Administrație
Transalpina de Apuseni: CJ Alba semnează contractul pentru lotul 2 cu Elis Pavaje, după contestație. Când vor fi gata lucrările
Consiliul Județean Alba semnează marți contractul pentru realizarea lotului 2 al Transalpinei de Apuseni. Contractul a fost atribuit către compania Elis Pavaje.
”A fost o contestație pe acest lot, dar CNSC ne-a dat dreptate, astfel încât putem semna contractul. Imediat după semnare, pot începe lucrările. Constructorul este pregătit. Lotul 2 are o lungime de 35 de kilometri, iar lotul 1 de 43 de kilometri” a spus Marius Hațegan, vicepreședintele CJ Alba.
Consiliul Județean Alba a reziliat contractele inițiale pe cele două loturi, încheiate cu Asocierea Operes SRL (Lider de asociere) – Societatea de Construcții Napoca SA (Asociat 1) – Cosedil S.P.A (Asociat 2) – lot 1 – și cu Asocierea Societatea de Construcții Napoca SA (Lider de asociere) – Operes SRL (Asociat 1) -Cosedil S.P.A (Asociat 2) – lot 2.
Instituția a realizat alte licitații pentru ambele loturi, câștigate de Elis Pavaje. Lucrările pe lotul I au început deja de peste două luni.
Valoarea totală a contractelor pe ambele loturi este de aproximativ 57 de milioane de euro.
Lotul 1 are termen de finalizare data de 1 decembrie 2023, iar lotul 2 luna martie a anului viitor. Pe lotul 2, spun reprezentanții CJ Alba, trebuie construite 14 poduri. Dacă acestea vor fi realizate rapid, restul lucrării ar putea fi de asemenea gata până la sfârșitul anului.
Transalpina de Apuseni, sau DJ 107 I străbate o zonă muntoasă, cu peisaje extraordinare, pe următorul traseu: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat –DN74 (Cerbu).
VIDEO Cum arată Transalpina de Apuseni, înainte de asfaltare. Peisaje sălbatice și case din alte secole, în care nu mai stă nimeni
”Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe.
Drumul este așteptat și de administrațiile locale, care se confruntă cu un exod al populației spre alte zone.
Drumul șerpuiește pe creste, la cota de peste 1.000 de metri și este presărat cu foarte multe puncte de belvedere.
Pe toată lungimea lui, zona pare pustie. Casele moțești din lemn, cu acoperiș de paie și acareturi din lemn par părăsite de mulți ani.
Oamenii care mai locuiesc prin cătunele respective sunt puțini, iar prezența lor poate fi ghicită după animalele lăsate libere la păscut sau după fumul care se ridică din hornul unei case ascunse de copaci.
De altfel, depopularea uneia dintre cele mai frumoase zone din județul Alba, a fost un argument invocat de autoritățile județene pentru investiția în reabilitarea drumului care face legătura între Bucium și Aiud, peste munte, care ar putea revitaliza comunitățile din Râmeț, Ponor, Mogoș și Bucium și satele din componența acestora.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Neamt Victor
marți, 04.04.2023 at 12:03
Foarte bine! Turismul in zona va lua amploare. Felicitari celor doua C.J.
Alba si Cluj!