Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda va fi deschis circulației până în MARTIE. Concluzii la recepția lucrărilor


Publicat

Marţi dimineaţa, echipe CNAIR – SDN Cluj s-au aflat pe lotul 3 din Autostrada Sebeș-Turda. Este stabilită recepția pentru cei 12,45 km, tronsonul Aiud – Decea.

UPDATE 1: Reprezentanţii CNAIR au constatat, marţi, la verificarea în teren a lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, în vederea recepţiei acestora, că unele neconformităţi, descoperite în noiembrie, se regăsesc încă pe tronson. În aceste condiţii, rămâne incertă deschiderea circulaţiei între Aiud şi Decea, în următoarele zile. Întrebat despre o dată în acest sens, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat că în luna martie, cel târziu, se va deschide circulaţia.

„Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”, a spus Alin Şerbănescu, citat de Ziua de Cluj.

Şerbănescu a amintit, la capitolul neconformităţi pe tronos, despre “exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”.

Constructorului i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate anul trecut, potrivit lui Şerbănescu.

Întrebat când şi dacă s-ar putea circula în siguranţă, a răspuns: „Deocamdată să spunem că nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum”, precizând că „până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”.

La inspecţia de marţi a fost prezent şi constructorul, care urmează să dea explicaţii în cadrul comisiei, ce va decide în această după-amiază privind recepţia lucrărilor.

 

“Recepția poate să dureze două zile, mai ales dacă apar (noi) probleme și discuții între CNAIR și constructor (Tirrena Scavi). Cerem tuturor celor implicați să ajungă la un acord cât mai rapid astfel încât să putem circula imediat”, scriu reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructură”, pe Facebook.

Dacă nu vor fi şi alte neconformităţi, va putea fi deschisă circulaţia pe A10 între Aiud şi Decea, chiar după recepţia lucrărilor.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

UPDATE: Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, Adrian Băruţă, a declarat pentru ZIUA de CLUJ că nu este nimic clar în ceea ce priveşte recepţia finală a tronsonului de autostradă. Surse de la faţa locului susţin că s-au identificat unele probleme, iar şefii CNAIR nu par mulţumiţi de lucrări, potrivit sursei citate. Informaţiile au fost actualizate în jurul orei 11.30.

La solicitarea Alba24 privind datele stabilite pentru recepţie, respectiv deschidere a traficului rutier, CNAIR a transmis, săptămâna trecută, următorul răspuns:

“Comisia pentru recepţia lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda se va întruni în data de 9 ianuarie 2018, ora 9.00.

Pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice.

Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”.

CNAIR a transmis, la mijlocul lunii decembrie, explicaţii oficiale, în contextul amânării deschiderii Autostrăzii Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4, adică tronsonul de la Aiud la Turda. Compania a precizat că s-au găsit neconformităţi, ce ţin de nerespectarea unor aspecte de către antreprenori şi aminteşte că modificarea legislaţiei după problemele de pe lotul 3 ale Autostrăzii Sibiu – Orăştie nu permite recepţia lucrărilor decât la finalizarea în totalitate a acestora.

Citeşte şi AUTOSTRADA Sebeș-Turda: Motivele pentru care CNAIR nu a deschis circulației tronsonul dintre Aiud şi Turda

„La recepţia de anul trecut au fost constatate următoarele probleme: nerespectarea proiectului propus şi asumat chiar de antreprenor, pentru construcţia căilor de rulare pe pod, zone cu exces de bitum, iluminatul pe poduri era realizat cu lămpi pe sodiu şi nu cu led, situaţie care duce la creşterea facturii energiei electrice şi implicit a cheltuielilor de operare. Din cei 12,4 km, aproximativ 10 km, între nod Unirea şi nod Aiud vor fi circulabili. După ce va fi recepţionat şi lotul 4 Sebeş-Turda, se va circula cursiv pe 27 de km de autostradă, între nod Turda şi nod Aiud”, spun oficialii CNAIR, citaţi de Capital.

Vezi şi Autostrada Sebeş-Turda: Exproprieri suplimentare de 447.000 lei la Sântimbru, Galda, Aiud și Rădeşti. LISTA

Citeşte şi România va avea doar 63 de km de autostradă, din 156 de km promiși de ministrul transporturilor pentru 2018

Vezi şi Loturile de autostradă neterminate sau cu defecte minore vor putea fi recepționate. Proiect al Guvernului

Stadiul lucrărilor în decembrie 2017, pe loturi, pentru Autostrada Sebeş-Turda (sursa forum peundemerg.ro, care citează CNAIR)

Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39.5% (comparativ, în noiembrie, 39%)

Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie 2017, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor: noiembrie 2019.

Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 44% (comparativ, în noiembrie, 43,10%).

Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, octombrie 2018.

Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99% (comparativ, în noiembrie, 97,50%).

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, ianuarie 2018.

Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 94%  (comparativ, în noiembrie, 90%).

A a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, mai 2018.

Sursă foto: Ziua de Cluj (ziuadecj.realitatea.net)


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

VIDEO – INTERVIU cu prefectul de Alba: Cât de pregătită este ”armata albă” din spitalele județului pentru lupta cu coronavirusul

Publicat

Nicolae Albu

De două săptămâni, de când a fost instaurată starea de urgență, prefectul de Alba, Nicolae Albu nu a mai dat nicio declarație despre măsurile luate de autorități în ”criza coronavirusului”. Nicolae Albu spune că a fost obligat să respecte dispozițiile guvernului potrivit cărora comunicarea se face, obligatoriu, numai de la nivel central, de către Grupul de Comunicare Strategică.

Cetățenii județului trebuie informați corect despre ce se întâmplă în spitalele din județ, despre cât de pregătite sunt unitățile medicale pentru a face față luptei împotriva cornavirusului.

Alba24 consideră că autoritățile județului sunt primele care trebuie să ofere informații corecte cetățenilor și în aceste condiții i-a solicitat un interviu prefectului, în condițiile în care informațiile transmise de Grupul de Comunicare Strategică în ceea ce privește situația din județul Alba, sunt eronate, pentru a treia zi consecutiv.

Astfel, jurnaliștii de la Alba24 i-au adresat prefectului un set de întrebări, pentru că trebuie să știm cât de pregătite sunt spitalele și cât de pregătiți și protejați sunt ”soldații armatei albe”, cadrele medicale aflate în prima linie a luptei cu coronavirusul.

Iată transcriptul întrebărilor și răspunsurilor interviului acordat ziarului Alba24.ro de prefectul Nicolae Albu:

Alba24.ro: Câte locuri sunt disponibile la SJU Alba Iulia pentru tratarea pacienților CONFIRMAȚI COVID-19? (numărul total al locurilor disponibile + numărul locurilor LIBERE în prezent)

Nicolae Albu: La nivelul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia sunt alocate un număr de 54 paturi în secţia de Boli Infecţioase şi 35 paturi în secţia Oncologie, atât pentru izolarea persoanelor suspecte cu COVID-19, cât şi pentru tratarea pacienţilor confirmaţi COVID-19.

Alba24.ro:  Câte locuri sunt disponibile la SJU Alba Iulia pentru persoanele SUSPECTE de COVID-19? (numărul total al locurilor disponibile + numărul locurilor LIBERE în prezent)

Nicolae Albu: Numărul locurilor destinate suspecţilor precum şi pacienţilor diferă în funcţie de rezultatele testării. Suspectul ramâne izolat până la infirmarea sau confirmarea infectării cu Covid 19, pacientul confirmat va fi tratat in salonul destinat acestor pacienti.

Întrucât se iau măsuri de izolare a persoanelor suspecte faţă de cele confirmate, fiecare persoană suspectă fiind izolată singură într-un salon, situaţia locurilor libere este într-o continuă dinamică, până la primirea rezultatelor testării.

Alba24.ro: De ce nu funcționează încă SPITALUL SUPORT de la BLAJ? (Ordinul nr. 533 a fost publicat în MO în 31 martie)

Nicolae Albu: În ceea ce priveşte funcţionarea unui spital suport la nivelul judeţului Alba, conform Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 533/ 2020, Spitalul Municipal Blaj a fost desemnat spital suport pentru pacienţii COVID-19 pozitivi de la nivelul judeţului.

Urmare emiterii ordinului ministrului, sub coordonarea DSP Alba şi a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, s-a procedat la elaborarea şi semnarea unui protocol de colaborare pentru asigurarea managementului și pregătirea unităților sanitare, în vederea adaptării la fluxul de persoane infectate cu coronavirusul COVID-19, în care Spitalul Municipal Blaj este parte, alături de celelalte spitale din judeţ.

În acest sens, au fost stabilite modalităţile de gestionare a urgenţelor medicale la nivelul spitalelor din judeţul Alba, organizarea spaţiilor pentru acordarea asistenţei medicale, acordarea tratamentului specific tipurilor de boli, gestionarea resurselor umane şi materiale şi modalităţile de lucru.

Alba24.ro: Când vor putea fi primiți pacienți confirmați COVID-19 la SPITALUL SUPORT din Blaj?

Prefectul Nicolae Albu: De la data publicării ordinului în Monitorul Oficial până în prezent, s-au efectuat toate pregătirile necesare, atât în ceea ce priveşte resursa umană, cât şi cea materială, astfel încât primii pacienţi să poată fi primiţi începând cu data de 4 aprilie 2020.

Menţionăm că organizarea nu a putut fi făcută de pe o zi pe alta, întrucât s-au mai făcut achiziţii şi dotări cu echipamente necesare, precum şi avizarea de către DSP Alba a spaţiilor amenajate pentru tratarea bolnavilor confirmaţi COVID-19.

Alba24.ro: Ce se întâmplă cu pacienții din Alba, CONFIRMAȚI COVID-19, care au și alte afecțiuni și care necesită tratament de specialitate pe alte secții decât cea de Boli Infecțioase? (spre exemplu: cei cu dializă, boli cronice, etc.)

Nicolae Albu: În ceea ce privesc pacienţii confirmaţi COVID, dar care au şi alte afecţiuni cum sunt bolnavii ce necesită dializă, aceştia vor fi trataţi la Centrul Nefromed, iar cei în stare gravă, la Spitalul Judeţean Alba, printr-un circuit distinct.

Alba24.ro: Ce stocuri de mănuși, cobinezoane, viziere și măști sunt la această oră în județ? Județul este pregătit pentru o eventuală creștere a cazurilor de îmbolnăviri? Câte aparate de ventilație și aparate de oxigen sunt în tot județul? La ce unități medicale sunt repartizate? Ce achiziții noi de aparate de ventilație s-au făcut în această perioada?

Nicolae Albu: Referitor la dotarea cu aparatură medicală, în momentul de faţă la nivelul judeţului Alba, spitalele dispun de 29 aparate ventilaţie, 51 concentratoare oxigen, 2 staţii de oxigen, 64 posturi oxigen, 106 prize oxigen.

De asemenea, sunt în curs de achiziţie 15 ventilatoare, iar pentru un număr de 20 de ventilatoare a fost formulată o solicitare către Ministerul Sănătăţii din partea DSP Alba.

Referitor la stocul de materiale existent în judeţ , avem în dotarea spitalelor un umăr de 461.528 manusi , 1187 combinezoane, 2252 viziere, 76. 729 masti din care 2690 măşti FFP2 şi FFFP3.

Prin grija DEPARTAMENTULUI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ urmează să ne fie livrate şi alte materiale ce vor fi distribuite apoi catre ISU, SAJ, UPU, DSP şi spitalelor din judeţ, după cum urmează: 1580 combinezoane de protecţie, 850 măşti FFP2 , 800 măşti FFFP3, 1575 viziere şi dezinfectanţi.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Care sunt persoanele testate cu prioritate pentru COVID-19. Algoritmul după care se fac analizele

Publicat

Persoanele simptomatice, care au călătorit în străinătate și contacții cazurilor confirmate, dacă au și ei simptomele specifice, sunt pe primele locuri de pe lista de priorități în cazul testării pentru coronavirus, a precizat vineri ministrul Sănătății, Nelu Tătaru în cadrul unei declarații de presă.

Potrivit ministrului, în faza epidemică în care se află acum România, algoritmul nu s-a schimbat, iar testările se fac după aceleași priorități din ultimele săptămâni:

1. persoanele simptomatice care au călătorit în străinătate

2. contacţii apropiaţi, cu simptome specifice, ai cazurilor confirmate

3. personalul medico-sanitar cu simtome specifice

4. persoanele cu pneumonie, fără altă etiologie, din toate spitalele și din toate categoriile de vârstă

5. cazurile de SARI fără altă etiologie, din toate spitalele și din toate categoriile de vârstă

6. persoanele instituţionalizate, cu simptome specifice

7. pacienţii asimptomatici aflaţi înainte de transplant şi donatorii de celule stem hematopoietice, înainte de donare.

Ministrul Sănătății a mai spus că că există în stoc un număr suficient de teste, iar achiziţia acestora se face în permanenţă.

El a mai precizat că au fost alocate peste 23 de milioane de lei pentru 35 de centre publice şi private, bani cu care se pot realiza 115.820 de teste Real Time PCR.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Programe de educație pentru viață și sănătate, inclusiv educație sexuală pentru copii, derulate obligatoriu în școli

Publicat

elevi, clasa, scoala

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea care prevede obligativitatea organizării în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, a unor programe de educaţie pentru viaţă şi pentru sănătate, inclusiv educaţie sexuală pentru copii, potrivit Agerpres.

Actul normativ modifică şi completează Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, în sensul stabilirii în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi a oricăror instituţii publice sau private cu atribuţii în domeniul educaţiei, a obligaţiei de a derula în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, programe de educaţie pentru viaţă şi pentru sănătate.

„Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi orice alte instituţii publice sau private cu atribuţii în domeniul sănătăţii şi în domeniul educaţiei sunt obligate să adopte, în condiţiile legii, toate măsurile necesare pentru: derularea sistematică în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, de programe de educaţie pentru viaţă, inclusiv educaţie sexuală pentru copii, în vederea prevenirii contactării bolilor cu transmitere sexuală şi a gravidităţii minorelor; derularea sistematică în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, de programe de educaţie pentru sănătate, inclusiv pentru dezvoltarea capacităţilor psiho-emoţionale, a competenţelor sociale şi interpersonale”, se arată în lege.

Aceasta mai prevede şi facilitarea accesului la programe de educaţie pentru sănătate pentru toţi elevii înscrişi în învăţământul preuniversitar.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ovidiu Kiss, albaiulianul care transformă piesele auto vechi în adevărate opere de artă, pe scena de la Românii au talent

Publicat

Albaiulianul Ovidiu Kiss cunoscut, atât în oraș, cât și în țară, după ce a început să realizeze ”sculpturi” din piese auto vechi, a fost prezent, vineri seara, la concursul ”Românii au talent”, de la PRO TV.

Creațiile pe care le-a adus cu el pe scenă, între care o motocicletă și un autocamion la construcția căruia a mărturisit că a lucrat aproape trei luni au fost admirate de cei patru jurați, însă la final aceștia au hotărât că albaiulianul nu va trece în următoarea etapă a concursului.

”Aș vrea să mă fac bine înțeles, apreciez ce faci. Bravo ție! Reciclezi, transformi lucruri moarte în artă, însă așteptam un număr de spectacol. Din partea mea este nu, astăzi”, a spus Mihai Petre.

Din același motiv, albaiulianul a primit un ”nu” și de la Andra, iar Andi Moisescu a fost singurul care a spus ”da”.

Ovidiu Kiss are 38 de ani și este pasionat de maşini şi motociclete. Și-a descoperit talentul în urmă cu mai mulţi ani, în Spania, unde lucra ca mecanic auto și i-a venit ideea să realizeze o motocicletă în mărime naturală, din piesele stricate rămase de la mașini.

El a revenit apoi în țară, iar de câțiva ani și-a deschis un atelier unde realizează tot felul de obiecte unicat din resturi metalice.

Operele sale au putut fi admirate la mai multe expoziții, între care „Despina Camino Art“ de la Palatul Noblesse din Bucureşti şi ”Transilvania Tattoo Expo”, de la Sibiu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate