Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: ”Nu am susținut niciodată vaccinarea obligatorie”. De ce nu mai este importantă vaccinarea profesorilor

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că nu a susţinut niciodată vaccinarea obligatorie, dar că a pledat pentru necesitatea acesteia, mai ales în contextul dat de primele variante ale SARS-CoV-2.

”Nu am susţinut niciodată vaccinarea obligatorie. Vaccinarea trebuie să fie un gest voluntar. Vaccinarea, pe de o parte, este o problemă de sănătate individuală, pe de altă parte este o problemă de sănătate publică.

Am susţinut tot timpul importanţa şi necesitatea vaccinării, în contextul, mai ales, dat de primele variante ale acestui virus SARS-CoV-2.

De altfel, am susţinut introducerea ratei de vaccinare în rândul personalului din învăţământ drept criteriu pentru funcţionarea şcolilor. În data de 5 noiembrie am introdus acest lucru”, a spus Cîmpeanu, duminică, la Prima Tv.

El a menţionat că Ministerul Educaţiei a decis să renunţe la criteriul care lega modul de funcţionare a şcolilor de rata de vaccinare a angajaţilor, deoarece vaccinarea nu „poate opri răspândirea” noii variante a virusului.

Vezi și: Elevii vor afla joia scenariile de funcționare a școlilor în săptămâna următoare. DSP va publica rata de ocupare a paturilor

„Am pledat şi o să pledez pentru importanţa şi necesitatea vaccinării. Trebuie să ne adaptăm din mers. Asta, sigur, afectează predictibilitatea atât de necesară şi de importantă în sistemul de învăţământ.

Vaccinarea trebuie să rămână o decizie individuală, luată cu responsabilitate. La fel şi testarea”, a declarat Cîmpeanu.

El a mai precizat că există 2.838 de şcoli în care procentul de vaccinare a personalului este de 100%. În 14.000 de şcoli şi grădiniţe procentul de vaccinare este de peste 60%.

La nivelul întregului sistem de învăţământ rata de vaccinare este „mult peste 70%, chiar se apropie de 80%”, a adăugat ministrul. Potrivit acestuia, şcolile cu cea mai mică rată de vaccinare se situează în jurul valorii de 20%.

Citește și: Ce simptome au persoanele care se infectează cu varianta Omicron. Primele semne, în zona capului

Cîmpeanu a invocat de asemenea datele furnizate de către ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, conform căruia există o legătură între rata de vaccinare dintr-un judeţ şi gradul de ocupare a paturilor destinate pacienţilor COVID în spitale.

„În şcoli rata de vaccinare este dublă faţă de media naţională. În şcoli avem cea mai numeroasă categorie socio-profesională vaccinată. Avem mult peste 200.000 de angajaţi vaccinaţi.

Citește și: DOCUMENT: Când intră școlile sau clasele în online. Care sunt criteriile anunțate de ministerele Educației și Sănătății

Nu cred că mai există vreun alt sistem în România care să spună că are 2.838 de unităţi unde vaccinarea este 100%. Introducerea criteriului rată de vaccinare pentru a funcţiona a fost o decizie corectă care a stimulat vaccinarea.

Acum, schimbându-se contextul, e nevoie de o altă abordare. De aceea s-a schimbat modul de funcţionare a şcolilor, în funcţie de alte criterii”, a explicat el.

Sursă: AGERPRES

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Ss

    duminică, 16.01.2022 at 17:46

    Cand pui un incapabil in postul de ministru…

  2. Vasili

    duminică, 16.01.2022 at 21:36

    BĂIII ,,NĂTÂNGULE”EEE CE EȘTI ȘI MINCINOS.
    Cum poți spune că nu ai susținut vaccinarea obligatorie,când ACUM 2 SĂPTĂMÂNI SPUNEAI CĂ DIRECTORII DE ȘCOLI UNDE VACCINAREA ESTE SCĂZUTĂ IN RÂNDUL CADRELOR DIDACTICE,S-AR PUTEA CHIAR SĂ FIE SCHIMBAȚI DIN ACEST MOTIV.
    Păi BĂIII ,,GĂMĂLIE” DE ZĂPADĂ CUM POȚI DEBITA AȘA CEVA ??
    CE POATE SĂ ÎI FACĂ UN DIRECTOR UNUI PROFESOR DACĂ NU SE VACCINEAZĂ??
    Atâta timp cât vaccinul NU este OBLIGATORIU BĂIII zevzecule.
    Așa să vă ajute Dumnezeu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Sat dacic și parc de aventură la Ighiu. Planuri pentru o nouă destinație de weekend, la mică distanță de Alba Iulia

Publicat

Primăria Ighiu va construi un sat dacic într-o pădure situată relativ aproape de cetatea de la Piatra Craivii, dublat de un parc de aventură pentru copii și adulți.

Zona va reprezenta o nouă destinație de weekend, la mică apropiere de Alba Iulia, respectiv la mai puțin de 20 de minute cu mașina. 

Alba24 a discutat cu primarul comunei, Traian Rusu, care a oferit o serie de detalii legate de viitoarea investiție, realizată în comun cu Consiliul Județean Alba. 

”Parc de distracții am putea spune, îl facem pe domeniul public. Primăria dispune de o suprafață de pădure în zona localității Bucerdea Vinoasă.

Este pe dealul care face legătura între Bucerdea și Piatra Craivii, este o zonă minunată, o zonă pitorească, putem spune că aici mai exista cândva un atelier de prelucrat piatră, deci o parte din piatra Cetății de la Piatra Craivii s-a prelucrat aici în atelierele dacice care erau special pentru lucrul acesta” a spus primarul din Ighiu.

VIDEO: Târgul ”Apulum Agraria” se mută de la Alba Iulia la Ighiu. Primarul Traian Rusu: Am început amenajarea platformei betonate

Acest parc tematic va funcționa în weekend, cel puțin la început. Traian Rusu spune că acolo vor fi construite 3 linii de tiroliană, cu diferite stadii de dificultate, de la copii și până la adulți, plase de cățărare, căsuțe pentru adăpostirea în caz de ploaie, servicii de alimentație și multe altele.

”Consiliul Județean Alba a venit în completare cu o nouă temă și au spus că vor să construiască și un sat dacic, având în vedere că el este chiar în apropiere de Piatra Craivii.

Proiectantul a venit cu această propunere, de construcție de case, deoarece consiliul județean vrea să reînceapă acest festival al cetăților dacice, nu credem că anul acesta reușim să finalizăm lucrarea, dar începând cu anul viitor, o parte din activitățile care se vor face, să se desfășoare și în această zonă marcată de istorie” a adăugat primarul.

Casele vor putea fi vizitate de turiști și vor fi construite și amenajate cu ajutorul istoricilor și a specialiștilor în epoca romană.

Primăria va amenaja și accesul, inclusiv o parcare. Din Alba Iulia se va putea ajunge acolo în mai puțin de 20 de minute.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Șapte unități școlare din Alba incluse în programul de pilotare a evaluării standardizate. DOCUMENT: LISTA școlilor din România

Publicat

examen

Șapte unități de învățământ din Alba au fost selectate pentru pilotarea evaluării standardizate prin care se va stabili nivelul de competențe ale elevilor la finalul anului școlar 2021-2022. Au fost selectate școli din municipiile Alba Iulia, Blaj, Aiud, dar și din orașul Teiuș și comunele Cricău, Ciumbrud, Galda de Jos.

Potrivit ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial, vineri, seara “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic”.

Potrivit edupedu.ro ordinul emis de ministrul Educației introduce organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022, cu scopul de a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar.

Citește și Evaluare Națională 2022: Toate TESTELE de ANTRENAMENT publicate de Ministerul Educației. Alte MODELE de SUBIECTE pentru examen

În Ordinul publicat vineri seară în Monitorul Oficial a fost introdus și un articol care prevede în ce condiții se încheie protocolul de colaborare între minister și compania care furnizează evaluarea, dar nu se menționează numele acesteia.

De ce s-a luat decizia introducerii evaluării standardizate

Ministrul Educaţiei a luat decizia după ce a aflat dintr-un studiu că 44 la sută dintre elevi nu înţeleg ce citesc. Sorin Cîmpeanu introduce testarea standardizată începând cu acest final de an școlar la toate clasele, mai puțin a 8-a și a 12-a, la limba română și matematică, după ce un studiu a relevat faptul că 44% dintre elevi nu înţeleg ceea ce citesc.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: TESTELE de antrenament, setul 3 – Română și Matematică. Modele de subiecte pentru examen

Conform ordinului, vor participa la pilotarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022 elevii claselor I – a VII-a, respectiv a IX-a – a XI-a din unitățile de învățământ selectate de Ministerul Educației.

Document: extras din Ordinul ministrului privind evaluarea standardizată a elevilor

Art 7. (1)” În vederea pilotării evaluării standardizate, Ministerul Educației încheie un protocol de colaborare cu titlu gratuit fără implicații financiare ale părților. În cadrul protocolului de colaborare activități de pilotare pot fi organizate până la finalul anului 2022. Se aprobă lista unităților de învățământ participante la pilotarea standardizată prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.”

Testele se vor da în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevi ai claselor I-a – a VII-a și elevi ai claselor a IX-a – a XI-a vor susține testele în perioada 30 mai – 8 iunie. În total au fost alese 329 de școli.

Criteriile prin care au fost alese școlile pentru pilotarea testelor standardizate:

  • 1. Un colegiu/liceu cu profil pedagogic.
  • 2. O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mare (municipiu).
  • 3. O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mic.
  • 4. O unitate de învățământ liceal din mediul urban mic.
  • 5. O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mic.
  • 6. O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mare.
  • 7. O unitate de învățământ liceal din mediul rural.

Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022

  • a) pentru elevii claselor I-a – a VII-a, limba română și matematică;
  • b) pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Lista școlilor alese de ministerul Educației pentru a face parte din programul pilot

 

Evaluare standardizată: Lista completă a școlilor din România

Lista completă a școlilor din România în care se va desfășura evaluarea standardizată la sfârșitul anului școlar 2021- 2022 poate fi văzută AICI: Ordin Organizarea pilotării evaluării standardizate

Cine organizează evaluarea standardizată

Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 se organizează de către inspectoratele școlare județene/al municipiului București în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevii claselor I-a – a VII-a și în perioada 30 mai – 8 iunie pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a.

Testele pentru evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt construite respectând programa școlară corespunzătoare fiecărei clase/disciplină.

Timpul de lucru efectiv pentru fiecare disciplină la care se susține evaluarea standardizată este 30 de minute, pentru clasele din învățământul primar, respectiv 60 de minute, pentru clasele din învățământul gimnazial și liceal.

Ce se întâmplă cu rezultatele evaluării standardizate

În urma evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt furnizate detalii despre întrebările/itemii la care elevul a răspuns și se generează rapoarte de narative de evaluare la finalul fiecărui test.

Rapoartele narative de evaluare nu se transformă în calificative/note acordate elevilor și nu pot fi utilizate în vederea evaluării activității cadrelor didactice.

Rapoartele narative de evaluare analizează în detaliu competențele elevilor, precizând nivelul de cunoștințe, astfel încât la nivelul Ministerului Educației să poată fi adoptate o serie de măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

surse: edupedu.ro, Ministerul Educației

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Ucraina a câștigat Eurovision 2022. România s-a clasat pe locul 18 cu piesa Llamame, interpretată de WRS

Publicat

Toți ochii au fost ațintiți, sâmbătă seara, asupra concursului Eurovision 2022, unde Ucraina se număra printre favorite. Așteptările au fost confirmate în cele din urmă, grație votului publicului. 

Concursul a fost câștigat de Ucraina, reprezentată de trupa Kalush Orchestra, a cărei piesă „Stefania” amestecă hip-hop-ul și muzică tradițională pe versuri scrise înainte de război – care rezonează puternic cu evenimentele actuale („Întotdeauna voi găsi drumul spre casă chiar și dacă toate drumurile sunt distruse”). În mod normal, țara care câștigă Eurovisionul trebuie să găzduiască ediția viitoare a concursului. 

În plin război, reprezentanții Ucrainei au făcut un apel, de pe scena din Torino, pentru salvarea soldaților de la oțelăria Azovstal din Mariupol. „Slava Ukraini”, a strigat liderul Kalush Orchestra, Oleh Psiuk, în momentul în care a primit trofeul Eurovision 2022.

 

România s-a numărat printre cei 25 de finaliști ai Eurovision 2022, fiind reprezentată de wrs, care s-a clasat pe locul 18 din 25, cu 65 de puncte.

 

Sprijinul pentru Kalush Orchestra a crescut vertiginos de când Rusia a declanșat războiul, la 24 februarie. Amintim că Rusia a fost exclusă din competiție anul acesta din cauza invaziei declanșate de Vladimir Putin în Ucraina, în 24 februarie.

Marea Britanie și Spania, următorii clasați la Eurovision 2022

Marea Britanie a primit din partea publicului doar 183 de puncte și astfel a rămas pe locul al doilea. Țara a fost reprezentată de Sam Ryder, un cântăreț de 31 de ani celebrul pe rețelele de socializare. El a interpretat piesa „Space Man”.

Locul al treilea i-a revenit Spaniei. Republica Moldova, reprezentată de Zdob şi Zdub & Advahov din Republica Moldova, cu piesa „Trenuleţul”, s-a clasat pe locul 7.

Cine este Kalaus Orchestra

Kalush Orchestra s-a format în 2019. Inițial, din trupă făceau parte fondatorul și rapperul Oleh Psiuk, multi-instrumentistul Ihor Didenciuk și dansatorul Vlad Kurocika. Didenciuk este, de asemenea, membru al trupei electro-folk Go_A, care a mai reprezentat Ucraina la Eurovision.

În 2021, grupul a lansat proiectul secundar Kalush Orchestra, cu trei membri suplimentari. Spre deosebire de trupa principală, Kalush Orchestra prezentă la Eurovision se concentrează pe hip-hop cu motive folclorice și elemente din muzica tradițională ucraineană.

Kalush poartă numele orașului natal al lui Psiuk, Kaluș, din regiunea Ivano-Frankivsk.

După invazia rusă, Vlad Kurocika (MC KylymMen) s-a alăturat forțelor armate și a apărat regiunea din jurul capitalei Kiev.

Președintele Volodimir Zelenski a felicitat Kalush Orchestra pentru victoria obținută pentru Ucraina

„Curajul nostru impresionează lumea, muzica noastră cucerește Europa”, a scris el pe Telegram.

„Vom face tot ce ne stă în putință pentru a găzdui într-o zi participanții și oaspeții Eurovisionului în Mariupolul ucrainean. Liber, pașnic, reconstruit”, a adăugat el.

sursa, foto: digi24.ro, Eurovision Song Contest

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

15 mai, Ziua Internațională a Familiei. Cum se schimbă familiile sub impactul pandemiei și al inovațiilor digitale

Publicat

Ziua Internaţională a Familiei este sărbătorită anual în data de 15 mai. Printr-o rezoluție din anul 1993, ziua de 15 mai a fost declarată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite ca fiind Ziua Internațională a Familiei.

Obiectivul principal al acestei sărbători este acela de a sublinia importanţa familiilor, fără discriminare, în societate.

Sunt promovate valori precum toleranţa, respectul, împărţirea sarcinilor casnice şi combaterea tuturor formelor de violenţă în familie.

Vezi: ZILE LIBERE 2022: Care sunt zilele libere pe care angajatorii trebuie să le acorde salariaților, în acest an. Condiții

Familiile din întreaga lume se schimbă, iar pandemia a accentuat inovațiile și schimbările digitale

Pandemia a accelerat schimbările tehnologice care erau deja în desfăşurare în societate și la locul de muncă, inclusiv utilizarea extinsă a platformelor digitale şi inovaţiile tehnologice conexe, cum ar fi „cloud computing” şi utilizarea Big Data şi a algoritmilor.

În pregătirea celei de-a 30-a aniversări a Anului Internaţional al Familiei din 2024, Organizaţia Naţiunilor Unite îşi propune să conştientizeze megatendinţele menţionate mai sus şi politicile adaptate orientate spre familie, pentru a aborda efectele acestora.

Citește și: Zile libere în 2022: Weekendurile prelungite și MINIVACANȚELE din noul an. În ce zile ale săptămânii pică sărbătorile legale

Familiile din întreaga lume se schimbă, multe devenind mai mici, pe măsură ce numărul gospodăriilor monoparentale creşte.

În prezent, 65% dintre familii sunt alcătuite fie din cupluri care trăiesc împreună cu copii de orice vârstă, fie din cupluri în care trăiesc copii şi membri ai familiei extinse, cum ar fi bunicii.

Numărul în scădere al familiilor extinse şi numărul tot mai mare de familii monoparentale pun în centrul atenţiei problema protecţiei sociale.

În anii ’80, ONU a început să îşi îndrepte atenţia către problemele familiilor.

În 1983, pe baza recomandărilor Consiliului Economic şi Social, Comisia pentru Dezvoltare Socială a publicat rezoluţia „Rolul familiei în procesul de dezvoltare” (1983/23), în care îi cerea Secretarului General al ONU să îmbunătăţească procesul de conştientizare a problemelor şi nevoilor familiilor în rândul publicului şi al factorilor de decizie, precum şi metode eficiente pentru a veni în întâmpinarea acestor probleme şi nevoi.

De asemenea, la cea de-a 43-a sesiune, i s-a solicitat Secretarului General să înainteze Adunării Generale ONU un raport bazat pe comentariile şi propunerile statelor membre cu privire la proclamarea unui an al familiei şi a altor mijloace pentru a îmbunătăţi poziţia şi bunăstarea familiilor, dar şi pentru a intensifica eforturile de cooperare internaţională ca parte a iniţiativei globale de avansare a progresului şi a dezvoltării sociale.

Anul 1994 a fost declarat An Internaţional al Familiilor, iar din 1995 această zi este sărbătorită în mai multe ţări de pe glob.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române despre familie

Confruntată cu probleme de ordin material și social, de multe ori fiindu-i contestat chiar dreptul la existență, familia creștină rezistă din ce în ce mai greu provocărilor lumii contemporane.

„Familia este icoană și arvună a iubirii Preasfintei Treimi, întrucât în ea omul trăiește taina filiației, fraternității și paternității, respectiv bucuria de a fi copil(fiu sau fiică), frate (sau soră) și părinte (tată sau mamă).

De la familia conjugală sfințită (creștină) copilul învață ce este familia spirituală sfințitoare, adică Biserica, ai cărei membri sunt numiți fii și fiice, frați și surori, părinți și maici duhovnicești în Hristos Domnul”, transmite Sfântul Sinod al Bisericii noastre.

O altă zi dedicată familiei creștine în Biserica Ortodoxă este și prima duminică după 1 iunie, considerată Duminica părinților și copiilor, potrivit basilica.ro.

sursa, sursa foto: Agerpres, pexels.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax