Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Fostul şef SRI Alba, Ioan TARNU şi poliţistul BCCO Liviu Schiau, ACHITAȚI la Curtea de Apel Alba Iulia în dosarul ”utilajelor furate din UE”


Publicat

tarnuCurtea de Apel Alba Iulia s-a pronunţat, vineri, 5 decembrie,  în Dosarul utilajelor agricole furate în UE, judecat pe fond la această instanţă încă din iunie 2011.

Curtea de Apel Alba Iulia a pronunţat vineri, 5 decembrie 2014, prima decizie într-un dosar de criminalitate organizată privind furturi de utilaje agricole din vestul Europei cu prejudiciu de 4,5 milioane de euro. Printre cei 27 de inculpaţi se află şi fostul director al SRI Alba, Ioan Tarnu, respectiv fostul poliţist de la BCCO Alba Iulia, Liviu Schiau. Cei doi au fost achitaţi pentru ambele acuzaţii aduse de procurorii DIICOT.

Instanţa de judecată i-a achitat pe Ioan Tarnu şi Liviu Schiau, atât pentru săvârşirea infracţiunii de sprijinire a unui grup infracţional organizat, cât şi pentru favorizarea infractorului în legătură cu faptele inculpatului Stanciu Mircea. De altfel şi Stanciu Mircea a fost achitat pentru infracţiunea de constituire a unui grup infracţional organizat, iar alte 4 fapte de complicitate la furt au fost transformate în tăinuire.
În final, Stanciu a primit în acest dosar pedeapsa de 1 an şi 8 luni de închisoare, la care s-a adăugat o altă pedeapsă de 1 an şi 6 luni din 2005, pronunţată de Tribunalul Bucureşti, urmând ca în final inculpatul să execute 3 ani 2 lui de închisoare cu executare.
Restul de 22 de inculpaţi au primit între 1 an şi 2 luni cu suspendare sub supraveghere şi 11 ani cu executare. Dosarul s-a judecat pe fond la Curtea de Apel Alba Iulia, din anul 2011, iar inculpaţii sunt din mai multe judeţe din Transilvania. Decizia Curţii poate fi contestată la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Iniţial au fost trimişi în judecată 32 de inculpaţi, dar 5 dintre aceştia au recunoscut faptele şi au fost judecaţi în procedura judiciară rapidă.
Restul inculpaţilor sunt: Vecchiolla Antonio, Banciu Dan Ioan, Bursaş Ioan Ştefan, Dărămuş Andrei Vasile, Oniga Mirel Florin, Samoilă Cosmin Marin, Bodea Florin Bujor, Sabău Lucian Liviu, Rus Ştefan Fillip, Oprea Cristian Călin, Stanciu Mircea, Kaiser Corneliu Pantilimon, Băndilă Dănuţ Cristian, Trusu Ovidiu, Iovanov Călin Lubomir, Tukacs Dorel Vasile, Marin Daniel Simion, Boier Călin, Condor Mircea, Vinţan George, Pascu Iulian, Albu Dumitru, Onea Viorel, Niţă Ionel. Inculpatul Lăscan Adrian Ioan a decedat în timpul procesului Alţi cinci inculpaţi au recunoscut faptele şi au fost judecaţi în procedura rapidă. Este vorba despre Liptak Florin Radu, Băda Iulian Iosif, Jelea Toma Mihai, Tăuşan Ioan şi Irimia Cornel. Aceştia au fost condamnaţi în martie 2012 la pedepse între 1 an cu suspendare şi 7 ani cu executare.
Dosarul a fost instrumentat de BCCO Alba Iulia, structură condusă de comisarul şef Traian Berbeceanu. Reţinerea directorului SRI Alba a provocat la vremea respectivă un scandal imens, Ioan Tarnu şi Liviu Schiau susţinând faptul că au fost inculpaţi nevinovaţi şi lansând acuzaţii împotriva comisarului Berbeceanu. Inculpaţii ”vedetă” Ioan Tarnu şi Liviu Schiau au fost reţinuţi timp de mai multe ore în 3 mai 2011 pentru favorizarea infractorului şi sprijinirea unui grup infracţional organizat. Judecătorii nu au fost, însă, de acord cu arestarea preventivă a acestora şi au dispus cercetarea celor doi în libertate.

Fostul şef SRI Alba, Ioan Tarnu, alături de 31 de inculpaţi din Dosarul utilajelor agricole furate au fost trimişi în judecată în iunie 2011, de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Hunedoara. Reamintim că gruparea infracţională era specializată în furturi de utilaje agricole din Uniunea Europeană, iar prejudiciul produs de aceştia a fost estimat la valoarea de 4,5 milioane de euro. 18 dintre inculpaţi au fost arestaţi preventiv, la începerea judecăţii.

Ioan Tarnu şi subcomisarul Liviu Schiau (poliţist suspendat de la BCCO Alba Iulia) au fost acuzaţi de sprijinire a unui grup infracţional organizat şi favorizarea infractorului, după ce ar fi intervenit pentru ca omul de afaceri Mircea Stanciu să scape de ancheta penală împotriva sa. AICI, mai multe detalii.

Cinci inculpaţi şi-au recunoscut faptele, în 2011, şi au primit pedepse reduse. Este vorba despre Cornel Daniel Irimia, Iulian Iosif Băda, Florin Radu Liptak, Toma Mihai Jelea şi Ioan Tăuşan. Magistraţii au dispus pentru aceştia pedepse cuprinse între un an de închisoare cu suspendarea condiţionată a executării pedepsei şi 4 ani de închisoare cu executare. AICI, mai multe detalii.

Lista celorlalţi 27 de inculpaţi:

Antonio Vecchiolla, Dan Ioan Banciu, Ioan Ştefan Bursaş, Andrei Vasile Dărămuş, Mirel Florin Oniga, Cosmin Marin Samoilă, Florin Bujor Bodea, Adrian Ioan Lăscan, Lucian Liviu Sabău, Ştefan Fillip Rus, Cristian Călin Oprea, Mircea Stanciu, Corneliu Pantilimon Kaiser, Dănuţ Cristian Băndilă, Ovidiu Trusu, Călin Lubomir Iovanov, Tukacs Dorel Vasile, Daniel Simion Marin, Călin Boier, Mircea Condor, George Vinţan, Iulian Pascu, Ioan Tarnu, Liviu Schiau, Dumitru Albu, Viorel Onea, Ionel Niţă.

COMUNICATUL CURȚII DE APEL Alba Iulia: Sentinţa Curţii de Apel Alba Iulia din 05.12.2014 în rezumat (pe latura penală):

În urma aplicării legii penale mai favorabile cu privire la cei 27 de inculpaţi Curtea de Apel Alba Iulia a dispus pe scurt următoarele:

            Condamnarea a 24 dintre inculpaţi (pentru săvârşirea în principal a infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, furt calificat, tăinuire sau alte infracţiuni, după caz) după cum urmează:

  • 14 inculpaţi la pedepse principale cuprinse între 3 ani şi 2 luni închisoare până la 11 ani închisoare cu executare la care se adaugă pedepsele complementare şi accesorii, după caz, a interzicerii unor drepturi. Toţi aceşti inculpaţi condamnaţi la pedeapsa închisorii cu executare aveau antecedente penale.
  • 10 inculpaţi (care nu aveau antecedente penale) la pedepse principale cuprinse între 1 an şi 2 luni până la 4 ani închisoare cu suspendarea sub supraveghere a executării pedepselor la care se adaugă pedepsele complementare şi accesorii, după caz, a interzicerii unor drepturi precum şi respectarea măsurilor de supraveghere şi executarea obligaţiilor care le revin pe perioada termenului de supraveghere.

Încetarea procesului penal cu privire la inculpatul Lăscan Adrian Ioan în prezent decedat.

Achitarea inculpaţilor Tarnu Ioan şi Schiau Liviu de sub învinuirea săvârşirii infracţiunii de constituire a unui grup infracţional organizat şi infracţiunii de favorizare a infractorului în baza art.16 alin.1 lit.a Cod Procedură Penală (fapta nu există).

Hotărârea Curţii de Apel Alba Iulia nu este definitivă poate fi atacată cu apel în termen de 10 zile de la comunicare iar competenţa de soluţionare a apelului revine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Alte date privind evoluţia dosarului la Curtea de Apel Alba Iulia

Dosarul cunoscut opiniei publice ca „dosarul utilajelor furate din state ale Uniunii Europene” în care au fost trimişi în judecată la Curtea de Apel Alba Iulia în 30.05.2011, prin Rechizitoriul întocmit de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Hunedoara 32 de inculpaţi dintre care 18 aflaţi în stare de arest preventiv la momentul trimiterii în judecată, 17 reţinuţi în acest dosar iar unul în altă cauză.

Inculpaţii trimişi în judecată în acest dosar sunt acuzaţi în principal că au făcut parte dintr-un grup infracţional organizat, constituit în scopul săvârşirii infracţiunii de  furt calificat cu consecinţe deosebit de grave din state ale  Uniunii Europene şi pentru săvârşirea în principal a următoarelor fapte: identificau utilaje agricole, verificau modul în care erau  depozitate de către proprietari,  căile de acces pentru pătrunderea prin efracţie, eventualele sisteme de alarmă sau sisteme de urmărire GPRS după care utilajele erau  sustrase, transportate în România, fiind folosite documente falsificate, ascunse la diverşi tăinuitori şi apoi valorificate pentru importante sume de bani.

Prin acelaşi rechizitoriu au fost trimişi în judecată şi Tarnu Ioan, locotenent-colonel, şeful Direcţiei Judeţene de Informaţii Alba şi Schiau Liviu, subcomisar de poliţie la Brigada de Combatere a Criminalităţii Organizate Alba-Iulia acuzaţi de săvârşirea infracţiunilor de sprijinire a unui grup infracţional organizat şi favorizarea infractorului.

La termenul de judecată din 21.11.2011 a fost dat citire actului de sesizare a instanţei (rechizitoriul) după care 5 dintre inculpaţi au declarat în faţa instanţei că recunosc săvârşirea faptelor reţinute în rechizitoriu şi solicită ca judecata să se facă în baza probelor administrate în faza de urmărire penală. Curtea de Apel Alba Iulia a decis disjungerea cauzei cu privire la aceşti 5 inculpaţi şi pronunţarea unei sentinţe în data de 09.12.2011.

În 09.12.2011, în dosarul disjuns din acest dosar Curtea de Apel Alba Iulia a hotărât condamnarea celor 5 inculpaţi, care au recunoscut săvârşirea faptelor pentru care au fost trimişi în judecată, la pedepse cuprinse între 1 an închisoare cu suspendarea condiţionată a executării pedepsei şi 4 ani închisoare cu executare. Cu privire la cei 3 inculpaţi condamnaţi la pedepse cu închisoarea cu executarea şi care fuseseră judecaţi în stare de arest preventiv, Curtea de Apel Alba Iulia a dispus menţinerea măsurii de arestare preventivă.

Cu privire la ceilalţi 27 de inculpaţi a continuat judecata în dosarul iniţial până la pronunţarea sentinţei în 05.12.2014.              

CURTEA DE APEL ALBA IULIA

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

Citeşte şi Boxerul Andrei Dărămuş, considerat unul din liderii grupării de traficanţi de utilaje din ţări ale UE. Vezi filmul unui furt de tractoare din Franţa

În Rechizitoriul întocmit procurorii SIICOT au reţinut următoarele

“liderii grupării, inculpaţii Vecchiolla Antonio, cetăţean italian, şi Liptak Florin Radu au constituit un grup infracţional organizat, la care au aderat şi alte persoane, în scopul săvârşirii de furturi de utilaje din Franţa, Italia, Olanda şi Grecia.

O parte din membrii grupării aveau rolul de a identifica utilajele agricole, modalitatea de păstrare şi depozitare folosită de proprietari, căile de acces pentru pătrunderea prin efracţie, existenţa unor sisteme de alarmă sau de urmărire GPRS.

După executarea acestor operaţiuni, inculpaţii sustrăgeau utilajele şi întocmeau în fals facturile şi documentele de transport, necesare introducerii în România.

Liderii grupului contactau firmele de trasport şi identificau potenţialii cumpărători.

Utilajele erau  valorificate de către inculpaţi la preţuri mult sub valoarea reală, după contrafacerea seriilor de identificare.

După arestarea a 7 inculpaţi, activitatea infracţională a grupării a continuat în aceeaşi manieră, fiind condusă de către inculpaţii Dărămuş Andrei-Vasile şi Irimia Cornel-Daniel.

Valoarea  prejudiciului produs este de aproximativ 4.500.000 euro.

 Activitatea infracţională a fost sprijinită de către inculpaţii Schiau Liviu, subcomisar de poliţie la Brigada de Combatere a Criminalităţii Organizate Alba Iulia şi Tarnu Ioan, locotenent-colonel, şeful Direcţiei  Judeţene de Informaţii Alba.

În sarcina inculpaţilor Tarnu Ioan şi Schiau Liviu se reţine că, în virtutea funcţiilor deţinute, au acordat sprijin inculpatului Stanciu Mircea şi l-au informat cu privire la momentul efectuării unor activităţi procedurale şi procesuale în cauză, activitatea lor fiind de natură să îngreuneze cercetările ce se efectuau în dosa penal instrumentat de către procurorii DIICOT.”

Citeşte şi Fostul şef SRI Alba, Ioan Tarnu şi ofiţerul BCCO Liviu Schiau, veriga slabă dintre lege şi traficanţii de utilaje agricole furate

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Reorganizările de la Primăria Alba Iulia: Ce se modifică de fapt și cine rămâne fără funcții după auditul de 25.000 de euro

Publicat

sediu primarie drona

Timp de 60 de zile, în urmă cu mai bine de șase luni, cei aproape 800 de angajați ai primăriei au fost supravegheați de o firmă externă, în cadrul audit comandat de primarul Gabriel Pleșa. 

Auditul în sine a costat 25.000 de euro. De curând primăria a luat o decizie în urma auditului: o reorganizare de funcții și direcții. 

 Sunt vizate desființări de posturi sau relocări de personal.  Însă, doar 35 de angajați ai primăriei și aceia de la Poliția Locală vor fi concediați.

35 de persoane care aveau funcția de agenți de pază vor rămâne fără un loc de muncă. Se desființează direcții, se fac altele noi, dar restul angajaților își păstrează locurile de muncă.

Parte din ei sunt mutați în funcții ierarhic inferioare.

Propunerile au fost aprobate în ședința Consiliului Local de marți, 28 septembrie și ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Primarul Pleșa a declarat că prin reorganizare se va face o economie de 287.276 euro pe an.

De asemenea, Gabriel Pleșa a împlinit un an de când a câștigat fotoliul de primar.

CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Ce se modifică în Primărie

Aparatul de specialitate al primarului

Cabinetul primarului

  • Se înființează 2 posturi de consilier cu studii superioare

Cabinetul viceprimarului I – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Cabinetul viceprimarului II – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism se redenumește în Serviciul Evenimente, Turism cu 3 compartimente în subordine și 20 de posturi (din care 1 șef serviciu)

  • Compartiment Evenimente – 6 posturi de consilier (2 temporar suspendate și unul vacant)
  • Compartiment Turism – 9 posturi de consilier (din care 2 vacante și unul nou-înființat)
  • Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia va avea 4 posturi de consilier, din care unul vacant. Se desființează postul de șef centru.

Se mai desființează (din aparatul de specialitate al primarului):

  • Compartimentul de organizare evenimente și promovare turistică
  • Compartimentul administrare și gestionare Cetate Vauban
  • Compartimentul Spațiu expozițional Principia
  • Compartimentul Centrul de Resurse Academia Doamnelor
  • 1 post de consilier pe probleme ale romilor – vacant (referent, studii medii)

Se mută 1 post de consilier de la Academia Doamnelor la Compartimentul Turism și 1 post de consilier de la Centrul de turism la Compartiment Turism. Personalul contractual din structurile desființate va fi numit pe aceleași posturi de la Serviciul Evenimente, Turism.

Serviciul Resurse umane – administrativ

Se reorganizează și va avea 2 birouri și 2 compartimente, cu 31 de posturi:

  • Biroul resurse umane (8 posturi – un post nou de consilier juridic, alt post de inspector desființat)
  • Biroul Administrativ (18 posturi – din care 5 de șofer, ocupate, 3 de mașinist, ocupate 2 posturi noi de îngrijitor clădiri)
  • Compartimentul managementul calității (1 post consilier, vacant)
  • Compartimentul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă (3 posturi, din care 2 vacante, de consilier).Se desființează Serviciul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentul nou-înființat. Prin reorganizare, sunt desființate 5 posturi, unul dintre ele de șef serviciu.

Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului (19 posturi)

  • la Serviciul Urbanism de înființează un post de consilier

Direcția Tehnică, Dezvoltare (42 de posturi)

  • Serviciul Investiții și Lucrări Publice (9 posturi) – se înființează  1 post consilier
  • Biroul Întreținere și reparații clădiri (15 posturi)
  • Biroul Întreținere și reparații drumuri și siguranța circulației (9 posturi)

Direcția Programe (21 posturi)

  • Serviciul proiecte comunitare – se înființează 1 post consilier manager de proiect
  • Compartimentul prognoze, programe – se transformă 2 posturi de referent în consilier manager de proiect

Compartimentul Relații Internaționale, Relații cu Mediul de Afaceri și Societatea Civilă, Parteneriate se redenumește în Compartiment Relații Internaționale, Parteneriate, Inovare Urbană (9 posturi)

Serviciul Achiziții Publice

  • se desființează 1 post consilier achiziții publice gradul asistent și se înființează altul cu gradul superior

Se înființează Birou Digitalizare (6 posturi din care unul de șef birou).

Poliția Locală Alba Iulia

Direcția Poliția Locală și postul aferent de director se desființează. Devine serviciul cu post de conducere de șef serviciu.

Înainte de reorganizare în structura Poliției Locale sunt 178 de posturi, iar ulterior va avea 139. Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.

În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:

  • Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
  • Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
  • Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii. Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
  • Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
  • Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
  • Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)

Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.

Servicii publice – Primăria Alba Iulia

Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Local (SPAPL)

SPAPL care funcționează cu cinci servicii subordonate, trei birouri și șase compartimente, respectiv 113 posturi în componență se reorganizează în doar două servicii, trei birouri, opt compartimente și 59 de posturi.

Serviciul Administrarea activităților domeniului public se redenumește Serviciul Întreținerea domeniului public cu 9 posturi (șef serviciu, 4 consilieri, 4 inspectori). În prezent are 8 posturi ocupate.

Biroul Întreținerea domeniului public va avea tot 12 posturi (șef birou, un inspector, 9 muncitori, un șofer). Două posturi de muncitor calificat (vopsitor) se transformă în muncitor necalificat.

Serviciul Întreținerea domeniului public se desființează, la fel și postul de șef serviciu. Compartimentul subordonat Mentenanță sisteme energetice și instalații clădiri publice se desființează – angajații trec la Birou întreținere și reparații clădiri din Serviciul Investiții și lucrări publice – Direcția tehnică, dezvoltare.

Serviciul Administrarea domeniului public și privat (SADPP) devine Serviciul contracte, patrimoniu, cu 38 de posturi (un șef serviciu), din care:

Biroul Elaborare contracte și administrare domeniul public – 17 posturi (inclusiv șef birou), cu:

  • Compartimentul Elaborare contracte – consilier, referent și consilier juridic, ultimele 2 vacante)
  • Compartiment Administrare locuințe ANL, locuințe sociale, spații publice – 2 consilieri, 1 inspector)
  • Compartiment Administrare parcări – 2 consilieri, 1 inspector, post nou de consilier asistent)

Se înființează alte două compartimente, în subordinea SADPP pentru că se desființează Serviciul administrare piețe, târguri și gestionarea câinilor fără stăpân (care are 13 posturi).

  • Compartimentul gestionarea câinilor fără stăpân (un consilier, un șofer, 4 muncitori)
  • Compartimentul administrare piețe, târguri (1 post inspector vacant, un post referent, 4 posturi muncitori; un post de consilier se desființează din structura actuală)

Postul de șef serviciu se desființează, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentele nou-înființate.

Biroul Urmărire Financiară, Executare contracte, piețe, târguri se redenumește în Biroul urmărire financiară, executare contracte cu 20 de posturi.Va avea în subordine:

  • Compartiment Urmărire executare contracte (3 consilieri, un inspector, un consilier juridic)
  • Compartiment Pășuni, păduri, parc dendrologic (2 consilieri)
  • Compartimentul Încasări domeniul public și privat (6 posturi – consilier, referent și 4 casieri; alte 2 posturi de casier se desființează)

Serviciul Baze sportive și de agrement cu 3 compartimente (reparații curente și investiții stadion; bazin olimpic și zone de agrement/toalete publice) se desființează. Personalul trece la Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) acum cu 8 posturi, devine compartiment.

Postul de sef serviciu se desființează, la fel și posturile de referent III, muncitor mecanic, muncitor electrician.

În noul compartiment vor fi 5 posturi din care trei de consilier și două de muncitori (mecanic și electromecanic, care sunt posturi vacante). Prin reorganizare, se desființează în total patru posturi și se înființează unul de consilier. Personalul de execuție se numește pe aceleași posturi în compartimentul nou-înființat.

Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

Organizat cu 2 compartimente și 13 posturi, va avea doar 10 posturi, de la 1 noiembrie.

Se desființează 2 posturi de consilier de la compartimentul Cadastru și un post de consilier de la Funciar-agricol.

Mai rămân în organigramă postul de șef serviciu și pe compartimente:

  • Cadastru – 5 posturi: 2 inspectori, 3 posturi de consilier
  • Funciar-agricol – 4 posturi: un consilier juridic, un inspector, un consilier, un referent.

Direcția Creșe

Din octombrie 2021 va funcționa cu statut de instituție publică și personalitate juridică. Va avea trei compartimente:

  • Compartiment Asistență medicală și de specialitate (8 posturi, din care unul nou de psiholog)
  • Compartiment achiziții, juridic, resurse umane (3 posturi noi – 2 consilieri, 1 consilier juridic)
  • Compartiment financiar, administrativ (6 posturi, 2 dintre ele noi, de referent casier și de muncitor, iar unul vacant de economist)

Până acum, Direcția Creșe nu avea statut de personalitate juridică. Cum creșele din Alba Iulia rămân în administrare locală și nu trec la ministerul educației.

Acum, Direcția Creșe are 68 de posturi (director, economiști, inspector de specialitate, administrator, medic, asistenți medicali, educatori puericultori, îngrijitori copii, îngrijitori clădiri, bucătari). Din octombrie va avea 74 de posturi.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANRE: Unu din doi consumatori casnici de energie a trecut în piaţa concurenţială. Cât au crescut facturile

Publicat

curent

Jumătate dintre consumatorii casnici de energie au ales o ofertă din piaţa concurenţială a vânzătorilor de electricitate, potrivit datelor de la Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

După primul semestru al anului, jumătate din consumul casnic de energie electrică a fost realizat pe segmentul concurenţial al pieţei, adică de consumatorii care au ales o ofertă din piaţa de profil.

Spre comparaţie, anul trecut procentul era de 37%, arată datele Autorităţii.

Dintr-un consum total de 7,2 TWh, care reprezintă circa un sfert din consumul total de energie al României, 3,6 TWh au fost realizaţi pe segmentul casnic concurenţial.

A crescut cantitatea de energie consumată. Cât de mari sunt facturile

Cantitatea de energie consumată de casnici în primul semestru al anului a fost cu circa 7% mai mare decât cea în perioada similară a anului trecut, creşterea consumului fiind impactul direct al pandemiei şi al mutării biroului acasă, în cazul multor consumatori casnici.

Jumătate dintre consumatorii casnici de energie au ales o ofertă din piaţa concurenţială a vânzătorilor de electricitate, dar deşi liberalizarea nu este factorul care a dus la creşterea preţurilor, toţi sunt puşi acum în faţa unor facturi mai mari.

În unele cazuri facturile deja au bifat un salt de 30% faţă de anul trecut, evoluţie care va fi şi mai accentuată în 2022.

sursă: Mediafax

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

O stradă din municipiul Aiud va fi modernizată printr-o investiție de peste 850.000 de lei. Lucrările propuse

Publicat

Strada Vâlcele din municipiul Aiud va fi modernizată printr-o investiție de peste 850.000 de lei. Proiectul prevede, printre altele, lucrări la sistemul rutier, trotuare,  accese proprietăți, canalizare și scurgere ape pluviale. 

Serviciul Public de Interes Local Administrația Patrimoniului Local Aiud a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare și execuție lucrări de modernizare strada Vâlcele din municipiu.

Valoarea totală estimată este de 866.105,94 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, pentru executia obiectivului se impune realizarea, în principal, a următoarelor categorii de lucrări:

  • terasamente
  • sistem rutier, trotuare și accese proprietăți
  • siguranța circulației
  • canalizare și scurgere ape pluviale
  • zone verzi

Strada Vâlcele are o lungime de 451 de metri. Lățimea carosabilului va fi de 5 metri, iar sistemul rutier va fi alcătuit din:

  • 4 cm strat de uzură BA16
  • 6 cm strat de binder BAD22.4
  • 20 cm balast stabilizat
  • 30 cm balast

Încadrarea îmbrăcăminții asfaltice se va face cu borduri din beton prefabricate.

Trotuarele vor fi alcătuite din 6 cm dale de beton vibropresat, 5 cm nisip și 15 cm fundație de balast.

Colectarea și evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va face prin intermediul șanțurilor și rigolelor, realizate din pereu de beton monolit sau elemente prefabricate. Descărcarea apelor pluviale colectate se va face în Valea Aiudului prin intermediul podețelor tubulare existente sau proiectate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Rezistența organismului la antibiotice, una dintre marile provocări pentru specialiști. Care ar fi soluțiile

Publicat

Vicepreședinte Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă (SRATI) s-a referit recent la rezistenţa pe care o dezvoltă organismul la antibiotice, în opinia sa una dintre marile provocări ale societății moderne.

Prof.dr. Viorel Săndesc a vorbit despre scenarii extreme și lecții în urma pandemiei.

„Este una din marile provocări ale societăţii moderne. Ea depăşeşte cadrul medical (rezistența de antibiotice – n.r.).

(…) Unul dintre dezastre poate fi chiar rezistenţa la antibiotice (…). E o lecţie grea pe care trebuie să o învăţăm şi implicaţia ei esenţială este că, iată, sistemul sanitar este o veritabilă arcă a lui Noe, de care oamenii se agaţă disperaţi. Lecţia este să pregătim sistemul sanitar bine, din timp, pentru că ştim că un nou dezastru va veni”, a declarat dr. Săndesc, potrivit dcnews.ro.

Care sunt posibilele soluții

Vicepreședintele SRATI consideră că abordarea trebuie să fie mai largă, inclusiv la nivelul medicilor de familie.

„În ultimii 20 de ani s-au făcut tot felul de campanii şi au apărut şi antibiotice noi cu care reuşim să luptăm în ATI, dar abordarea trebuie să fie mai largă, globală, inclusiv la nivelul medicilor de familie.

Există o presiune a societăţii, vine copilul cu febră şi cum să nu îi dai antibiotic? De multe ori există această presiune, iar medicul are responsabilitatea să reziste şi să explice că e periculos să expui corpul la un antibiotic despre care nu se ştie dacă va face bine, dar sigur va face rău.

E nevoie de aşa ceva în special pentru limitarea antibioterapiei inutile. Şi reglementările ar trebui să fie mai stricte. Să nu se mai dea cu lejeritate în farmacie antibiotice fără reţete.

Fenomenele acestea se întâmplă. O otită la un copil nu necesită antibiotic. Vedem această proliferare şi la pandemia COVID-19, care a favorizat cumva devierea de la orice recomandări”, a precizat specialistul.

sursă: dcnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate