Economie
CNADNR a lansat licitaţia pentru expertiza tehnică la Autostrada Orăștie – Sibiu, tronsonul Cunţa – Sălişte. Cost estimat, 1,8 milioane lei
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA a anunţat vineri, 1 aprilie, inițierea procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect „Expertiza tehnică asupra lucrărilor executate pentru obiectivul Autostrada Orăștie – Sibiu, lot 3, cuprins între km 43+855 – km 65+965, în lungime de 22,11 km”, adică tronsonul între Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (Sibiu), în prezent închis circulaţiei şi care cuprinde şi porţiunea ce a fost demolată şi va fi reconstruită.
CNADNR SA, în calitate de beneficiar, a încheiat în data de 20 mai 2011 Contractul de „Proiectare și Execuție Autostrada Orăștie – Sibiu, Lot 3: km 43+855 – km 65+965” cu firma italiană Salini Impregilo Spa, în calitate de antreprenor. Din cauza a nerespectării obligațiilor asumate de către antreprenor, în data de 13 ianuarie 2016, CNADNR S.A. a notificat antreprenorul cu privire la încetarea contractului menționat, în conformitate cu prevederile contractuale, transmite Compania de Autostrăzi.
„În vederea finalizării acestui obiectiv, având în vedere stadiul execuției lucrărilor, a defectelor existente în șantier și a lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calității și cantității lucrărilor executate în șantier prin expertizarea acestora”, se arată în comunicatul CNADNR.
Expertiza se va pronunța și asupra Proiectului tehnic de execuție.
Valoarea estimată a contractului de 1.808.496 lei fără TVA, (inclusiv cheltuieli diverse și neprevăzute în procent de 10% din valoarea serviciilor), sumă ce va fi suportată din garanția de bună execuție a contractului reziliat.
Potrivit CNADNR, durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele 5 luni ale contractului sunt pentru finalizare expertizei tehnice. După primele 3 luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.
Termenul limită de depunere al ofertelor este 16 mai 2016, ora 10.00, urmând ca ofertele să fie deschise la ora 12.00.
UPDATE: CNADNR a precizat că a fost constituit grupul de lucru – Unitatea de Implementare: Refacere Lot 3 Orăștie – Sibiu.
Persoanele desemnate să facă parte din unitatea de implementare vor avea ca principală sarcină repunerea traficului pe sectorul de 22 km în condiții de siguranță, lucrările de reparație fiind executate în regie proprie.
Din grupul de lucru fac parte specialiști în domenii precum: construcție drumuri și poduri, proiectare, geologie, topometrie, etc. Personalul necesar pentru realizarea obiectivului va fi asigurat de către Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri Cluj și Brașov.
Acest colectiv de lucru (UIR) îți va desfășura activitatea sub coordonarea Direcției de Implementare Proiecte Autostrăzi și Drumuri Expres din cadrul Direcției Generale de Implementare Proiecte de Infrastructură Rutieră – CNADNR SA Central.
Finanțarea aferentă acestor lucrări va fi asigurată din garanția de bună execuție a contractului reziliat.
„În paralel cu expertiza tehnică demarată pentru întreg lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu în lungime de 22 km, ne apucăm de lucru să reconstruim porțiunea excavată și să remediem toate deficiențele cunoscute la această dată. Am hotărât să refacem acest sector în regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de execuție, astfel încât acest tronson de autostradă să fie refăcut cât mai repede. Vreau să punctez din nou nevoia de implicare și, în acest sens, am decis și solicit tuturor celor implicați în refacerea acestui tronson să se mobilizeze exemplar. Vreau să aplicăm acestui proiect o tehnică de lucru prin asumarea responsabilităților. Am agrenat în Unitatea de Implementare specialiști care și-au asumat răspunderea de a finaliza acest tronson. În perioada imediat următoare aștept de la această echipă un program și un calendar al lucrărilor foarte clare și mai ales cu termene asumate. Această măsură de reziliere și finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de Companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge și unde constructorul dă dovadă de neseriozitate și întârzie proiectul nejustificat” a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNADNR SA.
Reamintim că la mijlocul lunii martie, şeful CNADNR, Cătălin Homor, anunţa că lucrările de remediere a porțiunii din Autostrada Orăștie-Sibiu, între Cunța și Săliște, închisă și demolată parțial în toamna anului trecut, la nici nouă luni de la inaugurare, vor începe în luna aprilie și vor fi făcute de CNADNR, în regie proprie, prin utilajele pe care le deține și pe care le poate închiria. Directorul CNADNR a mai declarat că valoarea maximală pentru reparații este de 5 milioane de euro.
Citește și Șeful Companiei de Drumuri: Lucrările de refacere a tronsonului demolat din autostrada Orăştie-Sibiu încep în aprilie și vor fi făcute de CNADNR
Citește și Ministrul Transporturilor: Circulația pe Autostrada Orăștie – Sibiu, REDESCHISĂ în august – septembrie
Citește și Autostrada Orăştie-Sibiu era crăpată înainte de inaugurarea din 2014, între Cunţa şi Sălişte, iar CNADNR ştia. Date din raportul ministerului
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News