Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Locomotiva care va remorca Trenul Regal al României în drumul spre Alba Iulia la 1 Decembrie, renovată pentru CENTENAR

Publicat

locomotiva tren

Locomotiva care va remorca Trenul Regal al României în drumul spre Alba Iulia la 1 Decembrie 2018 poartă numele Pacific 231.065. Ea a fost fabricată în anul 1922 la Uzinele Henschel din Germania și a avut numărul de fabricație 18999. Pacific 231.065 face parte dintr-un lot de 30 de locomotive achiziționate de către Căile Ferate Române în anii 1920. Restaurarea ei a fost efectuată, cu multă migală și efort, de Ministerul Transporturilor, cu sprijinul Ministerului Culturii, special pentru sărbătoarea Centenarului Marii Uniri.

VEZI: GHIDUL VIZITATORULUI de 1 DECEMBRIE 2018 la Alba Iulia. Tot ce trebuie să știi despre program, parcări şi transport

Trenul Regal va aduce la Alba Iulia, în dimineața de 1 Decembrie 2018, la ora 9.30, pe Majestatea Sa Custodele Coroanei și Familia Regală.

Din fabrică, locomotiva Pacific 231.065 a fost repartizată Depoului CFR Bucureşti Călători în anul 1922. Ea a fost utilizată la remorcarea trenurilor de călători până la 23 februarie 1979, când tracţiunea trenurilor cu locomotive cu abur încetase aproape definitiv.

În anul 1979, locomotiva a fost transferată Muzeului CFR, iar în prezent se află la Târgu Mureș, în administrarea SC ,,SFT- CFR” SA.

La Încoronarea Regelui Ferdinand I și a Reginei Maria, în ziua de 15 octombrie 1922, Trenul Regal al României a sosit la Alba Iulia remorcat de o locomotivă cu abur, probabil Pacific 231.090, ultima fabricată din această serie.

Locomotiva Pacific 231.065 a fost restaurată anul acesta, cu multă migală și profesionalism, special pentru a remorca Trenul Regal la Centenarul Marii Uniri, în drum spre Alba Iulia. Proiectul a fost realizat de Ministerul Transporturilor, cu sprijinul Ministerului Culturii.

VEZI: PROGRAMUL COMPLET al ZILEI NAȚIONALE a României, la Alba Iulia. Concert Vama, Gașca Zurli, masa populară și paradă

Alte date istorice

În primul deceniu al secolului al XX-lea, parcul locomotivelor CFR de viteză se rezuma la tipul 1B1-n2 „Orleans” nr.20 – 27 şi 455 – 499, introduse în serviciu în anul 1886, respectiv în perioada 1892 – 1893. Aceste locomotive, care aveau deja peste 20 de ani de serviciu şi o forţă de tracţiune redusă, nu mai puteau satisface nevoile sporite de trafic.

VEZI: Familia Regală, la Alba Iulia de 1 Decembrie. Va veni cu Trenul Regal tras de locomotiva cu aburi originală din 1922

Administraţia CFR a hotărât să comande locomotive tip 2C1 « Pacific » (denumirea de Pacific a fost adoptată pentru prima dată de către fabrica nord-americană ALCO pentru o serie de locomotive tip 2C1 construite de atelierele sale din Brooks pentru reţeaua de căi ferate Missouri Pacific, în anul 1902).

Caietul de Sarcini pentru primele locomotive « Pacific » ale reţelei Căilor Ferate Române a fost întocmit de inginerii Theodor Dragu (1848 – 1925), subdirector general CFR, de George C. Cosmovici (1854 – 1920), directorul Serviciului Ateliere şi Tracţiune, şi de tânărul Theodor Balş, şeful Biroului de studii CFR, care au contribuit ulterior şi la definitivarea proiectului.

A fost aleasă oferta fabricii J.A. Maffei din Műnchen al cărei proiect se baza pe modelul locomotivei bavareze S 3/6, tip 2C1-h4v (ulterior seria DR 18), aflat în fabricaţie încă din anul 1908.

Faţă de proiectul german, locomotiva construită pentru Căile Ferate Române avea câteva diferenţe notabile: 4 cilindri gemeni (soluţia compound nu a fost niciodată agreată la CFR), care acţionau asupra primei osii motoare, distribuţie Heusinger cu câte un sertar cilindric pentru doi cilindri alăturaţi, diametrul roţilor cuplare de 1.855 mm faţă de 2.000 mm la locomotiva germană, fremul construit din bare (soluţie utilizată pentru prima dată la CFR) şi ardere mixtă – cărbuni şi păcură. Cazanul avea timbrul de 13 atm., o suprafaţă a grătarului de 4 m2 şi o suprafaţă totală de încălzire de 315,2 m2, cea mai mare pentru locomotivele Pacific europene la acea dată. Porţiunea cazanului care învăluia cutia de foc avea un diametru mai mare decât cazanul orizontal, cu care se racorda printr-o porţiune conică. Cilindrii erau înclinaţi pentru a permite jocul lateral al osiilor boghiului alergător. De asemenea, această dispunere permitea reducerea ampatamentului osiilor cuplare, obţinându-se spaţiul necesar pentru o cutie de foc voluminoasă. Fiecare pereche de cilindri era turnată dintr-un singur bloc de metal, împreună cu sertarul cilindric aferent. Se obţinea astfel o reducere a greutăţii locomotivei precum şi simplificarea mecanismului de distribuţie (soluţie patentată de uzinele Maffei). Locomotivele erau dotate cu două arzătoare de păcură tip Dragu. Un preîncălzitor de păcură era prevăzut în marchiză.

Osia purtătoare era de tip „Adams Webb”, conjugată cu ultima osie cuplară printr-un balansier, similar cu soluţia aplicată la primele două osii cuplare. Locomotivele erau echipate cu frână automată cu acţiune rapidă Westinghouse, regulator de presiune Forster, o pompă de uns Wakefield (cu 10 debite, identică cu cea montată pe locomotivele Pacific ale Căilor Ferate ale Statului Baden) şi una Friedmann, instalaţie de nisipare tip Brüggemann, vitezometru Hausshälter şi două injectoare de apă tip Friedmann. Tenderul cu şasiu rigid, pe 4 osii, putea prelua 21 m3 de apă, 6 m3 de păcură şi 4 t de cărbuni. În palier, locomotivele puteau remorca un tren de 290 tf cu viteza de 90 Km/h.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. SA FIM NOBILI IN FAPTE

    marți, 27.11.2018 at 03:06

    Cine plateste la CFR pt folosirea infrastrcturii si a caii de rulare a trenului regal in regim privat care modifica orarul stabilit al altor trenuri?De ce muzeul CfR nu prezinta publicului trenul regal pe trasee istorice la zile de referinta din istoria Romaniei? S-ar evita situatia dezamagitore si descalificanta a Principesei Margareta cand la 1Decembrie 2017,trista fiind,nu a vrut sa mai prezinte trenul regal romanilor care isi programasera din timp prezenta la eveniment.Statul roman prin muzeul CFR trebuie sa evite impartirea trenului regal pe componente in urma succsiunii intre urmasii fostului rege si principele nicolae si alina maria binder a Romaniei medforth mills cu cetatenie uk obtinuta”nuptial” care asteapta mosteniri nemuncite.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Primul bărbat din România supravegheat cu brăţară electronică a tăiat dispozitivul şi a fugit de acasă. Pentru ce era cercetat

Publicat

Prima persoană din România căreia poliţiştii i-au montat în urmă cu câteva zile o brăţară electronică de supraveghere a încercat să taie brățara și a fugit de acasă.

Un bărbat din Capitală, cercetat pentru violenţă domestică şi monitorizat cu o brăţară electronică, a tăiat dispozitivul şi a fugit de acasă, însă el a fost prins la scurt timp de către poliţişti.

„În această dimineaţă, în jurul orei 3,30, poliţişti din cadrul Secţiei 19 Poliţie au fost sesizaţi, prin sistem 112, cu privire la faptul că la o adresă din Sectorul 5 al Capitalei s-a semnalat o alertă privind distrugerea unei brăţări de monitorizare de către un bărbat. Deplasându-se la faţa locului, poliţiştii au stabilit că bărbatul, căruia i-a fost montată brăţara de monitorizare la începutul acestei luni de către poliţişti din cadrul Secţiei 17, ar fi folosit un obiect tăietor-înţepător pentru a tăia dispozitivul de localizare, însă nu a reuşit. S-a relaţionat cu unitatea de Parchet, faţă de bărbat fiind dispusă, ulterior, măsura reţinerii pentru încălcarea Ordinului de Protecţie Provizoriu şi distrugere”, a transmis Poliţia Capitalei.

Potrivit unor surse judiciare, tânărul era cercetat pentru violenţă domestică, după ce şi-a agresat iubita pe o stradă din Sectorul 5 al Capitalei.

El riscă acum să fie arestat preventiv, deoarece nu a respectat măsurile de supraveghere.

Cercetările în acest caz sunt continuate de către Secţia 19 Poliţie, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT la Alba Iulia. O femeie a ajuns la spital după ce a fost lovită de o mașină, în zona unei treceri de pietoni

Publicat

Un accident rutier s-a produs joi după-amiaza, în jurul orei 16:40, pe Bulevardul Republicii din Alba Iulia. O femeie de aproximativ 50 de ani a ajuns la spital după ce a fost lovită de un autoturism, în zona unei trecerii pentru pietoni. 

Potrivit IPJ Alba, traficul rutier este îngreunat pe Bulevardul Republicii din Alba Iulia din cauza unui accident rutier produs în zona Bazinului Olimpic.

Din primele informații, o femeie a fost acroșată de un autoturism, în zona trecerii pentru pietoni.

Victima a fost transportată la spital rănită, cel mai probabil, ușor.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Siguranță îmbunătățită, eficiență și impact redus asupra mediului – proiect UE pentru a remodela industria minieră din Europa

Publicat

Comisia Europeană a acordat 8,4 milioane EUR unui proiect prin programul Horizon 2020 de trei ani și șase luni, care dezvoltă o platformă de inteligență artificială pentru monitorizarea și analiza siturilor miniere din 5 perimetre ale Europei. Proiectul, numit Goldeneye, va dezvolta soluții care îmbunătățesc siguranța, impactul asupra mediului și profitabilitatea minelor prin crearea unei platforme care combină tehnologiile de observare a pământului cu detectarea la fața locului și în laboratoare specializate.

Universitatea Tehnică din Cluj Napoca (UTCN), Centrul Universitar Nord din Baia Mare (CUNBM) reprezentați de Prof. dr. ing. Bud Ioan – Director Științific și Șef lucrări dr. ing. Gușat Dorel – manager proiect din partea UTCN împreună cu CUPRU MIN S.A. Abrud reprezentată prin Ing. Tiberiu Rațiu – Director General și ing. Mircea Goia manager proiect din partea CUPRUMIN, (beneficiarul industrial direct al rezultatelor proiectului), fac parte din consorțiul Goldeneye alături de alți 15 parteneri.

Producția și infrastructura europeană depind de o aprovizionare cu materii prime de înaltă calitate. Asigurarea faptului că materialele necesare sunt produse în mod responsabil în minele europene garantează o aprovizionare durabilă și împiedică țările europene să devină dependente de importurile de pe piețele globale. Pentru a sprijini dezvoltarea industriei miniere europene prin soluții tehnologice, platforma Goldeneye (https://next-gui.goldenai.opt-net.eu/) integrează informații din datele de observare a Pământului (EOD) produse prin satelit, senzori de survol de drone și date înregistrate la fața locului.

Proiectul (https://www.goldeneye-project.eu/) este coordonat de Centrul de Cercetare Tehnică VTT din Finlanda (https://www.vttresearch.com/en) reprezentat prin Dr. ing. Marko Paavola – manager proiect, iar consorțiul este format din 17 companii europene și parteneri de cercetare. Consorțiul lucrează împreună în dezvoltarea platformei și în reunirea muncii experților în detecție, furnizorilor de soluții tehnice, software, baze de date pentru industria minieră europeană.

Rezultatele cercetării din proiect sunt aplicabile și altor perimetre miniere. Platforma poate fi extrapolată și în alte domenii de interes privin siguranța lucrărilor de infrastructură rutieră și căi ferate, monitorizarea factorilor de mediu, în special ape contaminate, monitorizarea ariilor protejate (exploatări ilegale), impact de mediu al diferitelor activități, stabilitatea versanților, stabilitatea barajelor, digurilor, iazurilor de decantare etc.

Combinarea datelor pentru a minimiza riscurile miniere

Proiectul Goldeneye va implementa o combinație unică de tehnologii de teledetecție și poziționare cu analiza  datelor și algoritmi de învățare automată. Platforma va permite sateliților, dronelor și senzorilor in-situ să colecteze date de înaltă rezoluție ale perimetrelor vizate, care pot fi apoi procesate și convertite în inteligență artificială care permite prospecțiunea, explorarea, extracția și închiderea mai eficiente a perimetrelor.

„Cu Goldeneye, nu rezolvăm doar o singură problemă. Scopul nostru este de a reuni diferite tehnologii într-o platformă care poate oferi soluții inovatoare atât întreprinderilor, cât și guvernelor și să aibă un efect pozitiv asupra industriei miniere în ansamblu”, spune coordonatorul proiectului Marko Paavola de la VTT.

Figura 1. Platforma Goldeneye pentru sprijinirea activităților din siturile miniere

Figura 1. Platforma Goldeneye pentru sprijinirea activităților din siturile miniere

Proiectul va îmbunătăți, de asemenea, analiza mineralogiei sitului minier folosind senzori geofizici integrați cu drone, precum și senzori de proximitate inovatori, inclusiv senzori hiperspectrali activi și spectroscopie Raman cu rezoluție în timp. Platforma integrează aceste informații în datele obținute din imaginile și radarele sateliților disponibili, inclusiv sistemele Copernicus (https://www.copernicus.eu/ro) și Sentinel, precum și sateliții globali.

Aplicații pentru fiecare etapă a ciclului de viață

Cazurile de utilizare ale platformei Goldeneye abordează diferitele faze ale ciclului de viață al minei, de la explorare la închidere și post-închidere. Aplicațiile dezvoltate în cadrul proiectului includ detectarea mineralelor, monitorizarea siguranței, managementul operațional, monitorizarea riscurilor de mediu.

De exemplu, în aplicația de monitorizare a siguranței, scopul este de a îmbunătăți siguranța minelor prin monitorizarea siturilor miniere pentru schimbări bruște de pantă/suprafața terenului, precum și analizarea și detectarea scurgerilor de drenaj acid.

Cinci situri pilot în toată Europa

Pe parcursul proiectului, platforma Goldeneye va fi pilotată pe cinci situri miniere din Europa. Două situri pilot, mina Pyhäsalmi din Finlanda și Complexul de mine Trepča din Kosovo se vor concentra pe studiul impactului asupra mediului și al stabilității minelor. Mina Pyhäsalmi a fost folosită ca loc de testare pentru poziționarea locației GNSS interioare și navigarea pas cu pas. Locația precisă îmbunătățește siguranța minelor subterane, deoarece permite o mai bună urmărire a activităților miniere.

Două locuri de testare pe teren, districtul Erzgebirge din Germania și districtul Panagyurishte din Bulgaria, se vor concentra pe cartografierea mineralogică. Senzorii geofizici și de proximitate vor fi utilizați pentru a calibra informațiile din satelit și pentru a reda algoritmi ai inteligenței artificiale creati de OPT/NET. Scopul este de a dezvolta explorarea minerală cu imagini de rezoluție mai mare și cartografiere îmbunătățită a zăcămintelor minerale valoroase.

Al cincilea sit din proiect – Cariera Roșia Poieni din România își propune să îmbunătățească predicțiile minerale cu imagini din satelit combinate cu datele produse de drone. Scopul este de a îmbunătăți profitabilitatea și de a sprijini comunitatea minieră. Un prim pas spre digitalizarea carierei Roșia Poieni fiind făcut de UTCN prin geometrizarea și modelarea 3D a acesteia.

Mai mult, proiectul va dezvolta o soluție de senzori mineralogici pentru forarea minereului care integrează mașini de foraj Sandvik cu senzori Raman cu funcție de timp. Acest lucru va îmbunătăți eficiența extracției minerale și va sprijini profitabilitatea minelor.

Partenerii consorțiului:

VTT, Beak Consultants, CUPRU MIN SA ABRUD, Dares Technologies, Sistem de observare a Pământului, Galileo Satellite Navigation, OPT/NET, Radai , Sandvik Mining and Construction, Sinergise , Sitemark , AKG sh. pk , Universitatea Tehnică din Cluj Napoca , Timegate Instruments, Universitatea din Oulu și Universitatea din Sofia, SENTINEL HUB VAS

Informații suplimentare:

Marko Paavola

Coordonator de proiect

VTT
+358401271842
marko.paavola@vtt.fi

https://cordis.europa.eu/project/id/869398

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ANAF scoate la concurs aproape 1.500 de posturi în toate județele. Când se vor face angajările

Publicat

Aproape 1.500 de posturi bine plătite vor fi disponibile de anul viitor la ANAF. Concursurile de recrutare urmează să înceapă chiar din prima parte a anului viitor.

”Avem acum vacante 1.490 de posturi de execuţie şi aş vrea ca la anul, începând chiar din primul trimestru, să le scoatem la concurs pe toate sau cât mai multe dintre acestea.

Pentru a funcţiona eficient, ANAF are nevoie de o schemă de personal completă, mai ales că avem unele zone unde deficitele de oameni sunt destul de serioase şi afectează activitatea.

Ocuparea posturilor vacante din teritoriu este un punct important al acestor planuri”, a afirmat Heiuş, contactat de Profit.ro.

Se pare că ANAF nu găsește oameni pentru aceste posturi. În vară, instituția a mai încercat să angajeze masiv, dar candidații nu au obținut punctaje bune: doar 60% dintre posturi s-au ocupat.

Posturile vizează mai ales direcțiile ANAF din teritoriu.

Deocamdată ANAF nu a publicat nici un post disponibil pe site. De altfel, angajările la stat sunt blocate pentru acest an.

Singurele concursuri disponibile sunt cele de promovare în grad profesional. Detalii despre examenele de avansare în cadrul ANAF – Direcția Regională Brașov (de care aparține și județul Alba), AICI.

În prezent, ANAF are în schemă un maxim de 22.244 posturi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax