Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Inspector din Alba de la ”Controlul Traficului Rutier” , destituit pentru că a refuzat să anuleze o amendă de 9000 lei. Dosarul este la DNA


Publicat

elevi

O amendă de 9.000 de lei dată în martie de inspectori de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier (ISCTR) la o şcoală din Alba pentru că maşina ARO ce transporta elevii nu avea limitator de viteză şi ameninţarea cu destituirea din funcţie, pusă în practică pentru coordonatorului judeţean din partea inspectoratului apar într-o anchetă a DNA pe baza căreia procurorii l-au reţinut pe şeful teritorial ISCTR de la Cluj, Rareş Pop, cu acuzaţii, printre altele, de abuz în serviciu.

UPDATE: Joi seară, Tribunalul Cluj a decis arestarea preventivă, pentru 30 de zile, în cazul lui Rareş Pop, iar Claudiu Crişan a fost arestat la domiciliu. Hotărârea a fost contestată, avocaţii lui Pop solicitând arest la domiciliu.

Procurorii DNA Cluj au anunțat, joi, că au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pe o durată de 24 ore a inspectorului șef teritorial de la ISCTR Rareș Vasile Pop, fost vicepreședinte PNL Cluj, pentru abuz în serviciu, șantaj, luare de mită, acte de comerț incompatibile cu funcția și permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații pentru a obține foloase necuvenite. În același dosar, a fost reținut și este urmărit penal și Claudiu Vasile Crișan, inspector coordonator al Biroului județean Cluj ISCTR, pentru abuz în serviciu. Cei doi vor fi prezentați Tribunalului Cluj cu propunere de arestare preventivă.

În cauză mai este cercetat și coordonatorul de la Bistrița-Năsăud, Ioan Radu Dohotaru.

Amenda care putea “falimenta” şcoala din Bistra şi reacţia prefectului de Alba

În susținerea acuzațiilor față de Rareș Pop, procurorii DNA dau ca exemplu un control din martie 2014, efectuat de inspectori ISCTR și IȘJ Alba la o școală generală, privind “obținerea licenței de transport și modul de efectuare a transportului cu un autovehicul Aro, utilizat de unitatea de învățământ”.
Procurorii precizează că “echipa de control formată din doi inspectori a întocmit o notă de constatare, reținând încălcarea normelor privind obligația echipării vehiculului cu tahograf și limitator de viteză, pentru care s-a stabilit sancțiunea amenzii în sumă de 9.000 lei și a impus școlii remedierea încălcărilor.
Ca urmare a acestei acțiuni, suspectul Pop Rareș Vasile a solicitat inspectorului coordonator al județului Alba anularea notei de constatare și refacerea controlului prin desemnarea unei noi echipe de control care să nu consemneze neregulile constatate, sub amenințarea destituirii din funcția de coordonator județean.
În pofida ameninţărilor, inspectorul coordonator al județului Alba a refuzat să dea curs solicitării.
Într-un final, la data de 10.04.2014, acesta a fost revocat din funcția de inspector coordonator al Inspectoratului Județean Alba”.

Este vorba despre un control la şcoala din Bistra, une autoturismul ARO care asigura transportul elevilor nu avea tahograf şi limitatori de viteză, aşa cum prevede legea. Amenda de 9.000 de lei a atras atenţia prefectului de Alba, Gheorghe Feneşer, care a declarat la vremea respectivă presei că, în opinia sa, măsurile reprezentanţilor Ministerului Transporturilor (ISCTR – n.r.) reprezintă un abuzz. Mai mult, a transmis că a făcut o adresă la minister prin care a cerut o reevaluare a angajaţilor ISCTR, dar a anunţat şi Ministerul Educaţiei Naţionale, că autoturismul ARO de la Bistra nu este singurul în această situaţie şi mai pot fi cazuri şi în alte locuri din ţară, cerând să intervină pe lângă MT. Prefectul s-a declarat atunci revoltat că, în loc să verifice transporturile ce nu respectă gabaritul admis prin lege pe şosele sau nu au acte de provenienţă a mărfii, controlează autoturismele unităţilor şcolare şi că amenda de 9.000 de lei ar însemna falimentarea şcolii, care are o situaţie financiară precară.

De ce sunt acuzaţi inculpaţii angajaţi la ISCTR
Potrivit DNA, Rareş Vasile Pop, inspector șef teritorial pentru judeţele Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj în cadrul Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier și vicepreședinte al organizației locale a unui partid politic (PNL – n.r.) a fost reţinut pentru 24 de ore, începând de miercuri, 4 iunie, ora 23.00. Este urmărit penal pentru:
– abuz în serviciu comis în formă continuată cu obținere de foloase necuvenite,
– desfăşurarea de activităţi ca acte de comerț, incompatibile cu funcţia deţinută în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite
– permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite, comisă în formă continuată,
– șantaj
– luare de mită
La rândul său, Claudiu Vasile Crişan, inspector coordonator al Biroului județean Cluj, din cadrul Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier a fost reţinut şi este urmărit penal pentru abuz în serviciu comis în formă continuată cu obținere de foloase necuvenite şi  permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite, în formă continuată.
Coordonatorul de la Bistriţa-Năsăud a intrat în vizorul DNA pentru aceleaşi infracţiuni.

Procurorii DNA precizează că: “în cauză există date și probe din care rezultă suspiciunea rezonabilă potrivit căreia, în perioada 2012-2014, suspectul Pop Rareș Vasile împreună sau prin intermediul persoanelor având funcţii de conducere în cadrul birourilor judeţene, cum este situaţia suspecților Dohotar Ioan Radu și Crişan Claudiu Vasile, au desfăşurat activităţi repetate de influenţare a activităţii inspectorilor aflaţi în trafic, în vederea efectuării controlului rutier. Suspecții solicitau neluarea măsurilor legale pentru sancţionarea utilizatorilor mijloacelor rutiere, în scopul protejării unor societăţi aflate în sfera de interes a inspectorilor judeţeni.”
Din ordonanța procurorilor mai rezultă faptul că “suspectul Pop Rareş Vasile a dezvoltat relaţii cu numeroşi operatori economici ce activează în domeniu, asigurând acestora protecţie în schimbul obţinerii de avantaje patrimoniale, fie direct fie prin impunerea folosirii serviciilor prestate de societăţi comerciale controlate de acesta prin rude ale sale sau afini sau deţinute de membri ai familiei sale.
De menționat, este faptul că din vara anului 2012, când a fost numit în actuala funcție, atribuțiile sale din cadrul firmelor pe care le administra, au fost transferate soției sale. Calitatea de asociat a soției era de fapt una formală, probele administrate până în prezent atestând că suspectul Pop Rareș Vasile este factorul decident, consultat telefonic cu privire la clienții societăților, prețurile la care sunt efectuate serviciile etc.
În aceeași perioadă, suspecții au încălcat obligația de păstrare a secretului acțiunilor de control, comunicând în mod repetat operatorilor economici de transport date privind locul și timpul desfășurării controalelor în trafic, data efectuării unor controale la sediul acestora, altele decât controalele periodice ori a unor date ce permit identificarea autorului unor sesizări adresate instituției de control privind existența unor încălcări ale normelor aplicabile în materia transportului rutier.
Prin aceste acțiuni, inspectorul șef teritorial Pop Rareș Vasile și inspectorii coordonatori județeni Dohotar Ioan Radu și Crișan Claudiu Vasile au urmărit obținerea de foloase pentru operatorii economici ce activează în domeniul transportului rutier, constând în eludarea activității de control efectuată de inspectorii de specialitate, respectiv evitarea aplicării sancțiunilor pecuniare și a măsurilor complementare.
La data de 9 decembrie 2013, suspectul Pop Rareș a pretins și primit de la doi martori denunțători suma de 1.500 lei, bani oferiți pe considerentul de a se asigura de bunăvoința suspectului și ajutorul în cazul desfășurării unor controale de către inspectorii din subordine.”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte județe din țară până marți. Ploi torențiale, vânt puternic

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis atenționare Cod Galben de furtuni, ploi abundente și vânt pentru județul Alba și alte zone din țară.

De luni, ora 15.00 până marți, ora 6.00, în Banat, Crișana, Maramureș, local în Transilvania și vestul Olteniei instabilitatea atmosferică va fi temporar accentuată și se va manifesta prin averse ce vor avea și caracter torențial, descărcări electrice și izolat grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși local 25 l/mp și, pe arii restrânse, 35-50 l/mp, îndeosebi în Carpații Occidentali și nordul Carpaților Orientali.

Temporar vântul va avea intensificări, cu viteze de 55-60 km/h și în special în zona montană înaltă peste 70-80 km/h, iar în timpul ploilor, trecător va lua aspect de vijelie.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mega-dosar de corupție, transferat de la Alba Iulia la București, după ce a fost ținut 7 ani. Prejudiciu uriaș

Publicat

Dosarele unui dosar gigant de corupție, cu un prejudiciu estimat la 114 milioane de euro, a fost transferat de la DNA Alba Iulia la structura centrală a instituției anticorupție.

Este vorba despre dosarul fostului primar din Șelimbăr (Sibiu), Daniel Măricuța, deschis în urmă cu 7 ani.

Potrivit jurnaliștilor de la turnuslfatului.ro, de mai bine de un an, în acest dosar nu s-a mai făcut nici un fel de lucrare.

Audierile s-au încheiat demult, la fel și expertizele și chiar și contraexpertizele.

Publicația a solicitat explicații conducerii DNA referitoare la stadiul acestui dosar. La trei zile după ce solicitarea a fost transmisă, procurorul șef al DNA, Crin Bologa, a decis să ia dosarul de la Alba Iulia și să îl transfere procurorilor din structura centrală.

Motivul invocat oficial: la Alba-Iulia nu mai sunt procurori care să încheie lucrările.

”La data de 8 aprilie 2021, dosarul la care faceți referire a fost preluat, din dispoziția procurorului șef al D.N.A, la structura centrală în vederea continuării actelor de urmările penală, având în vedere complexitatea cauzei și deficitul de personal din schema Serviciului teritorial Alba Iulia”, a transmis conducerea DNA redacției Turnul Sfatului.

Turnul Sfatului a discutat și cu persoane implicate în acest dosar, fie persoane vătămate, fie persoane puse sub urmărire penală.

”Până la ora redactării acestui material, nici una din aceste persoane nu a fost înștiințată referitor la faptul că dosarul a fost mutat de la Alba-Iulia la București.

Iar în ceea ce privește persoanele vătămate, speranța că acest dosar va fi în vreun fel trimis în fața judecătorilor este aproape total diluată”, scrie Turnul Sfatului.

”Dacă e așa, vor trece iar ani, iar procurorii de la București nu vor face nimic în cauză în tot timpul acesta.

După care, parcă văd, trimit iarăși dosarul înapoi la Alba-Iulia și dau o clasare. Eu când v-am spus de la început că e o mare mafie…”, este una din opiniile preluate de Turnul Sfatului din rândul persoanelor vătămate.

Persoane care de mai bine de 15 ani așteaptă ca plângerile penale formulate în fața procurorilor să ajungă, în urma finalizării unui rechizitoriu, și în fața judecătorilor.

Sursă: Turnulsfatului.ro

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un tronson din DJ 103G, ce face legătura între Ciugudu de Sus și județul Cluj, va fi asfaltat. Valoarea investiției

Publicat

O porțiune în lungime de circa 2 km din drumul județean DJ 103G, ce face legătura între localitatea Cigudu de Sus și limita cu județul Cluj va fi asfaltată printr-o investiție de peste 3,2 milioane de lei. 

Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 12 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare inclusiv asistență tehnică și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Modernizare drum judeţean DJ 103G: Inoc (DN1) – Ciugudu de Jos – Ciugudu de Sus – limită județul Cluj”.

 

Valoarea totală estimată este de 3.225.083,39 de lei. 

Obiectul contractului se împarte în două componente majore, și anume:

  • Servicii de proiectare și asistență tehnică
  • Execuția lucrărilor conform proiectului tehnic varianta propusă și aprobată pentru realizarea investiției este modernizarea de rulare drumului județean DJ 103G, cu amenajarea platformei drumului pe lățimea de 5,00 m în aliniament, având partea carosabilă de 4,00 m, acostamentele de 2 x 0,50 m și lungime sector proiectat cca. 2.000 m.

Drumul județean se află în nord-vestul județului Alba, la 40 de km de municipiul Alba Iulia.

Drumul își are originea în flancul stâng al drumului național DN 1, la km 422 + 900, pe raza localității Inoc, la aproximativ 10 km de municipiul Aiud. Acesta traversează localitățile Ciugudu de Jos și Ciugudu de Sus pe o lungime de circa 11,2 km până la limita cu județul Cluj.

Tronsonul de drum propus spre modernizare se află în extravilanul localității Ciugudu de Sus și are o lungime de aproximativ 2 km. Acesta începe după ultima gospodărie din satul Ciugudu de Sus, la limita sectorului amenajat cu îmbrăcăminte asfaltică și se termină la limita dintre teritoriile județelor Alba și Cluj.

Lățimea părții carosabile variază între 3,5 și 4 metri, ajungând până la 6 metri, local, în intersecții, cu acostamentele din pământ, de lățime variabilă.

La ora actuală, drumul județean DJ 103G, pe sectorul cuprins între km 9 + 200 și 11 + 200, prezintă multe degradări, sistemele de colectare, scurgere și evacuare a apelor sunt deficitare, podețele sunt parțial colmatate, iar unele au diametru insuficient pentru evacuarea corespunzătoare a apelor pluviale. Drumul este pietruit, fiind neconform cu necesitățile și perspectivele de dezvoltare economică și socială a regiunii în care se situează.

Se propune astfel realizarea unei structuri rutiere compuse din mixturi asfaltice, pe o fundație de agregate naturale de carieră și balastieră:

  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16
  • 6 cm strat de legătură din beton afaltic deschis BAD22,4
  • 18 cm strat superior de fundație din piatră spartă
  • minim 35 cm de fundație din balast care poate să aibă în compunere și material existent recuperat din amplasament

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii sunt de vină, fiecare în parte, că SUA nu elimină vizele pentru ei. Explicații halucinante al ministrului de Externe

Publicat

sua

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, spune că românii au în continuare nevoie de vize pentru a călători în SUA, deoarece rata de refuz în cazul cetăţenilor din ţara noastră este de 9 – 10% din numărul total de solicitări. 

Pentru a fi eliminate vizele complet, legislaţia americană prevede o limită de 3%.

De vină, lasă să se înțeleagă Aurescu, ar fi chiar românii, care aplică în ciuda faptului că nu au șanse să obțină viza, astfel încât procentul de refuz rămâne ridicat.

”Această situaţie nu este imputabilă nici autorităţilor române, nici autorităţilor americane, ci se referă exact la situaţia neîndeplinirii condiţiilor de către cetăţenii români, fiecare în parte, care aplică pentru a obţine o viză”, a afirmat Aurescu.

Soluția propusă de ministru ar fi ca cei care nu au șanse la viză să nu mai aplice și astfel procentul de refuz ar scădea.

SUA au fost somate de UE să scoată vizele pentru români, însă chiar europarlamentarii români au votat împotriva sancțiunilor împotriva americii.

SUA continuă să ceară ca cetățenii din Bulgaria, Croația, Cipru și România să dețină viză pentru a intra pe teritoriul său.

Toți ceilalți cetățeni ai UE sunt exonerați de obligația de a deține viză pentru o perioadă scurtă de ședere în SUA (maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile), la fel ca și cetățenii americani atunci când vizitează Uniunea Europeană.

Explicațiile ministrului

Prezent duminică la o emisiune la Prima TV, Bogdan Aurescu a fost întrebat despre motivele pentru care românii au nevoie în continuare de vize pentru a călători în SUA, deşi legislaţia europeană prevede reciprocitate între UE şi Statele Unite în acest domeniu.

„Este, până la urmă, rezultatul unei legislaţii americane, care este destul de strictă şi care, după cum cunoaşteţi, prevede o serie de condiţii.

Noi am îndeplinit toate aceste condiţii prevăzute de legislaţia americană, cu excepţia condiţiei care se referă la rata de refuz.

Plafonul ratei de refuz prevăzut de legislaţia americană, adică transpus în procent de număr de vize care nu sunt acordate atunci când se fac aplicaţii pentru această viză de scurtă şedere în Statele Unite, plafonul acesta este de 3% din numărul total de solicitări.

În momentul de faţă, noi nu suntem la acest plafon. (…) În momentul de faţă, suntem în jur de 9 – 10%.

Or, această situaţie nu este imputabilă nici autorităţilor române, nici autorităţilor americane, ci se referă exact la situaţia neîndeplinirii condiţiilor de către cetăţenii români, fiecare în parte, care aplică pentru a obţine o viză”, a afirmat Aurescu.

Ministrul a precizat că a discutat această temă cu secretarul de stat al SUA, Antony Blinken, şi a anunţat o campanie de informare pentru cetăţenii români care doresc să călătorească în America, pentru a scădea această rată mare de refuz.

„Dorim să declanşăm în perioada următoare o campanie de informare comună România – Statele Unite, în aşa fel încât să conştientizăm pe toţi cetăţenii români care doresc să aplice pentru o viză de scurtă şedere în Statele Unite să ştie care sunt condiţiile acestea. (…)

Şi, atunci, dacă fiecare cetăţean român ştie exact dacă se încadrează sau nu în aceşti parametri, ştie să nu facă o astfel de cerere dacă ea nu are şanse să fie acceptată. (…)

Şi, în felul acesta, procentul de refuz va scădea. Acest procent de refuz este prevăzut într-o legislaţie adoptată de Congresul american”, a indicat ministrul Aurescu.

Potrivit acestuia, au existat iniţiative în Congresul american pentru a fi introduse excepţii de la regula acordării vizelor pentru cetăţenii care provin din statele aliate ale SUA, însă nu au avut succes.

„Executivul american nu are foarte multă marjă de manevră, de fapt nu are niciun fel de marjă de manevră. Ar fi necesare modificări de legislaţie americană.

Noi am explorat în trecut astfel de variante, în aşa fel încât să încercăm să creăm nişte excepţii, de exemplu pentru aliaţi puternici, parteneri strategici, cum este România. (…) S-a discutat.

Şi am discutat şi eu anul trecut, în octombrie, când am fost la Washington şi m-am întâlnit cu secretarul de stat Pompeo, de la acel moment.

Existau la acel moment, în Congresul american, două iniţiative care mergeau pe două căi legislative diferite, dar care aveau în vedere fie o posibilitate de excepţie de la această rată de 3% sau varianta în care se putea acorda sau se putea lua o decizie pentru admiterea unui stat care este un stat puternic aliat şi partener strategic important al Statelor Unite care, de exemplu, alocă 2% din PIB pentru apărare”, a adăugat ministrul de Externe.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate