Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

PLANURILE CJ Alba pentru INVESTIŢII în modernizări de drumuri, în 2018. Unde vor fi lucrări

Publicat

Consiliul Judeţean Alba pregăteşte noi investiţii în reţeaua de drumuri aflate în administrarea sa. Pe 2018, sunt planificate modernizări la cinci tronsoane, printre care “Transalpina de Apuseni” şi varianta de ocolire DN1 Alba Iulia – Sebeş prin Vurpăr, iar lucrări la alte trei căi de circulaţie rutieră sunt în faza de proiectare.

Vezi şi Cele mai bune și cele mai proaste drumuri din județul Alba. Peste 250 de kilometri sunt din pământ sau piatră

Potrivit CJ Alba, în anul 2018 vor începe următoarele investiții:

1.„Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)”. Acest proiect este depus spre finanțare prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Contractul de finanțare pentru acest proiect, a cărui valoare totală este de peste 188 milioane lei, a fost semnat în iunie 2017, de către CJ Alba şi ADR Centru. Lucrările vor dura şase ani. După finalizarea acestora, drumul (78,420 km) va trece de la starea de viabilitate rea sau bună (drum de pământ sau asfalt) la starea de viabilitate foarte bună, potrivit reprezentanţilor CJ Alba.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

Noul drum modernizat va avea 78,4 km şi va lega municipiul Aiud de orașul Abrud, fiind deserviți direct aproape 30.000 de locuitori.

Pe o distanţă de 6,7 km, vor fi şi piste de biciclete și vor fi amenajate şi trotuare (12.610 mp).

2.”Modernizare drum județean DJ 107A: Alba Iulia – Pârâu lui Mihai – Vurpăr – Câmpu Goblii – Dealu Ferului – Mereteu – Blandiana – Sărăcsău – limita jud. Hunedoara„, între km 4+018 – km 8+118 (4,100 km). Este vorba despre ruta ocolitoare a traseului dintre Alba Iulia – Sebeș pe DN1, variantă ce va avea efecte benefice în fluidizarea traficului. Prin investiția estimată la 4.424.258,63 de lei fără TVA, sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate rea la starea de viabilitate foarte bună.

Lungimea totală a drumului este de 26,025 km, iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,50 m – 7,00 m, cu o lățime a părții carosabile în aliniament de 5,50 m și acostamente cu lățimi variabile de 0-0,75(m). Din punct de vedere al structurii rutiere, drumul este pietruit de la km 3+900 până la km 8+118, iar restul este asfaltat.

Citește și FOTO UPDATE: Comisie de recepție pe Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda. Sunt șanse să fie deschis ASTĂZI!

Tronsonul de drum județean DJ107A poziționat de la km 3+900 – km 8+118.00, respectiv de la limita intravilanului localității Alba Iulia până în apropierea localității Vurpăr, are durata de exploatare depășită prezentând numeroase degradări la nivelul căii de rulare cât și cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite. Principala problemă a drumului este generată de lipsa unui sistem rutier adecvat traficului actual și prognozat precum și de scurgerea necontrolată a apelor pluviale către emisar.

Durata de realizare a investiţiei este de 6 luni.

Vezi FOTO: Licitația pentru modernizarea drumului între Alba Iulia și Vurpăr, lansată de Consiliul Judeţean Alba. Cum arată acum varianta spre Sebeş

3.Modernizare drum județean “DJ107G: DJ107D (Ocna Mureș) – Noșlac – Căptălan – Copand – Stâna de Mureș – Găbud – limită Jud. Mureș„, între km 0+500 – km 3+939 (3,439 km). Modernizarea drumului judeţean 107G, de la Ocna Mureş la limita cu judeţul Mureş presupune o investiţie de peste 4 milioane lei, circa patru kilometri din acest drum nefiind încă asfaltat.

Prin investiția respectivă, sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate medie la starea de viabilitate foarte bună.

La Ocna Mureş se pregăteşte şi modernizarea salinelor terapeutice, în acord cu intenția orașului de a realiza o stațiune balneo-climaterică de interes local. Consiliul Judeţean sprijină acest demers şi colaborează cu Primăria Ocna Mureş, pentru realizarea şi administrarea în comun a bazei de tratament şi agreement, o investiţie estimată la valoarea totală de 8,4 milioane de euro. La finalul proiectului, se va propune ca Ocna Mureş să devină staţiune turistică. În acest context, reabilitarea drumului de acces devine prioritară.

Citeşte şi Peste 4 milioane lei pentru modernizarea unui drum judeţean, la Ocna Mureş. Acces şi pentru viitoarea bază de tratament

4.”Modernizare drum județean DJ 107 Z: Ciumbrud (DJ 107 E) – Păgida – Gâmbaş – Aiud (DN 1)„, între km 4+540 – km 5+333 și între km 5+814 – km 6+946 (1,925 km). După finalizarea lucrărilor, sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate medie la starea de viabilitate foarte bună.

Drumul județean DJ 107 Z: Ciumbrud (DJ 107 E) – Păgida – Gîmbaş – Aiud (DN 1) asigură legătura între Ciumbrud şi Aiud, cu plecarea din Ciumbrud, traversând localităţile Ciumbrud, Păgida, Gîmbaş şi Aiud (DN 1). Are lungimea totală de 8,5 km, iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,50 m – 7,00 m, cu o lățime a părții carosabile în aliniament de 5,50 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,75(m). Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit de la km 0+650 până la km 4+950 iar restul este asfaltat (0+000-0+650; 4+950-8+500), potrivit situaţiei prezentate de CJ Alba, în octombrie 2017. Investiţia pentru modernizarea unui tronson de 3,4 km a fost estimată la 4,2 milioane lei.

Investiţie de 4,2 milioane lei pentru modernizarea drumului dintre Gâmbaş şi Păgida, lângă Aiud. Proiect la Consiliul Judeţean

Investiţie de 4,2 milioane lei pentru modernizarea drumului dintre Gâmbaş şi Păgida, lângă Aiud. Proiect la Consiliul Judeţean

5.Consolidare pod pe DJ705B peste râul Mureș, km 3+949, localitatea Vințu de Jos. Podul face legătura cu DJ 107A spre Vurpăr şi varianta de ocolire a DN1 Alba Iulia – Sebeş. Este considerat important şi pentru locuitorii din Vurpăr, Câmpu Goblii, Blandiana, fiind unica soluţie de traversare a râului Mureş până la Alba Iulia. Acum cinci ani, CJ Alba a mai aprobat reparaţii la acest pod, în valoare de 4,5 milioane lei.

În fază de proiectare, CJ Alba are următoarele investiții:

1.Modernizare drum judeţean DJ103E: DN1 – Gârbova de Jos – Gârboviţa – Gârbova de Sus, km 0+000-km 7+500 (7,5 km). Sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate bună (drum pietruit) la starea de viabilitate foarte bună.

Drumul a fost iniţial unul comunal, administrat de Primăria Aiud. În 2013, a trecut în administrarea Consiliului Judeţean, la solicitarea Consiliului Local Aiud. În 2014 s-au făcut lucrări de asigurare a scurgerii apelor (4,26 km), pietruire periodică a platformei drumului (7 km) şi montare podeţe (2 bucăţi), CJ Alba cheltuind 445.595,92 lei. Apoi, în 2015, CJ Alba a mai făcut întreţinere curentă (reprofilare şi completare cu material pietros), de 24.021 lei. Acum, vor fi lucrări de modernizare.

2.Consolidare corp drum judeţean DJ107K: Galda de Jos – Mesentea – Benic – Întregalde, jud. Alba, km 17+700-km 23+700 (6 km). Sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate medie (drum pietruit) la starea de viabilitate foarte bună.

3.Modernizare drum judeţean DJ704K: Vinerea (DJ704) – Săliştea (DJ705E) – 5 km. Sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate rea (drum de pământ) la starea de viabilitate foarte bună.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate