în infrastructura rutieră şi feroviară.

Vor fi 8 miliarde de lei care se vor duce în proiecte pe feroviar şi rutier, proiecte care sunt în construcţie, precum ar fi Piteşti – Sibiu, lotul 1, podul de la Brăila, Sebeş – Turda (A10), lotul 5 de la Piteşti – Sibiu, A0 Sud – autostrada de centură a Bucureştiului”, susţine oficialul.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate