Connect with us
Advertisement

Eveniment

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda va fi deschis circulației până în MARTIE. Concluzii la recepția lucrărilor

YouTube video

Publicat

Marţi dimineaţa, echipe CNAIR – SDN Cluj s-au aflat pe lotul 3 din Autostrada Sebeș-Turda. Este stabilită recepția pentru cei 12,45 km, tronsonul Aiud – Decea.

UPDATE 1: Reprezentanţii CNAIR au constatat, marţi, la verificarea în teren a lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, în vederea recepţiei acestora, că unele neconformităţi, descoperite în noiembrie, se regăsesc încă pe tronson. În aceste condiţii, rămâne incertă deschiderea circulaţiei între Aiud şi Decea, în următoarele zile. Întrebat despre o dată în acest sens, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat că în luna martie, cel târziu, se va deschide circulaţia.

„Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”, a spus Alin Şerbănescu, citat de Ziua de Cluj.

Şerbănescu a amintit, la capitolul neconformităţi pe tronos, despre “exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”.

Constructorului i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate anul trecut, potrivit lui Şerbănescu.

Întrebat când şi dacă s-ar putea circula în siguranţă, a răspuns: „Deocamdată să spunem că nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum”, precizând că „până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”.

La inspecţia de marţi a fost prezent şi constructorul, care urmează să dea explicaţii în cadrul comisiei, ce va decide în această după-amiază privind recepţia lucrărilor.

 

“Recepția poate să dureze două zile, mai ales dacă apar (noi) probleme și discuții între CNAIR și constructor (Tirrena Scavi). Cerem tuturor celor implicați să ajungă la un acord cât mai rapid astfel încât să putem circula imediat”, scriu reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructură”, pe Facebook.

Dacă nu vor fi şi alte neconformităţi, va putea fi deschisă circulaţia pe A10 între Aiud şi Decea, chiar după recepţia lucrărilor.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

UPDATE: Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, Adrian Băruţă, a declarat pentru ZIUA de CLUJ că nu este nimic clar în ceea ce priveşte recepţia finală a tronsonului de autostradă. Surse de la faţa locului susţin că s-au identificat unele probleme, iar şefii CNAIR nu par mulţumiţi de lucrări, potrivit sursei citate. Informaţiile au fost actualizate în jurul orei 11.30.

La solicitarea Alba24 privind datele stabilite pentru recepţie, respectiv deschidere a traficului rutier, CNAIR a transmis, săptămâna trecută, următorul răspuns:

“Comisia pentru recepţia lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda se va întruni în data de 9 ianuarie 2018, ora 9.00.

Pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice.

Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”.

CNAIR a transmis, la mijlocul lunii decembrie, explicaţii oficiale, în contextul amânării deschiderii Autostrăzii Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4, adică tronsonul de la Aiud la Turda. Compania a precizat că s-au găsit neconformităţi, ce ţin de nerespectarea unor aspecte de către antreprenori şi aminteşte că modificarea legislaţiei după problemele de pe lotul 3 ale Autostrăzii Sibiu – Orăştie nu permite recepţia lucrărilor decât la finalizarea în totalitate a acestora.

Citeşte şi AUTOSTRADA Sebeș-Turda: Motivele pentru care CNAIR nu a deschis circulației tronsonul dintre Aiud şi Turda

„La recepţia de anul trecut au fost constatate următoarele probleme: nerespectarea proiectului propus şi asumat chiar de antreprenor, pentru construcţia căilor de rulare pe pod, zone cu exces de bitum, iluminatul pe poduri era realizat cu lămpi pe sodiu şi nu cu led, situaţie care duce la creşterea facturii energiei electrice şi implicit a cheltuielilor de operare. Din cei 12,4 km, aproximativ 10 km, între nod Unirea şi nod Aiud vor fi circulabili. După ce va fi recepţionat şi lotul 4 Sebeş-Turda, se va circula cursiv pe 27 de km de autostradă, între nod Turda şi nod Aiud”, spun oficialii CNAIR, citaţi de Capital.

Vezi şi Autostrada Sebeş-Turda: Exproprieri suplimentare de 447.000 lei la Sântimbru, Galda, Aiud și Rădeşti. LISTA

Citeşte şi România va avea doar 63 de km de autostradă, din 156 de km promiși de ministrul transporturilor pentru 2018

Vezi şi Loturile de autostradă neterminate sau cu defecte minore vor putea fi recepționate. Proiect al Guvernului

Stadiul lucrărilor în decembrie 2017, pe loturi, pentru Autostrada Sebeş-Turda (sursa forum peundemerg.ro, care citează CNAIR)

Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39.5% (comparativ, în noiembrie, 39%)

Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie 2017, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor: noiembrie 2019.

Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 44% (comparativ, în noiembrie, 43,10%).

Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, octombrie 2018.

Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99% (comparativ, în noiembrie, 97,50%).

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, ianuarie 2018.

Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 94%  (comparativ, în noiembrie, 90%).

A a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, mai 2018.

Sursă foto: Ziua de Cluj (ziuadecj.realitatea.net)

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement