Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Omul de afaceri Călin Mitică, patronul METALURGICA AIUD, a fost REȚINUT de DNA într-un dosar ce vizează fapte de CORUPȚIE


Publicat

calin-miticaOmul de afaceri clujean Călin Mitică, proprietarul SC “Metalurgica Transilvania” Aiud, fost director în CFR, a fost reţinut la Cluj Napoca, marți noaptea, de procurorii DNA, după mai bine de 10 ore de audieri. Astăzi va fi prezentat intanței pentru  mandat. Călin Mitică a fost reţinut alături de Teodor Gavriș, fost director în CFR, fiind acuzaţi de fapte de corupţie. Mai exact, omul de afaceri ar fi primit contracte cu dedicaţie cu ajutorul unor şefi din compania feroviară.

UPDATE: Instanţa a dispus arestarea la domiciliu pe 30 de zile a celor şapte persoane pentru care procurorii anticorupţie au cerut arestul preventiv, măsura fiind luată în noaptea de miercuri spre joi, după mai multe ore de audieri. Persoanele arestate preventiv la domiciliu sunt omul de afaceri Călin Mitică, fostul director din CFR Călători Teodor Gavriş, directorul CNCF CFR SA – Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi, Laurenţiu Seceleanu, directorul general al Transferoviar Grup, Kinga Mădărăşan, directorul de infrastructură SC Transferoviar Grup SA, Ştefan Adriian, directorul Salinei Ocna Dej, Georgel Mihuţ, şi directorul general SC Remarul 16 Februarie SA, Dumitru Bărbăcuţi.

Omul de afaceri Călin Mitică este acuzat, printre altele, de dare de mită şi spălare de bani. Potrivit DNA, Călin Mitică ar fi obţinut mai multe contracte din bani publici pentru companiile sale, „Transferoviar” şi „Remarul 16 Februarie”, prin complicitatea unor şefi din CFR Călători.

În schimb, aceştia primeau mită pentru serviciile lor prin intermediul altor firme. Vorbim de peste o jumătate de milion de lei.

Alături de Călin Mitică a fost reţinut şi Teodor Gavriş, acuzat de abuz în serviciu, dare de mită şi spălare de bani.

Cei doi, împreună cu încă trei persoane, au fost reţinuţi, aflându-se în prezent în sediul IPJ Cluj. În această dimineaţă, vor fi duşi în fața magistraților de la Tribunalul Cluj cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile. Alte patru sau cinci persoane care au legătură cu acest dosar vor fi audiate în această dimineaţă.

Audierile vin după ce procurorii DNA au făcut, ieri, 22 de percheziţii în Bucureşti şi judeţele Ilfov, Cluj şi Galaţi, fiind vizate şi sediile CFR Călători şi CFR Marfă.

metalurgicaMitică și Metalurgica Aiud

Metalurgica Transilvană Aiud SA a fost înfiinţată în 2008 de omul de afaceri clujean Călin Mitică, proprietarul companiei Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Activele fostei societăţi de stat, Metalurgica SA Aiud, au fost cumpărate de „Remarul 16 Februarie” în 2006 cu aproximativ 3 milioane de euro. În 2008, „Remarul” a vândut aceste active, reprezentând construcţii, terenul aferent şi utilaje, noii firme Metalurgica Transilvană SA cu suma de 7,3 milioane de euro.

A fost, de fapt, un transfer de proprietate între firmele afaceristului clujean, care a obţinut astfel un profit de cel puţin 4 miloane de euro. Metalurgica Transilvană a avut profit doar în 2008, în valoare de circa 5 milioane de lei. Societatea avea atunci 845 de angajaţi. În 2009, potrivit bilanţului contabil, numărul angajaţilor s-a redus la jumătate (480) iar activitatea s-a încheiat cu pierderi de peste 5 milioane de lei.

În 2010 şi 2011, pierderile s-au redus dar şi numărul angajaţilor. Metalurgica Transilvană a încheiat anul 2011 cu pierderi de 1,4 milioane de lei şi 326 angajaţi. Datoriile erau la nivelul de peste 24 milioane de lei, adică circa 5 milioane de euro. În 2012 suma datoriilor a crescut cu cel puţin 1 milion de euro, astfel încât firma a intrat în faliment, în 13 martie 2013, cu mai mult de 6 milioane de euro datorii. Administrator judiciar al societăţii falimentare este „Hodoş Business Recovery IPURL” Târgu Mureş, iar printre creditorii care s-au constituit părţi în proces pentru restanţe de la firma aiudeană se află mai mulţi parteneri de afaceri, dar şi BCR, Apa CTTA Aiud, DGFP Alba şi E.On Gaz.

După pronunţarea falimentului şi restul angajaţilor vor fi disponibilizaţi. Activitatea va fi oprită total, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare. Metalurgica Transilvană are obiect de activitate în domeniul fabricării utilajelor pentru metalurgie. În ultima perioadă, la Aiud s-au derulat lucrări de reparaţii la vagoane prin comenzi primite de la cealaltă firmă a miliardarului Călin Mitică, Remarul 16 Februarie.

Uzina de Vagoane Aiud SA, cealaltă firmă de pe platforma industrială din oraş, face parte din “Transferoviar Grup” SA. Este o unitate de fabricare, modernizare, reparare, întreţinere vagoane de cale ferată, subansambluri şi piese de schimb pentru material rulant, precum şi proiectare în domeniul materialului rulant.

Potrivit prezentării de pe site-ul companiei, fabrica deţinea utilaje şi dotări specifice domeniului feroviar, hale cu suprafeţe mari în care se desfăşoară activitatea de prelucrări mecanice, confecţii metalice, turnătorie şi infrastructură de cale ferată.

A început ca societate juridică în 16 august 2011 şi a fost transformată de la SC CFR-SIRV Braşov SA (înfiinţată în 1961 prin preluarea activelor de la fosta “Atelierele Principale de Locomotiva Reparatii Vagoane  sub denumirea de “Atelierul de Zona Braşov”, apoi “SIRV Braşov”).
Printre beneficiarii serviciilor prestate de către SC Uzina de Vagoane Aiud SA sunt: SNTFC CFR-Marfă SA şi diviziile regionale subordonate, SNTFC CFR Călători, DB Schenker Rail România SRL (reparaţii periodice), BDZ Căile Ferate Bulgare (servicii de reparaţii periodice şi capitale pentru vagoane de călători), “Transferoviar Grup” Cluj-Napoca-RIF, “Cargo Trans Vagon SA” SA Bucuresti, Transport Trade Services SA Bucureşti, JK Service Belgia sau Akros Henschel Franţa.

Uzina de Vagoane Aiud a disponibilizat o sută de oameni în ianuarie 2014.

Cine este milionarul Călin Mitică
MocanitaCălin Mitică, unul din milionarii în euro a României, deţine „Transferoviar Grup” SA, societate înfiinţată în 2003. Activitatea principală a societăţii este transportul de marfă şi manevrele feroviare, iar cea secundară, reparaţii de vagoane de marfă şi călători şi locomotive. Grupul detine si firma de reparatii material rulant Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Asocierea Transferoviar Grup SA – fondul de investitii austriac Donau Finanz a participat in cursa pentru privatizarea CFR Marfa in 2013, privatizare care in cele din urma nu a mai avut loc, desi intial castig de cauza a avut Grup Feroviar Roman, companie detinuta de un alt magnat al cailor ferate, Gruia Stoica.Revista Forbes, cea care estima in 2011 ca omul de afaceri Calin Mitica avea o avere estimata la 12-13 milioane de euro, scrie ca prin Transferoviar group, Mitica detinea 32,96% din titluri la compania producatoare de material rulant feroviar – Remarul 16 Februarie, iar alte 32,14% dina cituni sunt detinute de sotia sa Monica Baiculescu.Calin Mitica este „acţionar direct şi indirect la Transferoviar Călători, Edelweiss Holding, Armonia Edelweiss şi Societatea Comercială de Întreţinere şi Reparaţii Vagoane de Călători CFR – SIRV Braşov”, mai scrie sursa amintită.De altfel, în intreaga presă s-a scris ca Mitică a fost protagonistul unor afaceri controversate, dar profitabile cu statul în ultimii ani, majoritatea ţinând de domeniul feroviar.

Potrivit Ziar de Cluj, „Călin Mitică este născut în 7 octombrie 1967 în Făurei, judeţul Brăila.

În 2012 a fost distins cu Crucea Transilvană, oferită de Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului şi Clujului. A înfiinţat firma de protecţie şi pază Euro Force Security SRL cu scopul de a asigura servicii de pază pe rutele de transport călători manageriate de Transferoviar Grup. Transferoviar deţine 85 la sută din Euro Force Security SRL. Restul procentelor sunt deţinute de Rusu Stoian, general în rezervă, fost şef al Miliţiei Cluj şi primul şef al Serviciului de Protecţie Internă al MI, UM 0215, celebra Doi S’un Sfert, în prezent, om de afaceri.”

Călin Mitică a donat o locomotivă cu abur restaurată municipiului Alba Iulia. Administrația orașului a expus-o în zona centrală, pe locul unde în urmă cu 40 de ani se afla Gara Mică – o stație a Mocăniței care  asigura transportul între Alba Iulia și Zlatna.
Inculpat în dosarul „Remarul 16 februarie”, achitat definitiv in iulie 2014

Omul de afaceri clujean Călin Mitică, proprietarul SC “Metalurgica Transilvania” Aiud a fost achitat, în 4 ianuarie 2013, de Judecătoria Cluj-Napoca, în dosarul în care fostul director general al CFR Călători, Alexandru Noapteş, împreună cu fostul director adjunct Nacu Vanghele şi fostul director de tracţiune, Nicolae Iosub au fost trimişi în judecată de procurorii DNA pentru abuz în serviciu contra intereselor publice, cu consecinţe deosebit de grave.

Toţi cei nouă inculpaţi din acest dosar au fost achitaţi. Hotărârea instanţei poate fi atacată cu recurs în 10 zile de la pronunţare.

Potrivit unui comunicat al DNA, din 2010, în dosarul CFR Călători au fost deferiţi justiţiei Alexandru Noapteş, fostul director general al CFR Călători, Vanghele Nacu, fostul director adjunct, Nicolae Cătălin Iosub, fostul director de tracţiune, precum şi alţi cinci inculpaţi, printre care şi directori ai unor societăţi comerciale, pentru complicitate.

Unul dintre directorii în cauză este omul de afaceri clujean Călin Mitică, patronul “Metalurgica Transilvania” Aiud și SC “Remarul 16 Februarie” SA Cluj Napoca. Conform rechizitoriului întocmit de procurorii DNA, în 2005, şase automotoare cu remorcă second-hand aduse din Germania au fost achiziţionate de SNTF “CFR Călători” SA la un preţ supraevaluat, cu favorizarea societăţilor “Remarul 16 Februarie” SA Cluj Napoca şi “Activ Invest”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Restricții pentru persoanele care intră în România. Măsuri pentru perioada 10 decembrie-8 ianuarie. Hotărârea CNSU

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență a emis luni Hotărârea nr. 111 privind stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00.

Vezi HCNSU nr 111 din 06 12 2021

Principalele măsuri:

1. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 14 zile la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu privire la persoanele care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, astfel:

a) persoanele care sosesc din zona Verde sau Galbenă și nu prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

b) persoanele care sosesc din zona Roșie și nu prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară.

2. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană aflate în zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

3. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 1 și pct. 2, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

4. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele care sosesc din statele terțe și nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

5. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

6. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 4 și pct. 5, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce trebuie să știi dacă vrei să renunți la un contract de telefonie. Precizări ANCOM

Publicat

ANCOM amintește condițiile în care utilizatorii pot cere încetarea unui contract de telefonie și ce anume să verifice când doresc încetarea contractului.

Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiți să:

  • verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu sunt percepute penalități pentru rezilierea contractului
  • ce penalități se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei inițiale
  • termenul și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului
  • termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Toate aceste informații trebuie să se găsească în contract, anunță site-ul InfoCentru, creat de ANCOM.

Cereri în scris

Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea este adresată în scris și este transmisă prin poștă, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, în acest ultim caz utilizatorii fiind sfătuiți să ceară un număr de înregistrare.

Trecerea de la abonament la cartelă

Atunci când utilizatorii cer trecerea de la abonament la cartelă preplătită, la același furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ține de politica comercială a fiecărui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor dacă și în ce condiții acceptă astfel de solicitări din partea utilizatorilor, această situație nefiind reglementată de legislația din domeniul comunicațiilor electronice.

Dacă furnizorul refuză o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesați în mod special de serviciile acestuia, ci doar să-și păstreze numărul de telefon și, totodată, să beneficieze de servicii preplătite, au posibilitatea să-și porteze numărul de telefon.

Cererea de portare

În acest caz utilizatorii trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în același timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceștia îl au cu furnizorul din rețeaua căruia pleacă și nu vor fi scutiți de plata eventualelor taxe de reziliere anticipată.

În plus față de informațiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii: informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului, adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de încetare a contractului, formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot întră în posesia lor, dacă este cazul, informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagină să de internet informații legate de încetarea contractelor.

sursă: Mediafax

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: CNI va construi o sală de sport școlară la Sălciua de Sus, printr-o investiție de peste 6,5 milioane de lei. Cum va arăta

Publicat

Compania Națională de Investiții (CNI) va construi o sală de sport școlară cu o capacitate de 102 locuri în satul Sălciua de Sus, comuna Sălciua.

Investiția se ridică la peste 6,5 milioane de lei, fără TVA. 

Compania Națională de Investiții SA a lansat joi, 3 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare – faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții „Sală de sport școlară 102 locuri, sat Sălciua de Sus, comuna Sălciua, județul Alba”, combustibil solid – fără canalizare.

Valoarea totală estimată este de 6.556.708,06 de lei, fără TVA. 

 

Potrivit memoriului tehnic, clădirea propusă va fi formată din următoarele zone funcționale:

  • sala de sport, realizată pe un nivel înalt
  • zona de vestiare, de primire și cea destinată spectatorilor, realizată pe 2 niveluri, parter și 1 etaj

Suprafața sportivă

 

Sala de sport va fi dimensionată pentru suprafața sportivă – joc basket (teren basket 15 x 28 m), tenis (teren de tenis 9 x 20 m), volei, cu suprafața de gardă aferentă fiecărui sport în parte. Suprafața sportivă totală este de 754 mp.

Terenul de sport va fi situat la cota intrării și va fi accesibil prin vestiare sau prin legătura directa cu zona de foyer.

Terenul de sport va fi dotat cu coșuri de basket fixe, cu braț mobil, prinse de structură. De asemenea se vor pune la dispoziție suport pentru montarea fileului de tenis, volei, a porților pentru practicarea minifotbalului.

Suprafețele vitarte din jurul suprafeței sportive vor fi protejate cu plasă sportivă de protecție, prinsă de structura de rezistență.

Zona anexă a suprafeței sportive

Parter:

Zona de primire este amplasată pe colț, pentru a permite pozarea accesului pe două laturi diferite, în funcție de amplsament.

Zona de primire va fi dotată cu o ușă rotativă ce va avea rolul de tampon termic.

În zona de primire se va accesa scara spre etaj. Accesul se va face nefiltrat dat fiind că este o sală sportivă școlară, dar pentru utilizarea ei și pentru publicul larg, în zona de foyer se va putea amplasa un desk de recepție cu garderobă.

Vestiare sportivi și arbitri:

Sala va fi dotată cu o baterie de vestiare (separate pe sexe / echipe) dotate cu dușuri și grupuri sanitare dimensionate și configurate conform legislației în vigoare. De asemenea se vor realiza vestiare pentru profesori / arbitrii și un cabinet de prim ajutor.

Organizarea vestiarelor s-a făcut în regim filtru separând-se circulațiile de acces în vestiare de cele de acces la terenul de sport. Vestiarele vor fi dotate cu lockere pentru protecția hainelor elevilor și sportivilor.

Zona dușurilor va fi dotată cu pare de duș fixe, cu temporizare, astfel evitându-se vandalizarea acestora și risipa de apă.

Vestiarul de profesor / arbitru va fi dotat cu duș propriu. Înălțimea liberă a spațiilor va fi de 2,5 m.

 

Etaj:

Tribuna propusă este realizată din structură de beton monolit și este prevăzută cu scaune individuale. Scaunele sunt realizate din polietilenă copolimerizată colorată în masă, au clasa de reactivitate la foc 1 și au fixări ascunse cu șuruburi amplasate în șezut, mascate cu capace clipsate la față cu șezutul.

Capacitatea tribunei este de 102 de persoane.

Gradenele constituie rânduri cu adâncime de 80 cm și înălțime de 60 cm. Treptele scărilor au dimensiuni 24 x 20 cm și sunt dispuse la pas uniform. Spațiul de acces pe rândurile de scaune este neobstrucționat de trepte (treptele intermediare sunt dispuse în dreptul scaunelor).

Zona de tribună va avea liber acces către un grup sanitar destinat publicului. Acesta va fi dimensionat în conformitate cu normativele în vigoare, și va fi grupat pe sexe. Se vor realiza pardoseli din rășini epoxidice, iar pereții vor fi placați cu faianță.

Toaletele vor fi despărțite prin panouri de HPL. Se vor utiliza obiecte sanitare din porțelan alb.

Spații tehnice:

La etaj se vor amplasa spațiile pentru centrala termică și centrala de ventilație și un vestiar pentru personalul de întreținere echipamente. Acestea vor fi avea pardoseala finisată cu ciment sclivisit.

Spațiul dstinat centralei de ventilație va comunica direct cu exteriorul, pe acea zonă neexecutându-se învelitoare.

Centrala de ventilație va fi în sistem rooftop.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Proiect pentru amenajarea falezei râului Târnava Mare din Blaj. Zonă pentru sporturi nautice și terenuri de beach volley

Publicat

Primăria Blaj vrea să amenajeze faleza râului Târnava Mare, pe raza municipiului. Se propune realizarea unei zone pentru sporturi nautice, amenajarea a 10,9 kilometri de piste de biciclete și alei pietonale. De asemenea, se urmărește amenajarea unor terenuri de beach volley și zone de recreere și construirea a trei poduri pietonale. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 4 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaboarea studiului de fezabilitate / DALI pentru obiectivul de investiție „Amenajarea falezei râului Târnava Mare din municipiul Blaj”.

Valoarea totală este estimată la 250.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:

  • realizarea a 10,9 kilometri piste de biciclete
  • amenajarea unei promenade pietonale pe digurile râului Târnava Mare – 10,9 km
  • reconversia funcțională a zonei falezei râului Târnava Mare
  • amenajarea de terenuri de beach volley
  • amenajarea unor zone de picnic pe malurile râurilor Târnava Mică, Târnava Mare și zona de pădure
  • reabilitarea digurilor de-a lungul râului Târnava Mare
  • construirea a 3 poduri pietonale / velo

Lista activităților necesare pentru atingerea obiectivelor:

  • amenajarea unei zone pentru sporturi nautice;
  • construcția spațiilor verzi (ex.: defrișarea vegetației existente, modelarea terenului, plantarea, gazonarea suprafețelor, inclusiv plantare de arbori etc.);
  • realizarea unui sistem de irigații;
  • dotarea spațiilor verzi și a zonelor de promenadă/velo cu mobilier urban inteligent (bănci, coșuri de gunoi, grupuri sanitare, suporturi pentru parcarea bicicletelor, zone pentru picnic etc.);
  • construirea pistelor de biciclete pe ambele maluri ale Târnavei Mari (pe zona cuprinsă între baraj și stația de epurare);
  • construirea aleilor pietonale pe ambele maluri ale Târnavei Mari (pe zona cuprinsă între baraj și stația de epurare);
  • construirea a 3 poduri pietonale/velo;
  • realizarea unui sistem de iluminat inteligent, eficient energetic și prietenos cu mediul;
  • înființarea unui sistem de supraveghere video și a infrastructurii necesare utilizării acestuia;
  • înființarea unui sistem de internet Wi-Fi în tot arealul aferent proiectului;
  • construirea unor zone cu facilități de recreere (spații de joacă pentru copii, spații/terenuri pentru practicarea sportului, spații de relaxare);
  • facilități pentru persoane cu dizabilități și persoane vârstnice;
  • inovații tehnologice care contribuie la buna gestionare a spatiilor verzi nou construite și care permit reducerea amprentei ecologice a componentei antropice, au impact pozitiv asupra biodiversității urbane și contribuie la îmbunătățirea condițiilor de viață la nivel regional.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate