Actualitate
Guvernul vrea IMPOZITARE DIFERENȚIATĂ de 8, 12 și 16% . Strategia fiscal bugetară 2014-206 prevede eliminarea cotei unice
Guvernul intenționează să pună în aplicare unul dintre obiectivele asumate în campania electorală, prin strategia fiscal bugetară pe 2014-2016, și anume impozitarea diferențiată a veniturilor salariale. Mai precis, executivul va introduce un nivel progresiv 8%-12%-16%, cote care vor fi aplicate pe grile de venit, fără a preciza în detaliu cum anume se va implementa noua cotă unică.
Pe site-ul Ministerului de Finanțe a apărut noua formă a strategiei fiscal-bugetare 2014-2016, după aprobarea sa de către Parlament la sfârșitul anului trecut, în care se prevede, la capitolul referitor la Codul Fiscal, „introducerea impozitului diferențiat pe venitul salarial cu deductibilități fiscale: cote 8%, 12% și 16 % ce vor putea fi stabilite pe grile de venit”.
Citește și Calendarul obligaţiilor fiscale pe luna februarie 2014
Totodată, Guvernul își propune „reducerea semnificativă a CAS cu 5 puncte procentuale începând cu luna iulie 2014, care prin măsurile ce vor fi întreprinse va avea un impact bugetar neutru”.
Principalele măsuri din Codul Fiscal:
Impozitul pe profit
Elaborarea Strategiei pentru noul regim de impozitare în domeniul petrolului şi gazelor naturale în perioada 2015-2024.
Scutirea câştigurilor de capital pentru favorizarea societăţilor de tip holding;
Schimbarea anului fiscal diferit de cel calendaristic, pentru reducerea regulilor de administrare a impozitului;
Revizuirea regimului fiscal aplicabil cheltuielilor cu sponsorizarea.
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor
Introducerea contribuabililor care realizează venituri de până la 20% din consultanţă şi management;
Eliminarea din baza de impozitare a diferenţelor de curs valutar şi a reducerilor comerciale acordate.
Impozit pe venit
Introducerea impozitului diferentiat pe venitul salarial cu deductibilităti fiscale: cote 8%, 12% si 16 % ce vor putea fi stabilite pe grile de venit.
Contribuţii sociale obligatorii
Reducerea semnificativă a CAS cu 5 puncte procentuale începând cu luna iulie 2014, care prin măsurile ce vor fi întreprinse va avea un impact bugetar neutru.
Impozite şi taxe locale
Revizuirea bazei impozabile pentru impozitele pe proprietate, acestea variind în funcţie de destinaţia proprietăţii şi nu în funcţie de statutul juridic al proprietarului.
Indexarea impozitelor şi taxelor locale, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare, respectiv rata inflaţiei pentru perioada 2013-2015
TVA
Pentru perioada 2014-2017
1. Continuarea perfecţionării legislaţiei pentru a corespunde criteriilor de armonizare cu legislaţia comunitară, prin transpunerea în legislaţia naţională a directivelor adoptate la nivel european în domeniul TVA.
În acest context, menţionăm ca la 1 ianuarie 2015 vor intra în vigoare prevederile art. 5 ale Directivei 2008/8/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce priveşte locul de prestare a serviciilor.
Aceste modificări vizează extinderea prevederilor regimului special aplicabil în prezent pentru persoanele impozabile nestabilite în Comunitate, care prestează servicii electronice persoanelor neimpozabile şi asupra serviciilor de telecomunicaţii, radiodifuziune şi televiziune, precum şi aplicarea aceluiaşi regim special pentru persoanele impozabile stabilite în Comunitate care prestează servicii de această natură în statele membre în care nu sunt stabilite în scopuri de TVA.
2. Îmbunătăţirea legislaţiei privind TVA în funcţie de fenomenele evazioniste, în vederea contracararii acestora.
3. Analizarea posibilitatii de reducere a cotei standard de TVA pentru perioada 2014-2016 pe măsura imbunatăţirii colectării veniturilor bugetare.
Accize
Respectarea calendarului de creştere graduală a accizelor pentru ţigarete prevăzut în anexa nr. 6 de la titlul VII din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu cerinţele Directivei 2011/64/UE privind structura şi ratele accizelor aplicate tutunului prelucrat.
Respectarea angajamentelor asumate de România cu instituţiile financiare internaţionale;
Transpunerea în legislaţia naţională a directivelor ce se adoptă de Comisia Europeană în domeniul accizelor, în termenele prevăzute de respectivele directive.
Sursa: gândul.info
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News