Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Jandarmeria Alba recrutează candidați pentru admiterea în instituțiile de învățământ ale MApN, pe locurile MAI. DETALII


Publicat

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Avram Iancu” Alba recrutează candidaţi pentru a participa la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ din structura Ministerului Apărării Naționale, care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, pentru anul de învățământ 2021-2022.

Pentru studii superioare sunt disponibile pentru această sesiune 168 de locuri iar pentru învățământul postliceal 92 de locuri. Termenul limită pentru depunerea cererilor de înscriere la concurs este data de 24 mai 2021.

Locurile aprobate MAI la instituțiile de învățământ ale MApN în vederea scoaterii la concurs sunt conform documentului anexat.

A. Învăţământ superior (ofiţeri) – studii universitare de licenţă, învăţământ cu frecvenţă

B. Învăţământ postliceal (maiştri militari) – învăţământ cu frecvenţă; durata studiilor: 2 ani

Depunerea cererilor de înscriere

Cererea tip de înscriere se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se depune la unitatea de recrutare, la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba – Compartimentul Management Resurse Umane şi Organizare, mun. Alba Iulia, str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 18, până la data de 24 mai 2021.

Depunerea dosarelor de recrutare

Dosarele de candidat se depun la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba – Serviciul Resurse Umane, până la data de 15.06.2021.

Examinarea psihologică și examinarea medicală

Evaluarea psihologică a candidaților se va realiza în conformitate cu dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de I.J.J. Alba.

Tabelul privind candidaţii programaţi la testare, data şi ora examinării, documentele şi materialele necesare, locul de desfăşurare al acesteia precum şi rezultatele testării vor fi afişate pe siteul www.jandarmeriaalba.ro, iar candidații se vor informa personal în vederea prezentării și susținerii examinării.

Candidaţii înscrişi au OBLIGAŢIA de a urmări site-ul respectiv şi de a se informa permanent cu privire la orice modificare adusă cu privire la admiterea 2021.

Pentru candidaţii care nu au promovat testarea psihologică, activitatea de recrutare încetează.

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne.

Candidații depun la dosarul de recrutare o Adeverință medicală (compusă din două pagini), conform modelului anexat la prezentul anunț. Formularul adeverinței medicale se pune la dispoziția candidaților și cu ocazia înscrierii (sau se poate descărca de pe pagina de internet a Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba), se completează de către medicul de familie al candidatului și se depune de către candidat la unitatea de recrutare, urmând ca unitatea să procedeze conform Ordinului M.A.I. nr. 105/2020.

Pentru candidaţii care au fost declaraţi „Inapt medical”, activitatea de recrutare încetează.

Susținerea probei de evaluare a performanței fizice

(1) Probele eliminatorii se susțin la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, în perioada 06 – 11 iulie 2021potrivit planificării DGMRU care va fi adusă la cunoștința candidaților în timp util, prin postarea acesteia pe site-ul MAI la secțiunea carieră/instituții de învățământ/formare profesională.

(2) În vederea susținerii acestei probe, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul şi echipamentul sportiv necesar desfășurării probei de evaluare a performanței fizice, potrivit normelor şi baremelor prevăzute în Anexa nr. 31 la Ordinul MAI nr. 177/2016, ambele cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Probele de evaluare a cunoștințelor

Candidații selecționați de MAI la instituțiile de învățământ ale MApN se înscriu la instituțiile de învățământ pentru care au optat și pentru care au întocmit dosar de recrutare, prezentând documentele solicitate de organizatori și participă la probele de admitere conform graficelor/calendarelor stabilite de acestea prin metodologiile/regulamentele proprii.

Situaţii care determină încetarea activităţii de recrutare şi selecţie

Activităţile de recrutare şi selecţie încetează pentru candidaţii aflaţi în următoarele situaţii:

a) nu depun în termenul-limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet;

b) încearcă sau fraudează, prin orice mijloace, activitatea de recrutare şi selecţie;

c) nu îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile şi criteriile de recrutare.

În cazul în care identificarea situaţiilor menţionate se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin concurs indiferent de anul de şcolarizare în care se află.

Selecția candidaților prin probele de verificare a cunoștințelor

Probele de verificare a cunoștințelor sunt cele stabilite, după caz, în regulamentele/dispozițiile/metodologiile de admitere, planificate conform graficelor de concurs și aduse la cunoștința celor interesați prin site-ul  instituțiilor de învățământ.

Mai multe informații/detalii despre sesiunea de admitere în instituțiile de învățământ ale celor două ministere, se pot accesa următoarele site-uri:

  • Academia Tehnică Militară „Ferdinand I” București – www.mta.ro, adresa: mun. București, bulevardul George Coșbuc nr. 81-83;
  • Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu – www.armyacademy.ro, adresa mun. Sibiu, strada Revoluției nr. 3-5, jud. Sibiu;
  • Institutul Medico-Militar București- www.immil.co.nf sau https://facebook.com/Institutul.Medico.Militar, adresa: mun. București, strada Institutul Medico-Militar nr. 3-5;
  • Academia Forțelor Aeriene „Henry Coandă” Brașov – www.afahc.ro, adresa: mun. Brașov, strada Mihai Viteazul nr. 160, jud. Brașov;
  • Academia Navală  „Mircea cel Bătrân” Constanţa – www.anmb.ro, adresa: mun. Constanţa, strada Fulgerului nr. 1, jud. Constanţa;
  • Universitatea Națională de Apărare „Carol I” București – www.unap.ro, adresa: mun. București, Șoseaua Panduri nr. 68-72 ;
  • Academia Naţională de Informații „Mihai Viteazul” București – www.animv.ro, adresa: mun. București, Șoseaua Odăi, nr. 20, sector 1;
  • Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri a Forțelor Terestre „Basarab I” Pitești – www.ncacademy.ro, adresa: mun. Pitești, strada Trivale, nr. 16bis, jud. Argeș;
  • Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică, Sibiu  – www.smcis.ro, adresa: municipiul Sibiu, B-dul Vasile Milea, nr. 1-5, jud. Sibiu;
  • Școala Militară de Maiștri Militari şi Subofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia” – www.smmmsfa.ro, adresa: localitatea Boboc, comuna Cochirleanca, jud. Buzău;
  • Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral Ion Murgescu”, Constanţa – www.smmmfn.ro, adresa: mun. Constanţa, strada Dezrobirii nr. 80, jud. Constanţa.
  • Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri de Logistică, București – www.sapl.ro , adresa: mun. București, Strada Crinului, nr. 2, sector 1.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Zona de dezvoltare economică din Alba Iulia, promisă de primarul Pleșa, trece în faza de consultare publică a PUZ-ului

Publicat

Zona de dezvoltare economică a municipiului Alba Iulia, care ar urma să se construiască în proximitatea Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, anunțată de primarul Pleșa la jumătatea anului 2021, intră într-o nouă fază pe hârtie. 

Mai exact, primarul din Alba Iulia anunța în luna iulie a anului trecut că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”, însă la început de 2022 abia s-a ajuns în faza de consultare publică pentru Planul Urbanistic Zonal (PUZ).

Zona economică aflată la stadiul de proiect pe hârtie a fost prezentată ca o posibilă locație de investiții pentru oamenii de afaceri, de către primarul Pleșa, la o întâlnire organizată de Ambasada Rusiei, la jumătatea lunii decembrie a anului 2021. 

În planșa expusă de primărie pentru consultare publică apar 26 de loturi pentru posibile investiții, cel mai mare dintre ele fiind în suprafață de peste 18.000 metri pătrați.

Reprezentații primăriei au anunțat că, de pe data de 25 ianuarie până pe 18 februarie 2022, cetățenii sunt invitați să meargă la avizierul instituției și să studieze documențatia expusă.

Apoi, cei care sunt interesați să discute pe baza documentelor expuse de primărie vor putea participa la dezbaterea publică. Dezbaterea publică va fi anunțată de primărie după ce vor trece cele 25 de zile de expunere a documentelor.

CITEȘTE ȘI: FOTO: Zonă de dezvoltare economică pe 340.000 mp la Alba Iulia, lângă Autostrada Sebeș-Turda. Anunțul primarului Gabriel Pleșa

Deși primarul Pleșa spunea că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”, în realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

După ce va fi finalizat PUZ-ul, potrivit reprezentaților primăriei, pe parcursul anului 2022, trebuie fianlizați indicatorii tehnico-ecnomici, pentru realizarea infrastructurii în zona respectivă.

Abia apoi poate fi realizată infrastructura, fără de care nu se va face concesiunea.

De asemenea, reprezentanții administrației locale spun că prețurile de pornire pentru vânzarea sau concesionarea terenurilor se vor stabili conform pieței și vor fi supuse dezbaterii, în viitor.

CITEȘTE ȘI: ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

”Cel mai probabil o să alegem formula de concesionare a terenului pe o perioadă de aproximativ 3 ani, perioadă în care operatorul economic are dreptul de a demara investiția, iar la finalizarea acesteia având posibilitatea de a achiiționa terenul”, au răspuns aceștia.

Instituția nu a stabilit deocamdată condițiile exacte de selectare a companiilor care vor să investească în zonă.

Utilități

Utilitățile vor se vor realiza anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

”Orice început este greu și sunt conștient că așteptările sunt mari. Au trecut puțin peste 6 luni de la preluarea actualului mandat și știu că răbdarea multora se apropie de final.

Cu toții vrem să vedem proiecte duse la bun sfârșit, dar și proiecte noi, care să creeze plus valoare, locuri de muncă noi și un magnet pentru cei care își doresc să trăiască în Alba Iulia.

Pentru că acestea toate înseamnă dezvoltare! Iar o dezvoltare sănătoasă astăzi înseamnă sustenabilitate, coerență, eficiență și o latură puternică verde în orice proiect economic sau edilitar-urban”, a explicat primarul Gabriel Pleșa, când a făcut anunțul unei viitoare zone economice la Alba Iulia.

Primarul Pleșa a promovat zona economică din Alba Iulia, la o întâlnire organizată de Ambasada Rusiei în România

Deși este la stadiul de proiect pe hârtie, primarul Municipiului Alba Iulia a prezentat oportunitățile de investiții în oraș la o întâlnire organizată de Ambasada Rusiei la București. Întâlnirea a fost organizată de Ambasada Rusiei, chiar la începutul crizei militare de la granița cu Ucraina.

”Noi, la Alba Iulia, avem o zonă de dezvoltare economică şi am prezentat ce vrem să facem acolo. Orice investitor este bine venit. Nu mi s-a părut nimic ieşit din comun, mai ales că am fost şi la Ambasada Chinei şi am avut la Alba Iulia invitaţi ambasadorii Franţei, Elveţiei, Israelului“, a declarat primarul Gabriel Pleşa pentru „Adevărul“, după ce ziarele locale, dar și naționale au scris despre prezența primarului din Alba Iulia la întâlnirea respectivă.

În timpul discuției, ambasadorul rus i-a îndemnat pe cei prezenți ”să trateze în mod critic acuzațiile mincinoase, puse în circulație de mass-media de trend majoritar, mainstream, la adresa Rusiei despre unele intenții imaginare de a submina fundamentele democrației occidentale”.

Primarul Pleșa a declarat la un post TV că unul dintre reporterii care au scris despre participarea sa, la întâlnirea organizată de Ambasada Rusiei, a făcut o ”interpretare mizerabilă”.

PUZ cu o greșeală, postat pe site-ul primăriei

Pe site-ul primăriei, la categoria consultare publică, PUZ-ul postat conține o greșeală, un lot fiind trecut ca având o suprafață de peste 41.000 de metri pătrați.

Până la ora publicării articolului, greșeala nu a fost remediată.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT rutier la Alba Iulia. O femeie din Sebeș a ajuns la spital după ce două mașini s-au lovit, pe strada Calea Moților

Publicat

Un accident rutier s-a produs marți după-amiaza în municipiul Alba Iulia, în zona Kaufland. O femeie din Sebeș a ajuns la spital după ce două mașini s-au lovit, într-o intersecție. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 25 ianuarie 2022, în jurul orei 17.30, la intersecția străzilor Calea Moților cu Bayonne, un bărbat de 33 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, a intrat în coliziune cu un autoturism, condus de o femeie, de 32 de ani, din Sebeș.

În urma accidentului, conducătoarea auto a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportată la spital.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.

Cercetările sunt continuate, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PERCHEZIȚII la două femei din Alba Iulia care au colindat o bătrână din Teiuș. Cum au lăsat-o fără bani și aurul din casă

Publicat

politie mascati

O tânără de 26 de ani și o femeie în vârstă de 68 de ani din Alba Iulia au fost identificate de polițiști fiind suspecte într-un furt comis în luna decembrie a anului 2021. 

Mai exact, cele două ar fi mers la o femeie de 75 de ani din Teiuș și i-au zis că vor să o colinde. În realitate, femeia le-a primit pe cele două în casă, și acestea i-au furat peste 2000 de lei și bijuterii de aur în greutate de aproape 90 de grame. 

Potrivit IPJ Alba, din primele cercetări, în seara zilei 6 decembrie 2021, cele două s-ar fi deplasat la domiciliul unei femei, de 75 de ani, din Teiuș, pretextând că o vor colinda.

Vârstnica le-ar fi primit în locuință, iar într-un moment de neatenție a acesteia, cele două femei i-ar fi sustras suma de 2.560 de lei și mai multe bijuterii din aur, cu o greutate de aproximativ 90 de grame.

Pe numele lor, poliţiştii au întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de furt, iar miercuri, 26 ianuarie, cu sprijinul polițiștilor Serviciului pentru Acțiuni Speciale au  efectuat o percheziție domiciliară, pe raza municipiului Alba Iulia.

Cercetările sunt continuate, pentru stabilirea întregii activități infracționale a celor două și recuperarea prejudiciului.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Noi măsuri de sprijin pentru HoReCa. Ministerul Finanțelor pregătește un pachet de facilități fiscale pentru firmele din domeniu

Publicat

Ministerul Finanțelor propune măsuri pentru sprijinirea sectorului HoReCa. Sunt prevăzute modificări ale Codului Fiscal și de Procedură Fiscală.

Ministerul Finanțelor anunță că prelungește în anul fiscal 2022 scutirea de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HoReCa pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a ordonanței guvernamentale.

Concomitent s-a prevăzut și mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal.

Proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privința comerțului online, flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată și reglementări ale unor dispoziții din Codul de procedură fiscală.

Modificări la Codul de procedură fiscală

  • Flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată prin crearea posibilității depunerii cererii de eșalonare și de către debitorii aflați în procedura insolvenței. Condiția este ca, până la data emiterii deciziei de eșalonare, aceștia să iasă din procedura de insolvență. Se creează posibilitatea acordării eșalonării la plată și pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eșalonarea la plată reprezintă un real sprijin.
  • Încetarea obligațiilor declarative pe perioada inactivității sau a suspendării activității pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerțului mențiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, își mențin obligațiile declarative sau care pot obține un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.
  • Reglementarea expresă a modalității de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parțial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situația în care societatea efectuează distribuiri de dividende parțiale în cursul anului, dividendul și impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze și situația în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit și, pe cale de consecință, nu este plătit nici impozitul.
  • Reglementarea expresă a obligației de raportare (furnizare de informații) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacțiilor on-line (piață on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica și impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite și taxe și fără a declara veniturile obținute din această activitate. De asemenea, natura informațiilor, periodicitatea, precum și modelul declarațiilor se aprobă prin ordin al președintelui ANAF.

Modificări la Codul Fiscal

  • Instituirea obligației notarilor publici de declarare a tranzacțiilor din transferul dreptului de proprietate și al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Măsura are în vedere situațiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietățile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii și au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, în condițiile în care aceștia erau obligați la plata impozitului pe venitul din activități independente. De asemenea, prin instituirea acestei obligații declarative se urmărește identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacții cu proprietăți imobiliare și care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situații prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacției a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.
  • Modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce privește autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorității Vamale Române, urmând ca stabilirea competențelor, procedurilor și condițiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistrați, expeditorilor înregistrați, importatorilor autorizați să se realizeze prin ordin al ministrului Finanțelor, la propunerea președintelui Autorității Vamale Române.
  • Stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligația de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancționării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligației de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condițiile în care obligația nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora, precizează reprezentanții Ministerului Finanțelor.

sursă: Mediafax

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate