Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Raport AJOFM: Rata șomajului în Alba la sfârșitul lunii martie, 4,91%. Peste 8.400 de persoane se aflau în căutarea unui loc de muncă


Publicat

ajofm alba sediu

ajofm alba sediuAgenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba a făcut publică situaţia persoanelor aflate în șomaj la sfârşitul lunii martie. Potrivit raportului, un număr total de 8.449 de persoane figurau în evidenţele AJOFM Alba. Rata șomajului la finele lunii martie a fost de 4,91%.

Potrivit AJOFM Alba, în perioada 1 – 31 martie, 60 de persoane au beneficiat de prima de activare, patru persoane de prima de instalare și alte 16 persoane de prima de încadrare.

Situaţia şomajului înregistrat în judeţul Alba

La sfârşitul lunii martie 2017, un număr total 8.449 persoane figurau în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, dintre care 3.619 femei. Din 8.449 cele persoane înregistrate, 2.611 persoane sunt şomeri indemnizaţi, iar 5.838 sunt persoane aflate în căutarea unui loc de muncă înscrise în evidenţele agenţiei fără a beneficia de drepturi băneşti.

Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba, la finele lunii martie 2017 este de 4,91%.

Medierea muncii

Numărul persoanelor cuprinse la măsuri active în luna martie 2017 a fost de 458 persoane.

Stimularea încadrării în muncă a absolvenţilor instituţiilor de învăţământ

Una dintre măsurile de prevenirea a şomajului şi stimularea ocupării tinerilor absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ este subvenţionarea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a acestei categorii de persoane, subvenţionare care se acordă diferenţiat în funcţie de nivelul studiilor absolvite de cel angajat. Utilizarea tuturor mijloacelor de informare în masă cu privire la măsurile active destinate tinerilor, informarea şi consilierea privind cariera tinerilor din anii terminali de studii a făcut posibilă angajarea a 40 absolvenţi, din care 26 prin subvenţionarea locului de muncă.

Încadrarea în muncă a şomerilor înainte de expirarea perioadei de indemnizare

În scopul prevenirii şomajului de lungă durată şi stimulării şomerilor de a se încadra în muncă înainte de expirarea perioadei de indemnizare, s-au acordat alocaţii 30% pentru un număr de 29 şomeri, din care 16 sunt femei.

Încadrarea în muncă a persoanelor cu vârsta de peste 45 ani sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale şi persoane care mai au 5 ani până la pensie

Şomajul în rândul acestor categorii de persoane constituie una din problemele stringente ale pieţei forţei de muncă. În luna martie 2017 au fost încadraţi în muncă din aceasta categorie un număr de 250 şomeri.

După statutul persoanei înregistrate persoanele încadrate din această categorie pentru care s-au subvenţionat locurile de muncă (171) se structurează astfel:

– 94 şomeri neindemnizaţi

– 77 şomeri indemnizaţi.

Acordarea de subvenții angajatorilor care încadrează în muncă tineri NEET

Angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, tineri NEET (tânăr cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 de ani care nu are loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională) pe o perioadă de 12 luni, primește lunar o sumă în cuantum de 900 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.

În luna martie s-au încadrat în muncă 3 persoane prin subvenţii acordate angajatorilor pentru încadrarea tinerilor NEET.

Încadrarea în muncă persoanelor cu handicap

Prin aplicarea setului de măsuri active prevăzute pentru promovarea incluziunii sociale a persoanelor cu handicap, a serviciilor personalizate pentru acest grup ţintă, s-a reuşit încadrarea în muncă, până la data de 31 martie 2017 a 7 persoane cu subvenţionarea locului de muncă.

Servicii de consultanță și asistență pentru începerea unei activități independente sau pentru inițierea unei afaceri

În urma acordării serviciilor de consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri, în cursul lunii martie 3 persoane au iniţiat astfel de activităţi independente.

Prima de activare

Șomerii care nu beneficiază de indemnizație de șomaj înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, în situația în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă mai mare de 3 luni, beneficiază de o primă de activare în valoare de 500 lei, neimpozabilă.

În perioada 1 – 31 martie au beneficiat de prima de activare 60 de persoane.

Prima de instalare se acordă în cuantum diferenţiat, astfel:

a) 12.500 lei pentru persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanță mai mare de 50 km față de cea în care își au domiciliul sau reședința, și ca urmare a acestui fapt, își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința în localitatea respectivă sau în localitățile învecinate acesteia. Prima de instalare se va acorda în două tranșe (50% din cuantumul stabilit, la data instalării și 50% după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare);

b) 5.500 lei pentru persoanele care sunt însoțite de membrii familiei care își schimbă domiciliul;

c) în cazul în care ambii soți îndeplinesc condițiile de acordare a primei de instalare, unul va primi 12.500 lei, iar celălalt va primi o primă de instalare în cuantum de 3.500 lei;

dacă angajatorul sau autoritățile publice locale sau centrale asigură locuință de serviciu sau suportă cheltuielile aferente din fonduri proprii sau fonduri publice, șomerii care se încadrează primesc o primă de instalare de:

  • 3.500 lei pentru situațiile prevăzute la punctele a) și c);
  • 6.500 lei pentru situația prevăzută la punctul b).

Persoanele care au locuința asigurată sau cheltuielile de cazare sunt suportate de angajator primesc prima de instalare într-o singură tranșă la data instalării.

În luna martie 2017 au beneficiat de prima de instalare 4 persoane înregistrate ca șomer la AJOFM Alba care s-au încadrat în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate și, ca urmare a acestui fapt, își schimbă domiciliul.

Prima de încadrare se acordă după cum urmează:

Persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o localitate situată la o distanță mai mare de 15 km de localitatea în care își au domiciliul sau reședința, pot beneficia de o primă de încadrare neimpozabilă.

Cuantumul primei se calculează la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi, proporțional cu numărul de zile în care persoanele în cauză desfășoară efectiv activitatea la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă. Prima de încadrare se acordă pe o perioadă de 12 luni.

În luna martie 2017 au beneficiat de prima de încadrare 16 persoane.

Economia socială

În cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a fost înfiinţat Compartimentul de Economie Socială, compartiment cu principală atribuţie evaluarea solicitărilor persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în domeniul economiei sociale în vederea acordării după caz, a

atestatului sau mărcii sociale, precum şi emiterea de acordare ori, după caz, de neacordare a atestatului, respectiv mărcii sociale.

Până la 31 martie s-au emis 6 atestate de întreprindere socială.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Informare meteo: Vânt puternic în mai multe zone din țară și ninsori la munte. Rafale de peste 50 km/h

Publicat

vant

Cea mai mare parte a ţării va fi afectată, pe parcursul zilei de luni, de intensificări temporare ale vântului, cu viteze în general de 45-55 km/h, potrivit unei informări emise de Administraţia Naţională de Meteorologie.

La munte precum şi în regiunile nord-vestice, centrale, sudice şi sud-estice vor fi intervale în care rafalele vor depăşi 55-65 de km/h şi izolat 70 km/h.

În zona montană înaltă, la altitudini de peste 1800 m, rafalele vor depăşi 80-100 km/h.

Potrivit ANM, temporar va ninge în zona de munte şi pe arii restrânse în regiunile intracarpatice.

Până la ora 10.00. este în vigoare Cod Galben și Cod Portocaliu de ninsori viscolite la munte.

Vezi și Avertizare meteo Cod Portocaliu de viscol puternic și ninsori viscolite în Alba și alte județe din țară

surse: agerpres.ro, meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: 546 persoane vaccinate în județ, în ultimele 24 de ore. Nu au fost semnalate reacții adverse imediate

Publicat

În județul Alba au fost vaccinate 546 persoane, în ultimele 24 de ore. Potrivit DSP Alba, nu au fost înregistrate reacții adverse sau pierderi de vaccin.

”Duminică, 24 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 546 de persoane în centrele fixe de faza a II-a, astfel: 246 la Alba Iulia, 60 la Aiud, 60 la Sebeș, 60 la Blaj, 60 la Cugir, 60 la Câmpeni).

Nu au fost doze de vaccin irosite și nici reacții adverse imediate”, anunță DSP Alba.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT. POSTURI vacante în instituții publice din județul Alba. Calendarul concursurilor și condiții pentru candidați

Publicat

birou

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în județul Alba. Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

ALBA IULIA

Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia

– asistent medical

Condiții: diploma de bacalaureat, studii postliceale în specialitatea asistența medicală, absolvite cu diplomă; certificat de membru în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România; autorizație de liberă practică pentru exercitarea profesiunii de asistent medical în unitățile medicale autorizate, vizată pe anul în curs; vechime in specialitate necesară – minimum 6 luni

– asistent medical principal

Condiții: diploma de bacalaureat, studii postliceale în specialitatea asistență medicală, absolvite cu diplomă; certificat de membru în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România; certificat de grad principal; autorizație de liberă practică pentru exercitarea profesiunii de asistent medical în unitățile medicale autorizate, vizată pe anul în curs; vechime în specialitate necesară: minimum 5 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 25 ianuarie 2021, ora 15.00

Concurs: 2 februarie 2021, ora 10:00: proba practică; 2 februarie 2021, ora 12:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia din subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, Str. Lalelelor nr. 60, județul Alba.

OCNA MUREȘ

Palatul Copiilor Alba Iulia – Clubul Copiilor Ocna-Mureș

– îngrijitor întreținere, 0,5 normă

Condiții: studii medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 5 februarie 2021, ora 12.00

Concurs: 11 februarie 2021, ora 10.00: proba scrisă; 12 februarie 2021, ora 11.00: proba practică; 15 februarie 2021, ora 12.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la Palatul Copiilor Alba Iulia, str. Decebal nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/811.750.

BLAJ

Primăria Municipiului Blaj

– muncitor necalificat (pentru salubrizare căi publice)

Condiții: studii gimnaziale, fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 1 februarie 2021, ora 14.00

Concurs: 9 februarie 2021, ora 11.00: proba practică și interviul; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Municipiului Blaj, Serviciul Public de Gospodărie, str. Dr. Vasile Suciu nr. 4, telefon 0752242313.

Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain” Blaj

– îngrijitor

Condiții: studii medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 3 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 9 februarie 2021, ora 13.00

Concurs: 11 februarie 2021, ora 10.00: proba practică; 12 februarie 2021, ora 10.00: proba interviu

Relaţii suplimentare, la sediul Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain”, Blaj, strada Simion Bărnuţiu, nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/711.208

CÂMPENI

Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat Câmpeni

– inspector de specialitate, gradul IA, în cadrul Compartimentului Contabilitate din Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat Câmpeni

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licența sau echivalentă în profilul economic; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 7 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 3 februarie 2020, ora 16:00

Concurs: 11 februarie 2020, ora 10.00: proba scrisă; 15 februarie 2020, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat Câmpeni, str. Avram Iancu nr. 5, județul Alba, telefon 0744.395.773.

CUGIR

Primăria Orașului Cugir

– asistent medical școlar (post temporare vacant) – Serviciul Public de Asistență Socială al Orașului Cugir – Biroul Asistență Medicală, Compartimentul Asistență Medicală Școlară – Cabinet Medical.

Condiții: studii admise –  asistent medical, cu studii postliceale: diplomă de absolvire școală postliceală sanitară, școală de specializare postliceală sanitară, sau școală tehnică sanitară, eliberată de Ministerul Sănătății, Ministerul Învățământului și Științei/Ministerul Educației Naționale; certificat de absolvire școală postliceală sanitară, eliberat de Ministerul Educației Naționale/Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului; atestat eliberat de Ministerul Învățământului și Ministerul Sănătății; certificat de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății Publice; certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România SAU asistent medical, cu studii medii diplomă de absolvire liceu sanitar cu durata, de 5 ani, eliberată de Ministerul învățământului și Științei; vechime – minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor; îndeplinește condiția de vârstă reglementată de prevederile legale, respectiv de art. 22 alin. (4 ) din O.U.G. nr. 144/2008, cu modificările și completările ulterioare; certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 25 ianuarie 2021, ora 16.00

Concurs: 2 februarie 2021, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

TEIUȘ

Primăria Orașului Teiuș

– asistent social, treapta practicant la Compartimentul Monitorizare Asistenți Personali – Direcția de Asistență Socială

Condiții: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în specializarea asistență socială; minimum 1 an vechime în specialitatea studiilor; aviz de exercitare a profesiei de asistent social, treapta de competență – practicant, eliberat de Colegiul Național al Asistenților Sociali.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 3 februarie 2021, ora 16:00

Concurs: 11 februarie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Teiuș, str. Clujului nr. 80, Județul Alba, telefon 0258/851.101.

ALTE LOCALITĂȚI

Primăria Comunei Unirea

– șef Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență la Compartimentul Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență

Condiții: studii universitare absolvite cu diplomă de licență, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental – științe sociale, domeniul de licență – științe administrative, una din specializările: Administrație publică, Administrație europeană, Asistență managerială și administrativă, poliție locală; minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului; aviz psihologic; permis de conducere categoria B; certificat de competențe profesionale – șef Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență în situația în care nu deține certificatul menționat anterior, va depune o declarație pe proprie răspundere privind angajamentul de a deține acest certificat în termen de 6 luni, sub sancțiunea destituirii din funcție.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 3 februarie 2020, ora 15.00

Concurs: 16 februarie 2020, ora 10.00: proba scrisă; 19 februarie 2020, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Primăria Comunei Unirea, cu sediul în comuna Unirea, Str. Mureșului nr. 597, județul Alba, telefon 0258/876.101.

inspector de specialitate, gradul debutant, la Compartimentul Fond Funciar, Cadastru, Patrimoniu

Condiții: studii universitare absolvite cu diplomă de licență, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental – științe inginerești, domeniul de licență – inginerie geodezică, una din specializările: măsurători terestre și cadastru; Topogeodezie și automatizarea asigurării topogeodezice; cadastru și managementul proprietăților; geodezie și geoinformatică; nu necesită vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 2 februarie 2021, ora 15.00

Concurs: 15 februarie 2021, ora 10.00: proba scrisă; 18 februarie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Primăria Comunei Unirea, judeţul Alba, cu sediul în localitatea Unirea, Str. Mureşului nr. 597, judeţul Alba, telefon 0258/876.101.

Şcoala Gimnazială „Decebal” Cricău

– îngrijitor

Condiții: studii medii, fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 2 februarie 2021, ora 14.30

Concurs: 10 februarie 2021, ora 10.00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale „Decebal” Cricău, Str. Principală, nr. 319, județul Alba, telefon 0258/845.105, e-mail scoala.cricau@yahoo.com.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANUNȚ IMPORTANT în atenția beneficiarilor de GRANTURI pentru investiții acordate IMM-urilor – Măsura 3

Publicat

Alba24.ro oferă firmelor beneficiare ale Granturilor pentru investiții (Măsura 3) acordate IMM-urilor din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENTĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 posibilitatea publicării anunțurilor de demarare proiect și închidere proiect în condiții rapide și nebirocratice.

Procedura este simplă și presupune următorii pași:

1. Trimiteți pe e-mail la publicitate@alba24.ro o comandă fermă, care să conțină datele de facturare ale societății dvs și data în care doriți publicarea

2. Trimiteți pe același e-mail anunțul de demarare sau închidere proiect în format editabil (word) si in format .pdf

3. Veți primi factura fiscală în valoare de 1.000 RON + TVA

4. După ce faceți dovada plătii, anunțul se publică pe prima pagină Alba24.ro în coloana Actualitate și în categoria Economie

5. Anunțul se publică timp de 3 zile consecutiv

6. După cele 3 zile, primiți pe e-mail un raport de difuzare și o monitorizare (printscreen-uri) pentru a face dovada publicării

Alba24.ro îndeplinește toate condițiile impuse de finanțator privind audiența, adresabilitatea și traficul. În luna decembrie 2020, Alba24.ro a avut 1.636.402 vizitatori unici, conform trafic.ro

Publicarea anunțurilor online este suficientă și NU este nevoie să publicați într-un ziar tipărit aceste anunțuri.

Întreaga procedură este rapidă, ieftină și acceptată de finanțator.

În plus se face exclusiv online, scutindu-vă de drumuri și expunere inutilă în condițiile sanitare actuale.

Puteți vedea aici exemple de anunțuri similare publicate deja în Alba24:

(P) BIROTICA SRL: ANUNȚ DEMARARE PROIECT. „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor

(P) TED PROTECT SRL: ANUNȚ DEMARARE PROIECT. „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Relații suplimentare puteți obține pe e-mail la publicitate@alba24.ro sau telefonic la 0726176056 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate