Eveniment
Ion Ţiriac, dezamăgit de starea drumului pe TRANSALPINA. Primarul din Şugag spune că se circulă în condiţii de şantier
Primarul comunei Şugag, Constantin Jinar, a declarat marţi, în conferinţă de presă, că pe Transalpina se circulă, iar în urmă cu câteva zile a căzut şi prima ninsoare, la altitudini mai mari. Cu toate că „nu ştiu cine”, cum spune edilul, a anunţat că drumul este închis, în urma unei şedinţe de consiliu local la care a participat şi Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, circulaţia a fost deschisă. Chiar dacă este practicabil, pe Drumul Regelui se circulă în condiţii de şantier.
Şi fostul tenisman Ion Ţiriac a rămas cu un „gust amar”, după ce a trecut prin zonă şi a văzut cum este drumul. Ba mai mult, acesta a criticat şi autorităţile din România pentru lipsa de interes privind amenajarea şoselei Transalpina, potrivit aceleiaşi surse.
Primarul comunei Şugag, Constantin Jinar a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că pe Transalpina se circulă, dar în condiţii de şantier. Edilul a precizat că de la Şugag la Oaşa a fost turnat un covor asfaltic, dar problema mare este lipsa parapeţilor. Cu toate că s-a semnalizat zona şi cu benzi reflectorizante, Jinar a spus că nu sunt foarte utile pentru şoferi.
„Avem multe reclamaţii în comună, atât la noi, cât şi la postul de poliţie din comună de la cei care circulă cu maşinile joase, care nu sunt obişnuiţi cu zona de munte. Iar noi suntem neputincioşi”, spune primarul din Şugag.
Iar dacă şoferii se plâng, în acceaşi situaţie se află şi proprietarii de pensiuni care au ajuns să încaseze cu jumătate mai puţin în acest sezon, faţă de anii precedenţi, potrivit primarului, după ce CNADNR a anunţat că drumul este închis şi „nu a mai fost trafic de maşini”.
Primarul a fost că a fost înştiinţat de şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, că sunt alocaţi pentru Transalpina 90 de milioane de euro, dar până la rezilierea contractului cu Romstrade nu se vor mai putea face lucrări în zonă.
Senatorul PNL Alba, Teodor Atanasiu a spus despre contractul încheiat pentru lucrările pe Transalpina că „este printre puţinele din România, la care finanţarea era asigurată pe măsura lucrărilor”.
După o călătorie pe Transalpina, şi fostul tenisman Ion Ţiriac a rămas cu o impresie neplăcută despre starea drumului. În urmă cu câteva zile, acesta declara că peisajul este senzaţional, impresionant, dar „drumul e complet terminat, rupt, nu este o balustradă, nimic pe tot drumul, ba în unele locuri şoseaua s-a dus jumătate la vale”.
Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrările au fost oprite în anul 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvenţă.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat la Alba Iulia, în 11 iulie, că Transalpina “este deschisă cu statut de drum în lucru” şi cu restricţii de rigoare, însă într-un comunicat CNADNR se arăta că DN 67C este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba, din cauza lucrărilor de modernizare.
În ceea ce priveşte situaţia carosabilului, potrivit celor care au fost deja în zonă anul acesta, pe DN67 C, de la Sebeş până la Tău drumul “este bun”, însă mai sunt porţiuni în lucru, mai sus, până la Oaşa. De asemenea, pe segmentul alpin, după Obârşia Lotrului, starea asfaltului este bună, cu mici excepţii în zona Păpuşa şi sunt montate indicatoare rutiere.
Potrivit CNADNR, lucrările de reabilitare a şoselei nu sunt finalizate, iar pe o porţiune sunt abandonate, după ce constructorul, Romstrade, a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul. CNADNR a precizat anterior că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca (GJ); 59+800 – intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 – intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului (Vl).
Conform sursei citate, de la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş, unde de asemenea se lucrează, se circulă în regim de şantier.
Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfârşitul lunii iunie, că CNDNR nu reuşeşte să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, astfel că Transalpina rămâne închisă.
Neaga mai spunea, în urma unei vizite făcute în zonă, că turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.
“Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, afirma Neaga.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Nelu C.
marți, 30.09.2014 at 20:55
MAREA RUSINE SI NEPUTINTA NATIONALA= TRANSALPINA