Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiectarea Bazei sportive cu bazine de înot din Alba Iulia, la licitație. Detaliile unei investiții îndelung așteptate


Publicat

Noua administrație locală reia problema construcției unei baze sportive și de agrement, cu bazine exterioare de înot și locuri de joacă pentru copii, în zona Bazinului Olimpic din Alba Iulia. Primăria Alba Iulia a lansat recent o licitație pentru servicii de proiectare a obiectivului de investiții. 

Proiectul a fost tărăgănat ani întregi și relocat în mai multe poziții de vechea adiministrație condusă de Mircea Hava, astfel încât orașul nu are în prezent un ștrand public.

Primăria Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare faza DTAC+PT+DDE+CS, verificarea tehnică de calitate a documentațiilor, inclusiv servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada execuției lucrărilor privind obiectivul „Regenerare urbană a zonei Bazinului Olimpic prin amenajarea de zone verzi și construirea unei baze sportive și de agrement – municipiul Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 477.452,2 lei, fără TVA.

Primarul Gabriel Pleșa a declarat pentru Alba24 că investiția ar putea începe la toamnă și va trebui finalizată în 16 luni. Asta înseamnă că sezonul în care Alba Iulia va avea un ștrand municipal va fi cel din 2023.

”Investiția aceasta este direct legată și de introducerea canalizării pe strada Alcala de Henares, urmată de asfaltarea ei până la intersecția cu strada Gheorghe Șincai. Sper să o pot da în execuție cât mai repede către Apa CTTA, unde suntem acționari”, a spus primarul Gabriel Pleșa.

Citește și MODIFICĂRI în proiectul ștrandului de lângă Bazinul olimpic din Alba Iulia. Zona de plajă, extinsă. La ce se RENUNȚĂ

Reamintim faptul că Primăria Alba Iulia a actualizat în primăvara anului 2020 studiul de fezabilitate privind construirea unei baze sportive și de agrement în zona Bazinului Olimpic.

Printre modificările propuse atunci s-au numărat renunțarea la terenul de sport și la gradene aferente acestuia, pentru a crește suprafața aferentă șezlongurilor și zonei de plajă, renunțarea la funcțiunile din clădirea corpului administrativ (nivel mansardă), montarea de pompe de căldură care să asigure 33% din totalul de energie și creșterea numărului locurilor de parcare.

Citește și Baza de agrement – Bazinul Olimpic și centura de sud-vest Alba Iulia. Cât costă investițiile și când vor începe proiectele

În luna septembrie 2020, Primăria Alba Iulia a semnat un acord de parteneriat cu ADR Centru pentru pregătirea proiectului de investiții. Astfel, buget eligibil estimat total al investiției este de 6.855.676,76 euro (TVA inclus) / curs inforeuro august 2020.

Potrivit studiului de fezabilitate actualizat, baza sportivă și de agrement propusă va asigura pe perioada verii modalitati de petrecere a timpului liber, de relaxare şi de agrement prin realizarea următoarelor construcții și amenajări:

  • corp administrativ P+M;
  • bazin exterior pentru înot;
  • bazin exterior de agrement;
  • bazin exterior cu tobogan pentru copii mici și foarte mici;
  • spații tehnice subterante pentru instalații tehnologice;
  • dușuri exterioare în zona bazinelor;
  • platforme exterioare;
  • punct alimentar, filigorii și grup sanitar pentru public;
  • spațiu tehnic și depozitare recuzită;
  • gradene în zona bazinului de înot;
  • loc de joacă pentru copii ;
  • rețele de utilități (apă, canal, electrice);
  • parcaje, alei pietonale, suporturi biciclete;
  • spații verzi;
  • împrejmuire incintă;
  • instalații iluminat incintă;
  • sistem propriu de încălzire (panouri solare);
  • zona de relaxare;
  • sistem de colectare gunoi;
  • filigorii.

Corp administrativ

Corpul administrativ este clădirea prin care se face accesul publicului în incinta ștrandului, având regimul de înălțime de P+M.

Dimensiunile construcției sunt de 33,10 x 19,60 metri iar suprafața utilă totală este de 709,50 mp.

Spațiile sunt divizate în două zone:

  • zona accesibilă publicului, situată la parter, cuprinzând o recepție cu zonă de comerț și vestiare cu grupuri sanitare și dușuri
  • zona destinată personalului complexului, cuprinzând în zona parterului spații de serviciu, iar în zona mansardei spații cu destinație administrativă.

În ceea ce privește finisajele, pentru corpul administrativ se adoptă tencuieli decorative bleu marin și albe alternate cu placaj MDF de exterior.

Structura din lemn lamelar încleiat rămâne aparentă și susține învelitoarea din tablă fălțuită mată gri închis ce îmbracă întreaga structură într-o formă fluidă.

Bazin exterior de înot

Bazinul pentru înotători va avea dimensiunile de 25 x 15,4 m (conf. FR 2.5/pag. 115 din Cartea Federației Române de Natație și Pentatlon Modern și adâncimea cuprinsă între 1,40 și 2,0 m).

Acesta va fi dotat cu 6 blocstarturi pentru 6 culoare pe latura scurtă cu orientare vest și cu gradene pentru public pe partea laturii sudice.

Spațiul tehnic prevăzut în demisolul spatiului tehnic și depozitare recuzită (camera pentru instalații tehnologice) deservește bazinul de înot și cuprinde următoarele echipamente: filtre verticale bobinate, recipiente de dozare a substanțelor pentru tratarea și dezinfecția apei, pompe de recirculare, un schimbător de căldură pentru descărcare panouri solare și un schimbator de căldură cu agent termic de la centrala termică ca sursa alternativă și alte accesorii.

Bazin exterior de agrement

Acesta va avea o adâncime maximă constantă de 1,40 m, iar zona de relaxare va fi separată de cea de agrement/inițiere printr-un bloc solid pe care se vor monta sisteme de hidromasaj (sistem 1). Zona de relaxare primește o formă semicirculară și are amplasate central 12 paturi pentru hidromasaj, organizate circular (sistem 2). În centrul zonei create de grupurile de paturi cu hidromasaj, va fi desenat în finisaj simbolul „Celeilalte capitale – Alba Iulia” ce va marca un sistem de hidromasaj în pardoseală (sistem 3).

Pe unde va fi accesul



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Numărul de flotanți la o singură adresă va fi limitat. Noi reguli privind stabilirea domiciliului, în dezbatere la MAI

Publicat

buletin

Autoritățile vor să limiteze numărul persoanelor care pot să își stabilească domiciliu sau reședința, respectiv să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o singură adresă. Potrivit unui proiect publicat în dezbatere de MAI, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului la o anumită adresă, dacă la adresa declarată sunt înregistrate mai mult de zece persoane. 

Se dorește astfel eliminarea situațiilor în care, pentru a obține anumite avantaje, anumite persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt.

Potrivit unui proiect de ordonanță publicat recent în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), se dorește eliminarea situațiilor în care un număr mare de persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o adresă, prin limitarea stabilirii domiciliului în situația în care în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa declarată.

Conform documentului, nu va mai fi posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în R.N.E.P., la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

Prevederile nu se vor aplica proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia.

De asemenea, potrivit proiectului, prin familie extinsă se înţelege soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului locativ.

Proiectul Ordonanței pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor român a fost publicat în dezbatere pe site-ul MAI în 18 ianuarie.

„Scopul actului normativ este pe de o parte corelarea legislației interne cu legislația europeană, cât și acela de a institui reglementări care să asigure atât cadrul instituţional necesar, cât şi posibilitatea implementării unor soluţii optime pentru înlăturarea consecinţelor negative legate de imposibilitatea atingerii scopului pentru care R.N.E.P. a fost constituit şi de alimentarea cu date care nu corespund realităţii a sistemelor informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice, generate de fenomenul înregistrat cu privire la stabilirea sau schimbarea domiciliului şi/sau a reşedinţei de către cetăţenii români fără intenţia de a avea locuinţa principală la adresa declarată, astfel cum prevăd dispoziţiile legale în vigoare”, se precizează în nota de fundamentare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SUA elimină interviul pentru viză, pentru anumite categorii de români. Anunțul Ambasadei de la București

Publicat

Ambasada SUA a decis acordarea vizelor fără interviu pentru câteva categorii de persoane. Este vorba despre cei care au avut viză eliberată anterior sau viza anterioară a expirat în ultimele 48 de luni.

”Puteți fi eligibili să vă reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la ambasadă, pentru interviu. Procesul este rapid și ușor, îi invităm pe solicitanți să profite de posibilitatea solicitării vizei fără interviu” au transmis reprezentanții ambasadei, pe pagina lor de Facebook.

Cum poți călători în SUA dacă ți-a expirat pașaportul, dar viza este valabilă

Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră.

Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă.

Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Solicitați aceeași categorie de viză.

Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.

Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.

Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.

Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.

Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.

În momentul solicitării vizei vă aflați în România.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.

Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei.

Sursă: ustraveldocs.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii din Italia vor putea conduce din nou mașini înmatriculate în țară. Interdicția actuală, contestată în instanța europeană

Publicat

Românii din Italia ar putea beneficia de o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene care le-a dat dreptate unor cetățeni slovaci, în ceea ce privește utilizarea mașinii înmatriculate în altă țară. După ce decizia va fi aplicată și legislația adaptată, românii vor putea utiliza mașinile înmatriculate ”acasă”, fără nici o restricție.

După ce mașina în care se aflau a fost confiscată de poliția italiană, invocându-se faptul că șoferul avea rezidență în Italia de mai mult de 6 luni, iar automobilul pe care îl conducea era înmatriculat în alt stat decât cel italian, aceștia au apelat la justiția europeană.

Mașina era înregistrată pe numele pasagerului, cetățean care nu era rezident în Italia, se specifică în dosarul înaintat Curții de Justiției, însă acest detaliu nu i-a înduplecat pe polițiști care au aplicat exact litera legii.

Aplicarea acestei decizii va conduce la o modificare a legislației rutiere italiene care interzice dreptul rezidenților de a conduce autoturisme înmatriculate în alte state, inclusiv din Uniunea Europeană.

Interdicția de a conduce în Italia cu numere de înmatriculare străine pentru rezidenți a fost introdusă în lege de fostul ministru de interne italian, Matteo Salvini.

Ziarul italian Il Quotidiano del Lazio notează că decizia Curții Europene de Justiție va conduce la schimbarea legislației italiene, deoarece legile europene primează în fața celor naționale.

Românii, cea mai numeroasă comunitate de străini, au fost afectați de această lege care încerca să protejeze mai ales companiile locale de asigurare, dar și regimul de taxare.

Sursă: G4Media.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO CNCAV: Aproape 3000 de copii programați pentru vaccinare, până joi. Când ajung dozele de vaccin în țară

Publicat

În perioada 13-20 ianuarie, au fost programaţi în platforma naţională 2.841 de copii cu vârste între 5 şi 11 ani pentru a fi imunizaţi împotriva noului coronavirus. Precizarea a fost făcută joi de către ăreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea anti-COVID, Valeriu Gheorghiţă.

El a precizat, într-o conferinţă de presă, că sunt active 220 de cabinete de vaccinare pediatrică, dintre care şase în Bucureşti, câte unul în fiecare sector.

„Mai sunt încă 21 de cabinete de vaccinare pediatrice inactive şi care vor fi actualizate şi activate în platformă în funcţie de adresabilitate şi deciziile DSP-urilor judeţene. Demararea campaniei de vaccinare va avea loc pe data de 26 ianuarie”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă.

Potrivit acestuia, calendarul de livrare pentru dozele de vaccin pediatric anti-COVID a fost modificat, astfel încât toate cele 114.000 de doze programate vor ajunge în România pe data de 25 ianuarie.

Acestea vor fi distribuite către centrele regionale de depozitare şi apoi către centrele de sănătate publică judeţene.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate