Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

REACŢIE la Reacţia primarului Mircea Hava: Avocatul Radu Octavian face publice noi informaţii


Publicat

După publicarea în site-ul nostru a reacţiei primarului Mircea Hava la acuzaţiile privind nereguli semnalate în contractele pentru lucrările din zona istorică a Cetăţii, avocatul Radu Octavian a transmis la redacţie un alt mesaj, ca reacţie la declaraţiile edilului. Vă prezentăm integral textul primit cu precizarea că responsabilitatea afirmaţiilor sale îi aparţine:

„Apreciez faptul că dl. Mircea Hava a considerat necesar să îşi expună punctul său de vedere, ceea ce, din păcate, face foarte rar, preferând să ascundă aspecte importante referitoare la forma şi fondul cheltuirii banilor publici în ceea ce priveşte lucrările din centrul Cetăţii Alba Iulia. Răspunsul d-lui Mircea Hava, cu micile ironii ale sale pe care nu le condamn pentru că şi eu sunt adeptul stilului pamfletar, din păcate nu au făcut să dezvinovaţească primarul în faţa acuzaţiilor aduse ci, dimpotrivă, să îi întărească şi să îi confirme acuzaţiile ce i se aduc. Punctual (aşa cum a făcut şi dl primar) o să mă refer la răspunsul acestuia.

1. Nu am afirmat în cadrul conferinţei de presă că întocmirea documentaţiei de atribuire se face de către consiliul local. În cadrul conferinţei de presă, am afirmat că Mircea Hava a modificat prin procedura clarificărilor documentaţia de atribuire, respectiv a criteriilor pe care trebuia să le îndeplinească ofertantul, singur, fără ca această modificare să fi fost aprobată de catre MDRT, ADR Centru, orice altă autoritate competentă din ţară sau din Uniunea Europeană şi nici măcar de către consiliul local. Din motive de spaţiu, s-a consemnat în articol doar consiliul local, dar afirmaţia mea este cea de sus.

2. Clarificarea 403/2011 a fost publicată în SEAP la 5.01.2011 (şi nu la 5.10.2011 aşa cum dintr-o eroare de dactilografiere a apărut în comunicatul d-lui Mircea Hava) deci cu numai 11 zile (data de 5.01.2011 şi 17.01.2011 nu se socotesc) înainte de licitaţie, dintre care 4 zile au fost nelucrătoare. Rezultă faptul că dl. Hava a modificat (şi nu clarificat, pentru că trebuie să respectăm înţelesul cuvintelor în limba română) criteriile de participare la licitaţie cu numai 7 zile lucrătoare înainte de data licitaţiei, termen absolut insuficient pentru o firmă să îşi pregătească documentaţia de participare pentru un proiect de aşa amploare. Iar această modificare dl. Hava a făcut-o singur, fără nici o aprobare. Precizăm că, deşi dl. Mircea Hava încearcă să acrediteze ideea că documentaţia de atribuire se poate modifica prin procedura clarificărilor. Această idee este total greşită şi falsă. Procedura clarificărilor se referă strict la lămurirea unor aspecte neînţelese referitoare la licitaţie şi documentaţia de lucrări de către potenţialii ofertanţi. Modificarea documentaţiei de atribuire prin eliminarea unor condiţii sau adăugarea unor condiţii după publicarea anunţului de licitaţie este ilegală şi nu are nici o legătură cu termenul de clarificare. Ea poate fi foarte clar apreciată ca favorizare a unor firme şi defavorizare a altora, pentru că au descurajat participarea la licitaţie a firmelor interesate, dar care iniţial nu ar fi întrunit condiţiile de participare enunţate oficial, iar, după modificarea acestor condiţii, nu au mai avut timpul fizic necesar pentru a se pregăti de licitaţie. Dacă domnul Hava insistă să spună că aceste modificări au fost cerute de către UCVAP din cadrul DGF Alba, nu se poate justifica pe el însuşi de ce aceste modificări au fost făcute abia dupa publicarea anunţului de licitaţie, deoarece se pretinde către dl. Hava că cererea UCVAP de renunţare la unele criterii a fost ataşată dosarului de pregătire a licitaţiei. Prin aceasta, dl. Hava însuşi recunoaşte că acest act, dacă există, a fost anterior pregătirii documentaţiilor de licitaţie. În acest caz, de ce nu au fost eliminate din start aceste criterii? Menţionez că aceste criterii au fost incluse în toate documentaţiile de atribuire a tuturor lucrărilor din cetatea Vauban, centru şi trasee nordic, sudic, estic. Este destul de ciudat că tocmai în cadrul proiectului pentru „reabilitarea centrului istoric” aceste criterii au fost eliminate cu doar 7 zile lucrătoare înainte de licitaţie (repet, fără aprobarea autorităţilor competente şi doar prin semnătura primarului). La fel de ciudat este că în cadrul celorlalte licitaţii au fost considerate legale, iar doar în cadrul acestui proiect au fost considerate discriminatorii. Arăt şi faptul că documentaţia de atribuire despre care discutam a fost plină de criterii discriminatorii care favorizau firma SC CORINT GROUP SA în detrimentul altor potenţiali ofertanţi, am vorbit despre aceste criterii discriminatorii dar despre acestea aţi păstrat tăcerea.

3. Referitor la eliminarea criteriului de capacitate financiară redusă cu 50% în cazul IMM-urilor se aplică aceleaşi argumente ca cele de mai sus.

4. Referitor la scrisoarea de bonitate cum o numeşte Mircea Hava şi care în documentaţia de atribuire este definită doar cu titlul de „document legal” de dovedire a creditului obtenabil, ceea ce numeşte dânsul greşeală poate fi acceptată teoretic, dar îndepărtarea ei nu este corect explicată. Dl. Hava spune că a eliminat-o deoarece nu se putea cunoaşte suma ofertată. Mă văd nevoit să îl contrazic pentru că fiecare participant la licitaţie cunoştea cu siguranţă suma pe care ar fi ofertat-o, iar documentul de dovedire a sumei minime a creditului obtenabil se punea alături de oferta de preţ în plicul sigilat, plic ce urma să fie depus la comisia de licitaţie.

Sper că am lămurit afirmaţiile mele referitoare la aceste abuzuri în legătură cu atribuirea lucrărilor de reabilitare a centrului Cetăţii şi este foarte clar că au existat măsuri discriminatorii şi comportament ilegale. Profit de acest prilej şi mă adresez primarului Mircea Hava pentru că ştiu că măcar aceste rânduri le citeşte, dacă nu a avut timp să citească celelalte intervenţii publice ale contestatarilor defrişării Parcului Custozza (nu neapărat ale mele).

Domnule primar. Aţi observat că, cel puţin din partea mea, criticile la adresa dvs. au apărut doar după decizia iresponsabilă de a defrişa Parcul Custozza şi a construi în locul ei o piaţetă şi sute de locuri de parcare după ideile elucubrante şi bolnave ale unui arhitect rupt de realitate. Aţi primit mii de cereri din partea cetăţenilor de a salva acest parc. Nu i-aţi ascultat. Nu aţi vorbit cu nimeni. Aţi mers înainte cu încăpăţânare şi cu ură împotriva parcului. L-aţi distrus. Credeaţi că opinia publică se va linişti şi va uita. Nu s-a liniştit şi nu a uitat. Dimpotrivă, există multe persoane, printre care mă număr şi eu, care, în dorinţa de a salva Parcul Custozza au început să cerceteze legalitatea actelor, avizelor şi a tuturor lucrărilor din Cetate. Ceea ce s-a descoperit este halucinant. Devize supraevaluate, fraude cu bani europeni, licitaţii dirijate şi altele. Probabil că, dacă nu distrugeaţi parcul Custozza, aceste lucruri nu ajungeau la urechile publicului şi nu numai. Chiar dvs aţi spus că aţi fost cercetat de oficiul european antifraudă în legătură cu lucrările din şanţul Cetăţii. Ce nu aţi spus şi ce nu se ştie încă de către presă şi de opinia publică este faptul că, probabil în legătură cu această investigaţie, dvs, arhitecta şefă, proiectantul şi alte persoane aţi bătut calea DNA-ului pentru a da declaraţii. Şi, ca să nu fiu acuzat de relaţii oculte cu sistemul judiciar, vă pot spune ca această informaţie a fost dată chiar de arhitecta şefă, care s-a confesat multor persoane, vorbind cu teamă despre ceea ce i se poate întâmpla. Nu este treaba mea să mă implic în activitatea DNA-ului dacă aceasta există cu adevărat. Întrebarea mea directă este: merită să distrugeţi un parc pentru o piaţetă şi 200 de locuri de parcare, împotriva dorinţei locuitorilor oraşului? Merită să vă riscaţi demnitatea şi onoarea pentru distrugerea unui parc?

Şi, în încheiere, vă rog domnule primar să aveţi în vedere şi aspectul acesta. Dacă arborii seculari din Custozza au fost tăiaţi, de vreţi să le faceţi inutil sacrificiul prin distrugerea ruinelor castrului roman şi nepunerea acestuia în valoare, în cadrul unui parc arheologic? Bani sunt, dar dvs vreţi să pavaţi castrul cu pavele, pentru că şi pavele sunt.

Vă rog, domnule primar:

– să dispuneţi oprirea imediată a oricăror lucrări de pavare a Parcului Custozza, cu excepţia lucrărilor de conservare a vestigiilor castrului roman şi a celorlalte vestigii arheologice din epocile ulterioare

– să dispuneţi modificarea proiectului în asa fel încât să permită valorificarea in situ a vestigiilor istorice iar pe toată porţiunea Parcului Custozza şi a proiectatelor parcări pe care nu s-au mai găsit vestigii istorice să fie refăcut un parc cu arbori maturi sau cât mai aproape de maturitate şi gazon. Scoateţi pavelele turceşti cu sclipici care sunt un kitsch în acest monument istoric. Lăsaţi istoria şi natura să trăiască sub ochii oamenilor

– continuaţi cercetarea arheologică pe toată suprafaţa Parcului Custozza

– opriţi distrugerile arheologice. Dacă nu ştiaţi despre ele, vă aduc la cunoştinţă despre ele acum.

Vă trimit ataşat acestei scrisori două fotografii, cu rugămintea adresată redacţiei alba24.ro de a le publica. O să vedeţi cum ziduri ale castrului roman au fost distruse cu buldozerul pentru a se amplasa un cămin de canal uriaş. În apropiere se văd vestigii istorice călcate şi zdrobite cu buldozerul. Vă place ce vedeţi? Mie nu şi nici albaiulienilor care îşi iubesc oraşul.

Cu stimă, Radu Octavian”


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. TH

    vineri, 25.11.2011 at 16:29

    ESTE INCREDIBIL CE SE INTAMPLA……………….SI ESTE INCREDIBIL CUM STAM SI ASISTAM………. SI NU REACTIONAM………………ALBAIULIENII CRED CA SUNT SUB INFLUIENTA SOMNIFERELOR……….(dizolvate in apa de la retea……)

  2. Ovidiu

    sâmbătă, 26.11.2011 at 09:51

    Rusine domnule Hava! chiar crezi ca nu o sa platesti toate astea?! Te inseli amarnic. Esti doar un om…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Simulările examenelor naționale, anulate. Școala online va fi reglementată prin lege

Publicat

examen

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat luni că simulările examenelor naţionale au fost anulate, fiind înlocuite cu testele de antrenament pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a.

„Simulările sunt anulate. Nu mai putem susţine simulările, însă aceste simulări le-am înlocuit cu acele teste de antrenament pe care le-am pus la dispoziţia elevilor de clasa VIII-a şi a XII-a.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Primele teste de antrenament pentru elevi, publicate de minister. Modele pentru Română și Matematică

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Bareme pentru testele de antrenament, publicate de minister. Model de notare pentru clasa a VIII-a

Vom pune săptămânal câte cinci teste de antrenament. Vineri vom publica baremul iar în emisiunile realizate la TVR vor fi explicate rezolvările acestor modele sau teste de antrenament, cum le-a numit Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Aceste teste este bine să fie rezolvate în parteneriat cu cadrul didactic de la clasă. (…)

Citește și BACALAUREAT 2020: Teste de pregătire pentru clasa a XII-a, publicate de minister. Vezi modelele de subiecte, pe discipline

Vezi și BACALAUREAT 2020: Baremele testelor de pregătire, publicate de Ministerul Educației. Repere de autoevaluare pentru liceeni

MEC pune la dispoziţie baremul şi elevul se poate şi autoevalua. Simulările le-am anulat şi am înlocuit simularea cu aceste teste de antrenament tocmai pentru faptul că elevul trebuie să se pregătească în continuare pentru examenele naţionale”, a precizat Anisie la Realitatea Plus.

Ea a spus că le-a recomandat cadrelor didactice ca în perioada vacanţei 3-21 aprilie să intre în concediu de odihnă.

„Pentru că oricum este vacanţă. Ca urmare, în această perioadă îşi pot lua concediul de odihnă”, a afirmat ministrul.

Cursurile online pentru învățământul preuniversitar vor fi reglementate printr-un act normativ, convenit de către Ministerul Educației cu profesorii, părinții și elevii, a mai spus ministrul.

”Este necesar ca din partea Ministerului Educaţiei să se realizeze un act normativ şi pentru acest tip de învăţare – învăţarea online. (…) Vom reglementa în mod clar care sunt parametrii în care trebuie să se desfăşoare şi aceste lecţii online, pentru că este necesară o metodologie în acest sens, un act normativ care să stipuleze ceea ce este un răspuns la întrebările venite atât din partea părinţilor, cât şi din partea elevilor.

După această perioadă de vacanță vom veni și cu reglementări ca toate aspectele pe care le-am identificat în această perioadă de situație de urgență, să găsim răspunsuri la toate întrebările pe care ni le-au pus atât părinții cât și elevii, dar și cadrele didactice și să ajutăm la menținerea acestei legături dintre elevi și profesori.

În această perioadă, lecţiile online au fost lecţii de fixare a cunoştinţelor, de recapitulare a cunoştinţelor de până la momentul suspendării cursurilor. Nu au fost lecţii de predare, nu au fost notaţi elevii. MEC a făcut această precizare în sensul în care trebuie să găsim soluţii şi pentru acei copii care nu au acces la aceste lecţii online.

Suntem conştienţi că nu toţi elevii au posibilitatea de a avea acces la învăţarea online şi studiile pe care le-au făcut chiar şi reprezentanţii elevilor în ultima perioadă, dar şi cele realizate de către Ministerul Educaţiei arată că peste 60% dintre elevi îşi continuă învăţarea de acasă în spaţiul online. Este o provocare atât pentru profesori, cât şi pentru elevi. (…) Sunt şi elevi care nu au acces la acest tip de învăţare. (…) Şi pentru aceştia MEC a luat în calcul un parteneriat cu Televiziunea Română pentru ca aceştia să îşi continue învăţare. (…) Fac un apel la colegii mei profesori ca după reluarea propriu-zisă a perioadei în care sunt suspendate cursurile să participe activ la această legătură cu elevii, şi anume, să încerce să găsească soluţii astfel încât legătura cu elevul să fie stabilită pentru fiecare profesor”, a spus Monica Anisie, la Realitatea Plus.

surse: agerpres.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Încă 8 decese în România din cauza coronavirus. Doi dintre pacienți aveau 41, respectiv 42 de ani

Publicat

Alte 8 decese ale unor persoane infectate cu COVID-19 au fost raportate, luni seara, prin Grupul de Comunicare Strategică. Potrivit sursei citate, este vorba despre pacienți din Suceava, Satu-Mare și Bistrița-Năsăud. Doi dintre ei aveau 41 de ani, respectiv 42 de ani.

Numărul total de decese a ajuns la 176.

Deces 169: Bărbat, 78 ani din jud. Suceava. Internat în SJU Suceava în 29.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 31.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 03.04.2020. Dată deces: 05.04.2020. Comorbidități: Cancer laringian, traheostoma, amputatie ambele picioare.

Deces 170: Femeie, 79 ani din jud. Suceava. Internata în SJU Suceava în 31.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 31.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 03.04.2020. Dată deces: 05.04.2020.

Deces 171: Femeie, 65 ani din jud. Suceava. Internata în SJU Suceava în 17.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 25.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 31.03.2020. Dată deces: 05.04.2020.

Deces 172: Bărbat, 41 ani din jud. Suceava. Internat în SJU Suceava în 30.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 30.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 3.04.2020. Dată deces: 01.04.2020. Comorbidități: sarcoidoza.

Deces 173: Bărbat, 66 ani din jud. Suceava. Internat în SJU Suceava în 30.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 25.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 28.03.2020. Dată deces: 31.03.2020. Comorbidități: Insuficiență renală cronică-dializă, Vasculita autoimună, Afecțiune respiratorie cronică.

Deces 174: Bărbat, 42 ani din  jud. Satu Mare. Internat în 22.03.2020 în Secția de Psihiatrie a SJU Satu Mare. Debut în 28.03.2020 în timpul internării. Transferat în 29.03.2020 în ATI, intubat și ventilat. Confirmat în 31.03.2020. Contact caz confirmat. Decedat în 03.04.2020. Comorbidități: Alcoolism cronic.

Deces 175: Bărbat, 66 ani din jud. Satu Mare. Internat în 01.04.2020 în SJU Satu Mare-ATI cu Pneumonie interstitiala, intubat și ventilat. Probe recoltate pentru COVID-19 în 02.04.2020. Confirmat în 04.04.2020. Decedat în 06.04.2020. Comorbidități: Diabet zaharat

Deces 176: Bărbat, 83 ani din jud. Bistrița-Năsăud. Internat în 31.03.2020 în SJU Bistrița BI. Probe recoltate pentru COVID-19 în 31.03.2020. Confirmat în 01.04.2020. Decedat în 06.04.2020. Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA, Cardiopatie ischemica-protezata stent coronarian, Arteriopatie obliteranta membre inferioare cu by pass femuro-popliteu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zece bebeluși născuți la Spitalul Municipal Timișoara, infectați cu coronavirus. Rezultatele testelor pentru mame, negative

Publicat

bebelus copilas nou nascut

Zece nou-născuți la Spitalul Municipal Timișoara au fost depistați ca fiind pozitivi pentru COVID-19. Ministrul Sănătății a cerut demararea unor anchete epidemiologice.

Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, din primele informații, la spitalul municipal au fost recoltate probe de la 49 de mame și tot atâția nou născuți în data de 1 aprilie 2020. Testele au fost lucrate în 5 și 6 aprilie 2020.

Rezultatele testelor arată un număr de 10 nou născuți pozitiv la COVID-19, iar testele mamelor acestor nou născuți sunt negative.

Un număr de 9 mame împreună cu nou-născuții lor au fost externate deja, în perioada 2-4 aprilie 2020, în unitatea sanitară fiind în continuare internată o singură mamă.

Ministrul Nelu Tătaru a solicitat Direcției de Sănătate Publică Timișoara să demareze de urgență o verificare la Spitalul Municipal cu privire la cazurile de nou născuți depistați pozitiv la COVID 19. De asemenea, a cerut demararea de urgență a anchetelor epidemiologice, izolarea la domiciliu a persoanelor externate și retestarea tuturor persoanelor.

Reamintim că Maternitatea Odobescu din Timișoara a fost în carantină, iar 25 de cadre medicale și de paciente internate acolo au fost confirmate cu coronavirus.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

VIDEO: Ratele la bănci pot fi amânate. Cei care întâmpină greutăți pot face sesizări pe o platformă online

Publicat

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a anunțat luni seară, după ședința de guvern, că de astăzi românii pot cere amânarea ratelor la credite.

Tot astăzi au fost publicate în Monitorul Oficial normele de aplicare a ordonanței pentru suspendarea plății ratelor până la 9 luni.

Citește și Amânarea ratelor la bănci. Ce prevăd normele de aplicare a OUG 37/2020, publicate în Monitorul Oficial

„În următoarele 45 de zile, românii au timp să depună cereri pentru amânarea ratelor”, a mai adăugat ministrul Finanțelor. El le cere băncilor să analizeze cu prioritate aceste solicitări venite de la clienții aflați în dificultate de a plăti ratele creditelor, afectați de criza cauzată de coronavirus.

Tot luni, ministrul Finanţelor a anunţat că românii care nu știu cum să aplice pentru amânarea ratelor pot accesa, începând de marţi, un portal online pentru a semnala problemele cu care se confruntă și a cere lămuriri.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate