Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Şeful IŞJ Alba, Dorin Sandea, DAT în JUDECATĂ pentru abuz în serviciu. Unul dintre foştii inspectori şcolari îşi caută dreptatea în instanţă


Publicat

dorin sandeaDecizia de neprelungire a detaşării în învăţământ pe funcţii în cazul unor inspectori şcolari şi directori de şcoli şi grădiniţe din judeţul Alba nu a rămas fără urmări pentru şeful IŞJ, Dorin Sandea. Acesta se va alege cu un proces în instanţă pentru abuz în serviciu, motivat de faptul că hotărârea Consiliului de Administraţie IŞJ Alba din 4 august nu a întrunit toate condiţiile legale. Fostul inspector şcolar Dan Cherecheş este cel care, în cursul acestei săptămâni, va deschide un proces. Fostul inspector mai precizează că va face „toate demersurile şi în parlament ca acest domn care nu ştiu ce face, să fie demis pentru că numa încurcă”.

dan cherechesFostul inspector şcolar Dan Cherecheş, care, printre altele, a fost şeful comisiei de BAC în Alba timp de mai mulţi an a decis să-şi caute dreptatea în justiţie. Acesta şi-a pierdut funcţia alături de alţi şase inspectori şi zeci de directori de unităţi de învăţământ, în urma votului din şedinţa Consiliului de Administraţie al IŞJ din august.

Decizia a stârnit un val de nemulţumiri atât în rândul cadrelor didactice, dar şi în cel al părinţilor şi elevilor, fiind interpretată drept o „manevră” de ordin politic. Cu alte cuvinte, având în vedere că avea posibilitatea de a hotărî dacă prelungeşte sau nu detaşarea în funcţiile din învăţământ, inspectorul şcolar general ar fi „dat la o parte” oamenii care erau apropiaţi liberalilor, mai degrabă decât cei care se conformează partidului de la guvernare.

Sandea a motivat însă, la vremea respectivă, că decizia a fost „în interesul învăţământului” şi nu a avut legătură cu altceva.

Citeşte şi Manevre înainte de ”prezidențiale”: Inspectori școlari și directori de școli, SCHIMBAŢI de conducerea IŞJ Alba. LISTA modificărilor în funcţii

Dan Cherecheş: „Voi face toate demersurile ca să câştig, chiar şi în instanţă mă voi lupta cu dânsul, să dovedesc că face abuzuri”

În „reversul medaliei”, unii dintre inspectorii şcolari care a ocupat această funcţie de mai mulţi ani, Dan Cherecheş, a hotărât să-şi caute dreptatea în instanţă, considerând că, în cazul său cel puţin, a fost vorba despre un abuz în funcţie din partea inspectorului şcolar general Dorin Sandea.

Dan Cherecheş a declarat marţi, în conferinţă de presă, că banii pe care îi va câştiga în instanţă îi va da unui ONG, pentru că inspectorul şcolar general ar fi „împotriva ONG-urilor.”

De asemenea, a precizat că va cere ca Sandea să fie demis de către Ministerul Educaţiei: „Trebuie demis, nu să îşi dea demisia de onoare, că dânsul nu are onoare şi nu a avut niciodată. Trebuie demis de către minister pentru abuzul pe care l-a făcut. Şi voi face toate demersurile, inclusiv în instanţă, în parlament să fie demis acest domn care nu ştiu ce face, numa încurcă”.

Dan Cherecheş susţine că, inspectorul şcolar general, de când a venit la conducere, l a verificat activitatea inspectorilor şcolari în ceea ce priveşte achiziţiile făcute de aceştia.

„O să fac toate demersurile să demosntrez că tot ce face el este împotriva legii. Este un sistem de conducere dictatorial şi suntem totuşi în 2014. Voi face toate demersurile ca să câştig, chiar şi în instanţă mă voi lupta cu dânsul, să dovedesc că face abuzuri şi eventuali bani pe care o să-i câştig, o să-i donez unui ONG, pentru că el este împotriva ONG-urilor. Dacă va pierde nu voi fi de acord ca banii să fie de la bugetul statului, el a greşit, el a semnat decizia”, a mai adăugat Dan Cherecheş.

Cherecheş: De când a venit la conducere, Dorin Sandea a făcut abuz în serviciu

„Abuzul în serviciu s-a făcut de 2 ani prin convocarea consiliului de administraţie. Ne chema la ora 10.00, venea la 11.00 şi începeam la ora 12.00. Asta denotă neprofesionalismul lui. La examenele pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, Consiliul de Administraţie era convocat pentru ora 9.30, l-a amânat pentru că a fost obosit, să meargă să se odihnească pentru ora 14.00 şi a venit la 16.20. Colegii mei sunt martori. Ce respect are pentru noi, pentru inspectori, pentru directori”, a spus Dan Cherecheş.

Un alt caz care l-a revoltat pe fostul inspector legat de Dorin Sandea a avut loc în urmă cu un an, în luna decembrie „când a convocat urgent un consiliu de administraţie pentru ora 14.00, pentru că el avea ore la Colegiul „Alexandru Domşa” unde este titluar. Ne-a anuţat telefonic la 14.30, că nu mai poate veni că este chemat la Prefectură la o videoconferinţă. Am sunat acolo şi nu era nicio videoconferinţă.

Am sunat directorul şcolii unde este titular să întreb unde era domnuul inspector general Sandea. Era în cancelarie încheia medii, şi trecea note în penultima zi de şcoală. Nu a terminat în ziua acea de încheiat mediile, iar clasa respectivă a rămas cu situaţia nefăcută. Ăsta este un exemplu de profesionalism sau neprofesionalism pentru toţi colegii lui din şcoală, şi pentru noi din inspectorat”.

Dan Cherecheş spune că Sandea nu este „capabil să conducă o instituţie. A încercat de vro 2-3 ori să îşi depună dosarul pentru Corpul Naţional de Experţi şi a fost respins pentru că nu avea acel curs de management educaţional. Dânsul a considerat că nu mai este nevoie, că iasă la pensie şi acum a ajuns să conducă învăţământul din Alba”.

Potrivit acestuia, Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba nu a mai câştigat niciun proiect POSDRU de când Dorin Sandea este la conducere. „Suntem printre puţinele judeţe din ţară, care astăzi nu avem niciun proiect în derulare”, precizează Cherecheş.

Fostul inspector şcolar a spus că Dorin Sandea i-a reproşat şi modul în care a gestionat scandalul de la Grădiniţa nr.12.

Cornel Sandu: „Este evident că cei care au venit pe politică, pleacă pe politică, dacă singura calitate a fost carnetul”

cornel sandu, dan cherechesPrezent la conferinţa de presă, Cornel Sandu, fostul inspector general al ISJ Alba, s spus că o „mare realizare” pe care Dorin Sandea a făcut-o de când a venit la conducerea instituţiei a fost reînfiinţarea Şcolii Gimnaziale de la Şcoala Băcăinţi unde învaţă 25 de elevi de clasele 0-VIII, în condiţiile în care la o şcoală sunt clase de 30 de elevi. În acest an, a spus Sandu, din cei 4 elevi care au terminat clasa a VIII-a la această şcoală, doar unul a reuşit să obţină peste 5 la Examenul de Evaluare Naţională. „ Vă daţi seaman de calitatea învăţământului într-o şcoală din judeţul Alba. Acolo nu cred că s-a schimbat directorul. Cheltuielile la o astfel de şcoală sunt undeva la vreo 200 de milioane de lei pe lună” a spus Cornel Sandu.

Au fost aduse microbuze şcolare, care din „întâmplare majoritatea sunt tot la primari PSD”, potrivit lui Sandu.

Legat de schimbările directorilor de şcoli, fostul inspectorul general al IŞJ Alba spune că „înţeleg că trebuie făcute schimbări, dar cu cine schimbi. Sunt de acord să schimbăm pe oricine, dar să punem în locul lui pe unul cel puţin la fel de bun ca el”. În final Cornel Sandu a precizat că „este evident că cei care au venit pe politică, pleacă pe politică, dacă singura calitate a fost carnetul”.

Cei patru directori liberali din Sebeş au fost înlocuiţi cu „clientela PSD” şi directori „expiraţi” reevaluaţi

vasile pitiu, pnlLa conferinţa de marţi a mai participat şi liberalul Vasile Pitiu, unul dintre directorii de şcoli din Sebeş schimbaţi din funcţie. A fost director al Şcolii Gimnaziale din Petreşti, în perioada 2005-2010, respectiv 2012-2014. În locul lui la conducere a venit Verona Onofrei.

Fostul director din Petreşti spune că evaluarea directorilor din Sebeş  „nu a fost făcută de IŞJ Alba, ci de organizaţia locală a PSD-ului, dovadă că cei patru directori liberali au fost schimbaţi. Mandatul domnului primar de 4 ani,i-a permis cu sprijinul liberalilor să-şi ducă la bun sfârşit proiectele. La Sebeş a fost pusă <clientela>PSD-ului, directori reevaluaţi, <expiraţi>, care în 2012 şi-au dat demisia, iar acum au fost puşi iar în funcţie, este vorba de Şcoala Gimnazială din Petreşti şi Şcoala Generală nr. 2 din Sebeş. Consider că trebuie să fi recomandat şi din punct de vedere al performanţelor şcolare”.

Vasile Pitiu precizează că această shimbare vine ca o a doua trădare pentru liberalii din Sebeş, „prima a fost la numirea viceprimarului şi acum a doua, primarul a refuzat să sprijine directori de şcoli din zonă”.

La Sebeş au fost înlocuiţi şase directori de şcoli, dintre care patru liberali şi doi apolitici, este vorba despre Nicolae Moga, care a fost la conducerea Colegiului „Lucian Blaga” şi Florin Tileagă de la Liceul cu Program Sportiv.

După ce a fost schimbat şi din funcţie, fostul director de la Petreşti s-a trezit şi cu orele tăiate. „Am primit un telefon de la conducerea şcolii că îmi asum răspunderea pentru 16 ore de curs, din 18 care sunt stabilite prin regulament. Nu am înţeles orele care rămân, cele două, cine le efectuează. Ori acele catedre nu o să fie plătite?”, a precizat Vasile Pitiu. Odată cu orele tăiate cresc cheltuielile la şcoli, pentru că cele două ore trebuie luate de alt cadru didactic, care bineînţeles trebuie plătit.

În şedinţa de Consiliu de Administraţie a IŞJ Alba din 4 august, decizia de neprelungire a detaşării pe funcţii în situaţiile amintite a fost luată la propunerea inspectorului şcolar general, cu patru voturi pentru, trei împotrivă şi patru abţineri.

Inspectorii şcolari pentru care s-a decis neprelungirea detaşării pe funcţii sunt Rodica Groza (inspector şcolar general adjunct), Dan Cherecheş (inspector şcolar de specialitate învăţământul tehnic; alternative educaţionale), Daniela Fivi Rus (muzică/desen, arte), Iuliana Şarlea (management educaţional), Eugenia Ignat (învăţământ preşcolar), Alina Paula Bud (proiecte educaţionale), Mariana Pereanu (formare continuă). Cea care şi-a dat demisia este inspectorul Angela Tică (rromi).

Aceştia, de la 1 septembrie, şi-au pierdut funcţiile, iar propunerile de înlocuire a lor au fost Delia Angela Gheorghiţă (pentru Alternative educaţionale), Delia Alexandrina Filip (Muzică/desen/arte), Adriana Elena Boghici (Management educaţional), Rodica Paven (învăţământ preşcolar), Laura Marinela Staicu (Proiecte educaţionale) şi Monalisa Mirela Borza (Formare continuă).

La fel s-a procedat şi în cazul câtorva zeci de directori de unităţi de învăţământ.

Citeşte şi FOTO – VIDEO: Părinţii din Şpring, hotărâţi să trimită copiii la şcoală în judeţul Sibiu. Îl vor înapoi pe directorul schimbat de inspectorat



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Elena Micu

    marți, 09.09.2014 at 23:24

    Cum de nu spuneti nimic despre d.na Groza, care a fost numita director adjunct la Liceul Teh. Sebes, sau despre d.na Sarlea careia „PSD-istii” de la ISJ i-au rezolvat o detasare la cerere in 2 scoli din Blaj, pe ore scoase din maneca special pentru ea, pentru ca nu existau in lista cu ore libere? Astea nu le vedeti d.lor PNL-isti si PDL-isti? D.le Sandu, ati uitat cum va vana PNL-ul si d.na Ignat si ati scapat de schimbare doar cu concedii medicale? Dar cand spuneati despre d.na Sarlea in presa ca a obtinut cu acte false gradatia de merit, si cred ca stiati ce spuneti, le-ati uita pe toate? Acum sunteti „aliati”? mai lasati-ne! Cat despre d.nul de la Petresti, se pare ca inca nu a aflat ca pentru prof. cu peste 25 de ani vechime si gradul didactic intai, se diminueaza norma didactica cu 2 ore, lucru pe care l-a reintrodus in lege tot PSD-ul. Sigur ca daca ti se diminueaza, nu ti se mai pot plati!
    Sigur ca nu le convine d.lor „fosti” la clasa dupa ce s-au „dedulcit” pe functii !Ca nu-i acelasi lucru sa fii sef si sa privesti lumea de la inaltimea functiei de „domn/a inspector”, sau simplu palmas la clasa!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Legea privind carantina și izolarea în acord cu recomandările CCR, discutată în ședința de Guvern

Publicat

Guvernul se reuneşte în şedinţă luni, începând cu ora 12,00, pe ordinea de zi urmând să se afle şi proiectul de lege care pune în acord cu recomandările Curţii Constituţionale textele normative referitoare la carantină, izolare şi internarea obligatorie.

Ministrul Nelu Tătaru anunţa, vineri seara, că Ministerul Sănătăţii, Ministerul de Interne şi Ministerul Justiţiei au creat un grup de lucru în vederea înaintării unui proiect de lege pentru „punerea în concordanţă” a cerinţelor CCR referitoare la carantinarea şi izolarea persoanelor cu COVID-19.

Duminică, într-o emisiune la Realitatea Plus, Tătaru a spus că proiectul este gata şi va fi pe ordinea de zi a şedinţei Executivului.

„Mâine vom avea o şedinţă de Guvern în care îl vom ridica pe ordinea de zi. Odată ce vom avea adaptate, statuate şi votate în Parlament ce înseamnă boală transmisibilă, ce înseamnă carantină, ce înseamnă izolare, ce înseamnă pacient internat, sunt lucruri pe care le vom pune pe tapet şi ne vom întoarce la ce înseamnă identificarea unui focar, izolarea unei zone, carantinarea unei zone”, a precizat ministrul Sănătăţii.

Săptămâna trecută, Curtea Constituţională a României a publicat motivarea deciziei din 25 iunie prin care a declarat ca fiind neconstituţională starea de carantină şi internarea obligatorie.

CCR consideră că textele de lege privind internarea obligatorie şi carantina în timpul epidemiei sunt neconstituţionale, deoarece sunt lipsite de claritate şi previzibilitate, au un caracter incert şi dificil de anticipat şi nu oferă garanţii privind respectarea unor drepturi şi libertăţi fundamentale.

De asemenea, CCR susţine că instituirea carantinei în România prin OUG reprezintă o veritabilă privare de libertate şi o restrângere a drepturilor fundamentale.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA până în 3 august. Perioadele cu ploi și zilele mai calde. Prognoza meteo pe următoarele patru săptămâni

Publicat

Meteorologii au prezentat prognoza de vreme pentru următoarele patru săptămâni. După câteva zile mai răcoroase, în această săptămână, vremea se încălzește din nou, astfel încât, până la finalul lunii iulie, temperaturile vor fi mai ridicate decât de obicei, însă doar în unele zone din țară.

În județul Alba, va mai ploua în intervalul 6-7 iulie, 14-17 iulie, 22-26 iulie. Temperaturile vor varia între maxime de 22 de grade și 30 de grade.

Săptămâna 6-12 iulie

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice acestei perioade în regiunile sud-estice, dar și ușor mai coborâte în vest și nord-vest, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Regimul pluviometric va fi excedentar în regiunile nordice, centrale și sud-vestice, iar în cele estice și sud-estice va fi deficitar. În rest, cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Săptămâna 13-19 iulie

Temperatura aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această săptămână în regiunile sud-estice, dar și ușor mai coborâte în nord-vestul teritoriului, iar în rest temperaturile medii vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Cantitățile de precipitații estimate pentru această săptămână vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Săptămâna 20-26 iulie

Temperaturile medii ale aerului vor fi ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în regiunile sudice și sud-estice, dar și ușor mai coborâte în nord-vest, iar în rest valorile termice vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Regimul pluviometric estimat pentru această săptămână va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

Săptămâna 27 iulie – 3 august

Mediile valorilor termice se vor situa ușor peste cele specific acestei perioade în sudul și sud-estul țării, iar în regiunile intracarpatice temperaturile medii vor fi ușor mai coborâte decât cele normale pentru acest interval.

Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la stat. POSTURILE vacante în această perioadă la instituții publice din județul Alba și condiții pentru candidați

Publicat

birou

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în județul Alba. Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Primăria Oraşului Câmpeni

șef serviciu – Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat

Condiții: absolvenți de studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licența sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii de licență: economic, tehnic, administrativ, juridic; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concurs: 21 iulie 2020, ora 10:00: proba scrisă, 23 iulie 2020, ora 10:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Oraşului Câmpeni, din Piaţa Avram Iancu nr. 5, Județul Alba, telefon: 0258/771.215, interior 26.

Primăria Comunei Avram Iancu

– 3 posturi vacante în cadrul Proiectului „Comunitatea Moţilor Harnici”, Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014- 2020, Axa prioritară 4 – „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”, Obiectiv Specific 4.1. „Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate”, POCU/138/4/1/114866, după cum urmează:

îngrijitoare – studii medii absolvite cu diplomă, experiență < 5 ani, timp parțial, 4 ore/zi (este obligatoriu să dețină certificat de calificare profesională îngrijitoare bătrâni la domiciliu sau echivalent);

îngrijitoare – studii medii absolvite cu diplomă, experiență < 5 ani, timp parțial, 4 ore/zi (este obligatoriu să dețină certificat de calificare profesională îngrijitoare bătrâni la domiciliu sau echivalent);

îngrijitoare – studii medii absolvite cu diplomă, experiență < 5 ani, timp parțial, 4 ore/zi (este obligatoriu să dețină certificat de calificare profesională îngrijitoare bătrâni la domiciliu sau echivalent).

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 iulie 2020

Concurs: 22 iulie 2020, ora 10:00: proba scrisă; 22 iulie 2020, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Avram Iancu, str. Avram Iancu, nr. 169, judeţul Alba, telefon: 0749.279.539, e-mail primarieav@yahoo.com.

Primăria Comunei Mihalț

– guard

Condiții: studii generale; vechime în muncă – nu se solicită.

Concurs: 24 iulie 2020, ora 11:00: proba scrisă; 27 iulie 2020, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Mihalţ, judeţul Alba, telefon 0258/718.101, e-mail secretar@primariamihalt.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BACALAUREAT 2020, etapa specială, începe astăzi: 141 candidați înscriși, niciunul din Alba. Calendar și detalii despre examen

Publicat

examen

La etapa specială a examenului de  Bacalaureat s-au înscris 141 de absolvenți ai clasei a XII-a, conform situației centralizate până duminică, de către Ministerul Educației și Cercetării.

Nu sunt însă și candidați din Alba care să fie înscriși în această etapă, ce se va desfășura în perioada 6-10 iulie.

Examenul începe luni, 6 iulie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Marți, 7 iulie, se desfășoară proba obligatorie a profilului, iar miercuri, 8 iulie, va avea loc proba la alegere a profilului și specializării. Ultima probă scrisă (Limba și literatura maternă) este programată joi, 9 iulie.

Potrivit situațiilor transmise de către inspectoratele școlare, în 9 județe (Alba, Arad, Călărași, Dâmbovița, Ilfov, Neamț, Sălaj, Teleorman și Timiș) nu s-au consemnat situații care să determine organizarea probelor scrise aferente acestei etape special, a anunțat Ministerul Educației.

Vezi și UPDATE: TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2020. Rată de promovare 71,8%, mai mare după contestații, în județ

În Capitală vor susține această etapă 12 candidați, iar în județele Caraș Severin, Tulcea și Vaslui un singur candidat. Primele rezultate vor fi afișate vineri, 12 iulie, până la ora 12.00.

Ministerul Educației și Cercetării pune, în continuare, la dispoziția celor interesați, linia TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli privind desfășurarea acestei etape. Numărul va fi disponibil în perioada 6 – 9  iulie, între orele 8:00 – 16:00, iar vineri, 10 iulie, între orele 8:00 -14:00.

CALENDAR BACALAUREAT 2020 – sesiune specială:

6 iulie: Limba și literatura română – proba E a) – proba scrisă

7 iulie: proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă

8 iulie: proba la alegere a profilului și a specializării – proba E d) – proba scrisă

9 iulie: Limba și literatura maternă – proba E b) – proba scrisă

10 iulie: afișarea rezultatelor (ora 12:00)

10 iulie: depunerea contestațiilor (între orele 14:00 – 19:00)

12 iulie: afișarea rezultatelor finale (după ora 12:00).

Pentru a promova Bacalaureatul, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 5 la fiecare dintre probele scrise și cel puțin media 6. De asemenea, trebuie să aibă echivalate/recunoscute probele de competențe lingvistice și digitale.

Vezi BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Subiectele sunt concepute de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, iar în acest an a fost eliminată materia din semestrul al doilea.

Ce le este interzis candidaților:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate