Connect with us
Publicitate

AIUD

Un cunoscut interlop al anilor 90` dă iar în judecată Penitenciarul Aiud. Motivul: I-a fost refuzată o vizită intimă

Publicat

Unul dintre cei mai cunoscuți interlopi de la sfârșitul anilor 90`, Alen Moisin, a dat iar în judecată Penitenciarul Aiud, închisoare la care se află închis.

De data aceasta Alen a dat în judecată penitenciarul după ce i-a fost refuzat dreptul la o vizită intimă. 

La începutul anului 2021, Alen a mai dat în judecată penitenciarul și a criticat regimul alimentar, dar și condițiile de cazare.

Cel mai recent dosar a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Alba, în data de 15 noiembrie, după ce inițial Curtea de Apel Alba Iulia a declinat cauza.

Ce s-a întâmplat

La sfârșitul anului 202o, în data de 27 octombrie, Alen a făcut o cerere pentru a avea parte de o vizită intimă. În data de 9 noiembrie, reprezentații Penitenciarului Aiud au respins cererea.

CITEȘTE ȘI: Review-uri negative pentru Penitenciarul Aiud din partea interlopului Alen Moisin: curtea de plimbare, similară unei cuști ZOO

Potrivit motivării Curții de Apel Alba Iulia, cererea a fost respinsă deoarece nu a îndeplinit una dintre condițiile de bază: cea de a nu avea abateri disciplinare în ultimele 6 luni anterioare cererii la vizită intimă.

”Cererea formulată de petentul reclamant, a fost înregistrată sub nr. E1/1836/27.10.2020, a cărei competență de soluționare aparține administrației locului de deținere, a fost soluționată la data de 09.11.2020 prin rezoluția de neaprobare a solicitării deținutului, motivat de neîndeplinirea cumulativă a condiționalităților impuse de dispozițiile articolului menționat anterior, cu referire expresă neîndeplinirea condiției prevăzute la litera e, art.69 : să nu fi fost sancționat disciplinar pe o perioadă de 6 luni, anterioară solicitării vizitei intime, sau sancțiunea să nu fie ridicată”, se arată în motivarea instanței.

După ce Curtea a declinat competența, dosarul a ajuns pe rolul Tribunalului. Momentan, dosarul nu a primit un prim termen de judecată.

CITEȘTE ȘI: Deținutul ”Spiderman” a dat în judecată trei procurori, la Tribunalul Alba: Cere 2.000.000 de lei. Cum și-a primit porecla

Cine este Alen Moisin

Alen Moisin este unul dintre cei mai cunoscuți interlopi din Brașov, dar și din România. De asemenea, a activat o perioadă și în afara țării, fiind extrădat în 2017 din Madrid.

În anul 1999, acesta era liderul grupării din cartierul Noua, grupare care se afla în conflict cu valutiștii din Brașov, scandal care s-a întins o întreagă toamnă cu lupte de stradă între cele două găști.

În cursul carieri infracționale acesta a fost acuzat de tulburarea liniştii publice, proxenetism, furt calificat, infracţiuni informatice, infracţiuni contra persoanelor, şantaj, cămătărie, trafic de droguri, potrivit adevărul.ro. De asemenea, la o percheziție în luna ianuarie 2017, anchetatorii au găsit în locuința acestuia 46 de tablouri în valoare de  50.000 euro, 4 bucăţi de fildeş de elefant având greutatea totală de 53 kg şi o valoare estimată la 53.000 euro și aproape un kilogram și jumătate de canabis.

În iunie 2017 a fost condamnat definitiv la 6 ani şi trei luni de închisoare pentru cămătărie și santaj, dar în același timp mai avea un dosar pe rol pentru trafic de droguri.

Urmărește Alba24 pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Proiectul „Ai drepturi!”, pentru informarea elevilor cu privire la drepturile cetățenilor UE, la două colegii din Alba Iulia

Publicat

Colegiul Național „Horia, Cloșca și Crișan” Alba Iulia și Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian” împreună cu Centrul Județean de Excelență Alba și Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Centru au finalizat vineri, 9 decembrie, proiectul educativ local „Ai drepturi!”, ediția a VII-a.

Proiectul are ca scop informarea și exprimarea liberă a elevilor cu privire la drepturile cetățenilor Uniunii Europene și marcarea unei zile a solidarităţii în toată diversitatea sa, indiferent de religie, rasă sau convingeri, este un moment al victoriei raţiunii asupra ignorării, dispreţuirii şi încălcării drepturilor omului cu care se confruntă umanitatea şi care au impus întreprinderea de măsuri pentru protejarea demnităţii şi valorii umane.

Proiectul marchează Ziua Internaționala a Drepturilor Omului. Aceasta este celebrată în fiecare an în 10 decembrie – ziua în care Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite a adoptat, în 1948, Declarația Universală a Drepturilor Omului. Elevii au dezbătut câteva din drepturile fundamentale ale omului, se exemplu dreptul la fericire, dreptul adopțiilor, dreptul la liberă exprimare, dreptul persoanelor cu dizabilități, drepturile copilului și dreptul la educație etc.

Grupul țintă îl reprezintă elevi din clasele  a IX-a – a XII-a de la Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia și Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia și ambasadorii EPAS ai Colegiului Național HCC Alba Iulia.

Coordonatori proiectului sunt prof. Monica Fer Todoran de la Colegiul Național ”HCC” Alba Iulia și prof. Lavinia Dobra de la Colegiul Economic ”DPM” Alba Iulia. Din echipa de implementare fac parte prof. Adrian Simion, Lavinia Dobra, Andreea Dan, Simona Dogaru, Monica Fer Todoran, Opincariu-Mihinda Mihaela, Aniela Vizitiu, Daniela Cetean, Bibl. Lucreția Bîrz

Activitățile s-au desfășurat în perioada 6-15 decembrie 2022, în Centrele de Documentare și Informare ale unităților de învățământ partenere și în sălile de clase/laboratoare INFO.

În perioada 6-10 decembrie 2022 s-au realizat două spații expoziționale cu planșe informative despre drepturile omului și prezentări (ppt-uri) despre drepturile omului, urmate de evaluarea și premierea celor mai reușite planșe/postere  și ppt-uri pe școală.

În perioada 5-15 decembrie 2022 elevii au la dispoziție o miniexpoziție AI DREPTURI!, cu cărți și materiale diverse, din fondul documentar al CDI-urilor, despre drepturile omului. Aceasta va fi disponibilă  pe toată derularea proiectului în vederea unei bune informări și documentări și pentru realizarea produselor finale.

Vineri, 9 decembrie 2022, a avut loc premierea celor mai reușite planșe și prezentări power point, din cele două școli partenere, de către Mirela Groza de la ADR Centru și prof. Adrian Simion, directorul Centrului de Excelență Alba.

Obiective generale ale proiectului sunt marcarea Zilei Drepturilor Omului și implicarea elevilor în activități de informare și dezvoltare personală. De asemenea, obiectivele specifice urmăresc dezvoltarea abilităților de comunicare în scris și oral; dezvoltarea competențelor de informare și documentare; conștientizarea importanței cunoașterii drepturilor omului; activarea și sensibilizarea elevilor cu privire la probleme cauzate de lipsa drepturilor omului.

Proiectul se realizează, de șapte ani, cu sprijinul partenerilor ADR Centru, prin bunăvoința dnei. Mirela Groza și dl. Nicolae Mărginean și prin susținerea Centrului Județean Excelență, reprezentat prin dir. prof. Adrian Simion.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Cum se acordă banii pentru naveta elevilor. Termenele pentru plata în avans. Procedura pentru școli și sumele forfetare

Publicat

Ordinul ministrului Educației privind modalitatea de acordare și de decontare a sumelor forfetare pentru elevii care sunt școlarizați în altă localitate decât localitatea de domiciliu, adică banii pentru naveta elevilor, a fost publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre sume majorate.

Potrivit actului normativ, pentru luna decembrie 2022, sumele forfetare se vor acorda în perioada 12—16 decembrie 2022, pe baza cererilor scrise din partea elevilor.

De asemenea, până în 15 decembrie 2022 se acordă sumele aferente decontărilor transportului aferent lunii noiembrie, se precizează în documentul citat de edupedu.ro. Pentru perioada 1—16 noiembrie tarifele se iau în calcul tarifele prevăzute de ordinal anterior (OME nr. 4.426/2021), iar pentru restul lunii noiembrie 2022, tarifele din actualul OME nr. 6.376 din 7 decembrie 2022.

Ordinul mai prevede că plata avansului pentru lunile februarie—decembrie se va efectua de către unitatea de învățământ în intervalul 25—28 al lunii curente, pentru luna următoare. Pentru luna ianuarie, plata sumelor forfetare se va face în primele 5 zile lucrătoare de la începerea cursurilor școlare.

Procedura pentru plata sumelor aferente transportului elevilor – ce prevede ordinul

Art. 1. — (1) Unitățile de învățământ preuniversitar care școlarizează elevi cu domiciliul într-o altă localitate decât localitatea în care se află unitatea de învățământ asigură acestora o sumă forfetară lunară pentru cheltuielile de transport, în funcție de distanța dintre localitatea de domiciliu și localitatea în care sunt școlarizați, dus-întors, pe durata cursurilor școlare.

(2) Elevii beneficiază de plata în avans a sumei forfetare lunare.

Decontarea pentru elevii cazați la internat sau gazdă

(3) Elevilor care sunt cazați la internat sau în gazdă în localitatea unde studiază li se asigură decontarea cheltuielilor de transport între localitatea în care studiază și localitatea de domiciliu, astfel:

  • a) contravaloarea a 4 călătorii dus-întors/lună, din bugetul Ministerului Educației, prin unitățile de învățământ unde sunt școlarizați;
  • b) contravaloarea unei călătorii dus-întors efectuate în perioada fiecărei sărbători legale, din bugetul Ministerului Educației, prin unitățile de învățământ unde sunt școlarizați.
  • (4) Decontarea cheltuielilor ocazionate de acordarea facilităților de la alin. (3) se face pe baza documentelor de transport.

(5) Atât suma forfetară acordată potrivit alin. (1), cât și suma decontată pentru facilitățile prevăzute la alin. (3) lit. a) și b) sunt neimpozabile și nu se iau în considerare la calculul venitului mediu net lunar pe membru de familie, necesar pentru obținerea bursei de studiu și/sau a bursei de ajutor social, precum și pentru alte beneficii sociale.

Sumele forfetare

Art. 2. — (1) Pentru facilitățile de transport acordate elevilor, prevăzute la art. 1 alin. (1), se asigură o sumă forfetară lunară de 60 de lei/lună pentru distanța de până la 3 km. Pentru distanțele ce depășesc 3 km, suma de 60 de lei/lună se suplimentează cu 6 lei/lună pentru fiecare kilometru.

3) Pentru distanțele de peste 50 de kilometri calculul se va face similar, prin suplimentarea cu 6 lei/lună pentru fiecare kilometru.

Art. 3. — În cazul în care costul transportului este mai mare decât suma forfetară prevăzută la art. 2 alin. (1), aceasta poate fi majorată cu până la 100%, dar nu mai mult decât contravaloarea documentelor de transport prezentate de către elevii care solicită suplimentarea sumei forfetare. În acest caz, sumele se decontează pe baza documentelor de transport emise de operatorii de transport.

Procedura pentru școli

Art. 4. — (1) Unitatea de învățământ preuniversitar solicită lunar, până la data de 20 a lunii, la inspectoratul școlar atât sumele forfetare care urmează a fi acordate în avans, cât și sumele estimate a se deconta suplimentar față de suma forfetară.

(2) Inspectoratele școlare transmit la Ministerul Educației, Direcția generală economică, până la data de 25 a lunii, sumele estimate pentru luna următoare, în vederea efectuării deschiderilor de credite bugetare.

(3) La estimarea deschiderilor de credite lunare, unitățile de învățământ preuniversitar și inspectoratele școlare vor lua în considerare și eventualele sume disponibile/restante, după caz, existente la acel moment.

(4) Ministerul Educației, pe baza solicitărilor primite, cu încadrarea în bugetul aprobat și în limitele de credite bugetare lunare aprobate, efectuează deschiderile de credite bugetare.

Suma acordată în avans, la solicitarea elevului

Art. 5. — (1) Suma forfetară se acordă în avans de către unitățile de învățământ preuniversitar, la solicitarea scrisă a elevului, înregistrată la unitatea de învățământ până la data de 10 a lunii curente, pentru luna următoare, din care să rezulte localitatea de domiciliu în care locuiește elevul și distanța în kilometri pe care se deplasează până la unitatea de învățământ.

(2) Plata avansului pentru lunile februarie—decembrie se va efectua de către unitatea de învățământ în intervalul 25—28 al lunii curente, pentru luna următoare. Pentru luna ianuarie, plata sumelor forfetare se va face în primele 5 zile lucrătoare de la începerea cursurilor școlare.

(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), pentru luna decembrie 2022, sumele forfetare se vor acorda în perioada 12—16 decembrie 2022.

Sumele cerute suplimentar și plata pentru noiembrie

(4) Decontarea cheltuielilor de transport pentru sumele solicitate suplimentar față de suma forfetară conform prevederilor art. 3, precum și pentru cheltuielile de transport prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. a) și b) se va face până la data de 15 a lunii, pentru luna anterioară, pe baza documentelor de transport (abonament/pachet de bilete) emise de operatorii de transport.

(5) Prin excepție de la prevederile alin. (4), decontarea sumelor aferente lunii noiembrie 2022 se va face până la data de 15 decembrie 2022, pe baza documentelor justificative, luând în considerare pentru perioada 1—16 noiembrie tarifele prevăzute de Ordinul ministrului educației nr. 4.426/2021 privind aprobarea Metodologiei de decontare a cheltuielilor de transport pentru elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu, iar pentru perioada 17—30 noiembrie 2022, tarifele prevăzute în prezentul ordin.

Art. 6. — (1) În situația în care suma forfetară lunară majorată cu 100% nu acoperă cheltuielile lunare de transport pe bază de abonament/pachet de bilete, diferența poate fi decontată din bugetele județelor/sectoarelor municipiului București.

(2) Unitățile de învățământ preuniversitar transmit inspectoratului școlar județean/Inspectoratului Școlar al municipiului București (ISMB) sumele calculate ca diferență între valoarea documentelor lunare de transport emise de operatorii de transport și suma forfetară lunară majorată cu 100%.

(3) Inspectoratul școlar județean/ISMB centralizează situațiile transmise de către unitățile de învățământ potrivit alin. (2) și le înaintează consiliului județean/consiliilor sectoarelor municipiului București.

(4) Consiliul județean/Consiliile sectoarelor municipiului București, după aprobare, alocă sumele inspectoratului școlar județean/ISMB.

(5) Inspectoratul școlar județean/ISMB virează sumele primite de la consiliul județean/consiliile sectoarelor municipiului București către unitățile de învățământ.

(6) Unitățile de învățământ efectuează plata sumelor primite de la consiliul județean/consiliile sectoarelor municipiului București prin inspectoratul școlar către elevii beneficiari.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mașinile șoferilor care depășesc cu mult limita de viteză vor putea fi confiscate. Noi reguli propuse pentru reținerea permisului

Publicat

Șoferii vitezomani care sunt prinși de polițiști conducând cu mai mult de 100 de km/h peste viteza legală ar putea rămâne fără permisul de conducere și certificatul de înmatriculare a mașinii timp de șase luni. De asemenea, dacă după reținerea talonului aceștia sunt prinși că merg cu mașina, autoturismul va fi confiscat. 

Măsurile sunt prevăzute într-un proiect legislativ pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice,  înregistrat la Senat pentru dezbatere în 7 decembrie.

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la PNL și UDMR, viteza excesivă (viteze de peste 100 km/h faţă de normele în vigoare) ar trebui pedepsită mai aspru, deoarece consecinţele acţiunii voite ale conducătorului auto, în situaţia apariţiei unui accident rutier, sunt întotdeauna grave şi au drept rezultat, în cele mai multe cazuri, decesul unor participanţi la trafic.

„Fiecare conducător auto trebuie să conştientizeze că rezultate acţiunii sale de a conduce cu viteză de peste 100 km/h faţă de normele în vigoare nu vor avea consecinţe numai asupra sa ci pot avea consecinţe şi asupra familiei sale. De asemenea, foarte mulţi conducători auto nu realizează amploarea gravităţii consecinţelor la care se expun în cazul unui impact la viteză ridicată, acestea mărindu-se în mod proporţional cu viteza.

O viteză chiar şi cu câţiva km/h mai puţini poate face diferenţa dintre evitarea sau nu a unui accident ori dintre viață și moarte. Deoarece caracteristicile tehnicii auto s-au schimbat foarte mult în ultimii ani, în sensul că pot avea viteze de peste 200 km/h şi într-un timp foarte scurt, este necesară crearea unei noi trepte în aplicarea sancţiunilor, respectiv depăşirea cu peste 100 km/h a limitei legale de viteză”, susțin inițiatorii proiectului, în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Astfel, proiectul de lege propune, în primă fază reţinerea permisului de conducere şi a certificatului de înmatriculare/înregistrare a autovehiculul pentru 6 luni.

„Dacă reţinerea permisului va avea efect doar asupra persoanei în cauză, reţinerea certificatului de înmatriculare/înregistrare a autovehiculului va avea efect asupra întregii familii a conducătorului auto prin nefolosirea acestuia şi astfel conducătorul auto se va gândi „mult mai mult” dacă să conducă autovehiculul cu viteză de peste 100 km/h faţă de normele în vigoare”, mai explică inițiatorii.

De asemenea, ca măsură suplimentară, dacă conducătorul auto repetă aceeaşi faptă într-un interval de 6 luni, perioada de suspendare a permisului auto se va prelungi de drept cu 30 de zile.

O altă măsură suplimentară de conştientizare a gravităţii faptei care ar trebuie să-i facă pe șoferi să se gândească de două ori înainte de a circula cu un autovehicul care are certificatul de înmatriculare/ înregistrare este aceea de a confisca autovehiculul care va fi identificat în trafic în perioada de suspendare a certificatului.

„Dacă în perioada de 6 luni de reţinere a certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului, perioadă începută cu ziua imediat următoare celei expirării valabilităţii dovezii înlocuitoare, un agent constatator identifică în trafic autovehiculul care are certificatul de înmatriculare sau de înregistrare reţinut, acesta dispune sancţiunea contravenţională complementară a confiscării autovehiculului care are certificatul de înmatriculare sau de înregistrare reţinut.

Mijlocul de transport confiscat se va valorifica în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 274/2007, cu modificările şi completările ulterioare”, se mai precizează în documentul citat.

În plus, depăşirea cu mai mult de 100 km/h viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus constituie contravenţie şi se va sancţiona cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni (de la 9 la 20 puncte amendă – de la 1.305 la 2.900 de lei).

Pentru a intra în vigoare, proiectul de lege trebuie adoptat de Parlament, semnat de președintele statului și publicat în Monitorul official.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Schimbări importante pentru fondurile de pensii private: Dispare comisionul din contribuții și un nou prag pentru investiții

Publicat

Guvernul a aprobat, în ședința de joi un proiect de ordonanță de urgență care modifică și completează unele acte normative în domeniul pensiilor de stat administrate private, respectiv Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative și Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private. Măsura legislativă adoptată este în concordanță cu angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Documentul vine în contextul actual caracterizat de nivelurile ridicate ale ratei inflației în zona Euro, fenomenul de creștere a prețurilor la energie, creșterea riscului de piață cauzată de o volatilitate ridicată pe piețele financiare, respectiv situația piețelor financiare din Uniunea Europeană marcate de deteriorare a echilibrelor macroeconomice generate de conflictul armat ruso-ucrainean.

O altă motivație este dată de deprecierea valorii titlurilor de stat aflate în portofoliile fondurilor de pensii, previziunile care arată încetinirea ritmului de creștere economică determinate, printre altele, și de fenomenul creșterii ratelor dobânzilor la împrumuturi, dar și de efectele crizei sanitare generate de pandemia de coronavirus care se resimt și în prezent.

Astfel, pentru a contracara posibilele efecte negative asupra sistemului de pensii private din România și asupra participanților la acest sistem, cât și pentru a răspunde provocărilor actuale, prin actul normativ adoptat se urmărește și întărirea capacității de supraveghere a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și o mai mare responsabilizare a administratorilor în ceea ce privește desfășurarea activității acestora.

Printre modificările aduse cadrului de reglementare primar aplicabil sistemului de pensii private (Legea nr. 411/2004, Legea nr. 204/2006 și Legea nr. 187/2011), amintim cele prin care:

– se introduc principii privind regulile de investire și atribuțiile directorilor de investiții din cadrul administratorilor;

– se stabilește un procent de 3% în situația în care statul român are dețineri sau participații în cadrul entităților de private equity, respectiv 5% în cazul în care fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate atât din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ale statului român, diferențierea s-a realizat în scopul „oferirii unui cadru facil de alocare mai diversificată a activelor pentru creșterea investițiilor pe piața locală”, astfel cum este menționat în cadrul „Tabloului de bord privind acoperirea recomandărilor specifice de țară din 2019 și 2020”;

– se introduc dispoziții tranzitorii aplicabile deținerilor existente în prezent pentru investițiile deja efectuate în aceste instrumente financiare aflate în portofoliile fondurilor de pensii private, acestea putând fi păstrate pe întreaga perioadă de existență a societăților sau fondurilor de investiții private de capital, administratorii neputând efectua investiţii suplimentare contractelor aflate în derulare decât în condițiile investiționale stabilite prin noua soluție legislativă;

– se precizează atribuțiile structurii de management al riscului în cadrul administratorilor și  principiile privind modul de evaluare a activelor fondurilor și responsabilitatea administratorilor;

– se suplimentează activitățile privind administrarea unui fond de pensii;

– se stabilește obligația administratorului de a deține permanent un nivel adecvat de lichiditate, a cărui valoare acoperă activitatea curentă pentru o perioadă de cel puțin 6 luni;

– se prevede obligația de constituire la nivelul entității a unui comitet de investiții format din membrii independenți (care va adopta decizii pentru operațiunile de investire/dezinvestire), precum și a unui comitet de remunerare;

– se introduc prevederi privind cerințele pentru persoanele cu funcții-cheie și introducerea unor prevederi exprese privind autorizarea acestor persoane;

– se completează documentația aferentă cererii de autorizare, de constituire;

– se stabilește un comision unic de administrare, perceput de administrator pentru prestarea activităților principale și a celor secundare/conexe;

– se introduce obligația respectării, în orice moment, pe parcursul activității, a condițiilor de autorizare și a celor de funcționare;

– se completează cerințele de raportare și transparență;

– se stabilește dreptul participanților și al beneficiarilor de a cere plata activului personal net sau a pensiei private. Acest drept este imprescriptibil;

– se introduce posibilitatea ca, în cazul declanșării procedurii de administrare specială, ASF să poată desemna Fondul de Garantare a Drepturilor din Sistemul Pensii drept administrator special, în condițiile stabilite prin reglementări, pentru asigurarea unui nivel suplimentar de siguranță a sistemului de pensii private, în cazul în care niciun alt administrator nu îndeplinește cerințele legale în acest sens;

– sunt introduse prevederi referitoare la mandatul directorului general, reglementat de Legea nr. 187/2011.

În prezent, Pilonul II de pensii administrează activele a peste 7,9 milioane de cetățeni români, acest nivel de acoperire fiind datorat faptului că acest sistem are un caracter obligatoriu.

Comision unic de administrare. Dispare comisionul din contribuții

Proiectul adoptat de Guvern prevede stabilirea unui comision unic de administrare, perceput de administrator pentru prestarea activităților principale și a celor secundare/conexe.

În prezent, comisionul de administrare se constituie prin deducerea unui cuantum din contribuțiile plătite, dar nu mai mult de 0,5%, cu condiția ca această deducere să fie făcută înainte de convertirea contribuțiilor în unități de fond și prin deducerea unui procent din activul net total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună.

Odată cu noile reglementări, dispare comisionul din contribuții.

„Comisionul de administrare se constituie prin deducerea unui procent din activul total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună, astfel: 0,02% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este sub nivelul ratei inflaţiei; 0,03% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la un punct procentual peste rata inflaţiei; 0,04% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 2 puncte procentuale peste rata inflaţiei; 0,05% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 3 puncte procentuale peste rata inflaţiei, 0,06% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 4 puncte procentuale peste rata inflaţiei; 0,07% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este peste 4 puncte procentuale peste rata inflaţiei”, se precizează în proiectul adoptat de Guvern.

Un nou prag pentru investiții

Proiectul stabilește un procent de 3% pentru investiții în situația în care statul român are dețineri sau participații în cadrul entităților de private equity, respectiv de 5% în cazul în care fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate atât din fonduri alocate prin PNRR și ale statului român.

„Investiţii private de capital sub forma acţiunilor la societăţi din România, din state ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European sau sub forma titlurilor de participare la fondurile de investiţii private de capital din România, din state membre ale Uniunii Europene sau din state aparţinând Spaţiului Economic European, în procent de până la 1% din valoarea totală a activelor fondului de pensii; în situația în care statul român deține actiuni sau participații în cadrul acestor entități, administratorul poate investi în aceste instrumente financiare, în procent de până la 3%; acest procent poate fi majorat până la 5% în situația în care statul român deține acțiuni sau participații în cadrul acestor entități, fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și domeniile în care se realizează investiția sunt supuse aprobării Autorității de Supraveghere Financiară și a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene”, se precizează în proiect.

Plata activului personal net sau a pensiei va fi imprescriptibil

Guvernul a stabilit că dreptul participanților și al beneficiarilor de a cere plata activului personal net sau a pensiei private este imprescriptibil.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax