Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Încă un parteneriat pentru „Alba Iulia Smart City 2018”. Aplicaţii pentru programarea online a căsătoriilor, barometru public, serviciu mobil pentru raportarea incidentelor

Publicat

alba iulia cetatea alba carolinaAlbaiulienii ar putea, în curând, să-şi programeze căsătoriile civile online sau să anunţe primăriei incidente produse pe domeniul public, printr-o aplicaţie mobilă. Sunt câteva dintre soluţiile inteligente propuse într-un protocol de colaborare ce va fi încheiat de administraţia locală, în cadrul proiectului-pilot „Alba Iulia Smart City”. Cheltuielile vor fi suportate de firma care oferă aceste servicii, iar perioada de implementare va fi până în septembrie, respectiv decembrie 2017.

Încheierea protocolului de colaborare cu Industrial Software SRL Sibiu a fost aprobată în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia din 24 iulie.

Firma este furnizor şi integrator de soluţii informatice pentru sectoarele public şi privat, cu o experienţă de peste 18 ani în domeniul administraţiei publice, după cum se precizează în documentaţia proiectului.

Soluţiile propuse pentru Alba Iulia sunt:

– o aplicaţie mobilă (serviciu mobil) pentru raportarea incidentelor către Dispeceratul Tehnic din Primăria Alba Iulia. Cetăţenii vor transforma problemele de pe străzile oraşului în „incidente”, pe care le vor transmite direct de pe dispozitivul mobil (telefon mobil, tabletă), dispeceratului primăriei; vor avea opţiunea de a alege tipul incidentului (animale, salubritate, semnalizare rutieră, apă, canalizare, lipsa capac canal, groapă, iluminat, mobilier urban, stâlpi, transport), ajutând factorii abilitaţi să intervină în cel mai scurt timp; în aplicaţie se pot încadra incidentele pe coordonate geografice; perioada de implementare va fi august-decembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 15.000 de euro fără TVA

– analiza veniturilor bugetare: analiza predictivă a veniturilor din taxe şi impozite locale (colectarea datelor istorice din evidenţa fiscală, indicatori relevanţi, tipare recurente în evoluţia indicatorilor, estimări, prognoze); implementare iulie – decembrie, cu suport tehnic până în 31 martie 2019; valoarea investiţiei 30.000 euro (suportată de furnizor) fără TVA

Barometrul public – aplicaţie web de consultare a publicului privind selecţia obiectivelor relevante pentru comunitate cu privire la proiectele concrete propuse pentru finanţare; cetăţeanul se va înregistra online completând un formular şi va completa chestionare; implementare septembrie – decembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 15.000 de euro fără TVA

– integrare soluţii mobile de raportare a incidentelor: Dispeceratul Primăriei va fi integrat cu sisteme de raportare a incidentelor de tip CivicAlert sau CityHealth; implementare iulie – decembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 10.000 de euro fără TVA

– programare online a căsătoriilor: Aplicaţia Stare Civilă online; cetăţenii vor putea consulta un calendar electronic cu zilele şi orele disponibile pentru oficierea căsătoriilor civile, având opţiunea de a-şi rezerva data; implementare iulie – septembrie, cu garanţie şi suport tehniv până în 31 martie 2019, iar valoarea etimată a investiţiei (suportată de furnizor) este de 5.000 de euro fără TVA

Vezi şi Alba Iulia Smart City 2018: Protocol de colaborare cu Microsoft România pentru sistem de monitorizare a traficului și alte soluții inteligente

“Încă suntem în faza în care e nevoie să explicăm conceptul de “smart” pentru a fi înțeles și preluat dincolo de imaginea de SF. Deși, toate marile schimbări pe care le-am realizat în Alba Iulia au plecat de la a ne imagina. Parteneriatul cu Industrial Software ne apropie de realitate, de viața trăită, este  tehnologia la lucru, prima linie în folosul cetățeanului. Toate soluțiile pe care ei le propun în Alba Iulia Smart City 2018 nasc un tip de “democrație electronică” în care locuitorii sunt egali prin simplul fapt că fiecare poate sesiza o problemă, solicita o programare a cununiei, exprima o opinie, direct de acasă din vârful patului dacă vrea, fără a-și mai controla agenda cu “cunoștințe” la care poate apela. Albaiulianul sesizează, iar funcționarul din primărie are obligația să le treacă la “rezolvate” sau cum se va chema butonul respectivei aplicații, la timp. Ca o comparație mai relaxată: mulți trimit azi poze la ziar cu ce nu le place, ce nu funcționează etc. Deci, foloses internetul. Toate aceste aplicații au rolul de a face comunicarea directă. Sunt convins că în zona privată acest tip de gestiune software a dus la performanță, lăsând în urmă foaia, pixul, calendarul de perete, agenda și alte asemnea unelte”, Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

Întregul proiect pilot Alba Iulia Smart City se concentrează pe implementarea, la nivel local, de soluţii inovative, pliabile pe nevoile oraşului, dezvoltate de către sectorul privat, fără vreun cost pentru municipalitate şi puse la dispoziţia oraşului, gratuit, ca platformă de testare şi operabilitate.

Aplicaţiile se referă la sisteme de smartlighting, smartparking, mobilitate urbană, e-governance, CivicAlert, RADMinitor, reţele 5G, optimizarea consumului de curent electric prin intermediul smartenergy, aplicaţii care utilizează beaconi încărcaţi cu informaţii turistice sau de interes public – aplicaţia eAlbaIulia, internet wifi cu accesare liberă atât în zonele turistice din oraş, cât şi în autobuzele STP Alba Iulia, proiecte de eficientizare a educaţiei, tehnologia LoRaWAN – care interconectează device-uri şi poate transmite date colectate în timp real, hackatoane pentru industria IT&C şi altele.

Vezi şi Sistem de iluminare inteligent pe un bulevard din Alba Iulia. Funcționarea și intensitatea luminii de la ieșirea spre Micești, controlată de la distanță

Obiectivul acestor cooperări este de a transforma oraşul Alba Iulia într-un oraş inteligent, o expoziţie a soluţiilor inteligente care să poată fi vizitată de turişti şi de o mie de primari pe tot parcursul anului 2018 când municipiul va fi în centrul tuturor evenimentelor dedicate sărbătoririi a 100 de ani de la Marea Unire, se explică în documentaţiile ce vor fi prezentate consilierilor.

Citeşte şi Noi parteneriate pentru Alba Iulia Smart City 2018. Aplicaţii mobile de calcul al costului de vizitare a oraşului, platformă chat şi alte soluţii inteligente

Beneficiile pe termen lung a acestor proiecte se vor traduce în creşterea calităţii serviciilor publice dedicate cetăţenilor, creşterea eficienţei gestionării resurselor existente (de la resurse energetice, materiale, dinanciare, logisticela resurme umane şi altele, utilizarea de instrumente şi facilităţi care să atragă noi investitori, creşterea vizibilităţii oraşului şi a numărului de turişti, punerea destinaţiei turistice Alba Iulia pe harta oraşelor turistice din lume, creşterea gradului de satisfacţie al utilizatorilor finali cărora li se adresează soluţia.

Citeşte şi Alba Iulia Smart City: Calitatea aerului și temperatura, măsurate printr-o aplicație, în mai multe locuri din municipiu

Vezi şi Alba Iulia Smart City: 50 de dispozitive, montate în diferite locuri din oraș, vor monitoriza consumul de apă și pierderile din rețea

Citeşte şi Alba Iulia Smart City: Monumentele istorice și obiectivele turistice din Cetatea Alba Carolina, transpuse într-o realitate virtuală

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax