Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Noi parteneriate pentru Alba Iulia Smart City 2018. Aplicaţii mobile de calcul al costului de vizitare a oraşului, platformă chat şi alte soluţii inteligente


Publicat

alba iulia cetatea alba carolinaPrimăria Alba Iulia vrea să încheie noi parteneriate pentru proiectul Smart City. Propunerile intră la aprobare în şedinţa Consiliului Local din 26 mai. Printre soluţiile inteligente propuse se află o aplicaţie mobilă pentru calcularea costului deplasării la Alba Iulia de către turişti, platformă chat de comunicare între primărie şi locuitori, respectiv aplicaţie Fast Order în baruri, cafenele, restaurante. 

Pe ordinea de zi a şedinţei se află aprobarea protocoalelor de colaborare cu Asociația IT Center for Community Solutions, WhiteCity Code SRL, Asociația Cluj IT şi Fast Order SRL, toate în cadrul proiectului Alba Iulia Smart City 2018.

De asemenea, se mai propune modificarea protocolului de colaborare între Municipiul Alba Iulia și Microsoft Romania SRL.

Vezi şi Alba Iulia Smart City 2018: Protocol de colaborare cu Microsoft România pentru sistem de monitorizare a traficului și alte soluții inteligente

Întregul proiect pilot Alba Iulia Smart City se concentrează pe implementarea, la nivel local, de soluţii inovative, pliabile pe nevoile oraşului, dezvoltate de către sectorul privat, fără vreun cost pentru municipalitate şi puse la dispoziţia oraşului, gratuit, ca platformă de testare şi operabilitate.

Aplicaţiile se referă la sisteme de smartlighting, smartparking, mobilitate urbană, e-governance, CivicAlert, RADMinitor, reţele 5G, optimizarea consumului de curent electric prin intermediul smartenergy, aplicaţii care utilizează beaconi încărcaţi cu informaţii turistice sau de interes public – aplicaţia eAlbaIulia, internet wifi cu accesare liberă atât în zonele turistice din oraş, cât şi în autobuzele STP Alba Iulia, proiecte de eficientizare a educaţiei, tehnologia LoRaWAN – care interconectează device-uri şi poate transmite date colectate în timp real, hackatoane pentru industria IT&C şi altele.

Vezi şi Sistem de iluminare inteligent pe un bulevard din Alba Iulia. Funcționarea și intensitatea luminii de la ieșirea spre Micești, controlată de la distanță

Obiectivul acestor cooperări este de a transforma oraşul Alba Iulia într-un oraş inteligent, o expoziţie a soluţiilor inteligente care să poată fi vizitată de turişti şi de o mie de primari pe tot parcursul anului 2018 când municipiul va fi în centrul tuturor evenimentelor dedicate sărbătoririi a 100 de ani de la Marea Unire, se explică în documentaţiile ce vor fi prezentate consilierilor.

Beneficiile pe termen lung a acestor proiecte se vor traduce în creşterea calităţii serviciilor publice dedicate cetăţenilor, creşterea eficienţei gestionării resurselor existente (de la resurse energetice, materiale, dinanciare, logisticela resurme umane şi altele, utilizarea de instrumente şi facilităţi care să atragă noi investitori, creşterea vizibilităţii oraşului şi a numărului de turişti, punerea destinaţiei turistice Alba Iulia pe harta oraşelor turistice din lume, creşterea gradului de satisfacţie al utilizatorilor finali cărora li se adresează soluţia.

Protocolul care va fi încheiat cu WhiteCity Code SRL propune implementarea unei soluţii de tip “chat support” pentru îmbunătăţirea comunicării între cetăţeni şi municipalitate pe site-ul web al instituţiei (www.apulum.ro), folosind produsul CatPiper, updatat pe întreaga perioadă de implementare a protocolului. Soluţia va permite comunicarea directă dintre cetăţeni şi municipalitate prin intermediul unei platforme de chat care va funcţiona 8 ore pe zi, în zilele lucrătoare. Costurile implementării sunt de 15.600 euro fără TVA.

De asemenea, se va implementa o funcţionalizate în aplicaţia mobilă WhiteRCPT, de stabilire a costurilor pentru vizitarea Municipiului Alba Iulia de către turişti, în vederea promovării oraşului la nivel naţional, cu ocazia Centenarului Marii Uniri. Acum, aplicaţia este disponibilă doar pentru mobile IOS. Pe baza acesteia, turiştii îşi vor putea calcula în avans costurile aferente deplasării lor la Alba Iulia (consumaţie medie restaurant, preţ mediu cazare, preţ mediu bilete evenimente) şi alte informaţii utile. Costurile implementării sunt de 10.000 de euro fără TVA

Municipalitatea va primi consultanţă de specialitate şi suport în domenii precum dezvoltare soft durabilă, politici de dezvoltare software, dezvoltare software în transport, mobile, web, IOT, programare curentă şi scalabilitate, machine learning şi Big Data.

Soluţiile tehnologice vor fi predate municipalităţii până în 1 iulie 2017 şi vor fi folosite de aceasta până în 31 martie 2019. Valoarea totală a investiţiei companiei este de 29.600 euro, fără TVA.

Compania Fast Order SRL va pune la dispoziţie o aplicaţie mobilă pentru cel puţin 20 de unităţi tip HORECA din oraş (restaurante, baruri etc), iar datele colectate şi agregate prin intermediul acesteia (numărul de turişti şi preferinţele de consum ale acestora) vor fi oferite primăriei. Aplicaţia oferă posibilitatea clienţilor să aleagă, să comande şi să plătească utilizând telefonul mobil. Protocolul va fi valabil tot până la 31 martie 2019, iar valoarea totală a investiţiei firmei este de 21.000 de euro fără TVA. Predarea aplicaţiei către unităţile HORECA se va face printr-un voucher de 50 de euro pe lună.

Citeşte şi Alba Iulia Smart City: Calitatea aerului și temperatura, măsurate printr-o aplicație, în mai multe locuri din municipiu

Vezi şi Alba Iulia Smart City: 50 de dispozitive, montate în diferite locuri din oraș, vor monitoriza consumul de apă și pierderile din rețea

Citeşte şi Alba Iulia Smart City: Monumentele istorice și obiectivele turistice din Cetatea Alba Carolina, transpuse într-o realitate virtuală



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

VIDEO: Cum se fură jardinirele la Aiud, în câteva secunde. Bărbat suprins de o cameră de supraveghere

Publicat

Un bărbat a fost surprins de camerele de supraveghere din Aiud, în timp ce furat mai flori cu tot cu jardiniere, de pe podul de lângă Liceul Tehnologic din localitate. 

Potrivit reprezentanților primăriei din Aiud, bărbatul a acționat în două zile diferite, mai exact în 1 și 4 iunie, dimineața, în jurul orei 06.00.

Pe imaginile suprinse de camere se poate vedea că bărbatul a ”operat” foarte rapid. În doar câteva secunde acesta s-a dus direct la jardiniera cu flori, a luat-o de pe suport și a plecat.

Reprezentanții primăriei au mai transmis că imaginile vor fi transmise către poliție, alături de o plângere pentru furt din patrimoniul public.

sursă: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O parte din personalul medical, lăsat ARTIFICIAL fără stimulentul de risc. Cine NU primește cei 2.500 de lei și de ce

Publicat

Aplicarea Ordonanței de Urgență a Guvernului, care stabilește un stimulent de 2.500 de lei pentru personalul medical și alte categorii de personal implicate direct în activitățile cu pacienți COVID, generează anomalii în sistemul medical. 

Când să pună în practică decizia Guvernului, anunțată cu mult fast de ministrul Sănătății, managerii spitalelor (cei care trebuie să își asume listele cu persoanele care urmează să primească indemnizația) și-au dat seama că de fapt doar cadrele medicale care au lucrat cu pacienți confirmați cu COVID, pot încasa aceste sume de bani.

Asta face, de exemplu, ca personalul care triază pacienții să nu primească acest supliment, dacă printre bolnavii examinați nu există unii la care virusul a fost confirmat.

Adică bani primește doar personalul care a venit în contact direct cu pacienții confirmati poziti la teste primeste stimulentul, chiar dacă și ceilalți și-au asumat riscul.

”Listele inițiale propuneau personalul de la triaj, cel de la urgență si cel de la compartimentul boli infecțioase pentru acordarea stimulentului de risc. Surpriză, nu este așa. Adică… dacă ai lucrat în triaj toată aceasta perioadă și ți-ai asumat riscul de a te infecta, însă nu ai avut norocul (vă dați seama cum sună?) să dai peste un pacient pozitiv, nu te califici pentru stimulent” a transmis pentru Alba24, un medic din Alba, care a preferat să nu îi fie publicat numele.

Situația se complică și mai mult în birocrație. Pacienții au fost trecuți prin triaj, apoi prin urgență, testați și apoi izolați până la aflarea rezultatelor. Acum managerii de spitale trebuie să verfice graficele de prezență în raport cu pacienții confirmați și spitalele sunt vizate de un control al Curții de Conturi.

”Adică să vezi cine a fost de serviciu în noaptea în care pacientul X a trecut prin triaj, apoi prin irgență și apoi la izolator și cine a fost în noaptea în care nici un pacient nu a fost confirmat” a adăugat medicul.

În Alba, există situații în care personalul medical s-a prezentat benevol pentru triajul pacienților, iar situația în care s-a ajuns acum îi nemulțumește. În cel puțin un spital din Alba, angajații s-au solidarizat și au decis să împartă banii cu cei lăsați pe dinafară.

Mai mult, unii dintre managerii de spitale au fost avertizați cu privire la întocmirea listelor cu angajații care primesc stimulentele și cu privire la faptul că toate acestea vor fi verificate în următoarele săptămâni de Curtea de Conturi.

Prevederile ordonanței 43 din 6 aprilie 2020:

(1) Se aprobă acordarea unui stimulent de risc în cuantum de 2.500 lei brut pe lună, pe perioada stării de urgență, din fondul de salarii al unității angajatoare, prin transferuri din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate sau, după caz, de la bugetul de stat, de la titlul VI «Transferuri între unități ale administrației publice» sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu această destinație, prin ordonatorul principal de credite, pentru următoarele categorii:

a) personalul de specialitate medico-sanitar și auxiliar sanitar, inclusiv personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare și personalul paramedical, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19;

b) personalul care furnizează servicii de asistență medicală comunitară, respectiv servicii de îngrijire medicală, activități de izolare și monitorizare a persoanelor diagnosticate pozitiv aflate în carantină;

c) personalul din cadrul direcțiilor de sănătate publică implicat în activități de recoltare pentru testare SARS-CoV-2, verificare, evaluare medicală a persoanelor care traversează punctele de frontieră și care asigură tratamentul persoanelor care prezintă risc de infectare SARS-CoV-2, respectiv pacienți diagnosticați cu COVID-19, precum și cel care desfășoară activități specifice de inspecție sanitară, în spațiile în care a existat cel puțin un caz confirmat cu infecție SARS-CoV-2;

d) personalul din rețeaua de medicină legală implicat în manipularea și efectuarea necropsiilor pacienților decedați diagnosticați cu COVID -19, inclusiv personalul din laboratoarele de toxicologie și histopatologie care efectuează analiza probelor aparținând pacienților decedați diagnosticați cu COVID-19;

e) personalul din cadrul direcțiilor sanitar-veterinare direct implicate în activități de testare și diagnosticare a SARS-CoV-2 prin metode PCR în cadrul laboratoarelor de toxicologie proprii;

f) personalul militar și civil din cadrul structurilor Ministerului Apărării Naționale care execută activități similare celor prevăzute la lit. a)-e);g) personalul de la lit. a)-f) care în urma desfășurării activității a fost diagnosticat cu COVID-19.

Lista personalului din cadrul categoriilor prevăzute la alin. (1) care beneficiază de stimulent de risc se stabilește prin decizie a conducătorului unității angajatoare, pentru activitatea desfășurată în cadrul unității, inclusiv pentru activitatea desfășurată în condițiile legii într-un alt loc de muncă decât cel prevăzut în contractul individual de muncă.

Conducătorul unității angajatoare este responsabil pentru desemnarea personalului implicat în activitățile prevăzute.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr din Sibiu, prins la volan fără permis, în Alba. Poliția i-a deschis dosar penal

Publicat

Volan

Un tânăr din județul Sibiu a fost prins la volanul unui autoturism, fără a deține permis de conducere, pe raza comunei Gârbova. Poliția i-a deschis dosar penal.

Potrivit IPJ Alba, vineri, în jurul orei 1.30, polițiștii Secției 7 Poliție Rurală Sebeș l-au depistat pe un tânăr de 21 de ani, din comuna Poiana Sibiului, județul Sibiu, în timp ce conducea un autoturism, pe DJ 106 F, pe raza comunei Gârbova, fără a deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere fără permis.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Primul concert cu distanțare socială la Alba Iulia. Pregătiri intense în Piața Cetății

Publicat

După mai bine de două luni de stare de urgență și izolare din cauza pandemiei de coronavirus, locuitorii din Alba Iulia se vor putea bucura de primul concert în aer liber. 

În Piața Cetății din Cetatea Alba Carolina va avea loc duminică – 7 iunie un concert de muzică populară, iar luni 8 iunie, un concert de muzică clasică, susținute de Centrul de Cultură ”Augustin Bena”. 

Totuși, concertele se vor desfășura cu respectarea măsurilor de distanțare socială instituite pe timpul stării de alertă. 

Potrivit organizatorilor, spaţiul este clar delimitat, astfel încât să se asigure distanțarea socială atât între scenă și public, cât și între cele 500 de locuri pe scaune pregătite.

De asemenea, totul va fi temeinic igienizat. Accesul spectatorilor este liber și se va face doar cu respecartea măsurilor și regulilor pentru prevenirea răspândirii COVID-19, termo scanare, desinfectare și purtea măștilor de protecție.

Spectacolele vor fi organizate de către Consiliul județean Alba prin instituțiile subordonate și Primăria municipiului Alba Iulia.

Pregătirile sunt făcute, scena este instalată, mai rămâne doar ca evenimentul să fie aprobat de comitetul local pentru situații de urgență, care se întrunește astăzi (vineri, 5 iunie). Revenim cu amănunte. 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate