Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia a lansat licitația pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal pe spațiul public


Publicat

ridicare masini

Primăria Alba Iulia a demarat procedura de licitaţie publică deschisă pentru contractarea serviciilor de ridicare, transport şi descărcare a maşinilor parcate ilegal pe spaţiul public din oraş.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

Valoarea estimată totală a acordului-cadru, este de 1.680.000 lei fără TVA pe o perioadă de 4 ani, respectiv 420.000,00 lei fara TVA pentru cel mai mare contract subsecvent ce urmează a fi atribuit. Banii vor fi asiguraţi din bugetul local.

Ofertele se depun până în 24 noiembrie, ora 16.00, pe SEAP, iar firmele trebuie să-şi menţină oferta 120 zile (de la termenul limită de primire a ofertelor), astfel încât data limită de evaluare a acestora este de 18 decembrie 2017, ora 18.00.

Astfel, dacă se ţine cont şi de perioada de contestaţii, cel târziu de anul viitor ar urma să fie ridicate maşinile parcate neregulamentar la Alba Iulia.

Potrivit documentaţiei de licitaţiei, în cadrul acordului pe patru ani vor fi “administrate” cel puţin 1.920 vehicule (estimarea numărului de maşini ridicate), respectiv cel mult 4.800 de vehicule (480 vehicule pe an, cel puţin şi 1.200 vehicule pe an, cel mult).

Cuantumul garantiei de participare este de 4.200 lei. Dovada privind constituirea Garantiei de participare se va încarca in SEAP odata cu oferta cel mai târziu la data si ora limita de depunere a ofertelor.

“Avem teren pentru depozitarea maşinilor, îngrădit, avem casierii, lipseşte însă firma care să preia acest serviciu, care să aibă utilajul de ridicare. Procedura de achiziţie este pe SEAP, aşteptăm ofertele şi probabil cel târziu în octombrie va fie încheiată”, a spus viceprimarul Gabriel Pleşa, în septembrie, pentru Alba24. Potrivit noilor date, procedura nu a fost finalizată, astfel încât aplicarea acesteia mai durează.

Maşinile vor fi ridicate de pe spaţiul public, la Alba Iulia, fără blocarea în prealabil a roţilor acestora, potrivit sursei citate. Autovehiculele găsite staţionate neregulamentar vor fi fotografiate anterior ridicării, iar firma care se va ocupa de preluarea acestora şi transportarea la spaţiul de depozitare va răspunde pentru eventuale avarieri în acest timp.

Spațiul propus pentru depozitarea autovehiculelor ridicate se află pe strada Livezii, nr. 35A, în spatele Alba Mall şi are aproximativ 500 mp.

Citeşte şi Maşinile parcate neregulamentar în Alba Iulia vor fi RIDICATE. Unde vor fi depozitate și care sunt tarifele de recuperare

Condiţiile pentru firmele care depun oferte

Operatorii economici care depun oferta trebuie sa dovedească o forma de înregistrare în conditiile legii din tara de rezidenta, din care sa reiasa ca operatorul economic este legal constituit, ca nu se afla în niciuna dintre situatiile de anulare a constituirii precum si faptul ca are capacitatea profesionala de a realiza activitatile care fac obiectul contractului.

Ofertantul va prezenta lista principalelor servicii prestate în ultimii 3 ani, din care sa rezulte că a prestat, la nivelul mai multor contracte, servicii similare (de natură şi complexitate similara/ comparabila cu serviciile care fac obiectul contractului. Prin servicii similare cu cele care fac obiectul contractului se va întelege servicii de transport rutier.

În cazul în care are intentia sa subcontracteze parte/parti din contract, ofertantul are obligatia de a cuprinde în oferta sa denumirea subcontractantilor si datele de contact ale acestora, partea/partile din contract care urmeaza a fi îndeplinite de catre acestia, valoarea la care se ridica partea/partile respective, precum si acordul subcontractantilor cu privire la aceste aspecte. Raspunderea contractantului în ceea ce priveste modul de îndeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata în cazul în care o parte/parti din contract sunt îndeplinite de subcontractanti. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua în considerare daca se vor prezenta documente relevante pentru partea lor de implicare în contractul care urmeaza sa fie îndeplinit.

Capacitatea tehnica si/sau profesionala poate fi dovedita prin sustinere, în conformitate cu prevederile alin (1) art. 182 din Legea 98/2016. În cazul în care ofertantul îsi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocând si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective.

Garantia de buna executie se constituie in termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului de achizitie publica. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea totala a contractului, fara TVA.

In cazul in care pe primul loc vor exista 2 sau mai multe oferte admisibile care prezinta acelasi pret autoritatea contractanta va solicita ofertantilor respectivi o noua reofertare in plicuri inchise si sigilate, în vederea departajarii. Clasamentul final se va stabili in urma preturilor obtinute prin reofertare, criteriul de atribuire fiind acelasi, “pretul cel mai scazut”. Oferta si documentele care o insotesc se depun on line semnate cu semnatura electronic extinsă.

Cadru legal

Încă de la sfârşitul anului trecut, Guvernul a reglementat modalitatea de ridicarea vehiculului, precizând că reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:

– în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

– în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;

– pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;

– în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

– în pante și în rampe;

– în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.

Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:

– transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;

– transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;

– depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;

– pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;

– administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: Aproape 3000 de persoane s-au vaccinat, luni. Număr record al imunizărilor într-o singură zi, în județ

Publicat

Aproape 3000 de persoane din județ s-au vaccinat, luni.

Potrivit DSP Alba, este număr zilnic record de imunizări în județ.

În total, luni s-au vaccinat 2.850 de persoane, dintre care 1.558 cu doza 1 (+598 Johns0n & Johnson), 195 cu doza 2 și 499 cu doza 3.

Comparativ, în weekend, numărul de vaccinări a fost:

  • duminică: 1.604 persoane, din care 1160 cu doza 1 (+398 Johnson& Johnson /doză unică), 87 cu doza 2, 357 cu doza 3
  • sâmbătă: 2.379 de persoane, din care 1.376 cu doza 1 (+524 Johnson& Johnson /doză unică), 117 cu doza 2 și 362 cu doza 3
  • vineri: 2.392 de persoane, din care 1.039 cu doza 1 (+612 Johnson& Johnson /doză unică), 172 cu doza 2 și 569 cu doza 3.

Și în Alba, la fel ca în țară, a crescut numărul solicitărilor pentru vaccinare.

Centre de vaccinare în Alba:

Alba Iulia

Centrul de vaccinare de la Sala de Sport a Universității ”1 Decembrie 1918” (Pfizer) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0769769790

Centrul de vaccinare de la Liceul ”Alexandru Domșa” (Pfizer, Astra Zeneca și Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0768572925

Sebeș – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0712010360

Blaj – Centrul Cultural ”Iacob Mureșianu” (Pfizer) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0712010365

Aiud – Sala de sport (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0777910194

Câmpeni – Sala de sport a Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0712010371

Cugir – Centrul Cultural Cugir (Pfizer) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0777910195

Teiuș – Sala de sport (Pfizer) – program 8.00 – 20.00; telefon programări: 0761112349

Ocna Mureș – Sala de sport a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (Pfizer) – program 8.00 – 15.00; telefon programări: 0790238425

Zlatna – Cantina Liceului ”Corneliu Medrea” (Pfizer) – program 14.00 – 20.00, telefon programări: 0786809506

Ighiu – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Ighiu (Moderna) – telefon programări: 0712010205

La toate centrele din județ vaccinarea se poate face fie pe bază de programare prin platforma națională vaccinare-covid.gov.ro, fie prin prezentare directă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Amenzi pentru angajații din școli care pretind bani elevilor. Proiect adoptat la Senat

Publicat

Personalul din unităţile de învăţământ riscă amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei, dacă pretinde elevilor, în mod direct sau indirect, sume sau alte foloase patrimoniale, potrivit unui proiect iniţiat de parlamentari USR şi AUR, adoptat tacit, luni, de Senat.

Potrivit iniţiatorului, „în unităţile de învăţământ de stat şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sau chiar în afara acestor spaţii, este interzisă pretinderea, în mod direct sau indirect, pentru sine sau pentru altul, personal sau prin intermediul interpuşilor, de către personalul didactic de conducere, personalul didactic de predare şi de instruire practică, personalul didactic auxiliar sau personalul nedidactic, a unor sume de bani sau alte foloase patrimoniale elevilor, părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora”.

Nerespectarea acestor dispoziţii se sancţionează cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei, iar constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzilor se fac de către ofiţerii sau agentul de poliţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), cu competenţe în domeniu, la sesizarea elevilor, părinţilor sau cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, mai prevede proiectul de act normativ.

„Actele cu titlu gratuit, astfel cum sunt donaţia sau legatul, prin care sunt oferite sume de bani sau alte foloase patrimoniale sunt permise numai dacă privesc în mod exclusiv ca beneficiar direct unitatea de învăţământ şi numai dacă iau naştere din iniţiativa celui care oferă.

Sunt exceptate de la prevederile prezentelor dispoziţii legale activităţile de pretindere sau strângere a sumelor de bani sau a altor foloase patrimoniale cazurile ce privesc activităţi extracuriculare, astfel cum sunt excursiile, petrecerile, evenimentele caritabile sau alte asemenea activităţi care nu privesc în mod direct actul de educaţie”, conform iniţiatorului.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011 va fi dezbătută şi votată în Camera Deputaţilor, for legislativ în acest caz.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE FOTO-VIDEO: Incendiu la Ohaba. O casă a fost distrusă de flăcări. Pompierii au intervenit cu două autospeciale

Publicat

Pompierii din Blaj au fost chemați să intervină, luni seara, pentru stingerea unui incendiu izbucnit în localitatea Ohaba.

Din primele date, a fost cuprinsă de flăcări o casă de locuit.

Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă generalizat în interiorul și la acoperișul casei.

Intervin pompierii cu două autospeciale de stingere și un echipjaj SMURD B2.

UPDATE, ora 22.37: Incendiul a fost stins. Potrivit ISU Alba, cauza probabilă a fost stabilită ca fiind un coș de fum neizolat corespunzător față de materiale combustibile, de la o sobă fără acumulare de căldură.

sursa imagini: ISU Alba și cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Avertizare: Escrocherie online cu imaginea Băncii Transilvania. Infractorii cer prin email actualizarea datelor personale

Publicat

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Banca Transilvania atrag atenția utilizatorilor cu privire la existența unei campanii de propagare a atacurilor de tip phishing, care se folosește de identitatea vizuală a băncii pentru a convinge utilizatorii să-ți ofere datele.

Inițiatorii campaniei frauduloase copiază elemente de brand corespondente Băncii Transilvania, pentru a crea site-uri-capcană, care vor arăta similar cu cele oficiale.

Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-și introducă date sensibile pe aceste site-uri, prin folosirea unor tactici de inginerie socială, inclusiv mesaje alarmiste prin care cer potențialelor victime actualizarea datelor sau validarea acestora, sub presiunea aplicării unor potențiale sancțiuni.

Atacatorii trimit astfel de mesaje aleatoriu, fără o țintă specifică și fără să aibă acces la o bază de date cu clienți Banca Transilvania.

Pur și simplu, tentativele de phishing sunt transmise către email-uri din România, în speranța că, printre ele, sunt și adrese ale unor clienți Banca Transilvania.

Recomandări din partea bîncii

Banca nu va face astfel de solicitări pe mail și recomandăm să contactați telefonic serviciul clienți (0264 594 337) atunci când aveți suspiciuni.

Alternativ, poți apela numărul de urgență al callcentre-ului DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau ne poți scrie la alerts@dnsc.ro

Verificați mereu adresa reală a expeditorului – chiar dacă aparent este un mail trimis de banca, când dați click pe detalii va afișa o adresă diferită decât cea aparentă, sau cea folosită în mod uzual de banca dumneavoastră

Asigurați-vă că sunteți pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteți datele personale și că cererea este una legitimă

Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide emailurile ce pare să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relația cu instituția bancară.

Sursă: CERT.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate