Connect with us
Publicitate

Administrație

Corupția în administrația din Alba Iulia, combătută cu veste cu mesaje anti-șpagă. Secretomanie într-un proiect pro-transparență

Publicat

Angajații primăriei Alba Iulia vor învăța să fie mai deschiși către transparență instituțională și vor conștientiza formele corupției în administrație, prin realizarea unor picturi murale și purtarea unor veste cu mesaje anticorupție.

În mod paradoxal, într-un proiect care privește transparența, numele persoanelor angajate în echipa de implementare au fost anonimizate. 

Este vorba despre un proiect al primăriei alături de Direcția Generală Anticorupție, proiect implementat din fonduri europene. Ținta proiectului este certificarea în domeniul prevenirii corupției a 150 de angajați ai primăriei. 

Proiectul care se întinde pe un an și jumătate are un buget de aproape jumătate de milion de lei, bani europeni, împărțiti între cele două instituții, adică aproape 100.000 de euro. 

Primăria Alba Iulia a angajat deja patru persoane în cadrul proiectului ce tinde spre o administrație mai transparentă.

Însă numele celor patru persoane care se vor ocupa de proiectul ce prevede etică și transparență în cadrul primăriei, nu sunt publice, ci există doar un număr de dosar de înscriere.

Proiectul în sine pare a fi într-o contradicție cu noua procedură a primăriei Alba Iulia în ceea ce privește transparența angajărilor în cadrul instituției. Mai exact, numele celor care se înscriu, participă și câștigă un post de bugetar, este anonimizat singura informație publică fiind un număr de dosar.

Ce prevede proiectul cu finanțare de aproape jumătate de milion de lei

Proiectul se numește ”RISE” – acronim de la ”cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația locală!”. Parteneri sunt Primăria Municipiului Alba Iulia și Direcția Generală Anticorupție – DGA.

CITEȘTE ȘI: Numele candidaților pentru posturi de bugetari la Primăria Alba Iulia, ținute la secret. Ce spune primarul Gabriel Pleșa

Scopul proiectului potrivit unui anunț al primăriei Alba Iulia este: ”Consolidarea capacității administrative a Municipiului Alba Iulia pentru creşterea gradului de
transparență, etică și integritate în cadrul acesteia, în termen de 16 luni”.

Cum vor consolida transparența, etica și integritatea cele două instituții: picturi murale, sondaje și veste cu mesaje anticorupție

Potrivit anunțului se va realiza un set de proceduri de operaționale la nivelul primăriei, dar și alte activități precum: picturi murale, sondaje printre angajați ai primăriei și localnici, dar și purtarea unor veste cu mesaje anti corupție.

Creșterea gradului de conștientizare a corupției în rândul personalului Municipiului Alba Iulia, prin organizarea unei campanii ce presupune realizarea de picturi murale, a unui Ghid de informare legislativă în domeniul anticorupție și veste personalizate cu mesaje anticorupţie;

Îmbunătățirea cunoștințelor privind percepția corupției la nivelul Primăriei municipiului Alba Iulia prin realizarea unui studiu bazat pe sondaje de opinie;

Îmbunătăţirea cunoștințelor și competențelor în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității, a 150 de persoane cu funcții de conducere și cu funcții de execuție, din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia”, se arată în documentul citat.

Cum se împart banii primiți de la Uniunea Europeană între cele două instituții

Potrivit documentului citat, bugetul total este de 414.773,17 lei. Aproape toată suma este din finanțare nerambursabilă.

Buget TOTAL proiect: 414.773,17 lei

 Bugetul alocat Municipiului Alba Iulia este de 334.622,01 lei, din care:

-suma nerambursabilă este 327.929,57 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 284.428,71 lei;

– contribuția proprie este de 2% – 6.692,44 lei.

 Bugetul alocat Direcției Generale Anticorupție este de 80.151,16 lei, din care:

– suma nerambursabilă este 68.128,49 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 68.128,49 lei;

– contribuția proprie este de 15% – 12.022,67 lei.

Angajații primăriei care se vor ocupa de transparență și etică, ținuți la secret

Încă din primele zile ale anului 2022, primăria a lansat un concurs pentru ocuparea a patru locuri de muncă în cadrul proiectului. Este vorba despre un manager de proiect, expert sondaje, expert proceduri și un responsabil financiar.

Noua practică a primăriei, instituție care tinde spre o mai bună transparență față de cetățean, este cea de a anonimiza numele celor se inscriu, participă și câștigă concursul de angajare.

Concursul de angajare s-a desfășurat în luna ianuarie, iar în data de 20 au fost anunțați cei patru câștigători ai concursului.

Numele celor care vor implementa proiectul de transparență și etică sunt anonimizate chiar și după ce au câștigat concursul de angajare.

Achiziții pentru proiect

Primăria Alba Iulia a început deja achizițiile în cadrul proiectului. De curând a lansat o achiziție publică pentru conferința de închidere a proiectului: un coffee break pentru 35 de persoane, un roll-up, servicii de mediatizare în mediul online, dar și două comunicate de presă.

sursă foto: Facebook, Direcția Generală Anticorupție.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. pilu

    marți, 25.01.2022 at 11:27

    Ne mirăm că din banii europeni nu se face aproape nimic. Păi, aflăm că se face ceva cu ei,dar în aşa fel incât după cheltuire nu rămâne nimic palpabil. Ca dovadă. Nu mai vorbim de spagă că ea este prezentă în toate domeniile (bineînţeles, la stat, care a beneficiat de măriri consistente iar în spitale se face pe faţă). Citiţi interviul dr.Ciurea, directorul spitalului din Reşiţa, care s-a întors după treizeci de ani de profesat în Germania. Ce vreţi mai concludent de atât. Şi vă mai spun ceva,o verişoarş de-a nevestimi din Bucureşti, dă două sute de lei la doctoriţa de familie pentru reţeta pe care i-o face o dată la trei luni. De ce, pentru că aşa fac toţi pacienţii!

  2. Cetatean loial

    marți, 25.01.2022 at 12:00

    Locuri de parcare ioc, camere video amplasate in oras, presa nu spune nimic, intrebam „nenea de ce ridicati masina x, pai a avut reclamatie” , azi plin de masini pe bordura pe strada arnsberg!
    Pai ce faceti? Legea nu este pentru toata lumea?
    Ce facem cu aia ce parcheaza pe trotuare?
    Sunt scutiti de lege? Sa plateasca si ei 150 de lei pe an!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate