Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă extraordinară la CL Alba Iulia. S-a aprobat regulamentul de funcţionare a teraselor sezoniere din oraş. Proiectele votate


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia s-au reunit vineri, 4 aprilie, de la ora 13.00, în şedinţă extraordinară, pentru a vota regulamentul de funcţionare a teraselor sezoniere din oraş, dar şi alte 17 proiecte aflate pe ordinea de zi. Având în vedere că majoritatea localurilor din municipiu aşteaptă de câteva săptămâni o decizie în acest sens pentru a putea permite clienţilor să-şi bea cafeaua în aer liber, având în vedere încălzirea vremii, am putea considera că aleşii locali sunt în întârziere la acest capitol.

UPDATE: Toate proiectele aflate pe ordinea de zi au fost aprobate de consilierii locali.

Reamintim că aprobarea regulamentului a fost amânată din 21 martie, când consilierii au decis că mai trebuie discutate detaliile despre amplasarea, organizarea și funcționarea teraselor sezoniere mai prevede, dar şi amenzi substanțiale pentru cei care încalcă regulile. Una dintre noutăţile din acest an este programul de funcţionare al teraselor din oraş, mai puţin cele din Cetatea Alba Carolina. Varianta a aprobată de CL este orar până la ora 24.00, în condiţiile în care cel propus era iniţial până la ora 22.00.

Printre prevederile pe care le aducea regulamentul era și faptul ca, după amplasarea teraselor, reprezentanții Serviciului de Urbanism, ai Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat și ai Serviciului Poliția Locală Alba Iulia să se deplaseze la fața locului pentru a verifica locaţia în care se va amenaja terasa sezonieră și modul în care solicitantul execută lucrările de amenajare a terasei sezoniere. Solicitantul are obligația ca în termen de 10 zile de la semnarea contractului să termine lucrările.

După terminarea lucrărilor, serviciile mai sus menționate vor semna un proces verbal de predare-primire a amplasamentului terasei, iar în cazul în care regulile nu sunt respectate se va da un termen pentru rezolvarea problemei. Dacă contractantul nu rezolvă probleme constatate, contractul de încheiere încetează de drept, amplasamentul urmând să fie redus la starea inițială de către solicitant, pe cheltuiala sa, în termen de 24 de ore. În caz contrar, amplasamentul va fi redus la starea inițială de către primărie, pe cheltuiala solicitantului.

Amenzile pentru respectarea amplasamentului, a orarului și a suprafeței vor fi între 1.000 și 2.000 de lei.

Amenzi între 1.500 și 2.500 de lei vor primi și cei care nu predau la termen terenul liber de sarcini la încetarea activității, cei care ocupă fără drept domeniul public și privat al Municipiului Alba Iulia.

Citeşte şi La începutul lunii APRILIE: Licitație publică pentru două spații de terase în Piața Cetății din Alba Iulia. Locațiile sunt aprobate de primărie

 

PROIECTUL ORDINII DE ZI

1. Execuția bugetului general de venituri și cheltuieli pe anul 2013 al municipiului Alba Iulia

2. Aprobarea cuantumului comisionului la fondul de risc ce va fi perceput de municipiul Alba Iulia societății comerciale Apa CTTA (1,05% din valoarea granatată ce va fi perceput Apa CTTA SA, în vederea acoperirii riscurilor financiare ce decurg din garantarea cotei de 20,936% din creditul contractat de societate în valoare de 33.774.891 lei, pentru finanţarea proiectului „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Alba”, , respectiv în sumă de 74.256,67 lei; plata comisionului de risc se face în trei tranşe anuale egale, pe perioada de graţie a creditului de 36 luni; termenul de plată este data de 30 aprilie a fiecărui an)

3. Aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul ”Conservarea și revitalizarea Caponierei dintre Bastionul Sf. Elisabeta și Bastionul Carol – Cetatea Alba Carolina – Municipiul Alba Iulia, Ars Convivialis Romana la Apulum

4. Aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul ”Consolidarea și refuncționalizarea imobilului situat pe strada Militari nr. 3 în vederea amenajării spațiului cultural VIE ANTIQUITAS – Municipiul Alba Iulia

5. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Conservarea și Revitalizarea Caponierei dintre Bastioanele Sf. Elisabeta și Bastionul Carol, Cetatea Alba Carolina, județul Alba. Ars Convivialis Romana la Apulum”, finanțat prin Programul PA16/RO12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural – Proiecte mari, parte integrantă a Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014

6. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Consolidarea și refuncționalizarea imobilului situat pe strada Militari nr. 3 în vederea amenajării spațiului cultural VIE ANTIQUITAS – Municipiul Alba Iulia” finanțat prin Programul PA16/RO12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural – Proiecte mari, parte integrantă a Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014

7. Desfășurarea activităților comerciale de tip COMERȚ STRADAL în Cetatea Alba Carolina – ZONA INTERIOARA A FORTIFICATIEI, delimitată de conturul exterior al bastioanelor si curtinelor municipiului Alba Iulia

8. Închirierea prin licitație publică a unor terenuri situate pe traseul șanțurilor fortificației de tip ”Vauban” din Alba Iulia în scopul amenajării de terase sezoniere

9. Modificarea Regulamentului privind amplasarea, organizarea și funcționarea teraselor sezoniere în municipiul Alba Iulia, aprobat prin Hotărârea nr. 94/2013 a Consiliului local

10. Aprobarea denumirii unor străzi din municipiul Alba Iulia (străzile private Luncii şi Tudor Vianu)

11. Aprobarea unor modificări în statul de funcții al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și al Serviciului public de asistență medicală aflat în subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia

12. Alocarea unor sume de bani din bugetul local pe anul 2014 al municipiului Alba Iulia pentru activități culturale

13. Aprobarea acordării de sprijin financiar unor unități de cult din municipiul Alba Iulia (5.000 de lei pentru Protopopiatul Greco-catolic Alba Iulia, 5.000 de lei pentru Parohia Romano-catolică Bărăbanţ, pentru înreţinerea unităţilor de cult)

14. Organizarea evenimentului de sărbătorire a cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie și aprobarea acordării unor sume de bani acestora (evenimentul se organizează în mai, cu un buget de 50.000 de lei; s-au înscris 14 cupluri; 300/lei/anual acordaţi fiecărui cuplu)

15. Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Căminului pentru persoane vârstnice Alba Iulia din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia

16. Însușirea documentației tehnice de dezlipire a unui imobil (spațiu comercial) situat în Alba Iulia, str. Nicolae Bălcescu

17. Parcelarea și înscrierea dreptului de proprietate asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, P-ța Iuliu Maniu, lângă BL. P1AB

18. Parcelarea și înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Gemina

foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. cucu

    miercuri, 02.04.2014 at 18:28

    Asa da! Bravo. E suficienta galagie si fara terase asa ca… pana la 22.00 pe bulivar’, apoi n-au decat sa mearga sa se distreze de unde-o venit! Sau in santurile cetatii! Sau in padure! Ne-am saturat de vacarmul de be Bulevard. De muzica vesnicului fluierator si a violonistului care nu stie canta mai urmeaza sa se ocupe cineva si apoi, gata cu galagiosii. Eu nu zic sa nu se dechida terase, dar sa fie bun simt. Toti ghiolbanii au bani sa stea la terase si sa raga ca Tarzan. Mars la MUNCA! Si aia care sunt terasagii ma cam indoiesc ca o fac dupa opt-zece ore de munca. Cam multa lume fara ocupatie dar cu bani de terasa. Si daca vrei sa te uiti la televizor, mars acasa! Sau pe stadion!

  2. Anca

    vineri, 04.04.2014 at 14:45

    Sa ramana bulevardul pentru plimbarea copiilor. Fara fum de tigara, alcool si galagie! Fara terase pe bulevard!

  3. ava

    vineri, 04.04.2014 at 16:44

    Oare de ce membrii CL nu se gândesc si la barurile/cluburile de la parterul blocurilor .E normal să aibă programul până la ora 2 noaptea si uneori si mai târziu?As vrea să locuiască ei în aceste apartamente si sa nu se poată odihni.

  4. babi

    duminică, 06.04.2014 at 10:40

    De ce nu va treziti mai oameni buni la realitatesi sa iesim putin in strada ca altfel acesti domni pe care cu onoare au fost alesi ne sfideaza ,pentru ca nu tin cu cei ce locuiesc pe b-dul Transilvania,ci cu proprietarii spatiilor.Oare cine sunt acesti proprietari????ia ghiciti. Daca ati ghicit va puteti da seama de ce se aproba autorizatie de functionare de catre D-nul Hava.Cei care au in atributiile lor de a verifica evaziunea fiscala comisa de aceste baruri si birturi ii platim degeaba ca nu isi fac datoria.CUm se face ca pe acest b-levard destul de mic functioneaza cam 12 baruri dar nici unul nu da faliment desi chiriile percepute de proprietarii
    spatiilor sunt mari, oare de ce.Mai mult de atit d-nul Hava candideaza la europarlamentare si atunci nu poate sa se puna rau cu patronii care au inchiriat va dati seama de ce. Cine sa verifice daca acesti patroni de baruri respecta regulamentul D-lui Hava ,cind domnii de la politia locala isi beau cafeaua la ora 8 dimineata la Tabu sau pe unii ii vezi ziua ca se plimba doi cu doi pe bulevard dar nu aud muzica tare asa ca trageti concluzii. Si la ora actuala la Tabu se tine karaoke de urla ca nebunii pina tirziu si daca suni la 112 ,patroana are curajul sa faca reclamatie la politie,iar politia spune ca nu i se poate da amenda pt.aceiasi fapta de mai multe ori,se pare ca unii domni de la politie nu cunosc legea ,ca atare cine sa ne faca dreptate noua oamenilor de rind in tara asta ,noi murim cu legea in mina caci dinsi fac ce vor ei si interpreteaza legea dupa bunul plac, asa ca ne mai ramine sa iesim in stada si sa protestam.

    • alex

      luni, 07.04.2014 at 15:48

      unde crezi ca traiesti in codru?????nu-ti convine galagia mars la tara ii loc suficient!

      • doru

        marți, 08.04.2014 at 18:57

        mai dar needucat mai esti!!!!!!!!!!!!!!!TU unde ai crescut daca vrei sa urli mergi in padure si urla pina iti sar plamanii din piept poate te ia cineva drep tarzan .Invata si tu odata ce inseamna sa fi un om civilizat ca doar nu teai nascut salbatic

  5. babi

    marți, 08.04.2014 at 19:01

    mai tu traiesi in padure nu vrei sa fi si tu civilizat sau in sfirsit sa sa inveti ce este democratia ,se pare ca esti cam analfabet

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: România a solicitat Uniunii Europene 10 milioane de doze de vaccin anti-Covid-19

Publicat

Ministrul Sănătăţii a anunţat sâmbătă că a cerut oficialilor Uniunii Europene 10 milioane de vaccinuri anti-Covid-19, în momentul în care vaccinul va intra pe piaţă.

Aflat într-o vizită la Iaşi, ministrul Nelu Tătaru a spus că România poate avea acces la acest vaccin printr-un mecanism de cooperare pus la punct de Comisia Europeană.

„Am făcut o solicitare de 10 milioane. Am vrut să asigurăm măcar pentru 50% din populaţie. Să vedem cât vom primi de la nivelul Uniunii Europene din această cantitate cerută”, a declarat ministrul Sănătăţii în cadrul unei conferinţe de presă.

Prin acelaşi mecanism şi premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat recent că a făcut deja o precomandă de 5 milioane de doze de vaccin anti Covid-19. Orban a explicat că această precomandă este un fel de asigurare că sistemul sanitar va reuşi să facă faţă mult mai bine unui al doilea val al pandemiei.

La ora actuală, în lume, sunt peste 100 de variante de vaccin în lucru, dintre care peste 20 au intrat în faze avansate de testare.

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului BLAJ? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Publicat

Lupta pentru locul de primar al municipiului BLAJ a început. Candidații care și-au anunțat până acum intenția de a ocupa această funcție sunt: Dorin Voina – PSD, Mihai Boitor – USR-PLUS, Gheorghe Valentin Rotar – PNL, Silvia Marcu – ALDE. PRO România nu a anunțat încă cine va candida din partea formațiunii. 

Vă puteți exprima opinia și preferințele într-un sondaj legat de candidații la primăria municipiului BLAJ – Alba24.

Pe care dintre următorii candidați l-ați vota pentru funcția de PRIMAR al municipiului BLAJ?

Loading ... Loading ...

Vezi și SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului Alba Iulia? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Vezi și SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul președinte al Consiliului Județean Alba. Lista candidaților anunțați

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Buldoexcavator cu accesorii achiziționat pentru întreținerea drumurilor din comuna Avram Iancu. Licitația, lansată de Primărie

Publicat

Primăria din Avram Iancu cumpără un buldoexcavator cu accesorii pentru dotarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență. Utilajul va fi folosit pentru lucrări de deszăpezire și întreținerea drumurilor din comună. 

Primăria comunei Avram Iancu a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui utilaj multifuncțional (buldoexcavator) pentru lucrări de deszăpezire și întreținere drumuri în comună.

Valoarea totală estimată este de 378.184 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, utilajul va deservi întreaga suprafață a comunei Avram Iancu, respectiv cele 33 de sate componente. Utilajul va ajunge în dotarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) al comunei.

În prezent, Primăria comunei Avram Iancu desfășoară acțiuni de întreținere drumuri locale în general prin contractarea unei firme specializate, iar odată cu achiziționarea utilajului, suma alocată din bugetul local al primăriei pentru prestarea serviciilor va rămâne în bugetul local pentru alte cheltuieli necesare. Serviciile ce pot fi prestate prin achiziționarea utilajului se vor executa prin Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență al primăriei comunei, în regie proprie.

Prin achiziția utilajului și a accesoriilor vor fi asigurate următoarele tipuri de activități:

– deblocarea drumurilor comunale și sătești în caz de înzăpezire

– îndepărtarea copacilor căzuți sau a materialelor care ar putea bloca traficul pe drumurile publice

– evacuarea pământului și a pietrișului rezultat după ploi puternice

– participarea la acțiuni de salvare în caz de inundații, incendii, alunecări de teren

Caracteristici tehnice ale achiziției:

Buldoexcavator

– putere motor: 100 cp

– capacitate cilindrică: 4,4 l

– capacitate cupă încărcător – 1,2 mc

– adâncime maximă de excavare: 5.978 mm

Accesorii:

– tocător vegetal (lățime de lucru 1.080 mm)

– furci pentru cupă încărcător (lățimea – 8 cm, lungimea – 120 cm, înălțimea – 76 cm, grosimea – 5 cm)

– cupă trapezoidală (1.200 x 300 x 750 mm, volum 140 l)

– cupă excavare (300 mm, volum 80 l)

– cupă excavare (800 mm, volum 270 l)

– lamă de zăpadă (lățime – 2.700 mm, înălțime – 800 mm, rotire în plan orizontal – 30 grade)

– ciocan hidraulic (picon) (energie de impact 1.017 joule, diametru spit – 75 mm)

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Minor aflat pe bicicletă, lovit de o mașină, pe Bulevardul Republicii din Alba Iulia. Băiatul nu a acordat prioritate

Publicat

Un accident rutier s-a produs sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 18:00, la intersecția dintre Bulevardul Republicii și strada Vasile Alecsandri din Alba Iulia. Un copil în vârstă de 12 ani, aflat pe bicicletă, a fost acroșat de un autoturism căruia nu i-a acordat prioritate. 

Potrivit unui cititor Alba24, în urma accidentului băiatul s-ar fi lovit ușor la mână.

Reprezentanții IPJ Alba au transmis pentru Alba24 că evenimentul rutier a fost soluționat ca tamponare.

Biciclistul în vârstă de 12 ani a fost sancționat de polițiști conform Ordonanței de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate