Eveniment
AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Problemele lotului I: exproprieri şi avize întârziate. Ar putea fi gata doar peste doi ani
Lotul 1 al autostrăzii Sebeş – Turda, între Sebeș și Pârâul Iovului are un grad de realizare de 20%, fiind cel mai întârziat din punct de vedere a executării lucrărilor. Potrivit CNAIR, situaţia este cauzată de necesitatea obţinerii unor avize, autorizaţii de construire şi exproprieri nerealizate. Pe un teren care ar trebui expropriat se află o fermă apicolă, respectiv mai mulţi stupi de albine. La toate acestea se adaugă mobilizarea slabă din teren a constructorului, sesizată de minister.
Vezi şi FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA, verificată de ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR: Mobilizare slabă pe lotul 1 şi probe de pe lotul 3
Lotul 1 al autostrăzii are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului, la sud – km 8 şi la nord – km 16. În afară de acestea vor mai fi realizate două poduri ce vor traversa râul Mureş şi râul Ampoi.
Citește și FOTO – VIDEO Autostrada Sebeş-Turda: Doi ani de întârzieri din cauza neavizării unui proiect tehnic. Stadiul lucrărilor în aprilie
De asemenea, este proiectat şi un nod rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu autostrada Orăştie – Sibiu.
Lucrările sunt realizate de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie 2016 a fost eliberată, parţial, autorizaţia de construire. Procentul de realizare a lucrării este de 20%. Compania de stat care supraveghează relizarea autostrăzii (CNAIR) a identificat mai multe probleme care au determinat întârzierea lucrărilor pe lotul 1.
Este vorba despre obţinerea unor avize, autorizaţii de construire, finalizarea unor activităţi de cercetare arheologică şi problema unor exproprieri nerealizate în zona km 5 al autostrăzii, în zona localităţii Oarda. Aici se află o locuinţă care trebuie demolată, precum şi un teren pe care se află o fermă apicolă, scrie adevărul.ro.
Probleme care au determinat întârzierea lucrărilor, potrivit CNAIR:
1. Obţinerea avizului în cadrul CTE CNAIR pentru Proiectul Tehnic Sectiunea B km 14+000 – 17+000.
2. Obţinerea avizului în cadrul CTE CNAIR pentru Proiectul Tehnic Sectiunea C km 0+000 – km 0+300, inclusiv Nod Rutier Sebeş.
3. Revizuirea acordului de mediu după avizarea Proiectului Tehnic ca urmare a modificărilor survenite faţă de studiul de fezabilitate.
4. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru soluţiile tehnice din culoarul de expropriere pentru Secţiunile B si C.
5. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pe zonele din afara culoarului de expropriere.
6. Activitatea de arheologie din cadrul Contractului – Obţinerea certificatelor de descarcare arheologică pentru siturile 1,2,3,4,5,7,8.
7. Poluare identificată în zona km 15+360-15+600, în urma analizelor probelor de apă şi sol.
8. Finalizare Proiect ITS.
9. Finalizare Proiect Iluminat.
10. Probleme de exproprieri rămase nerezolvate (construcţie cu destinaţia locuinţă şi teren împrejmuit în care se află amplasaţi stupi de albine în zona km 5+250).
11. Obţinerea Autorizatiilor de Construire pentru imobilele aflate pe culoarul iniţial expropriat.
“Acest lot are întârzierea – în punctele critice precum podul peste Mureș, nodul Alba Iulia Nord, portiuni ne-expropriate și avizarea proiectului tehnic pentru nodul Sebeș dintre A10 și A1 – cea mai mare dintre toate cele patru segmente ale autostrăzii A10. Realist vorbind, abia în anul 2019 vom putea circula pe acest lot.
Încă sunt probleme de ordin birocratic de rezolvat, iar constructorul are foarte mult de muncă la structuri – pod peste Mureș, numeroase pasaje, trei noduri rutiere, unul dintre ele, la Sebeș, de mare viteza, foarte complicat și cu pasaje lungi și dificil de executat (unele sub trafic pentru a conecta A10 de A1, DN1 și DN7)”, au scris, pe reţeaua de socializare, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, care au realizat cele mai recente imagini video cu lucrările din teren.
Vezi VIDEO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Stadiul lucrărilor pe şantierele loturilor 1, 2 şi 3. Imagini aeriene
sursa foto-video: Asociaţia Pro Infrastructura (Facebook)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Popescu
vineri, 05.05.2017 at 10:19
Conectarea Alba Iulia Sud la centura este mai mult decat mizerabila. Ca sa intri in oras trebuie sa faci artificii prin Partos sau sa te duci pe la bariera…