Connect with us
Advertisement

Eveniment

Șoferi, înarmați-vă cu răbdare. În Alba Iulia și Partoș încep în curând lucrările de modernizare pe mai multe străzi principale

Publicat

Șoferii care vor tranzita principalele artere din centrul municipiului Alba Iulia până în cartierul Partoș vor trebui să se „înarmeze” cu multă răbdare. Primarul Gabriel Pleșa a anunțat că lucrările de reabilitare și modernizare a străzilor Ion I.C. Brătianu, B-dul Ferdinand I și Regimentul V Vânători vor începe la finalul săptămânii viitoare și vor dura 16 luni. 

Joi, 20 octombrie, a avut loc predarea amplasamentului pentru Lotul 1, parte din primul proiect de mobilitate urbană din municipiu, prin care va fi reabilitată și modernizată infrastructura rutieră, pe principalele artere de circulație din Alba Iulia, cuprinzând străzile: Regimentul V Vânători, bulevardul Ferdinand I și Ion I.C. Brătianu.

Contractul a fost atribuit firmei Elis Pavaje SRL, cu o valoare de 28.693.035,22 lei fără TVA.

„Pentru eliminarea disfuncționalităților existente, acum, pe aceste străzi, cum ar fi ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor și prioritizarea transportului public, se vor realiza benzi dedicate transport în comun, vor fi reabilitate trotuarele și vor fi realizate piste dedicate exclusiv circulației bicicliștilor.

Pentru realizarea benzilor dedicate transportului în comun, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu adevărat practicabile, este necesară reconfigurarea spațiului existent de pe străzile enumerate mai sus.

Lucrările pe acest lot vor începe la finalul săptămânii viitoare, din zona podului de peste râul Mureș, iar durata de execuție a lucrărilor este de 16 luni.

Cu sprijinul Poliției Rutiere, executantul va realiza un plan de trafic, astfel încât aceste lucrări să creeze cât mai puțin disconfort pentru cei care tranzitează aceste zone, însă apelăm și la răbdarea și înțelegerea albaiulienilor în acest sens, fiindcă aceste proiecte vor aduce multiple beneficii locuitorilor municipiului Alba Iulia”, a scris primarul Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat un contract de mobilitate urbană pentru care era depusă CONTESTAȚIE. Documente. Precizările primăriei

Primăria Alba Iulia a încheiat recent două contracte pentru primul proiect de mobilitate urbană, care prevede reabilitarea infrastructurii de transport din centrul orașului, din Partoș până în Bărăbanț, fără să aștepte finalizarea contestațiilor depuse la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Astfel, a apărut o problemă majoră pentru contractul de pe unul dintre loturi, câștigat și semnat de Porr Construct.

Vezi și VIDEO: Contractul pentru reabilitarea unor bulevarde și străzi din Alba Iulia, semnat la Primărie. Cum se modifică traficul

Detalii – Lot 1 – Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I, Ion I.C. Brătianu

Potrivit memoriului tehnic, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe strada Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I și strada Ion I.C. Brătianu (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor separatori de circulație din cauciuc.

Trotuarele se vor reabilita urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Pistele de biciclete vor avea ca strat de uzură o îmbrăcăminte asfaltică. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 atât către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,2 metri, incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1 metru îmbrăcăminte asfaltică). Pe zonele unde pistele de biciclete se vor amplasa la marginea părții carosabile (pe amplasamentul actual al spațiilor verzi sau al trotuarelor) se va realiza și un spațiu de siguranță de 0,3 – 0,5 metri, între marginea bordurii carosabile și marginea pistei de biciclete, spațiu pe care se vor monta separatori (bolarzi) din cauciuc vopsiți cu materiale reflectorizante.

Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului urban existent, astfel:

Strada Regimentul V Vânători:

– între intersecțiile cu DJ 107A și intersecția cu strada Digului (km 0+000 – km 0+240)

  • parte carosabilă – 7 metri (două benzi de circulație de 3,5 metri)
  • pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
  • spațiu verde dreapta – 2,9 – 5,8 metri
  • trotuar dreapta – 1,8 metri

– între intersecția cu strada Digului și intersecția cu strada Dacilor (km 0+240 – km 0+640)

  • parte carosabilă – 13 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,7 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 0,8 – 3,2 metri
  • trotuar dreapta – 1,4 – 3,10 metri

– între intersecția cu strada Dacilor și intersecția cu strada Gemenilor (km 0+640 – km 0+945)

  • parte carosabilă – 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,2 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă în dublu sens pentru biciclete
  • trotuar stânga – minim 1,5 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,7 – 2,3 metri
  • trotuar dreapta – 1,8 metri

Bulevardul Ferdinand I:

– între intersecțiile cu strada Viilor și B-dul Încoronării (km 0+000 – km 0+540)

  • parte carosabilă – 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,5 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă în dublu sens pentru biciclete
  • trotuar stânga – 1,3 – 3 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,5 metri
  • trotuar dreapta – 2,1 – 2,2 metri

– între intersecțiile cu B-dul Încoronării și I.C. Brătianu (km 0+540 – km 1+653)

  • parte carosabilă – 10,5 metri (trei benzi de circulație de 3,5 metri împărțite astfel: două benzi de circulație pe direcția I.C. Brătianu către B-dul Încoronării, dintre care una dedicată transportului public și una dedicată traficului general, o bandă de circulație pe direcția B-dul Încoronării – I.C. Brătianu, bandă dedicată exclusiv transportului public)
  • trotuar stânga + pistă de biciclete – 2,4 – 3,6 metri (pistele de biciclete nu vor fi continue, ele urmând a fi executate în limita spațiului disponibil)
  • trotuar dreapta + pistă de biciclete – 1,9 – 5,5 metri (pistele de biciclete nu vor fi continue, ele urmând a fi executate în limita spațiului disponibil)

Strada I.C. Brătianu:

– între intersecțiile cu B-dul Ferdinand și strada Mihai Viteazul (km 0+000 – km 0+170)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 0,8 – 3,5 metri
  • spațiu verde dreapta – 2,5 metri
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar dreapta – 2,5 – 2,6 metri

– între intersecțiile cu strada Mihai Viteazul și strada Primăverii (km 0+170 – km 0+290)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 5,8 – 8,7 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă de biciclete în dublu sens
  • trotuar stânga – 2,6 metri
  • trotuar dreapta – 3,3 – 5,5 metri

– între intersecțiile cu strada Piața Națiunii și strada Ardealului (km 0+290 – km 0+435)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 2,6 metri, pistă de biciclete în dublu sens și spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 0,7 – 1,3 metri

În dreptul fiecărui simbol „bicicletă” marcat pe pistele de biciclete se va aplica pe o lungime de 5 metri marcaj de culoare verde pe întreaga lățime a pistelor de biciclete. Totodată, în dreptul intersecțiilor cu străzile laterale, pistele de biciclete se vor marca cu vopsea roșie.

Cum urmează să fie reorganizat traficul

Strada Regimentul V Vânători

Strada Regimentul V Vânători, zona pod peste râul Mureș

Strada Regimentul V Vânători, zona pod peste râul Mureș

Strada Regimentul V Vânători este o stradă principală care se suprapune cu drumul național DN 1 (E81), având lungimea de 944 m. Aceasta pornește de la podul peste râul Mureș și continuă până la baza rampei pasajului peste calea ferată, în același punct fiind și intersecția cu șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia.

De la podul peste râul Mureș, km 0+000 – km 0+260 strada se va amenaja cu două benzi de circulație, cu lățimea de 3,5 metri fiecare, și care se vor moderniza și suprapune cu transportul urban. Pe partea stângă se va proiecta un trotuar cu lățimea de 1,5 metri. Pe partea dreaptă se va proiecta o pistă de cicliști cu două benzi de circulație (câte una pe sens), cu lățimea de 2 metri, un trotuar cu lățimea de minim 1,5 metri și un spațiu verde cu lățime variabilă.

De la km 0+260 – 0+944 strada are 4 benzi de circulație, care se vor moderniza. Benzile marginale vor fi dedicate exclusiv traficului local de călători și vor avea lățimea de 3,5 metri fiecare, iar benzile centrale vor avea lățimea de 3 metri fiecare.

Pe ambele părți ale carosabilului se va proiecta un spațiu verde cu lățime variabilă, o pistă de cicliști cu lățimea de 1 metru și un trotuar cu lățimea minimă de 1,25 metri până la limita de proprietate. În unele zone pistele de cicliști se vor suprapune cu trotuarele, urmând ca pe aceste sectoare să se desfășoare un trafic mixt.

Spațiul verde va fi delimitat de partea carosabilă prin borduri. Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare prin borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea a 10 arbori. Pentru a împiedica parcarea autovehiculelor pe zona verde se vor prevedea stâlpișori la marginea bordurii pe toată lungimea străzii. Se vor amenaja stațiile de transport în comun.

Strada Regimentul V Vânători, zona pasarelă CF Partoș

Strada Regimentul V Vânători, zona pasarelă CF Partoș

După terminarea lucrărilor la autostrada Sebeș – Turda, traficul foarte greu și o parte din traficul de tranzit care străbate strada pentru a ajunge la centura ocolitoare se va deplasa pe autostradă, rezultând un trafic în scădere în zona acestei străzi.

Astfel, pe sectorul de la km 0+260 – 0+944 banda marginală de pe fiecare sens de circulație va fi dedicată transportului în comun din orașul Alba Iulia. Banda dedicată transportului în comun se va delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se va marca corespunzător.

Bulevardul Ferdinand I

Bulevardul Ferdinand I, zona Lukoil / intersecție strada Viilor

Bulevardul Ferdinand I, zona Lukoil / intersecție strada Viilor

Bulevardul Ferdinand I pornește de la baza rampei pasajului CF, din zona intersecției cu strada Viilor și se continuă până la intersecția cu străzile Basarabiei și Olteniei, având lungimea de 1.657 m. De la km 0+000 – 0+520 strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație cu lățimea de de 3,5 metri fiecare, benzile marginale fiind dedicate traficului local de călători. Benzile dedicate traficului local de călători se delimitează de benzile centrale cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător.

La marginea părții carosabile, pe fiecare parte se va proiecta un spațiu verde cu lățime variabilă, maxim 2 metri, o pistă de biciclete cu lățimea de 1 metru și un trotuar cu lățimea de maxim 1,5 metri.

De la km 0+273 – 0+463, pe partea dreaptă se va proiecta o parcare, aceasta se va amenaja pe lățimea de 2,3 metri, pe toată lungimea cu pavaj din calupuri. Pe parcare se va amenaja o platformă de încărcare pentru vehiculele electrice, cu două locuri.

De la km 0+563 – 1+657 (intersecție Gară – intersecție strada Basarabiei), strada va fi proiectată cu 3 benzi de circulație.

Bulevardul Ferdinand I, zona Rompetrol

Bulevardul Ferdinand I, zona Rompetrol

Benzile marginale vor fi dedicate traficului local de călători, vor avea lățimea de 3,5 metri, se vor delimita de banda centrală cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător. Banda centrală se va proiecta cu lățimea de 3,5 metri, circulația desfășurându-se într-un singur sens – pe direcția Cluj-Napoca – Sebeș.

S-au proiectat piste de cicliști pe ambele părți cu lățimea de 1 metru și trotuare cu lățimea variabilă de minim 1,5 metri până la limita de proprietate. Având în vedere că pe unele zone nu avem o lățime corespunzătoare pentru piste de cicliști și trotuare, pistele de cicliști se vor suprapune cu trotuarele, urmând ca pe aceste tronsoane să se desfășoare un trafic mixt.

Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra și vor fi separate cu borduri de pistele de biciclete, de spațiu verde și de proprietăți.

Pentru siguranța bicicliștilor dar și a pietonilor, la marginea pistelor sau a trotuarelor se vor proiecta stâlpișori.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun și se va proiecta o stație de închiriere biciclete de tip bike sharing. Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau relocarea unui număr de 20 de arbori.

Analiza modului de organizare a circulației în intersecția Bulevardul Ferdinand – Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Ca urmare a introducerii benzilor dedicate pentru transportul public pe ambele sensuri pe Bulevardul Ferdinand, datorită lățimii reduse a zonei ce poate fi utilizată pentru realizarea străzii, se mai poate asigura numai o singură bandă pentru traficul general. Această bandă va asigura traficul vehiculelor private dinspre Centru spre Sebeș.

Pentru asigurarea tranzitului / fluxului de vehicule aferente traficului general se propune o reorganizare a traficului pe străzile din zonă, prin utilizarea sensurilor unice.

Bulevardul Ferdinand I, intersecție cu Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Bulevardul Ferdinand I, intersecție cu Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Astfel, fluxul de vehicule dinspre Sebeș către Centru va fi direcționat pe strada Iașilor, strada Plevnei, strada Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura atât pe banda rămasă ca urmare a reorganizării tramei stradale pe B-dul Ferdinand I cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (2 benzi în sens unic).

Acest lucru a condus la necesitatea reorganizării intersecțiilor Bulevardul Ferdinand I – Bulevardul Încoronării (zona Gară) și Bulevardul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei.

Potrivit documentației, cea mai eficientă soluție este realizarea unei intersecții semaforizate organizată în conformitate cu noile fluxuri rezultate ca urmare a reorganizării circulației pe sensuri unice. Prin introducerea acestei intersecții în sistemul central de management al traficului ea poate beneficia de un program de semaforizare adaptiv, crescând în acest fel nivelul de serviciu al acesteia.

Strada I. C. Brătianu

Strada I. C. Brătianu, zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba

Strada I. C. Brătianu, zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba

Strada I. C. Brătianu este în continuarea Bulevardului Ferdinand și pornește de la intersecția cu străzile Basarabiei și Olteniei, având lungimea de 430 metri.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație din care două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 2,75 m. Benzile dedicate traficului local de călători se vor delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător. Pe partea stângă, la marginea părții carosabile se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 2 metri (două sensuri de circulație) și un trotuar cu lățimea minimă de 1,2 metri, până la margine de proprietate.

La intersecția cu strada Basarabiei s-a prevăzut o platformă de încărcare dedicată vehiculelor cu motor electric, cu două locuri de parcare.

Strada I.C. Brătianu, zona Piața Alessandria / IPJ Alba

Strada I.C. Brătianu, zona Piața Alessandria / IPJ Alba

Pe partea dreaptă, de la km 0+048 – 0+280 se va proiecta un spațiu verde cu lățimea variabilă până la 3,3 metri și un trotuar până la marginea de proprietate. De la km 0+296 – 0+417 strada se învecinează cu o zonă verde care aparține parcului. În această zonă nu se va interveni.

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Strada I. C. Brătianu, zona Casa de Cultură a Studenților

Strada I. C. Brătianu, zona Casa de Cultură a Studenților

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 12 arbori.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

6 Comentarii

6 Comentarii

  1. Faur Maria

    joi, 20.10.2022 at 16:14

    Aveti in vedere si utilitati,- apa,canal,electricitate, gaz – in CARTIERUL PARTOS???
    Intreb pentru ca este PARTE DIN ALBA IULIA.
    STRAZILE EFTIMIE MURGU SI ADIACENTE!!!!!!

  2. Cornel

    joi, 20.10.2022 at 17:48

    Prima data ar trebui rezolvata problema barierei de pe Mărășești, altfel blochează 2 intrări în oras

  3. ,pilu

    joi, 20.10.2022 at 20:49

    Măi nu mai înlocuiţi arborii, că voi nu aveşi mână bună, tot ce aţi pus până acum s-a uscat, aşa că lasaţi-i pe ăia existenţi, că de nu, vom avea doar cioate.

  4. SsS

    vineri, 21.10.2022 at 12:00

    Decât sa umblatî cu „fonfleuri” din astea, mai bine a-ti cauta o modalitate de acces facil către sensul giratoriu de acces pe autostrada (cel de la unimat), prin care sa se descarce traficul care vine dinspre Alba Iulia, și după aia făcute re-amenajări, re-desenari..altfel rezultatul va fi un drum reamenajat și tot la fel de aglomerat.

  5. marius

    vineri, 21.10.2022 at 20:45

    16 luni adica trei ani

  6. daniel

    duminică, 05.03.2023 at 11:19

    a cerut cineva aceste modernizari de 30 mil eur , acuma in instbilitate economica ? … podul din partos peste raul mures azi maine se rupe-n doua la cat este de vechi , la fel si pasarela , de 33 de ani se fura si se distruge in mod sistematic si impotriva vointei societatii civile … cartierul partos a mai avut de suferit din cauza podului peste raul mures , acolo-i blocajul si disconfortul traficului , acolo-i nevoie de piste si nu dupa pod !, ceva de genul : te doare maseaua si iei furazolidon !!!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement