Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Încă un parteneriat pentru „Alba Iulia Smart City 2018”. Aplicaţii pentru programarea online a căsătoriilor, barometru public, serviciu mobil pentru raportarea incidentelor


Publicat

alba iulia cetatea alba carolinaAlbaiulienii ar putea, în curând, să-şi programeze căsătoriile civile online sau să anunţe primăriei incidente produse pe domeniul public, printr-o aplicaţie mobilă. Sunt câteva dintre soluţiile inteligente propuse într-un protocol de colaborare ce va fi încheiat de administraţia locală, în cadrul proiectului-pilot „Alba Iulia Smart City”. Cheltuielile vor fi suportate de firma care oferă aceste servicii, iar perioada de implementare va fi până în septembrie, respectiv decembrie 2017.

Încheierea protocolului de colaborare cu Industrial Software SRL Sibiu a fost aprobată în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia din 24 iulie.

Firma este furnizor şi integrator de soluţii informatice pentru sectoarele public şi privat, cu o experienţă de peste 18 ani în domeniul administraţiei publice, după cum se precizează în documentaţia proiectului.

Soluţiile propuse pentru Alba Iulia sunt:

– o aplicaţie mobilă (serviciu mobil) pentru raportarea incidentelor către Dispeceratul Tehnic din Primăria Alba Iulia. Cetăţenii vor transforma problemele de pe străzile oraşului în „incidente”, pe care le vor transmite direct de pe dispozitivul mobil (telefon mobil, tabletă), dispeceratului primăriei; vor avea opţiunea de a alege tipul incidentului (animale, salubritate, semnalizare rutieră, apă, canalizare, lipsa capac canal, groapă, iluminat, mobilier urban, stâlpi, transport), ajutând factorii abilitaţi să intervină în cel mai scurt timp; în aplicaţie se pot încadra incidentele pe coordonate geografice; perioada de implementare va fi august-decembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 15.000 de euro fără TVA

– analiza veniturilor bugetare: analiza predictivă a veniturilor din taxe şi impozite locale (colectarea datelor istorice din evidenţa fiscală, indicatori relevanţi, tipare recurente în evoluţia indicatorilor, estimări, prognoze); implementare iulie – decembrie, cu suport tehnic până în 31 martie 2019; valoarea investiţiei 30.000 euro (suportată de furnizor) fără TVA

Barometrul public – aplicaţie web de consultare a publicului privind selecţia obiectivelor relevante pentru comunitate cu privire la proiectele concrete propuse pentru finanţare; cetăţeanul se va înregistra online completând un formular şi va completa chestionare; implementare septembrie – decembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 15.000 de euro fără TVA

– integrare soluţii mobile de raportare a incidentelor: Dispeceratul Primăriei va fi integrat cu sisteme de raportare a incidentelor de tip CivicAlert sau CityHealth; implementare iulie – decembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 10.000 de euro fără TVA

– programare online a căsătoriilor: Aplicaţia Stare Civilă online; cetăţenii vor putea consulta un calendar electronic cu zilele şi orele disponibile pentru oficierea căsătoriilor civile, având opţiunea de a-şi rezerva data; implementare iulie – septembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 5.000 de euro fără TVA

Vezi şi Alba Iulia Smart City 2018: Protocol de colaborare cu Microsoft România pentru sistem de monitorizare a traficului și alte soluții inteligente

“Încă suntem în faza în care e nevoie să explicăm conceptul de “smart” pentru a fi înțeles și preluat dincolo de imaginea de SF. Deși, toate marile schimbări pe care le-am realizat în Alba Iulia au plecat de la a ne imagina. Parteneriatul cu Industrial Software ne apropie de realitate, de viața trăită, este  tehnologia la lucru, prima linie în folosul cetățeanului. Toate soluțiile pe care ei le propun în Alba Iulia Smart City 2018 nasc un tip de “democrație electronică” în care locuitorii sunt egali prin simplul fapt că fiecare poate sesiza o problemă, solicita o programare a cununiei, exprima o opinie, direct de acasă din vârful patului dacă vrea, fără a-și mai controla agenda cu “cunoștințe” la care poate apela. Albaiulianul sesizează, iar funcționarul din primărie are obligația să le treacă la “rezolvate” sau cum se va chema butonul respectivei aplicații, la timp. Ca o comparație mai relaxată: mulți trimit azi poze la ziar cu ce nu le place, ce nu funcționează etc. Deci, foloses internetul. Toate aceste aplicații au rolul de a face comunicarea directă. Sunt convins că în zona privată acest tip de gestiune software a dus la performanță, lăsând în urmă foaia, pixul, calendarul de perete, agenda și alte asemnea unelte”, Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

Întregul proiect pilot Alba Iulia Smart City se concentrează pe implementarea, la nivel local, de soluţii inovative, pliabile pe nevoile oraşului, dezvoltate de către sectorul privat, fără vreun cost pentru municipalitate şi puse la dispoziţia oraşului, gratuit, ca platformă de testare şi operabilitate.

Aplicaţiile se referă la sisteme de smartlighting, smartparking, mobilitate urbană, e-governance, CivicAlert, RADMinitor, reţele 5G, optimizarea consumului de curent electric prin intermediul smartenergy, aplicaţii care utilizează beaconi încărcaţi cu informaţii turistice sau de interes public – aplicaţia eAlbaIulia, internet wifi cu accesare liberă atât în zonele turistice din oraş, cât şi în autobuzele STP Alba Iulia, proiecte de eficientizare a educaţiei, tehnologia LoRaWAN – care interconectează device-uri şi poate transmite date colectate în timp real, hackatoane pentru industria IT&C şi altele.

Vezi şi Sistem de iluminare inteligent pe un bulevard din Alba Iulia. Funcționarea și intensitatea luminii de la ieșirea spre Micești, controlată de la distanță

Obiectivul acestor cooperări este de a transforma oraşul Alba Iulia într-un oraş inteligent, o expoziţie a soluţiilor inteligente care să poată fi vizitată de turişti şi de o mie de primari pe tot parcursul anului 2018 când municipiul va fi în centrul tuturor evenimentelor dedicate sărbătoririi a 100 de ani de la Marea Unire, se explică în documentaţiile ce vor fi prezentate consilierilor.

Citeşte şi Noi parteneriate pentru Alba Iulia Smart City 2018. Aplicaţii mobile de calcul al costului de vizitare a oraşului, platformă chat şi alte soluţii inteligente

Beneficiile pe termen lung a acestor proiecte se vor traduce în creşterea calităţii serviciilor publice dedicate cetăţenilor, creşterea eficienţei gestionării resurselor existente (de la resurse energetice, materiale, dinanciare, logisticela resurme umane şi altele, utilizarea de instrumente şi facilităţi care să atragă noi investitori, creşterea vizibilităţii oraşului şi a numărului de turişti, punerea destinaţiei turistice Alba Iulia pe harta oraşelor turistice din lume, creşterea gradului de satisfacţie al utilizatorilor finali cărora li se adresează soluţia.

Citeşte şi Alba Iulia Smart City: Calitatea aerului și temperatura, măsurate printr-o aplicație, în mai multe locuri din municipiu

Vezi şi Alba Iulia Smart City: 50 de dispozitive, montate în diferite locuri din oraș, vor monitoriza consumul de apă și pierderile din rețea

Citeşte şi Alba Iulia Smart City: Monumentele istorice și obiectivele turistice din Cetatea Alba Carolina, transpuse într-o realitate virtuală



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Un nou generator de curent, pus în funcțiune la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia

Publicat

La Spitalul Județean de Urgență (SJU) Alba Iulia a fost adus, joi, 22 aprilie, un generator suplimentar de curent, de 1.000 kVA, care va asigura energia electrică necesară în caz de avarie a rețelei electrice. Acesta este al doilea generator al unității medicale care va funcționa alături de cel existent, de 400 KVA.

Reamintim că la SJU Alba Iulia se efectuează ample lucrări de modernizare și dezvoltare a întregului sistem de alimentare cu energie electrică, o investiție mai puțin vizibilă, dar extrem de importantă, în condițiile în care unitatea sanitară este în dezvoltare.

În această perioadă se desfășoară reparații capitale la Postul Trafo – joasă tensiuni. Lucrările constau, între altele, în înlocuirea tabloului general de distribuție, instalarea unui grup electrogen (generator de curent), de 1.000 kVA, pe lângă cel existent de 400 kVA și a unei baterii de compensare automată de 250 kVA.

Lucrările se desfășoară în mai multe etape. Anterior acestei etape, a fost implementat un spor de putere de la 0,6 MW (Megawatt) la 1,615 MW și au fost efectuate reparații capitale la Postul Trafo – medie tensiune.

Acestea au constat, între altele, în înlocuirea celulelor de separație și înlocuirea celor două transformatoare de 400 kVA (kilovolt amper), cu trei transformatoare de ultimă generație de 800 kVA, cu respectarea soluției avizate de către SDEE Transilvania Sud. Lucrările sunt susținute integral, din punct de vedere financiar, de către Consiliul Județean Alba, în subordinea căruia se află spitalul.

Lucrările se realizează fără a afecta activitatea medicală și fără a produce disconfort cadrelor medicale și pacienților.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Concurs repetat cu același candidat pentru funcția vacantă de arhitect șef al Primăriei Alba Iulia

Publicat

Primăria Alba Iulia încearcă pentru a doua oară să găsească un nou arhitect șef, după ce, la cel mai recent concurs organizat, singurul candidat nu a reușit să treacă de proba scrisă.

Acum, primăria organizează un nou concurs, cu proba scrisă susținută pe data de 6 mai.

Vezi procesul verbal de selecție a dosarelor pentru proba scrisă

Marți, 20 aprilie, a fost termenul limită pentru depunerea dosarelor de candidatură, însă doar o singură persoană s-a arătat interesată de ocuparea postului: Alexandru Ioan Damian, cel care a fost declarat respins, după proba scrisă de la ultimul concurs organizat.

Postul de arhitect șef al instituției a rămas vacant după ce Hedviga Călin a ieșit la pensie, iar reprezentații primăriei se chinuie de luni bune să găsească un înlocuitor.

Care sunt cerințele pentru postul de arhitect șef

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă de arhitect diplomat sau urbanist diplomat, arhitect sau urbanist absolvent cu licență și master, or studii post universitare în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului.
  • Studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice.
  • Atestat Registrul Urbaniștilor din România.
  • Vechimea în specialitatea studiilor 7 ani.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Deputatul AUR, Daniel Rusu – fake-news pe Facebook cu o poză de la Kronospan Sebeș. Ce i-a răspuns șeful Gărzii de Mediu Alba

Publicat

Deputatul AUR Daniel Gheorghe Rusu (circumscripția Alba) a postat pe contul său de Facebook, de ziua sa, o imagine a companiei Kronospan din Sebeș, în care se poate observa o emisie de fum gros.

”La Sebeș, astăzi, de ziua mea … mă cadorisesc ,,baietii” deștepți cu puțin cancer pe pâine! Așa sa le ajute Dumnezeu și lor și celor care permit asta!” a scris deputatul de Alba, pe contul său.

Postarea sa a fost văzută de șeful Gărzii de Mediu Alba, Dănuț Hălălai, care i-a spus că fotografia este veche și că nu este cazul să provoace panică, în calitate de ”demnitar al statului”.

”La mulți ani domnule deputat! În legătură cu fotografia pe care ați postat-o vreau să vă informez că nu este de dată recentă și nu are legătură cu ziua de astăzi. Această fotografie postată de către un demnitar al statului poate provoca panică și nu este cazul. Cu stimă deosebită! Ing.Hălălai Dănuț” i-a scris acesta.

Deputatul nu a mai răspuns la postarea acestuia.

Detalii despre momentul în care a fost realizată fotografia (29 ianuarie 2020) puteți citi într-un articol publicat de Alba24 care poate fi vizualizat AICI.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

2.989 cazuri COVID înregistrate în România în 24 de ore. 150 decese noi, 1.405 pacienți la ATI. Date oficiale, 22 aprilie

Publicat

Au fost raportate 2.989 noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, la nivel național, potrivit datelor transmise joi, 22 aprilie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Citește și ALBA: 66 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența actualizată în municipii, orașe și comune din județ

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 22 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.039.998 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

959.126 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 2.989 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 26.943 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 21.04.2021 (10:00) – 22.04.2021 (10:00) au fost raportate 150 de decese (91 bărbați și 59 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brăila, Botoșani, Brașov, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomița, Iași, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Satu Mare,  Sibiu,  Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Ilfov și Municipiul București.

Dintre acestea, 5 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 ani, 15 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 44 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 42 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 44 decese la categoria de peste 80 de ani.

140 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 4 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 6 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 11.168. Dintre acestea, 1.405 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 7.203.810  teste RT-PCR și 818.639 de teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 24.867 de teste RT-PCR (14.391 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 10.476 la cerere) și 12.075 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 43.884 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 11.112 persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 41.194 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 108 persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 2.623 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 666 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 21 aprilie, 4.605 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 889.467 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, a fost întocmit, ieri, un dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal”.

Situația cazurilor noi pe județe / top incidență COVID:

Județ/populație/cazuri noi/incidența COVID:

Ilfov – 43659 – 86 – 4,48

Mun. București – 2E+05 – 503 – 4,41

Cluj – 55260 – 154 – 4,27

Arad – 22856 – 69 – 2,97

Brașov – 42267 – 82 – 2,96

Hunedoara – 22085 – 78 – 2,96

Alba – 20123 – 63 – 2,93 (66 cazuri noi, potrivit situației DSP Alba)

Timiș – 52709 – 180 – 2,84

Covasna – 7997 – 20 – 2,77

Bihor – 27857 – 141 – 2,74

Sibiu – 25268 – 67 – 2,69

Constanța – 41653 – 97 – 2,56

Mureș – 22717 – 101 – 2,49

Galați – 26539 – 128 – 2,27

Brăila – 12729 – 21 – 2,25

Caraș – Severin – 10602 – 66 – 2,21

Teleorman – 13060 – 37 – 2,2

Prahova – 33202 – 131 – 2,19

Vâlcea – 15767 – 50 – 2,16

Sălaj – 10501 – 35 – 2,1

Bistrița – Năsăud – 11352 – 29 – 2,09

Argeș – 26041 – 77 – 2

Giurgiu – 10672 – 34 – 1,96

Tulcea – 8059 – 14 – 1,87

Ialomița – 10415 – 29 – 1,78

Neamț – 18003 – 43 – 1,64

Dolj – 25647 – 84 – 1,6

Iași – 41211 – 92 – 1,6

Buzău – 11999 – 34 – 1,56

Bacău – 25253 – 37 – 1,53

Olt – 14036 – 35 – 1,51

Călărași – 9662 – 16 – 1,44

Dâmbovița – 21891 – 44 – 1,4

Harghita – 7759 – 57 – 1,39

Satu Mare – 12657 – 22 – 1,37

Mehedinți – 7907 – 34 – 1,36

Vrancea – 10189 – 21 – 1,28

Botoșani – 13690 – 19 – 1,24

Vaslui – 15549 – 34 – 1,03

Maramureș – 19982 – 27 – 0,73

Gorj – 9032 – 13 – 0,67

Suceava – 23654 – 23 – 0,67

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 536 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ / cazuri reconfirmate pozitiv

Municipiul Bucureşti – 117

Constanţa – 41

Prahova – 31

Argeş – 23

Hunedoara – 23

Cluj – 20

Mureş – 19

Arad – 18

Braşov – 17

Ilfov – 17

Iaşi – 16

Timiş – 16

Galaţi – 14

Neamţ – 11

Alba – 10

Bihor – 10

Buzău – 9

Caraş – Severin – 9

Suceava – 9

Călăraşi – 8

Sibiu – 8

Vrancea – 8

Dâmboviţa – 7

Dolj – 7

Olt – 7

Vaslui – 7

Botoşani – 6

Bacău – 5

Giurgiu – 5

Satu Mare – 5

Teleorman – 5

Covasna – 4

Maramureş – 4

Sălaj – 4

Harghita – 3

Tulcea – 3

Vâlcea – 3

Gorj – 2

Ialomiţa – 2

Mehedinţi – 2

Bistriţa-Năsăud – 1

Brăila – 0

sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate