Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă extraordinară la CL Alba Iulia. S-a aprobat regulamentul de funcţionare a teraselor sezoniere din oraş. Proiectele votate


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia s-au reunit vineri, 4 aprilie, de la ora 13.00, în şedinţă extraordinară, pentru a vota regulamentul de funcţionare a teraselor sezoniere din oraş, dar şi alte 17 proiecte aflate pe ordinea de zi. Având în vedere că majoritatea localurilor din municipiu aşteaptă de câteva săptămâni o decizie în acest sens pentru a putea permite clienţilor să-şi bea cafeaua în aer liber, având în vedere încălzirea vremii, am putea considera că aleşii locali sunt în întârziere la acest capitol.

UPDATE: Toate proiectele aflate pe ordinea de zi au fost aprobate de consilierii locali.

Reamintim că aprobarea regulamentului a fost amânată din 21 martie, când consilierii au decis că mai trebuie discutate detaliile despre amplasarea, organizarea și funcționarea teraselor sezoniere mai prevede, dar şi amenzi substanțiale pentru cei care încalcă regulile. Una dintre noutăţile din acest an este programul de funcţionare al teraselor din oraş, mai puţin cele din Cetatea Alba Carolina. Varianta a aprobată de CL este orar până la ora 24.00, în condiţiile în care cel propus era iniţial până la ora 22.00.

Printre prevederile pe care le aducea regulamentul era și faptul ca, după amplasarea teraselor, reprezentanții Serviciului de Urbanism, ai Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat și ai Serviciului Poliția Locală Alba Iulia să se deplaseze la fața locului pentru a verifica locaţia în care se va amenaja terasa sezonieră și modul în care solicitantul execută lucrările de amenajare a terasei sezoniere. Solicitantul are obligația ca în termen de 10 zile de la semnarea contractului să termine lucrările.

După terminarea lucrărilor, serviciile mai sus menționate vor semna un proces verbal de predare-primire a amplasamentului terasei, iar în cazul în care regulile nu sunt respectate se va da un termen pentru rezolvarea problemei. Dacă contractantul nu rezolvă probleme constatate, contractul de încheiere încetează de drept, amplasamentul urmând să fie redus la starea inițială de către solicitant, pe cheltuiala sa, în termen de 24 de ore. În caz contrar, amplasamentul va fi redus la starea inițială de către primărie, pe cheltuiala solicitantului.

Amenzile pentru respectarea amplasamentului, a orarului și a suprafeței vor fi între 1.000 și 2.000 de lei.

Amenzi între 1.500 și 2.500 de lei vor primi și cei care nu predau la termen terenul liber de sarcini la încetarea activității, cei care ocupă fără drept domeniul public și privat al Municipiului Alba Iulia.

Citeşte şi La începutul lunii APRILIE: Licitație publică pentru două spații de terase în Piața Cetății din Alba Iulia. Locațiile sunt aprobate de primărie

 

PROIECTUL ORDINII DE ZI

1. Execuția bugetului general de venituri și cheltuieli pe anul 2013 al municipiului Alba Iulia

2. Aprobarea cuantumului comisionului la fondul de risc ce va fi perceput de municipiul Alba Iulia societății comerciale Apa CTTA (1,05% din valoarea granatată ce va fi perceput Apa CTTA SA, în vederea acoperirii riscurilor financiare ce decurg din garantarea cotei de 20,936% din creditul contractat de societate în valoare de 33.774.891 lei, pentru finanţarea proiectului „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Alba”, , respectiv în sumă de 74.256,67 lei; plata comisionului de risc se face în trei tranşe anuale egale, pe perioada de graţie a creditului de 36 luni; termenul de plată este data de 30 aprilie a fiecărui an)

3. Aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul ”Conservarea și revitalizarea Caponierei dintre Bastionul Sf. Elisabeta și Bastionul Carol – Cetatea Alba Carolina – Municipiul Alba Iulia, Ars Convivialis Romana la Apulum

4. Aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul ”Consolidarea și refuncționalizarea imobilului situat pe strada Militari nr. 3 în vederea amenajării spațiului cultural VIE ANTIQUITAS – Municipiul Alba Iulia

5. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Conservarea și Revitalizarea Caponierei dintre Bastioanele Sf. Elisabeta și Bastionul Carol, Cetatea Alba Carolina, județul Alba. Ars Convivialis Romana la Apulum”, finanțat prin Programul PA16/RO12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural – Proiecte mari, parte integrantă a Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014

6. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Consolidarea și refuncționalizarea imobilului situat pe strada Militari nr. 3 în vederea amenajării spațiului cultural VIE ANTIQUITAS – Municipiul Alba Iulia” finanțat prin Programul PA16/RO12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural – Proiecte mari, parte integrantă a Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014

7. Desfășurarea activităților comerciale de tip COMERȚ STRADAL în Cetatea Alba Carolina – ZONA INTERIOARA A FORTIFICATIEI, delimitată de conturul exterior al bastioanelor si curtinelor municipiului Alba Iulia

8. Închirierea prin licitație publică a unor terenuri situate pe traseul șanțurilor fortificației de tip ”Vauban” din Alba Iulia în scopul amenajării de terase sezoniere

9. Modificarea Regulamentului privind amplasarea, organizarea și funcționarea teraselor sezoniere în municipiul Alba Iulia, aprobat prin Hotărârea nr. 94/2013 a Consiliului local

10. Aprobarea denumirii unor străzi din municipiul Alba Iulia (străzile private Luncii şi Tudor Vianu)

11. Aprobarea unor modificări în statul de funcții al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și al Serviciului public de asistență medicală aflat în subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia

12. Alocarea unor sume de bani din bugetul local pe anul 2014 al municipiului Alba Iulia pentru activități culturale

13. Aprobarea acordării de sprijin financiar unor unități de cult din municipiul Alba Iulia (5.000 de lei pentru Protopopiatul Greco-catolic Alba Iulia, 5.000 de lei pentru Parohia Romano-catolică Bărăbanţ, pentru înreţinerea unităţilor de cult)

14. Organizarea evenimentului de sărbătorire a cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie și aprobarea acordării unor sume de bani acestora (evenimentul se organizează în mai, cu un buget de 50.000 de lei; s-au înscris 14 cupluri; 300/lei/anual acordaţi fiecărui cuplu)

15. Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Căminului pentru persoane vârstnice Alba Iulia din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia

16. Însușirea documentației tehnice de dezlipire a unui imobil (spațiu comercial) situat în Alba Iulia, str. Nicolae Bălcescu

17. Parcelarea și înscrierea dreptului de proprietate asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, P-ța Iuliu Maniu, lângă BL. P1AB

18. Parcelarea și înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Gemina

foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. cucu

    miercuri, 02.04.2014 at 18:28

    Asa da! Bravo. E suficienta galagie si fara terase asa ca… pana la 22.00 pe bulivar’, apoi n-au decat sa mearga sa se distreze de unde-o venit! Sau in santurile cetatii! Sau in padure! Ne-am saturat de vacarmul de be Bulevard. De muzica vesnicului fluierator si a violonistului care nu stie canta mai urmeaza sa se ocupe cineva si apoi, gata cu galagiosii. Eu nu zic sa nu se dechida terase, dar sa fie bun simt. Toti ghiolbanii au bani sa stea la terase si sa raga ca Tarzan. Mars la MUNCA! Si aia care sunt terasagii ma cam indoiesc ca o fac dupa opt-zece ore de munca. Cam multa lume fara ocupatie dar cu bani de terasa. Si daca vrei sa te uiti la televizor, mars acasa! Sau pe stadion!

  2. Anca

    vineri, 04.04.2014 at 14:45

    Sa ramana bulevardul pentru plimbarea copiilor. Fara fum de tigara, alcool si galagie! Fara terase pe bulevard!

  3. ava

    vineri, 04.04.2014 at 16:44

    Oare de ce membrii CL nu se gândesc si la barurile/cluburile de la parterul blocurilor .E normal să aibă programul până la ora 2 noaptea si uneori si mai târziu?As vrea să locuiască ei în aceste apartamente si sa nu se poată odihni.

  4. babi

    duminică, 06.04.2014 at 10:40

    De ce nu va treziti mai oameni buni la realitatesi sa iesim putin in strada ca altfel acesti domni pe care cu onoare au fost alesi ne sfideaza ,pentru ca nu tin cu cei ce locuiesc pe b-dul Transilvania,ci cu proprietarii spatiilor.Oare cine sunt acesti proprietari????ia ghiciti. Daca ati ghicit va puteti da seama de ce se aproba autorizatie de functionare de catre D-nul Hava.Cei care au in atributiile lor de a verifica evaziunea fiscala comisa de aceste baruri si birturi ii platim degeaba ca nu isi fac datoria.CUm se face ca pe acest b-levard destul de mic functioneaza cam 12 baruri dar nici unul nu da faliment desi chiriile percepute de proprietarii
    spatiilor sunt mari, oare de ce.Mai mult de atit d-nul Hava candideaza la europarlamentare si atunci nu poate sa se puna rau cu patronii care au inchiriat va dati seama de ce. Cine sa verifice daca acesti patroni de baruri respecta regulamentul D-lui Hava ,cind domnii de la politia locala isi beau cafeaua la ora 8 dimineata la Tabu sau pe unii ii vezi ziua ca se plimba doi cu doi pe bulevard dar nu aud muzica tare asa ca trageti concluzii. Si la ora actuala la Tabu se tine karaoke de urla ca nebunii pina tirziu si daca suni la 112 ,patroana are curajul sa faca reclamatie la politie,iar politia spune ca nu i se poate da amenda pt.aceiasi fapta de mai multe ori,se pare ca unii domni de la politie nu cunosc legea ,ca atare cine sa ne faca dreptate noua oamenilor de rind in tara asta ,noi murim cu legea in mina caci dinsi fac ce vor ei si interpreteaza legea dupa bunul plac, asa ca ne mai ramine sa iesim in stada si sa protestam.

    • alex

      luni, 07.04.2014 at 15:48

      unde crezi ca traiesti in codru?????nu-ti convine galagia mars la tara ii loc suficient!

      • doru

        marți, 08.04.2014 at 18:57

        mai dar needucat mai esti!!!!!!!!!!!!!!!TU unde ai crescut daca vrei sa urli mergi in padure si urla pina iti sar plamanii din piept poate te ia cineva drep tarzan .Invata si tu odata ce inseamna sa fi un om civilizat ca doar nu teai nascut salbatic

  5. babi

    marți, 08.04.2014 at 19:01

    mai tu traiesi in padure nu vrei sa fi si tu civilizat sau in sfirsit sa sa inveti ce este democratia ,se pare ca esti cam analfabet

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Ajutoare pentru sinistrații din Apuseni, din partea Lions Alba Iulia. Mai multe familii au primit electrocasnice

Publicat

Reprezentanții Lions Club Alba Iulia s-au deplasat în localitatea Gura Sohodol, care a fost afectată de viitură, pentru a distribui 12 aragaze și 12 frigidere noi, venind astfel în sprijinul gospodăriilor afectate, au transmis reprezentanții clubului.

Valoarea electrocasnicelor donate a fost de 15.034,00 lei, acestea fiind achiziționate cu sprijinul Lions Club Alba Iulia, Lions Club Decan București, Trans Prima SRL, Albatros Gold SRL și Farmaciei Eladerm.

”Pe această cale facem apel la toți cei care doresc sa vină în sprijinul celor care și-au pierdut agoniseala de-o viața, ajutându-i să revină cât mai repede la normalitate.

Pentru a participa la acțiunile clubului nostru puteți să ne contactați pe e-mail la adresa lions.alba@gmail.com sau la telefon 0726267976 – Florin Florea, Președinte Lions Club Alba Iulia” se arată într-un comunicat transmis miercuri.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

Publicat

Dezvoltarea zonei economice în partea de est a municipiului Alba Iulia, în proximitatea Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, este în faza declarațiilor și a promisiunilor.

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat în urmă cu o lună că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”.

În realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi. 

Declarația legată de licitarea celor 13 loturi vine în condițiile în care nici măcar Primăria Alba Iulia nu deține prea multe detalii legate de viitoarea zonă de dezvoltare industrială.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

Citește și FOTO: Zonă de dezvoltare economică pe 340.000 mp la Alba Iulia, lângă Autostrada Sebeș-Turda. Anunțul primarului Gabriel Pleșa

Reprezentanții instituției au răspuns unor întrebări adresate de Alba24, legate de etapele pe care trebuie să le străbată înființarea zonei de dezvoltare, înainte de a fi exista la propriu, dar și despre termenele stabilite.

În legătură cu graficul de realizare al zonei de devoltare și de enumerarea etapelor care trebuie străbătute până la atribuirea terenului, primăria a răspuns că aceste informații sunt parte a viitorului PUZ.

”Estimăm ca până la sfârșitul anului să finalizăm Planul Urbanistic Zonal, iar în anul 2022 să finalizăm indicatorii tehnico-economici pentru realizarea infrastructurii și să pornim lucrările în zonă”, se arată în răspuns.

Abia apoi poate fi realizată infrastructura, fără de care nu se va face concesiunea.

De asemenea, reprezentanții administrației locale spun că prețurile de pornire pentru vânzarea sau concesionarea terenurilor se vor stabili conform pieței și vor fi supuse dezbaterii, în viitor.

”Cel mai probabil o să alegem formula de concesionare a terenului pe o perioadă de aproximativ 3 ani, perioadă în care operatorul economic are dreptul de a demara investiția, iar la finalizarea acesteia având posibilitatea de a achiiționa terenul”, au răspuns aceștia.

Instituția nu a stabilit deocamdată condițiile exacte de selectare a companiilor care vor să investească în zonă.

Utilități

Utilitățile vor se vor realiza anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

Aceștia nu au deocamdată idee de costurile pe care le implică realizarea infrastructurii tehnice, însă precizează că este vorba despre aproximativ 1.300 de metri liniari de infrastructură de transport și tehnico-edilitară.

”Orice început este greu și sunt conștient că așteptările sunt mari. Au trecut puțin peste 6 luni de la preluarea actualului mandat și știu că răbdarea multora se apropie de final.

Cu toții vrem să vedem proiecte duse la bun sfârșit, dar și proiecte noi, care să creeze plus valoare, locuri de muncă noi și un magnet pentru cei care își doresc să trăiască în Alba Iulia.

Pentru că acestea toate înseamnă dezvoltare! Iar o dezvoltare sănătoasă astăzi înseamnă sustenabilitate, coerență, eficiență și o latură puternică verde în orice proiect economic sau edilitar-urban” a explicat primarul Gabriel Pleșa, în urmă cu o lună.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum să trimiți fofografii și videoclipuri prin WhatsApp, care pot fi văzute doar o dată. Funcția View Once, funcțională

Publicat

WhatsApp permite trimiterea de fotografii și videoclipuri care pot fi vizualizate o singură dată de către destinatari.

Noua modificare a început să fie disponibilă pentru utilizatorii de iPhone, marți.

La scurt timp după aceea, aplicația de mesagerie a anunțat că toți utilizatorii pot folosi funcția, inclusiv pentru cei care utilizează Android.

După ce obține funcția View once din varianta nouă a aplicației (update), utilizatorul va putea activa dispariția fotografiei sau a videoclipului înainte de a o trimite contactelor sale, atingând noua pictogramă „1” care apare lângă bara de subtitrări.

Fotografiile și videoclipurile care sunt partajate utilizând funcția respectivă nu vor mai fi vizibile în chat, după ce destinatarul iese din vizualizare.

De asemenea, conținutul media nu va fi salvat.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul dă OUG pentru a abroga prevederile privind debranşarea și deconectarea clienţilor rău-platnici la utilități

Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în ședința de joi, prin ordonanţă de urgenţă, abrogarea unei prevederi care stabileşte că pe perioada stării de alertă operatorii de transport şi distribuţie energie electrică şi gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă.

„Prezentul proiect de act normativ are drept scop abrogarea prevederilor articolului 72, alineat (1) din OUG nr. 70/2020, în vederea revenirii la prevederile legislative anterioare intrării în vigoare a OUG nr. 70/2020, care permit – în condiţii contractuale reglementate – deconectarea clienţilor finali rău-platnici.

De asemenea, este avută în vedere şi includerea unei perioade de tranziţie de 90 de zile, în timpul căreia clienţii finali care au beneficiat de prevederile articolului 72, alineat (1) ale OUG nr. 70/2020 nu pot fi deconectaţi pentru debitele restante aferente perioadei de aplicabilitate ale respectivelor prevederi, aceştia având posibilitatea să identifice, împreună cu prestatorii de servicii din domeniile energie electrică şi/sau gaze naturale şi în funcţie de situaţia proprie, soluţii pentru achitarea debitelor restante”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

DOCUMENT: Textul integral al Ordonanței de Urgență poate fi consultat AICI.

FOTO: Pixabay

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate