Connect with us
Advertisement

Administrație

Primăria Alba Iulia a lansat licitația pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal pe spațiul public

ridicare masini

Publicat

Primăria Alba Iulia a demarat procedura de licitaţie publică deschisă pentru contractarea serviciilor de ridicare, transport şi descărcare a maşinilor parcate ilegal pe spaţiul public din oraş.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

Valoarea estimată totală a acordului-cadru, este de 1.680.000 lei fără TVA pe o perioadă de 4 ani, respectiv 420.000,00 lei fara TVA pentru cel mai mare contract subsecvent ce urmează a fi atribuit. Banii vor fi asiguraţi din bugetul local.

Ofertele se depun până în 24 noiembrie, ora 16.00, pe SEAP, iar firmele trebuie să-şi menţină oferta 120 zile (de la termenul limită de primire a ofertelor), astfel încât data limită de evaluare a acestora este de 18 decembrie 2017, ora 18.00.

Astfel, dacă se ţine cont şi de perioada de contestaţii, cel târziu de anul viitor ar urma să fie ridicate maşinile parcate neregulamentar la Alba Iulia.

Potrivit documentaţiei de licitaţiei, în cadrul acordului pe patru ani vor fi “administrate” cel puţin 1.920 vehicule (estimarea numărului de maşini ridicate), respectiv cel mult 4.800 de vehicule (480 vehicule pe an, cel puţin şi 1.200 vehicule pe an, cel mult).

Cuantumul garantiei de participare este de 4.200 lei. Dovada privind constituirea Garantiei de participare se va încarca in SEAP odata cu oferta cel mai târziu la data si ora limita de depunere a ofertelor.

“Avem teren pentru depozitarea maşinilor, îngrădit, avem casierii, lipseşte însă firma care să preia acest serviciu, care să aibă utilajul de ridicare. Procedura de achiziţie este pe SEAP, aşteptăm ofertele şi probabil cel târziu în octombrie va fie încheiată”, a spus viceprimarul Gabriel Pleşa, în septembrie, pentru Alba24. Potrivit noilor date, procedura nu a fost finalizată, astfel încât aplicarea acesteia mai durează.

Maşinile vor fi ridicate de pe spaţiul public, la Alba Iulia, fără blocarea în prealabil a roţilor acestora, potrivit sursei citate. Autovehiculele găsite staţionate neregulamentar vor fi fotografiate anterior ridicării, iar firma care se va ocupa de preluarea acestora şi transportarea la spaţiul de depozitare va răspunde pentru eventuale avarieri în acest timp.

Spațiul propus pentru depozitarea autovehiculelor ridicate se află pe strada Livezii, nr. 35A, în spatele Alba Mall şi are aproximativ 500 mp.

Citeşte şi Maşinile parcate neregulamentar în Alba Iulia vor fi RIDICATE. Unde vor fi depozitate și care sunt tarifele de recuperare

Condiţiile pentru firmele care depun oferte

Operatorii economici care depun oferta trebuie sa dovedească o forma de înregistrare în conditiile legii din tara de rezidenta, din care sa reiasa ca operatorul economic este legal constituit, ca nu se afla în niciuna dintre situatiile de anulare a constituirii precum si faptul ca are capacitatea profesionala de a realiza activitatile care fac obiectul contractului.

Ofertantul va prezenta lista principalelor servicii prestate în ultimii 3 ani, din care sa rezulte că a prestat, la nivelul mai multor contracte, servicii similare (de natură şi complexitate similara/ comparabila cu serviciile care fac obiectul contractului. Prin servicii similare cu cele care fac obiectul contractului se va întelege servicii de transport rutier.

În cazul în care are intentia sa subcontracteze parte/parti din contract, ofertantul are obligatia de a cuprinde în oferta sa denumirea subcontractantilor si datele de contact ale acestora, partea/partile din contract care urmeaza a fi îndeplinite de catre acestia, valoarea la care se ridica partea/partile respective, precum si acordul subcontractantilor cu privire la aceste aspecte. Raspunderea contractantului în ceea ce priveste modul de îndeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata în cazul în care o parte/parti din contract sunt îndeplinite de subcontractanti. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua în considerare daca se vor prezenta documente relevante pentru partea lor de implicare în contractul care urmeaza sa fie îndeplinit.

Capacitatea tehnica si/sau profesionala poate fi dovedita prin sustinere, în conformitate cu prevederile alin (1) art. 182 din Legea 98/2016. În cazul în care ofertantul îsi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocând si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective.

Garantia de buna executie se constituie in termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului de achizitie publica. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea totala a contractului, fara TVA.

In cazul in care pe primul loc vor exista 2 sau mai multe oferte admisibile care prezinta acelasi pret autoritatea contractanta va solicita ofertantilor respectivi o noua reofertare in plicuri inchise si sigilate, în vederea departajarii. Clasamentul final se va stabili in urma preturilor obtinute prin reofertare, criteriul de atribuire fiind acelasi, “pretul cel mai scazut”. Oferta si documentele care o insotesc se depun on line semnate cu semnatura electronic extinsă.

Cadru legal

Încă de la sfârşitul anului trecut, Guvernul a reglementat modalitatea de ridicarea vehiculului, precizând că reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:

– în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

– în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;

– pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;

– în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

– în pante și în rampe;

– în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.

Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:

– transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;

– transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;

– depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;

– pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;

– administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement